
Dodatek do gry Ancestors Legacy
Data wydania: 21 maja 2019
Duży dodatek do średniowiecznego polskiego RTS-a Ancestors Legacy. Rozszerzenie wprowadza do gry frakcję Saracenów oraz kampanię fabularną, której akcja rozgrywa się na Bliskim Wschodzie. Opowieść koncentruje się na Saladynie – jednym z największych sułtanów w dziejach. DLC zostało opracowane przez autorów oryginału – polskie studio Destructive Creations.
Gracze
Ancestors Legacy: Saladin's Conquest jest pierwszym dodatkiem do Ancestors Legacy, czyli osadzonej w realiach historycznych strategii czasu rzeczywistego (RTS – real time strategy), za którą odpowiada polskie studio Destructive Creations. Produkcja wprowadza do gry nową nację Saracenów, a także powiązaną z nimi kampanię fabularną. Za opracowanie tego tytułu odpowiadają autorzy podstawowej wersji. Wydawcą jest firma 1C Entertainment.
Fabuła dodatku Ancestors Legacy: Saladin's Conquest skupia się na tytułowym bohaterze – Saladynie, czy raczej Salah al-Dinie – największym sułtanie w historii Egiptu i Syrii oraz twórcy sunnickiej dynastii Ajjubidzi, która władała różnymi regionami Bliskiego Wschodu pomiędzy XII a XIV wiekiem naszej ery. Opowieść przedstawia historię pierwszych zwycięstw i podbojów przywódcy. Nie brakuje tutaj wydarzeń historycznych, takich jak bitwa pod Rogami Hittinu czy oblężenie Jerozolimy.
Pod względem mechaniki rozgrywki dodatek Ancestors Legacy: Saladin's Conquest nie różni się szczególnie od podstawowej wersji gry – nadal mamy do czynienia ze strategią czasu rzeczywistego, w której kontrolujemy wojska w bitwie oraz rozwijamy bazę, uzyskując dzięki temu dostęp do nowych możliwości taktycznych i strategicznych (nacisk jest jednak położony przede wszystkim na walkę – inne aspekty są nieco uproszczone).
Produkcja wprowadza do gry nową nację Saracenów, wraz z charakterystycznymi dla niej żołnierzami takimi jak Asasyni czy Grenadierzy, i machinami wojennymi, jaki Skorpiony. Pierwsza z jednostek specjalizuje się w walce w zwarciu i posiada zdolność kamuflażu (ukrywa się przed wzrokiem wroga, dopóki ten nie podejdzie bardzo blisko) oraz śmiercionośne pułapki zadające obrażenia na pewnym obszarze. Z kolei Grenadierzy – jak sama nazwa wskazuje – są oddziałem do walki dystansowej. Potrafią wystrzeliwać eksplodujące pociski, które niszczą budynki i rażą duże grupy wrogów. Trzecia z nowości – Skorpiony – to saraceńskie balisty.
W dodatek Ancestors Legacy: Saladin's Conquest możemy grać zarówno samotnie, jak i z innymi. Miłośnicy zabawy w trybie dla pojedynczego gracza mają do swojej dyspozycji kampanię fabularną złożoną z pięciu misji. Nie brakuje także nowości przygotowanych na potrzeby modułu wieloosobowego, w którym możemy bawić się na trzech nowych mapach.
Dodatek Ancestors Legacy: Saladin's Conquest nie wprowadza znaczących zmian w oprawie audiowizualnej – nadal mamy do czynienia z tą samą, ładnie prezentującą się produkcją, wykonaną w oparciu o silnik Unreal Engine 4. Na uwagę zasługują projekty nowych jednostek, które – podobnie jak w podstawowej wersji – cechują się wysokim poziomem szczegółowości i dobrze oddają klimat prezentowanej epoki i nacji.
Autor opisu gry: Bartosz Świątek
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Producent: Destructive Creations
Wydawca: Fulqrum Games / 1C Entertainment
Wymagania sprzętowe gry Ancestors Legacy: Saladin's Conquest:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-750 2.6 GHz / AMD Phenom II X4 955 3.2 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB GeForce GTX 460 / Radeon HD 5850 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-3570 3.4 GHz / AMD FX-8350 3.4 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 670 / Radeon R9 285 lub lepsza, 3 GB HDD, Windows 7/8/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 27 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany1253701 Chorąży
Spoko dodatek, nowa nacja jest naprawdę inna, bo dodaje granaty, dzięki czemu w jedną chwilę można nawet potężne oddziały zmieść z powierzchni ziemi, no i zamochowców wstawia też, urozmaicając skradanie, także gameplayowo to sporo zmienia.
Szkoda jednak, że ogólnie treści jest mało. Kampania tylko jedna, a inne nacje miały ich dwie, map do multi nie za wiele, no i SI słabo sobie radzi z ogarnianiem tej nowej nacji. Ale ogólnie to na pewno fajne urozmaicenie do bardzo zacnej gry.
WitchKingPl Legionista
Um, co by tu... A tak. Dodatek jest... Niezły, ale frakcja jest dziwna do grania. Tylko łucznicy konni to dla mnie minus, jeszcze jakby oni sami uciekali, ale nie uciekają więc są dla mnie ciut bezużyteczni tak jak u Słowian. Granaty, silne, robią rzeź, ale nie tylko u wroga bo wystarczy mieć kogoś że swoich przed sobą i... Jednostka praktycznie ginie. Włócznicy, bez zmian, zawsze to samo. Hasasyni, Silni ale jest ZA MAŁO JEDNOSTEK W NIEJ. Saladyn, niczym się nie wyróżnia. Jazda szturmowa, nie ma co mówić, jest silna, ale Niemcy czy Polacy ją rozgromią. Kampania jest bardzo spoko, ale niestety tylko jedna. Mapy dodane są fajne.
Xarthras Centurion
Ogólnie te jednostki trochę mi podchodzą pod fantasy. Ładunki wybuchowe? W XII wieku? Procarze miotający granatami? Wiem, zwykli łucznicy są zbyt banalni, ale pasuje to jak pięść do nosa. No i nowa frakcja jest jak dla mnie zbyt mocna.