Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Roguelike - Gry Apple iOS

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce roguelike na platformę Apple iOS ułożone według popularności.

Akcji11 Zręcznościowe5
Bijatyki
RPG28 Strategiczne10 Przygodowe1
Sportowe
Wyścigi
Symulacje1 Logiczne1
Towarzyskie
MMO
Darkest Dungeon
Darkest Dungeon

RPG 24 sierpnia 2017

Opracowana przez debiutujące studio Red Hook gra cRPG utrzymana w stylistyce dark fantasy. Jej akcja przenosi nas do mrocznego świata wzorowanego na epoce średniowiecza. Eksplorując ruiny starego zamku oraz ukryty pod nim system lochów, stawimy czoła siłom ciemności, które opanowały te ziemie w wyniku lekkomyślności ich ostatniego władcy. Zagłębiając się w przygodzie, odkryjemy ponurą przeszłość całego rodu, który sprowadził na ten świat zło. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji wypełnionych pułapkami i potworami podziemi, zaś sama walka zrealizowana została w systemie turowym. Oryginalnym rozwiązaniem twórców jest specjalny system odpowiadający za stan psychiczny bohaterów. Każdy z członków drużyny posiada odmienną osobowość, a płynące z rozgrywki doświadczenia, wpływają na niego w nieco inny sposób. Podczas zabawy musimy więc cały czas monitorować samopoczucie, poziom strachu i stresu bohaterów, aby w razie potrzeby rozładowywać napięcie poprzez picie alkoholu bądź udział w bójkach.

FTL: Faster Than Light
FTL: Faster Than Light

Strategiczne 3 kwietnia 2014

Strategia osadzona w realiach sci-fi opowiadająca o samotnym statku próbującym uciec przed olbrzymią wojenną armadą. Trasę przelotu planujemy w trybie turowym, a walki rozgrywane są w czasie rzeczywistym. Ponadto musimy zarządzać załogą i ulepszać naszą jednostkę. Dodatkową atrakcją jest fakt, że przy każdym rozpoczęciu nowej gry świat generowany jest losowo.

Dead Cells
Dead Cells

Akcji 28 sierpnia 2019

Gra akcji z elementami roguelike'a i metroidvanii, stworzona przez niezależne francuskie studio Motion Twin. W trakcie rozgrywki eksplorujemy posępne zamczysko, którego poszczególne fragmenty, jak choćby komnaty, dziedzińce i kanały, są generowane proceduralnie. W połączeniu z permanentną śmiercią głównego bohatera oznacza to, że każdorazowe rozpoczęcie zabawy wiąże się z odmiennymi doznaniami i uzyskaniem dostępu do nowych części fortecy. Istotną rolę w Dead Cells odgrywają starcia z przeciwnikami, cechujące się wysokim poziomem trudności. Kluczem do sukcesu jest rozpracowanie schematów wyprowadzanych przez nich ataków oraz posiadanie odpowiednio rozwiniętej postaci. W potyczkach korzystamy z broni białej i dystansowej, a także z magii ofensywnej oraz defensywnej. Wszystko to okraszono miłą dla oka, dwuwymiarową oprawą graficzną, utrzymaną w pixelartowej stylistyce.

Terraria
Terraria

Zręcznościowe 29 sierpnia 2013

Opracowana przez niezależne studio Re-Logic sandboksowa gra platformowa, określana jako dwuwymiarowa wersja popularnego Minecrafta. Rozgrywka nie ma określonego celu, a zadaniem graczy jest dowolne kształtowanie otaczającego ich, losowo generowanego świata. Przystępując do zabawy, dysponujemy jedynie kilkoma prostymi narzędziami, które pozwalają nam na kopanie i pozyskiwanie surowców, ścinanie drzew i wznoszenie prostych budowli. W miarę postępów rozgrywki, dzięki rozbudowanemu systemowi rzemiosła, odkrywamy coraz lepsze narzędzia, pozwalające na konstruowanie zaawansowanych budowli, a także walkę z zamieszkującymi świat potworami. Lista możliwości jest niezwykle długa i ogranicza ją w zasadzie wyłącznie wyobraźnia samych graczy. Terraria pozwala na zabawę w pojedynkę, jednak w toku rozgrywki możemy połączyć siły z innymi graczami, zyskując w ten sposób cennych sprzymierzeńców, z pomocą których łatwiej będzie nam uporać się z coraz trudniejszymi wyzwaniami.

