54. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 54. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Offworld Trading Company
Strategiczne 28 kwietnia 2016
Strategia ekonomiczna stworzona pod wodzą Sorena Johnsona – jednego z głównych projektantów Civilization 3 i 4. Akcja Offworld Trading Company przenosi nas na Marsa, gdzie przejmujemy kontrolę nad własną kompanią handlową, rywalizując o czołową pozycję na planecie. Sedno rozgrywki stanowi rozbudowany moduł handlu, dynamicznie reagujący na zmieniającą się sytuację rynkową.

Space Colony: Steam Edition
Strategiczne 30 kwietnia 2015
Druga po Space Colony HD próba odświeżenia klasycznej kosmicznej strategii studia Firefly z 2003 roku, zrealizowana przy aktywnym wsparciu platformy cyfrowej dystrybucji Steam. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości, w której jako wysłannik korporacji Blackwater Industries spróbujemy stworzyć sprawnie funkcjonującą sieć kosmicznych kolonii. Rozgrywka łączy elementy strategii z grami symulacyjnymi pokroju The Sims.

Age of Wonders III: Eternal Lords
Strategiczne 14 kwietnia 2015
Drugi oficjalny dodatek do turowej gry stategicznej Age of Wonders III studia Triumph Software z 2014 roku. W rozszerzeniu odwiedzamy ponownie fantastyczną krainę Evermore, w której poszczególne rasy rywalizują ze sobą o dominację. W trakcie zupełnie nowej kampanii fabularnej, wcielamy się w postać Avika – dziedzica królestwa Frostlingów, który pragnie odzyskać swoją krainę dzięki zakazanym mocom nekromancji.

Combat Mission: Black Sea
Strategiczne 30 stycznia 2015
Kolejna odsłona popularnej serii turowych strategii wojennych, opracowana przez studio Battlefront. Tytuł utrzymany jest w realistycznym tonie i pozwala wziąć udział w starciach pomiędzy siłami ukraińskimi i rosyjskimi. Twórcy zdecydowali się na przygotowanie alternatywnej wizji wydarzeń, w której Ukraina przystępuje do Unii Europejskiej i NATO, zmuszając Rosję do przesunięcia wojsk w głąb kraju.

Victoria II: Heart of Darkness
Strategiczne 16 kwietnia 2013
Heart of Darkness to opracowany przez Paradox Interactive dodatek do gry Victoria II. Rozszerzenie w realistyczny sposób rekonstruuje wyścig XIX-wiecznych potęg o zdobycie dominującej pozycji w Afryce. W tym celu wprowadzono liczne zmiany do mechanizmów rozgrywki i zmodyfikowano systemy kolonizacji oraz bitew morskich.

Etherium
Strategiczne 25 marca 2015
Osadzona w realiach science-fiction strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez niezależne francuskie studio Tindalos. Akcja gry koncentruje się na toczonej w odległej części kosmosu wojnie trzech imperiów, rywalizujących o dostęp do cennego tytułowego surowca – etherium.

Lionheart: Wyprawy Krzyżowe
Strategiczne 15 października 2010
The King's Crusade to gra strategiczna, której akcja osadzona została w XII wieku. Gracze mogą wcielić się w dowodzącego III wyprawą krzyżową Ryszarda Lwie Serce lub stojącego na czele Saracenów Saladyna i wziąć udział w zmaganiach o Ziemie Święte. Rozgrywka łączy elementy taktyczne oraz strategiczne. Wyprodukowana przez ekipę studia Neocore Games gra znana jest także pod tytułami Lionheart: Kings' Crusade i Lionheart: Wyprawy Krzyżowe.

Fate of Hellas
Strategiczne 20 grudnia 2007
Fate Of Hellas jest dodatkiem do gry Ancient Wars: Sparta. Jako grecki dowódca stajemy na czele armii, której celem jest podbicie znanego świata. Rozgrywka pozwala nam na odbycie dwóch kampanii, przy czym każda składa się z siedmiu misji.

For The Glory
Strategiczne 10 listopada 2009
Opracowana przez studio Crystal Empire Games gra strategiczna, stworzona w oparciu o fanowską modyfikację Europa Universalis II firmy Paradox zatytułowaną AGCEEP (Alternative Grand Campaign / Event Exchange Project). Gra For the Glory oferuje nam możliwość objęcia rządów nad jednym z ponad 180 krajów i władania nim na przestrzeni 400 lat (lata 1419-1820).

Riverworld
Strategiczne 1 czerwca 1998
Rozbudowana strategia czasu rzeczywistego, w której gracz dowodzi ludami z wielu różnych epok, starając się zdominować pozostałe cywilizacje. Walki prowadzone są na tytułowej planecie RiverWorld.

Galactic Civilizations
Strategiczne 25 marca 2003
Strategia typu 4X, której akcja umiejscowiona została w przestrzeni kosmicznej. Wciel się w przywódcę rasy Ziemian i zadbaj o jej przetrwanie oraz niezakłócony rozwój. Zarówno zarządzanie galaktycznym imperium, jak i walka rozgrywane są w systemie turowym.

Worms: Revolution
Strategiczne 10 października 2012
Kolejna odsłona popularnej serii strategiczno-zręcznościowej, nawiązująca do starszych odsłon cyklu, zapoczątkowanego przez studio Team 17 jeszcze w 1995 roku. Wzorem poprzednich części serii, walka odbywa się w ograniczonych czasowo turach, a celem zabawy jest eksterminacja drużyny przeciwnika za pomocą całego arsenału wymyślnych broni i gadżetów. Mimo wykorzystania klasycznej mechaniki, twórcy wprowadzili do rozgrywki kilka całkiem nowych rozwiązań.

