61. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 61. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Rush for Berlin
Strategiczne 26 maja 2006
Rush for Berlin to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS) z elementami taktyki, za której przygotowanie odpowiadają programiści uznanego studia developerskiego Stormregion (twórcy S.W.I.N.E. oraz popularnej serii Codename: Panzers).

Industry Giant
Strategiczne 20 marca 1997
Symulator ekonomiczny dzięki któremu można sprawdzić swoje umiejętności zarządzania przedsiębiorstwem. Nasze obowiązki obejmują m.in. zdobywanie surowców, poprzez organizowanie sieci transportowej na lądzie, morzu i w powietrzu, budowanie fabryk oraz wprowadzanie wyrobów na rynek. Musimy też radzić sobie z bezlitosną konkurencją.

Call to Power II
Strategiczne 15 listopada 2000
Druga odsłona cyklu turowych strategii stanowiących odpowiedź firmy Activision na serię Sid Meier’s Civilization. Naszym zadaniem jest podbój świata i stworzenie największego imperium w historii. W tym celu zarządzamy rozbudową miast, odkrywamy nowe tereny, rozwijamy technologię i dbamy o gospodarkę.

Warlords III: Reign of Heroes
Strategiczne 2 października 1997
Trzecia część Warlords, doskonałej strategicznej gry turowej , której fabuła prowadzi nas tym razem w fantastyczny świat imperium Selentine, zaatakowanego przez moce ciemności.

HotDogs HotGirls
Strategiczne 9 marca 2006
Strategiczna symulacja zaproponowana przez Fuzzyeyes Studios. Naszym głównym zadaniem jako właściciela sieci fast foodów jest odpowiednie nią zarządzanie i zdominowanie krajowego rynku. Nieocenioną pomocą w osiągnięciu tego celu służą przesympatyczne i przeurocze kelnerki zatrudnione w naszych barach.

Panzer General IIID, Operation Panzer
Strategiczne 30 września 1997
Oficjalna kontynuacja legendarnej gry firmy SSI z 1994 roku. Przenosimy się ponownie w czasy II wojny światowej, by wziąć udział w bitwach rozgrywanych w Europie Zachodniej i Wschodniej, Afryce Północnej a także fikcyjnej kampanii w USA.

Creature Conflict: Wojny Klanów
Strategiczne 6 maja 2005
Creature Conflict: Wojny Klanów to przygotowana przez studio deweloperskie Mithis Games strategia turowa z elementami taktycznymi. Akcja gry osadzona została w odległej galaktyce, zamieszkałej przez cztery walczące ze sobą zwierzęce klany. Gracz przejmuje kontrolę nad jednym z nich i rozpoczyna zmagania o dominację nad kolejnymi planetami.

Tin Soldiers: Aleksander Wielki
Strategiczne 8 października 2004
Turowa gra strategiczna, której akcja koncentruje się wokół tytułowej postaci Aleksandra III Wielkiego zwanego Macedońskim, króla antycznej Macedonii od 336 roku p.n.e. Gra opowiada o najsłynniejszych podbojach słynnego wodza.

Chain of Command
Strategiczne 23 lipca 2004
Chain of Command to trójwymiarowy RTS, którego akcja rozgrywa się podczas II wojny światowej. Gra pozwala przejąć kontrolę nad oddziałami armii amerykańskiej i wziąć udział w kampanii, obejmującej tereny Północnej Afryki, Normandię i Ardeny.

The Settlers: Dziedzictwo Królów - Legendy
Strategiczne 1 września 2005
Drugie oficjalne rozszerzenie do piątej odsłony serii The Settlers. Oddaje ono w ręce fanów cyklu cztery nowe kampanie składające się w sumie z 17 misji. Każda z nich posiada własną fabułę związaną z herosami świata osadników.

Airport Inc.
Strategiczne 4 lutego 2000
Airport Tycoon to wyprodukowana przez studio Krysalis Software strategia ekonomiczna z rozbudowanymi elementami symulacyjnymi. Gracz wciela się w rolę dyrektora międzynarodowego portu lotniczego, a jego zadaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu podróżnych. Twórcy postawili na duży realizm, zarówno pod kątem zarządzania lotniskiem, wyglądu obiektów, jak i możliwych zdarzeń losowych.

Close Combat III: The Russian Front
Strategiczne 12 stycznia 1999
Kolejna część bardzo dobrej gry strategicznej osadzonej w realiach II Wojny Światowej. Tym razem gracz ma okazję opowiedzieć się po jednej ze stron biorących udział w działaniach na froncie wschodnim.