The Binding of Isaac: Rebirth
The Binding of Isaac: Rebirth

Zręcznościowe 11 stycznia 2017

Rozszerzona wersja popularnej produkcji niezależnej, która ukazała się w 2011 roku staraniem niezależnego studia Team Meat. Odświeżeniem gry we współpracy z twórcami oryginału zajęło się nieco bardziej doświadczona ekipa Nicalis. Pod względem mechaniki rozgrywka nie uległa większym zmianom, oferując losowo generowane poziomy, które przemierza tytułowy Isaac, rozwiązując proste zagadki i eliminując potwory oraz bardziej wymagających bossów. Zasadniczą różnicę w stosunku do wykonanego w technologii flash pierwowzoru, stanowi zupełnie nowy silnik graficzny, dzięki któremu gra zyskała znacznie lepszą oprawę oraz szereg innowacji, które ze względu na ograniczenia technologiczne nie znalazły się w oryginale. Autorzy odtworzyli całą zawartość gry macierzystej oraz dwóch rozszerzeń DLC, uzupełniając to garścią nowości. W grze pojawia się także po raz pierwszy lokalny tryb kooperacji, pozwalający na wspólną zabawę 2 graczy przy jednym ekranie.

Don't Starve: Pocket Edition
Don't Starve: Pocket Edition

Akcji 9 lipca 2015

Mobilna odsłona survivalowej gry przygodowej, stworzonej przez ekipę kanadyjskiego studia Klei Entertainment. Akcja Don’t Starve: Pocket Edition osadzona została w losowo generowanej dziczy, do której bohater gry został przeniesiony przez podstępnego demona. Protagonista musi zatem wykorzystać swą wiedzę i umiejętności, aby przetrwać w nieprzyjaznym, pełnym dzikich bestii świecie i znaleźć sposób na powrót do domu. Rozgrywka kładzie nacisk na aspekty survivalowe, a do głównych zadań gracza należy zbudowanie schronienia, zdobywanie żywności, podtrzymywanie ognia, a także własnoręczne wykonanie odzieży i przydatnych narzędzi. Całość zrealizowana została w charakterystycznej, kreskówkowej formie i przepełniona sporą dawką poczucia humoru oraz licznych nawiązań do zjawisk kultury masowej. Mobilna edycja gry w zasadzie nie różni się od swego pierwowzoru z dużych platform sprzętowych, a główne różnice sprowadzają się do nowego, dotykowego modelu sterowania.

Desktop Dungeons
Desktop Dungeons

Strategiczne 28 maja 2015

Desktop Dungeons to połączenie strategii ekonomicznej, gry logicznej oraz taktycznego cRPG-a w stylu „roguelike”. Akcja toczy się w realiach fantasy, a gracz wciela się w rolę władcy niewielkiego królestwa. Aby doprowadzić je do rozkwitu król musi wyprawiać herosów do losowo generowanych podziemi, gdzie czekają skarby, potwory i... śmierć. Tytuł wyprodukowany został przez studio QCF Design.

Crying Suns
Crying Suns

Strategiczne kwiecień 2020

Crying Suns to połączenie wymagającego rogue-lite z walkami taktycznymi odbywającymi się w kosmosie. Wcielając się w dowódcę floty kosmicznej, musimy odnaleźć sposób na uratowanie ludzkości przed zagładą.