Emergency 2013
Strategiczne 2 listopada 2012
Nowa edycja strategicznej serii Emergency. Składa się na nią zawartość Emergency 2012 w wersji Deluxe oraz dodatek, w którym naszym zadaniem jest radzenie sobie ze skutkami wybuchu wielkiego wulkanu w Europie.

Castle Story
Strategiczne 17 sierpnia 2017
Castle Story to strategia czasu rzeczywistego (RTS) z rozbudowanym aspektem ekonomicznym i możliwością transformacji voxelowego otoczenia. Gra stanowi debiutanckie dzieło niezależnego studia Sauropod, a jej produkcję wsparli użytkownicy platformy finansowania społecznościowego Kickstarter. Akcja Castle Story toczy się w świecie składającym się z dryfujących w powietrzu wysp. Zabawa polega głównie na projektowaniu i wznoszeniu twierdz, a także ich obronie przed najeźdźcami.

March of the Eagles
Strategiczne 18 lutego 2013
March of the Eagles to strategia czasu rzeczywistego pozwalająca na pokierowanie jednym z mocarstw biorących udział w Wojnach napoleońskich w latach 1805 - 1815. Zadaniem gracza jest werbowanie i szkolenie nowych jednostek, organizowanie działań armii i flot oraz zajmowanie się dyplomacją.

Godus
Strategiczne 13 września 2013
Strategia czasu rzeczywistego (RTS) wyprodukowana przez studio 22 Cans pod kierownictwem Petera Molyneux. Godus pozwala wcielić się w rolę boga, który musi zadbać o dobrobyt i bezpieczeństwo swoich wyznawców, a przy okazji pozbyć się konkurentów. Zabawa polega głównie na tworzeniu idealnych warunków do rozwoju niewielkiej społeczności, w czym pomocne okazują się różnego rodzaju boskie zdolności. Wraz ze wzrostem liczby wiernych rośnie również moc boga, co pozwala na ekspansję.

Ogniem i mieczem
Strategiczne 31 października 2000
Ogniem i mieczem to strategia turowa inspirowana powieścią Henryka Sienkiewicza i jednocześnie jej filmową adaptacją w reżyserii Jerzego Hoffmana. Gracz dowodzi polsko-litewskimi wojskami w 10 historycznych bitwach z okresu powstań kozackich. Tytuł wyprodukowany został przez studio Nekrosoft, znane m.in. z kontrowersyjnych Rezerwowych psów.

Farm
Strategiczne 25 listopada 2009
Farm to gra strategiczna z rodzaju time-management (zarządzanie czasem). Gracze mają okazję pomóc parze nastoletnich bohaterów doprowadzić niewielkie gospodarstwo rolne do rozkwitu. Produkcja koszalińskiej firmy Rhema Press adresowana jest głównie do odbiorców z rynku tzw. casuali (okazjonalnych graczy).

Farma 3D
Strategiczne 1 września 2010
Farma 3D to casualowa strategia z rodzaju time-management, wyprodukowana przez firmę Play-publishing. Gracze poznają perypetie sympatycznego rodzeństwa – Ani i Janka, którzy próbują wyręczyć chorego wujka w farmerskich obowiązkach i doprowadzić podupadające gospodarstwo rolne do rozkwitu.

Allied General
Strategiczne 31 stycznia 1996
Bezpośredni sequel kultowej strategii turowej Panzer General z 1994 roku. Tym razem przeżywamy drugą wojnę światową z punktu widzenia aliantów, biorąc udział w kampanii rosyjskiej, brytyjskiej, bądź amerykańskiej.

Fantasy General
Strategiczne 29 lutego 1996
Kolejna gra strategiczna w dorobku studia Strategic Simulations Inc. Tym razem deweloperzy zabierają nas do świata łączącego elementy fantasy i steampunku – zadaniem, jakie przed nami postawiono, jest wcielenie się w jednego z czterech bohaterów, wezwanego jako mistrz mający unicestwić złowrogiego Shadowlorda i jego popleczników. Fundamentem Fantasy General jest toczenie bitew, na które posyłamy jednostki reprezentujące cztery kategorie (nieśmiertelne, magiczne, potwory oraz mechaniczne).

Thea: The Awakening
Strategiczne 20 listopada 2015
Polska strategia turowa, która łączy elementy survivalu, karcianki i paragrafówki. Trafiamy do mrocznego świata fantasy po apokalipsie, silnie inspirowanego słowiańską mitologią. Jako jedno z ośmiu słowiańskich bóstw roztaczamy opiekę nad małą wioską. Kierując każdym jej mieszkańcem z osobna, eksplorujemy groźną krainę, gromadzimy surowce, wytwarzamy przedmioty, zmagamy się z różnymi zagrożeniami etc.

Valhalla Hills
Strategiczne 19 listopada 2015
Opracowana przez studio Funatics strategia ekonomiczna. Fabuła Valhalla Hills opowiada o losach pewnego plemienia Wikingów, które po śmierci zastało bramy Valhalli zamknięte na cztery spusty. Powodem takiego stanu rzeczy jest konflikt pomiędzy Odynem a jego synem Leko.

Wiedźmin: Gra przygodowa
Strategiczne 27 listopada 2014
Elektroniczna adaptacja gry planszowej, osadzonej w uniwersum wykreowanym przez Andrzeja Sapkowskiego na potrzeby sagi Wiedźmin. Za powstanie tytułu oraz jego stołowego pierwowzoru odpowiada studio CD Projekt RED, twórcy bestsellerowej serii RPG, zaś w pracach nad grą uczestniczył Ignacy Trzewiczek, szef specjalizującego się w grach fabularnych wydawnictwa Portal. Rozgrywkę zaprojektowano z myślą o zabawie dla 2 do 4 osób, grających przy jednym komputerze lub w sieci.