
Dodatek do gry Homeworld
Homeworld: Emergence
Data wydania: 30 czerwca 2000
Kontynuacja znakomitej kosmicznej strategii czasu rzeczywistego Homeworld. W dalekiej przyszłości rasa Kushan wygnana niegdyś w odległe zakątki Galaktyki wraca na swą macierzystą planetę i podejmuje walkę z nowym wrogiem, zwanym Bestią.
GRYOnline
Gracze
Cataclysm początkowo miało być dodatkiem do kosmicznego RTS-a Homeworld autorstwa Relic Studios. Wydawca – firma Sierra Inc. - szybko zorientował się, że dzieło studia Barking Dog ma znacznie większy potencjał. Rozszerzenie „awansowano” więc do rangi samodzielnego dodatku, który do prawidłowego działania nie wymaga podstawowej wersji gry.
Akcja Cataclysm toczy się piętnaście lat po wydarzeniach przedstawionych w Homeworld. Rasa Kushan dotarła do macierzystej planety Hiigara, skąd niegdyś została wygnana. Imperium Taiidan upadło, a jego miejsce zajęła Republika Taiidan. Spokój trwał jednak krótko. Przypadkowe odkrycie sprowadziło nowe niebezpieczeństwo na całą Galaktykę. Obejmując dowodzenie nad Kuun-Lan, statkiem-matką klanu Somtaaw gracz wyrusza w pełną niebezpieczeństw misję zgładzenia Bestii.
Kampania dla pojedynczego gracza w Homeworld: Cataclysm podzielona została na 17 rozbudowanych misji. Rozgrywka tylko w niewielkim stopniu różni się od tej z Homeworld. Twórcy dodatku dokonali drobnych korekt, które poprawiły obsługę interfejsu a także lepiej zbalansowały grę. W rozszerzeniu wprowadzono m.in. opcję 8-krotnego przyspieszenia upływu czasu, możliwość przeprowadzania modernizacji statków, a także rozbudowano drzewo rozwoju technologicznego i zwiększono zakres wsparcia jednostek przez statek-matkę. Nowatorskim pomysłem dla całej serii jest opcja przejmowania wrogich statków dzięki korwetom holowniczym. Całkowicie zrezygnowano za to z ograniczeń związanych z paliwem, które przestało odgrywać jakąkolwiek rolę w grze.
Większość jednostek dostępnych w Cataclysm doskonale znana jest graczom z Homeworld, choć charakterystyki niektórych zostały zmienione. Przybyło też kilka nowych klas statków, w tym potężne pancerniki.
Pod względem oprawy audio-wizualnej dodatek nie odbiega poziomem od bazowej gry. Projektanci Cataclysm wykorzystali nawet ten sam silnik graficzny. Wykorzystali go jednak w pomysłowy sposób, wprowadzając na przykład możliwość oglądania gwiezdnych bitew z kabiny pilota statku kosmicznego.
Tryb multiplayer w Homeworld: Cataclysm umożliwia wspólną zabawę maksymalnie ośmiu graczom połączonym siecią LAN lub Internet. Mogą oni korzystać nie tylko z nowego arsenału statków i uzbrojenia, ale również takich elementów jak tunele czasoprzestrzenne.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:



7GIER
Seria kosmicznych strategii czasu rzeczywistego, osadzona w uniwersum, za którego projekt odpowiada dwójka amerykańskich pisarzy science fiction – Arinn Dembo (pod pseudonimem Marcus Skyler) oraz David J. Williams.
Recenzja GRYOnline
Homeworld: Cataclysm należy, podobnie jak pierwsza część, do gier typu RTS ( Real Time Strategy ) i rozgrywa się w środowisku 3D. Nie wiem czy można go nazwać sequel’em czy zwykłym mission-packiem. Zmiany nie są rewolucyjne, ale jest ich sporo.
Klasyczna kosmiczna strategia Homeworld: Cataclysm z 2000 roku wreszcie trafiła do sprzedaży w dystrybucji cyfrowej. Produkcja trafiła na serwis GOG.com, ale jej tytuł został zmieniony na Homeworld: Emergence.
gry
Adrian Werner
23 czerwca 2017 11:30
15 kwietnia zakończyła się licytacja praw do marki Homeworld. Na razie wiemy tylko, że nie wygrało jej studio teamPixel, które przymierzało się do wskrzeszenia serii. Jak dotąd nie zdradzono, kto jest zwycięzcą aukcji.
gry
Marcin Skierski
19 kwietnia 2013 13:30
Studio teamPixel wystartowało z akcją na Kickstarterze, która ma na celu odkupienie licencji Homeworld i wyprodukowanie jej dwóch nowych odsłon. Mały deweloper próbował podobnej zbiórki w konkurencyjnym serwisie IndieGoGo, gdzie zebrał 14 tysięcy dolarów.