Sunless Sea
Sunless Sea

RPG 22 marca 2017

Podstawowa wersja Sunless Sea wraz z dodatkiem Zubmariner, gry łączącej elementy strategii, przygodówki i roguelike’owego RPG. Sunless Sea przedstawia historię rozgrywającą się w steampunkowym uniwersum. Podczas zabawy musimy dbać o relacje z członkami załogi, a także kontrolować poziom tlenu na pokładzie i monitorować działanie sonaru, wskazującego zarówno potencjalnych przeciwników jak i kolejne miejsca godne odwiedzenia.

Crypt of the NecroDancer: Pocket Edition
Crypt of the NecroDancer: Pocket Edition

RPG 30 czerwca 2016

Przygotowana przez jednoosobowe, kanadyjskie studio Brace Yourself Games oryginalna produkcja niezależna, łącząca z pozoru niepasujące do siebie elementy roguelike’owego RPG-a oraz gry tanecznej. W grze Crypt of the NecroDancer wcielamy się w postać dziewczyny imieniem Cadence, poszukującej swego zaginionego ojca. Trop wiedzie do wnętrza tajemniczej krypty, którą włada demon znany jako NecroDancer. Rzuca on na bohaterkę nietypową klątwę, polegającą na tym, że jej serce już zawsze bić będzie w rytm muzyki. Pod względem mechaniki na pozór mamy do czynienia z oldskulowym RPG-iem akcji, w którym eksplorujemy proceduralnie generowane podziemia oraz za pomocą broni i czarów stawiamy czoła rozmaitym potworom. Cała nietypowość rozgrywki polega jednak na tym, że nasi przeciwnicy poruszają się w rytm muzyki i żeby ich pokonać, nasza protagonistka musi dostosować się do ich tańca. Każdy z napotkanych wrogów posiada przy tym swój własny, unikalny styl, zaś odkrycie właściwej kombinacji ruchów stanowi klucz do zwycięstwa.

Battlevoid: Harbinger
Battlevoid: Harbinger

Symulacje 12 sierpnia 2015

Turowa gra eksploracyjna wzbogacona elementami zaczerpniętymi z gatunku roguelike, za której stworzenie odpowiada niezależne fińskie studio Bugbyte. Gracz wciela się w rolę komandora floty kosmicznej – jego zadaniem jest przedostanie się na teren nieprzyjaciela i zbadanie panującej tam sytuacji. Z uwagi na fakt, że oddana do naszej dyspozycji galaktyka jest generowana losowo, każdorazowe rozpoczęcie rozgrywki owocuje odmiennymi atrakcjami. Zabawa w Battlestation: Harbinger opiera się na zwiedzaniu otwartego świata, nawiązywaniu kontaktów z innymi rasami oraz na wykonywaniu zróżnicowanych zadań – od eskorty sojuszników, po walkę z wrogimi statkami. Z czasem otrzymujemy dostęp do ulepszeń i technologii, dzięki którym nie tylko możemy udoskonalić naszą jednostkę, lecz także stworzyć niewielką flotę. Całość okraszono przyzwoitej jakości dwuwymiarową oprawą graficzną.

Skyhill
Skyhill

RPG 8 września 2016

Opracowana przez rosyjskie studio Mandragora postapokaliptyczna gra RPG z elementami roguelike. Akcja gry rozpoczyna się krótko po biologicznym kataklizmie, który doprowadził do niemal całkowitego zniszczenia ludzkiej rasy. Wcielamy się w rolę jednego z ocalałych, znajdującego się na ostatnim, setnym piętrze luksusowego hotelu, a naszym zadaniem jest przedarcie się przez kolejne kondygnacje budynku, opanowane przez hordy mutantów. Do dyspozycji graczy oddano kilka różniących się od siebie postaci. Wnętrze hotelu generowane jest losowo, a na każdym z poziomów głównym celem jest przywrócenie zasilania, które pozwoli zjechać windą piętro niżej. Rozgrywka łączy sekwencje akcji, polegające na walce z zastępami mutantów z elementami survivalowymi. Podczas zabawy musimy nieustannie szukać wody i pożywienia, a także ulepszać bazę, której rolę pełni wspomniany apartament na ostatnim piętrze. Nie zabrakło także systemu rzemiosła, dzięki któremu możemy konstruować nowe przedmioty i ulepszać uzbrojenie.