Defender of the Crown
Strategiczne 20 maja 1986
Defender of the Crown to znakomita gra strategiczna z luźno wplecionymi elementami zręcznościowymi, stworzona w 1986 roku przez niezawodną wówczas firmę Cinemaware. Gracz wcieli się w rolę jednego z czterech saksońskich książąt i za pomocą miecza wytnie drogę do tronu nie oszczędzając przy tym swoich konkurentów.

Defense Grid: The Awakening
Strategiczne 8 grudnia 2008
Wariacja na temat popularnej gry strategicznej Tower Defense. Tym razem jednak w grafice 3D, z miłymi dla oka otoczeniami, spektakularnymi wybuchami i efektami graficznymi oraz dynamiczną i energetyczną ścieżką dźwiękową.

1869
Strategiczne 12 kwietnia 1992
1869 to gra ekonomiczna, podejmująca temat handlu morskiego. Zakładając małą firmę transportową i kupując pierwszy statek, gracz musi osiągnąć finansową potęgę, a to z kolei sprowadza się do korzystnego obrotu towarami pomiędzy poszczególnymi portami, zlokalizowanymi na całym świecie.

Besieger
Strategiczne 28 maja 2004
Strategia czasu rzeczywistego stworzona przez zespół Primal Software, twórców gry The I of the Dragon. Akcja osadzona została w krainie fantasy, gdzie do walki stają dwie odmienne nacje.

The Horde
Strategiczne 22 marca 1994
The Horde w dzisiejszych standardach można określić mianem strategii czasu rzeczywistego, chociaż w porównaniu do żelaznych pozycji tamtych czasów, Command & Conquer, czy WarCraft II, jest raczej produktem z zupełnie innej bajki.

Empire of the Ants (2000)
Strategiczne 15 lipca 2000
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w świecie owadów, gdzie naszym zadaniem jest stworzenie prężnie rozwijającego się mrowiska.

Gangsters 2: Vendetta
Strategiczne 6 czerwca 2001
Druga odsłona taktycznej strategii czasu rzeczywistego o gangsterskich klimatach, wyprodukowana przez Hothouse Creations. Jako Joey Bane wykonujemy misje i zadania w celu odnalezienia morderców naszego ojca. Pomiędzy zadaniami zarządzamy też zasobami gangu i przemierzamy wirtualne miasto New Temperance. Dwuwymiarowa, izometryczna grafika prezentuje się całkiem nieźle. W grze zaimplementowano tryb multiplayer dla 4 graczy.

Homeworld: Cataclysm
Strategiczne 30 czerwca 2000
Kontynuacja znakomitej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Homeworld. W dalekiej przyszłości rasa Kushan wygnana niegdyś w odległe zakątki Galaktyki wraca na swą macierzystą planetę i podejmuje walkę z nowym wrogiem, zwanym Bestią.

Cultures: The Revenge of the Rain God
Strategiczne 20 kwietnia 2001
Dodatek do Cultures: Discovery of Vinland, rozszerzający grę o nową kampanię, siedem misji przeznaczonych do single player oraz wiele map do rozgrywki wieloosobowej.

Castles
Strategiczne 20 sierpnia 1991
Castles to interesująca gra strategiczna, w której Twoim nadrzędnym zadaniem będzie zaprojektowanie, budowa i utrzymanie średniowiecznego zamku a także jego obrona przed żądnymi krwi sąsiadami.

Chariots of War
Strategiczne 11 czerwca 2003
Kontynuacja całkiem udanej, aczkolwiek nie przełomowej gry strategicznej Legion, osadzonej w czasach panowania Imperium Rzymskiego. Tym razem przenosimy się 4000 lat wstecz, w okres, gdy ówczesne imperia toczyły zacięte boje o tereny bogate w surowce naturalne, połacie urodzajnej ziemi, wodę, itp.

Parkan: Iron Strategy
Strategiczne 16 czerwca 2001
Parkan: Iron Strategy to wyprodukowana przez rosyjskie studio deweloperskie Nikita futurystyczna strategia czasu rzeczywistego (RTS). Fabuła gry przedstawia zmagania korporacji, które rywalizują o kontrolę nad bogatym w cenne surowce układem planetarnym. Rozgrywka polega na budowaniu baz i dowodzeniu potężnie uzbrojonymi robotami bojowymi wysyłanymi do walki z przeciwnikami.