58. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 58. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Commandos: Zadania Specjalne
Strategiczne 31 marca 1999
Samodzielny dodatek do Commandos: Za linią wroga - przebojowej taktycznej strategii hiszpańskiego Pyro Studios. Opisywane rozszerzenie niesie ze sobą osiem rozbudowanych i niebezpiecznych misji, których wykonanie powierzono niewielkiemu oddziałowi komandosów, złożonemu z żołnierzy o odmiennych umiejętnościach. Kontrolowaną przez nas drużynę komandosów czekają zupełnie nowe zadania, np.

Invictus: W Cieniu Olimpu
Strategiczne 25 lutego 2000
Połączenie gatunków RTS i RPG pełnymi garściami czerpiące z mitologii greckiej. Naszym zadaniem jest zebranie drużyny bohaterów zdolnych przeciwstawić się bogowi Posejdonowi. Struktura świata jest otwarta i pozwala na sporą swobodę w wyborze zadań. Natomiast walki mają mocno taktyczny charakter.

Empire of the Ants (2000)
Strategiczne 15 lipca 2000
Strategia czasu rzeczywistego rozgrywająca się w świecie owadów, gdzie naszym zadaniem jest stworzenie prężnie rozwijającego się mrowiska.

Austerlitz: Napoleon's Greatest Victory
Strategiczne 8 lipca 2002
Historycznie odwzorowana jedna z najważniejszych nitew kampanii Napoleońskiej, pod Austerlitz, gdie wojska rosyjskie i austriackie stawiły czoła armii Napoleońskiej.

The Settlers IV: The New World
Strategiczne 28 listopada 2002
The Settlers IV: The New World jest trzecim dodatkiem do cieszącej się dużą popularnością strategii czasu rzeczywistego, autorstwa studia Blue Byte Software. Rozszerzenie wprowadza cztery nowe kampanie związane z odkryciem Ameryki, nową nację - Majów, a także szereg map dedykowanych do rozgrywki solowej i w trybie multiplayer.

Axis & Allies
Strategiczne 2 listopada 2004
Axis & Allies to rozbudowana strategia czasu rzeczywistego (RTS), za której przygotowanie odpowiadają programiści z zespołu developerskiego TimeGate Studios (twórcy znanej serii Kohan). Akcja programu przenosi graczy na fronty II Wojny Światowej - największego konfliktu zbrojnego XX-stulecia.

Kohan II: Kings of War
Strategiczne 7 września 2004
Kontynuacja doskonałego RTS-a zatytułowanego Kohan: Immortal Sovereigns. Tym razem autorzy porzucili znane z poprzednich odsłon 2D i zamiast tego zaoferowali w pełni trójwymiarowi silnik graficzny. W porównaniu z typowymi grami tego gatunku, seria Kohan oferuje znacznie większą głębie taktyczną potyczek.

Shadow Vault
Strategiczne 22 grudnia 2004
Shadow Vault to taktyczna strategia turowa z elementami RPG. Fabuła gry przedstawia alternatywną wizję świata, w którym żyjący w latach 40. i 50. ubiegłego stulecia ludzie toczą wojnę z wysłannikami przyszłości, chcącymi zapobiec zniszczeniu ekosystemu Ziemi.

SimCity 4: Godziny szczytu
Strategiczne 22 września 2003
Pierwsze oficjalne rozszerzenie do czwartej odsłony cyklu Sim City – gier strategicznych typu city builder, nad którymi pieczę sprawuje studio Maxis. Dodatek wprowadza szereg elementów pozwalających na usprawnienie sieci komunikacyjnej miasta znajdującego się pod opieką gracza – do naszej dyspozycji oddano nowe narzędzia umożliwiające śledzenie natężenia ruchu i szybką reakcję na pojawiające się problemy.

Narodziny Ameryki
Strategiczne 24 lutego 2006
Birth of America to strategia turowa, której fabuła przenosi nas w lata 1755-83, czyli w czasy brytyjskiej wojny z Francuzami i Indianami o dominację w Ameryce Północnej oraz amerykańskiej wojny o niepodległość.

Rome: Total War - Alexander
Strategiczne 19 czerwca 2006
Drugie oficjalne rozszerzenie do opracowanej przez studio Creative Assembly gry Rome: Total War z 2004 roku. Tym razem możemy wcielić się w jednego z najwybitniejszych strategów w dziejach ludzkości – tytułowego Aleksandra Wielkiego, który dzięki swoim spektakularnym podbojom na stałe zagościł w podręcznikach historii. Kluczowym elementem dodatku jest zupełnie nowa kampania, pozwalająca odtworzyć największe sukcesy legendarnego władcy Macedonii.

Airline 69: Powrót do Casablanki
Strategiczne 30 października 2003
Airline 69: Return to Casablanca kontynuuje ideę słynnej gry o wybitnym zabarwieniu erotycznym, zatytułowanej Wet: The Sexy Empire i wydanej w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Akcję osadzono w gorącym klimacie północnoafrykańskim.

Heroes Chronicles: Szarża Smoków
Strategiczne 15 listopada 2000
Szósta odsłona Heroes Kroniki, pobocznej miniserii turowych gier strategicznych w realiach fantasy, bazujących na okrojonej mechanice kultowego Heroes of Might and Magic III studia New World Computing. W grze Heroes Chronicles: Szarża Smoków nasz protagonista Tarnum wyrusza na ratunek dobrym smokom z AvLee, zniewolonym przez żądną władzy smoczą królową Mutare. Po drodze odkrywa w swych szeregach szpiega, którym okazuje się krasnolud Kurbon.