Hero Siege: Pocket Edition
Hero Siege: Pocket Edition

RPG 18 czerwca 2016

Gra hack-and-slash, w której wcielamy się w jednego z kilku śmiałków i staramy się powstrzymać szatana, pragnącego przejąć władzę nad światem. Rozgrywka jest szybka i efektowna, a dodatkowo przystosowana do zabawy przy użyciu pada oraz ekranów dotykowych.

Crashlands
Crashlands

Akcji 21 stycznia 2016

Opracowana przez niezależne studio Butterscotch Shenaningans przygodowa gra akcji z elementami RPG, przypominająca pod względem mechaniki popularną produkcję Don’t Starve. W grze przemierzamy rozległy i zróżnicowany świat, wypełniony roślinami, dzikimi zwierzętami oraz rozmaitymi niebezpieczeństwami. Zabawa nie ma określonego celu, a głównym zadaniem graczy jest przeżycie. W tym celu muszą eksplorować kolejne tereny, zdobywać surowce oraz pożywienie, a także wznosić budynki i wytwarzać przydatne narzędzia oraz broń. Rozgrywka opiera się na pętli składającej się z 3 podstawowych czynności: znajdź, działaj i buduj. Podczas gry możemy łowić ryby, uprawiać rolę, oswajać zwierzęta, a także walczyć z przeciwnikami, wykorzystując sprzęt skonstruowany i rozwijany dzięki systemowi rzemiosła. Crashlands odznacza się kolorową i dość bajkową oprawą graficzną i dostępna jest w popularnym modelu free-to-play z mikropłatnościami.

Dungeon of The Endless
Dungeon of The Endless

RPG 20 sierpnia 2015

Osadzona w realiach science-fiction rogue-like’owa gra RPG z elementami strategii tower defence. Tytuł został opracowany przez niezależne studio Amplitude, znane głównie za sprawą kosmicznej strategii Endless Space, a jego akcja osadzona jest w uniwersum znanym z tej właśnie gry. Gracze wcielają się w więźniów, którzy zostali wysłani na planetę Auriga celem odkupienia swych win. Po katastrofie statku zaatakowanego przez tajemniczą rasę obcych, rozbitkowie trafiają do pradawnych podziemnych zabudowań i muszą przemierzyć lochy, wypełnione po brzegi groźnymi stworzeniami oraz reliktami dawnych cywilizacji. Ich głównym zadaniem jest walka z nadciągającymi falami przeciwników w obronie zabranego ze statku kryształu mocy. Na szczęście podczas eksploracji ekipa natyka się na kupców oraz skarby, które pozwalają na szybszy rozwój technologii i usprawnienie systemu obronnego. Całość przedstawiona została w charakterystycznej pixel-artowej oprawie, nawiązującej do gier z wczesnych lat 90-tych.

Reigns
Reigns

Strategiczne 11 sierpnia 2016

Przygotowana we współpracy studia Nerial z firmą Devolver Digital oryginalna produkcja niezależna, będąca połączeniem gry strategicznej oraz karcianki z elementami roguelike. Fabuła gry Reigns przenosi nas do mocno przerysowanej wizji średniowiecza, gdzie wcielamy się w rolę króla, a naszym zadaniem jest zarządzanie całym królestwem. Do obowiązków władcy należy m.in. wydawanie wyroków, zaspokajanie potrzeb poddanych, dbanie o rozwój ekonomiczny i nawiązywanie stosunków dyplomatycznych z sąsiadami, a podejmowane decyzje niosą ze sobą rozmaite konsekwencje, włącznie ze śmiercią bohatera i koniecznością rozpoczynania zabawy od początku. Sam schemat rozgrywki jest dosyć nietypowy i polega na losowaniu kart, pod którymi kryją się skierowane do króla postulaty, dotyczące rozmaitych sfer funkcjonowania królestwa. Przesunięcie karty w lewo lub w prawo oznacza pozytywną lub negatywną decyzję w danej sprawie. Całość odznacza się niezwykle prostą, lecz pasującą do klimatu rozgrywki oprawą wizualną.