gry
Szymon Liebert
11 marca 2013 13:26
Niezależne studio teamPixel wystartowało ze zbiórką społecznościową, która ma „uratować serię Homeworld”. Deweloper chce kupić prawa do marki od THQ, aby przywrócić jej świetność. W planach jest między innymi stworzenie Homeworld 3. Niestety, akcja budzi pewne wątpliwości.
gry
Szymon Liebert
25 stycznia 2013 13:49
Przetestuj za darmo poszerzoną demonstrację pierwszej odsłony cyklu Homeworld. Do dyspozycji graczy oddano w niej m.in. pełnowymiarowy tryb rozgrywki wieloosobowej przez sieć.
gry
Piotr Doroń
28 września 2009 10:10
W jednym z wywiadów firma Relic przyznała, że poważnie zastanawia się nad trzecią częścią jednej z najlepszych strategii kosmicznych – Homeworld. Wobec tego wyznania wiele zagranicznych serwisów spekuluje o trwających już pracach nad tym tytułem, na który czeka przecież znaczna rzesza fanów. Chociaż nie zostało to oficjalnie potwierdzone, jest to całkiem prawdopodobne.
gry
Szymon Liebert
25 listopada 2008 09:39
Relic Entertainment po olbrzymich sukcesach odniesionych takimi seriami, jak Warhammer 40 000: Dawn of War czy Homeworld nie zamierza zapadać w sen zimowy. Głowy pracowników są pełne świeżych pomysłów, zaś o jednym z nich poinformował słuchaczy podcastu Games For Windows Josh Mosqueira, główny projektant ostatniego hitu firmy – Company of Heroes.
gry
Przemysław Zamęcki
25 lutego 2008 10:24
Wyjaśniła się ostatecznie kwestia posiadania praw do marki Homeworld. Kres plotkom położył sam zainteresowany, czyli koncern THQ, zabierając w tej ważnej dla wielu graczy sprawie oficjalne stanowisko.
gry
Daniel Kazek
7 listopada 2007 09:02
Po tym, kiedy studio Relic Entertainment zostało wykupione przez THQ, fani kosmicznych strategii czasu rzeczywistego Homeworld stracili nadzieję na kontynuację serii. Jak się jednak okazało, istnieje prawdopodobieństwo, że takowa powstanie.
gry
Artur Falkowski
5 listopada 2007 09:06
Najpierw była mowa o ponad ośmiu, teraz - niecałych dziesięciu milionach dolarów. Taką kwotę korporacja THQ zapłaci za całkowicie przejęcie studia developerskiego Relic Entertainment, które specjalizuje się w produkcji strategii czasu rzeczywistego (vide Impossible Creatures czy słynna seria Homeworld).
gry
Krzysztof Bartnik
13 sierpnia 2004 10:48
Popularne pliki do pobrania do gry Homeworld: Cataclysm.
Wymagania sprzętowe gry Homeworld: Cataclysm:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 350MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 1 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 393 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Mateusz "Gabriel Angel"
Recenzent GRYOnline.pl
2001.01.26
Homeworld: Cataclysm należy, podobnie jak pierwsza część, do gier typu RTS ( Real Time Strategy ) i rozgrywa się w środowisku 3D. Nie wiem czy można go nazwać sequel’em czy zwykłym mission-packiem. Zmiany nie są rewolucyjne, ale jest ich sporo.
zanonimizowany576929 Pretorianin
Widzę, że masz ogromne trudności z formowaniem normalnych zdań.
Subversive Pretorianin
Niezły był ten dodatek. Może nie aż tak klimatyczny jak podstawowa część gry. Najbardziej podobała mi się możliwość rozbudowy okrętu-matki. Skorzystano z tego rozwiązania w drugiej części.
zanonimizowany1167700 Pretorianin
po pierwsze - to nie jest zadne rozszerzenie, ani zestaw misji. po drugie - to calkiem nowa samodzielna kampania na usprawnionym silniku WM. kampania jest dluga i wymagajaca, historia naprawde swietna. po trzecie - to najlepsza czesc homeword`a. niestety bardzo bardzo ciezko dostac ta gre. po czwarte - mozna cataclysm jak i orginalny homeword (tylko na openGL) odpalic w wysokich rozdzelczosciach (np 1920x1080 itd) wystarczy poszukac. POLECAM
zanonimizowany768165 Legend
Gra pojawiła się w sprzedaży ponownie pod nazwą Homeworld: Emergence
https://www.gog.com/game/homeworld_emergence
Cześć i chwała GOGowi, nie ma to jak Good Old Game zaraz po wyprzedaży.
Danerrr Pretorianin
Gra dość trudna, szczególnie na początku kiedy mamy małą flotę.
Kilka ostatnich misji mnie trochę zawiodło, sprowadzało się to do połączenia całej armii w jedną kupę i poruszania się powoli do przodu, działa to bo wiele jednostek ma uniwersalne zastosowanie, nie czułem że muszę za bardzo manewrować i wykorzystywać mocne strony jednostek.
W remastery grało się dużo przyjemniej ale to chyba nie jest wielkim zaskoczeniem, ogólna toporność na pewno nie poprawia odbioru.