Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Homeworld: Cataclysm (PC)

Homeworld: Cataclysm PC

Homeworld: Emergence

Kontynuacja znakomitej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Homeworld. W dalekiej przyszłości rasa Kushan wygnana niegdyś w odległe zakątki Galaktyki wraca na swą macierzystą planetę i podejmuje walkę z nowym wrogiem, zwanym Bestią.

To jest dodatek do gry Homeworld.

Strategiczne | science fiction | RTS | kosmiczne | multiplayer

PC Windows
Okładka Homeworld: Cataclysm (PC)

wydawca: Sierra

wydawca PL: Play-It

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

30czerwca2000

29października2000

pudełko PL

Cataclysm początkowo miało być dodatkiem do kosmicznego RTS-a Homeworld autorstwa Relic Studios. Wydawca – firma Sierra Inc. - szybko zorientował się, że dzieło studia Barking Dog ma znacznie większy potencjał. Rozszerzenie „awansowano” więc do rangi samodzielnego dodatku, który do prawidłowego działania nie wymaga podstawowej wersji gry.

Akcja Cataclysm toczy się piętnaście lat po wydarzeniach przedstawionych w Homeworld. Rasa Kushan dotarła do macierzystej planety Hiigara, skąd niegdyś została wygnana. Imperium Taiidan upadło, a jego miejsce zajęła Republika Taiidan. Spokój trwał jednak krótko. Przypadkowe odkrycie sprowadziło nowe niebezpieczeństwo na całą Galaktykę. Obejmując dowodzenie nad Kuun-Lan, statkiem-matką klanu Somtaaw gracz wyrusza w pełną niebezpieczeństw misję zgładzenia Bestii.

Kampania dla pojedynczego gracza w Homeworld: Cataclysm podzielona została na 17 rozbudowanych misji. Rozgrywka tylko w niewielkim stopniu różni się od tej z Homeworld. Twórcy dodatku dokonali drobnych korekt, które poprawiły obsługę interfejsu a także lepiej zbalansowały grę. W rozszerzeniu wprowadzono m.in. opcję 8-krotnego przyspieszenia upływu czasu, możliwość przeprowadzania modernizacji statków, a także rozbudowano drzewo rozwoju technologicznego i zwiększono zakres wsparcia jednostek przez statek-matkę. Nowatorskim pomysłem dla całej serii jest opcja przejmowania wrogich statków dzięki korwetom holowniczym. Całkowicie zrezygnowano za to z ograniczeń związanych z paliwem, które przestało odgrywać jakąkolwiek rolę w grze.

Większość jednostek dostępnych w Cataclysm doskonale znana jest graczom z Homeworld, choć charakterystyki niektórych zostały zmienione. Przybyło też kilka nowych klas statków, w tym potężne pancerniki.

Pod względem oprawy audio-wizualnej dodatek nie odbiega poziomem od bazowej gry. Projektanci Cataclysm wykorzystali nawet ten sam silnik graficzny. Wykorzystali go jednak w pomysłowy sposób, wprowadzając na przykład możliwość oglądania gwiezdnych bitew z kabiny pilota statku kosmicznego.

Tryb multiplayer w Homeworld: Cataclysm umożliwia wspólną zabawę maksymalnie ośmiu graczom połączonym siecią LAN lub Internet. Mogą oni korzystać nie tylko z nowego arsenału statków i uzbrojenia, ale również takich elementów jak tunele czasoprzestrzenne.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 8  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,9 / 10 na podstawie 379 głosów czytelników.

Gry podobne do Homeworld: Cataclysm

Wymagania wiekowe Homeworld: Cataclysm

odpowiednia dla każdego wieku

Wymagania sprzętowe Homeworld: Cataclysm

PC Windows

PC Windows

  • Rekomendowane:
  • Pentium II 350MHz
  • 64MB RAM
  • akcelerator 3D
Homeworld: Cataclysm - recenzja gry
Homeworld: Cataclysm - recenzja gry

Recenzja 26 stycznia 2001, 14:33

W przeciwieństwie do poprzedniczki, w Cataclysm wprowadzono nowy rodzaj zasobów. Wcześniej do produkcji i utrzymania statków wystarczały RU ( Resource Units ), które to wydobywało się z asteroidów. Ale już nie wystarczają. Każda maszyna ma pewną ilość SU ( Suport Units ), które musimy przeznaczyć na jej sterowanie. SU ograniczają w dużym stopniu rozbudowę floty. Nie można już produkować ile wlezie, poczekać na atak i przejść do kontry całą naszą flotą. Nie tutaj. Teraz trzeba będzie dokonać wyboru. „Rój” małych myśliwców czy niszczyciel z eskortą. To dosyć ciężka decyzja. Najlepiej więc budować dużo Support Module, które zwiększają nasz zapas Support Units.