The Greedy Cave
The Greedy Cave

RPG 31 stycznia 2016

Gra RPG typu roguelike, stworzona przez studio Avalon Games, znane z mobilnej zręcznościówki Crazy Fingers. Tytuł został wydany w modelu darmowym z opcjonalnymi mikropłatnościami. W The Greedy Cave gracz wciela się w śmiałka, przybywającego do królestwa Iblis z zamiarem eksploracji legendarnego kompleksu lochów i jaskiń, rzekomo wypełnionego bezcennymi skarbami. Przeszkodą są jednak czyhające tam bestie i bezwzględni szabrownicy, z którymi bohater musi co i rusz walczyć. Odwiedzane przez gracza lochy są generowane proceduralnie, a więc ich rozkład jest za każdym razem inny. W miarę postępów w walce oraz wykonywaniu misji nasza postać zdobywa doświadczenie i lepszy ekwipunek oraz uczy się nowych zdolności. Dwuwymiarowa grafika The Greedy Cave mocno nawiązuje stylem do survivalowego Don’t Starve. Jej specyficzny klimat osiągnięto dzięki stonowanej kolorystyce oraz przerysowanym projektom postaci, z których na szczególne wyróżnienie zasługują różnorodne potwory.

Darkest Dungeon: The Crimson Court
Darkest Dungeon: The Crimson Court

RPG 15 marca 2018

Pierwsze rozszerzenie do wydanej w 2016 roku gry RPG typu dungeon crawler zatytułowanej Darkest Dungeon, stworzone przez zespół Red Hook Studios. Add-on wykorzystuje schemat rozgrywki opracowany na potrzeby podstawowej wersji gry – po skompletowaniu drużyny śmiałków ruszamy w niebezpieczną podróż po tytułowym Najmroczniejszym Lochu. Celem wyprawy jest zdobycie nieprzebranych bogactw, dzięki którym rozwijamy podupadłe miasto, stanowiące bazę wypadową naszych podopiecznych. Podobnie jak miało to miejsce w oryginalnym Darkest Dungeon, bohaterowie Darkest Dungeon: The Crimson Court cierpią na typowo ludzkie przypadłości – jedni mogą wpadać w bitewny szał, z kolei inni popadać w panikę, otoczeni przez egipskie ciemności. Powiew świeżości do zabawy wprowadza natomiast koncentracja na krwi, z jaką związane są znajdowane przedmioty oraz przeciwnicy. Ponadto, debiut w uniwersum zalicza tutaj wampir, wyposażony w charakterystyczne cechy i umiejętności.

EarthNight
EarthNight

Zręcznościowe 19 września 2019

Dwuwymiarowa gra zręcznościowa z elementami roguelike, należąca do gatunku tzw. endless runnerów. Jej akcja toczy się w przyszłości, w której ogromne smoki zaatakowały Ziemię, zmuszając ludzi do ucieczki w kosmos. Dwójka bohaterów, 14-latka i bezrobotny fotograf, postanawia wrócić na rodzimą planetę, aby rozprawić się z potężnymi gadami.

Wayward Souls
Wayward Souls

RPG 24 kwietnia 2014

Zrealizowane w stylu retro roguelike'owe RPG akcji, w którym wcielamy się w bohaterów przemierzających losowo generowane podziemia. Do wyboru mamy 6 bohaterów o odmiennych umiejętnościach i nieco innym stylu walki. Zgodnie z regułami gatunku, śmierć postaci jest definitywna i oznacza utratę całego niesionego ekwipunku. Tytuł wyróżnia się wysokim stopniem trudności, a sukces w grze zależny jest przede wszystkim od umiejętności samych graczy.