Emergency Rescue: Firefighters
Strategiczne 26 kwietnia 2000
Strategia w której dowodzi się grupą strażaków ratujących ludzkie życie zagrożone w pożarach, wypadkach drogowych i katastrofach. Gracz ustala strategię wszystkich jednostek i wysyła je do gaszenia pożarów i ratowania ludzi. Do wykonania są 23 realistyczne misje.

War Dogs
Strategiczne prace wstrzymane
Gra taktyczno-strategiczna, ideowo zbliżona do słynnego Full Spectrum Warriora. Za produkcję War Dogs odpowiedzialna jest amerykańska firma Quicksilver, która w przeszłości zasłynęła dzięki takim tytułom jak Castles czy Master of Orion III.

Master of Magic (1994)
Strategiczne 1 stycznia 1994
Master of Magic to kolejna gra strategiczna firmy MicroProse, która na pierwszy rzut oka budzi słuszne skojarzenia z legendarnym Civilization Sida Meiera. Tym razem autorzy zaserwowali nam podróż do fantastycznego świata, w którym na podbicie czekają dwie zróżnicowane krainy: Myrror oraz Arcanus.

Horde: The Northern Wind
Strategiczne 3 listopada 1999
Horde: The Northern Wind to strategia rozgrywana w czasie rzeczywistym, z fabułą nawiązującą do rosyjskich podań ludowych. Gracz wciela się tu w rolę bohatera, który wraz z grupą wiernych wojów rozpoczyna budowę osady i w trakcie jej rozwoju, musi obronić się przed zakusami żądnych krwi sąsiadów.

Age of Mythology: Złota Edycja
Strategiczne 7 września 2004
Age of Mythology: Złota Edycja to specjalne wydanie opartej na greckiej mitologii, przebojowej strategii czasu rzeczywistego, za której powstanie odpowiada zespół deweloperski Ensemble Studios. W pakiecie znalazły się gra Age of Mythology oraz jej oficjalne rozszerzenie Age of Mythology: The Titans, wprowadzające m.in. nową rasę - Atlantów.

Chariots of War
Strategiczne 11 czerwca 2003
Kontynuacja całkiem udanej, aczkolwiek nie przełomowej gry strategicznej Legion, osadzonej w czasach panowania Imperium Rzymskiego. Tym razem przenosimy się 4000 lat wstecz, w okres, gdy ówczesne imperia toczyły zacięte boje o tereny bogate w surowce naturalne, połacie urodzajnej ziemi, wodę, itp.

SpellForce: The Breath of Winter
Strategiczne 25 czerwca 2004
Pierwszy oficjalny dodatek do gry Spellforce: The Order of Dawn. Fabuła rozszerzenia The Breath of Winter koncentruje się na postaci księcia demonów, odpowiedzialnego za przebudzenie Aryna — lodowego smoka, mającego sprowadzić zagładę na świat. Na potrzeby rozszerzenia deweloperzy przygotowali nowe środowisko, wyposażenie i umiejętności dla bohatera, a także dziesiątki zadań głównych i pobocznych. Wszystko to składa się na fabularną kampanię, której ukończenie zajmuje około czterdziestu godzin.

The Guild 2: Venice
Strategiczne 10 października 2008
Drugie rozszerzenie do gry The Guild 2 – hybrydy strategii czasu rzeczywistego i RPG-a, opracowanej przez zespół 4Head Studios. Akcja dodatku została osadzona w tytułowej Wenecji – piętnastowieczne państwo-miasto odwzorowano z dbałością o detale, dzięki czemu w trakcie rozgrywki mamy możliwość zwiedzenia placu świętego Marka czy choćby pałacu Dożów. Z uwagi na unikalne położenie metropolii, do wielu z tych miejsc dostaniemy się wyłącznie dzięki nowemu środkowi lokomocji, czyli gondoli.

Spaceforce Captains
Strategiczne 29 listopada 2007
Spaceforce Captains jest przedstawicielem strategicznych gier turowych z akcją umiejscowioną w przestrzeni kosmicznej. Celem gracza jest przede wszystkim rozwój własnej cywilizacji poprzez ekspansję, badania naukowe i rozbudowę gospodarczą.

Wesołe Ranczo
Strategiczne 8 września 2006
Pony Ranch to symulacja życia na rancho. Gra należy do gatunku strategii ekonomicznych, wobec czego można w niej dostrzec podobieństwo chociażby do Wildlife Park. Zabawa w głównej mierze polega na zbudowaniu własnego gospodarstwa i opiekowaniu się zwierzętami, mieszkającymi na jego terenie.

Age of Empires: Edycja Kolekcjonerska
Strategiczne 2 listopada 2000
Pakiet kolekcjonerski gier z serii Age of Empires. W jego skład wchodzą: Age of Empires, Age of Empires: Rise of Rome, Age of Empires II: The Age of Kings oraz Age of Empires II: The Conquerors. Pieczę nad wszystkimi pozycjami sprawował niezrównany zespół Ensemble Studios. Niezależnie od wybranego tytułu, gracz wciela się w rolę przywódcy jednej z kilkunastu dostępnych cywilizacji, a zadaniem, jakie przed nim stoi, jest przeprowadzanie jej przez kolejne fazy rozwoju.