Don't Starve: Shipwrecked
Don't Starve: Shipwrecked

Akcji 26 grudnia 2016

Kolejny dodatek DLC do bestsellerowego, survivalowego sandboksa Don’t Starve. W przeciwieństwie do dwóch wydanych wcześniej rozszerzeń, został on jednak opracowany nie przez twórców oryginału, lecz przez zespół Capybara Games, znany m.in. z takich gier jak Below czy Superbrothers: Sword & Sworcery. Don’t Starve: Shipwrecked koncentruje się wyłącznie na zawartości dla pojedynczego gracza, czerpiąc przy tym inspiracje z kultowych powieści przygodowych, takich jak Przypadki Robinsona Crusoe. Zostały one jednak wzbogacone elementami fantasy oraz charakterystyczną dla gry dawką poczucia humoru. Rozszerzenie wprowadza do rozgrywki nowe lokacje, postacie, typy wrogów oraz efekty pogodowe. Ponadto w grze pojawiła się możliwość korzystania z łodzi i podróżowania nią po morzach wypełnionych licznymi wysepkami. Pod względem oprawy dodatek nie odbiega poziomem od gry macierzystej i choć pojawił się szereg całkiem nowych elementów graficznych, pozostały one zgodne ze stylem oryginału.

Nowhere Prophet
Nowhere Prophet

RPG 2020

Dwuwymiarowy, postapokaliptyczny roguelike, wyróżniający się turowym systemem walki inspirowanym karciankami. W Nowhere Prophet stajemy na czele grupy wędrowców, przemierzających zniszczony świat w poszukiwaniu mitycznej Krypty. Jest to ostatnie bezpieczne schronienie, stanowiące jednocześnie ostoję technologicznego rozwoju.

Dungelot: Shattered Lands
Dungelot: Shattered Lands

RPG 21 stycznia 2016

Opracowana we współpracy studia Red Winter Software z firmą tinyBuild Games trzecia odsłona popularnego mobilnego cyklu Dungelot, łączącego elementy roguelike’owego RPG z mechaniką popularnego Sapera. Akcja Dungelot: Shattered Lands osadzona została w typowej krainie fantasy, pełnej magii, potworów i różnych ras. Wcielając się w bohatera należącego do jednej z klas o różnych umiejętnościach, zajmujemy się eksploracją losowo generowanych podziemi. Całość realizowana jest poprzez stopniowe odkrywanie kolejnych pól, kryjących w sobie zarówno cenne elementy ekwipunku oraz skarby, jak i wrogów, przeszkody czy pułapki. W przypadku konfrontacji z przeciwnikiem, możliwość dalszej eksploracji zostaje zablokowana do czasu pokonania go w walce z wykorzystaniem różnorodnych ataków oraz zaklęć. W miarę postępów zabawy odnajdujemy klucze, pozwalające na przejście do kolejnej komnaty. Zdobywamy też punkty doświadczenia, za które rozwijamy swą postać i uczymy ją nowych umiejętności.

Legacy Quest
Legacy Quest

RPG 10 marca 2016

Roguelike’owe RPG akcji, opracowane we współpracy austriackiego studia Socialspiel Entertainment z uznaną firmą Nexon. W Legacy Quest stajemy na czele drużyny nieustraszonych wojowników, którzy zajmują się eksploracją typowej krainy fantasy, wypełnionej lochami i masą przeciwników do pokonania. Akcję gry obserwujemy w rzucie izometrycznym, a rozgrywka przypomina typowe produkcje z gatunku hack-and-slash i koncentruje się na eliminacji hord przeciwników za pomocą czysto zręcznościowego modelu walki. Ciekawostkę stanowi fakt, że każdego z członków drużyny możemy od podstaw wygenerować samodzielnie, podobnie jak lwią część jego ekwipunku, tworzoną w oparciu o rozbudowany system rzemiosła. W grze nie zabrakło oczywiście typowego modelu rozwoju postaci, choć jak na produkcję roguelike przystało, śmierć każdego z bohaterów jest tu ostateczna. Wraz z nią przepada również jego wyposażenie, które w praktyce zostaje jednak w świecie gry i może być odnalezione oraz wykorzystane przez innego gracza.