Data wydania: 15 maja 2018
Charakteryzująca się szybkim tempem rozgrywki gra typu dungeon crawler z elementami roguelike, która skupia się na walce z wykorzystaniem czarów. Wizard of Legend powstało dzięki niezależnemu studiu Contingent99.
Gracze
Steam
OpenCritic
Przygotowane z myślą o platformie PC, Switch itd. Wizard of Legend jest trzecioosobową, dwuwymiarową grą akcji z elementami roguelike. Produkcja została osadzona w świecie fantasy – kontrolujemy w niej czarodzieja, który włada szerokim wachlarzem niebezpiecznych zaklęć bojowych. Za jej stworzenie odpowiada kalifornijskie studio niezależne Contingent99.
Każdego roku w królestwie Lanova Rada Magiczna przygotowuje specjalny turniej Wyzwań Chaosu, dzięki któremu wyłonieni zostają najpotężniejsi z magów. Nagrodą za poradzenie sobie ze wszystkimi wyzwaniami jest tytuł Czarodzieja z Legendy.
W Wizard of Legend na PC, Switch itd. akcję obserwujemy z góry, z tzw. perspektywy top-down. Gra polega na wykonywaniu zadań i walce z przeciwnikami. System walki wymaga dużej zręczności i precyzji – musimy nauczyć się unikać ataków poszczególnych typów przeciwników i odpowiednio kontrować je własnymi zaklęciami. Dzięki losowo generowanym poziomom zabawa za każdym razem wygląda nieco inaczej.
Do dyspozycji gracza oddano przeszło sto czarów wywołujących przeróżne efekty, a właściwy ich dobór i stosowanie jest jednym z kluczy do sukcesu. Dodatkowo zaklęcia mogą być łączone w potężne kombinacje, co jeszcze bardziej skłania do rozsądnego dobierania swojego repertuaru.
W Wizard of Legend możemy grać samotnie, albo też w towarzystwie drugiej osoby, w ramach lokalnego trybu kooperacyjnego (umożliwia on także toczenie pojedynków przeciwko sobie).
Przygotowane z myślą o PC, Switch itd. Wizard of Legend posiada przyjemną dla oka, dwuwymiarową oprawę graficzną w stylu retro. Projekty postaci i potworów nawiązują do klasyków z lat 90-tych, jednak modele są ładnie animowane. Dobre wrażenie robią też animacje czarów.
Autor opisu gry: Bartosz Świątek
Platformy:
PC Windows 15 maja 2018
Nintendo Switch 15 maja 2018
Xbox One 15 maja 2018
PlayStation 4 15 maja 2018
Android 27 października 2023
Apple iOS 27 października 2023
Producent: Contingent99
Wydawca: Contingent99
Gry podobne:
Udostępniono kolejną darmową grę w Epic Games Store. Przez najbliższą dobę bezpłatnie odbierzemy Wizard of Legend.
gry
Agnieszka Adamus
22 grudnia 2024
Dziś piszemy o wielomilionowej sprzedaży serii bijatyk Dragon Ball Xenoverse i nieco niższym, bo „jedynie” półmilionowym wyniku niezależnego roguelike’a Wizard of Legend. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
31 lipca 2018
Popularne pliki do pobrania do gry Wizard of Legend.
Wymagania sprzętowe gry Wizard of Legend:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3, 4 GB RAM, karta grafiki Intel HD lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z 52 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 17021 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Ocena OpenCritic
71% rekomendacji (39)
GameSpew
Matt Eakins
GameSpace
William Murphy
TechRaptor
Luigi Savinelli
Windows Central
Brendan Lowry
Destructoid
Kevin McClusky
MrocznyWędrowiec Generał
Daje sporo frajdy ;) Jest cała masa czarów i artefaktów, które pozwalają na ogromną ilość kombinacji.
woosterxxx Centurion
słabo, że po zginięciu zostają itemki kupione tylko za kryształy. Gdyby jeszcze można było wybrać kilka tych rzeczy za kryształy, a jeden przedmiot spośród 42x3 to bardzo mało. Żeby przejść grę za jednym razem trzeba się sporo namęczyć, w taki nieprzyjemny sposób.
piotrkozo Legionista
Zdecydowanie jeden z lepszych przedstawicieli roguelikeów. Główne założenia gry są świetne, ilość arcan (czarów) jest wręcz przytłaczająca, a możliwości budowania postaci są pewnie miliony. Dynamika walki zachwyca, a brak niewrażliwości po dostaniu ciosu wymaga na nas dostosowanie się do ruchów przeciwnika i wyuczenie się ataków na pamięć. Latające po ekranie cyferki obrażeń dają jeszcze więcej satysfakcji.
Gra jeszcze kilka aktualizacji temu cierpiała z powodu niewielu możliwości leczenia, a także małymi możliwościami zmiany czarów podczas każdego podejścia. Teraz arcany potrafią polecieć z przeciwników i z częściej występujących skrzynek. Leczenia jest więcej, co nie zmienia faktu, że gra cały czas jest wyzwaniem.
Granie samemu daje mega dużo frajdy nie wspominając u multi, kiedy to przyjemny clusterfuck na ekranie sprawia mega frajdę. Gra kosztuje około 50 zł, a dostarcza zabawy na długie, długie godziny. Występuje przy niej syndrom jeszcze jednego podejścia.
Jeden malutki minus: bossy są wyjątkowo łatwe do wyuczenia się już po pierwszych kilku podejściach, jednak z każdym pokonanym przez nas poziomem bossowie stają się ociupinkę trudniejsi.
Na Switchu gra cierpiała kiedyś na częste freezy trwające około 1 sekundy. Teraz ten problem nie istnieje. Spady FPSów (na Switchu) są bardzo rzadkie.
Z czystym serduszkiem polecam.
toyminator Senator
Rogaliki to jednak chyba nie mój konik.
Lubię je sobie sprawdzać,ale wiele z nich, albo są dla mnie za trudne, albo po prostu nudne po czasie, bo ciągle robimy to samo. Zmieniamy tylko trochę podejście, czary. Zawsze w rogalach, pierwsze poziomy były stosunkowo proste. Ale tutaj od razu przeciwnicy mają sporo życia.
Ogólnie gra mnie wrzuciła na pierwszy rzut do świata zimowego. Za pierwszym razem padłem,bo wiadomo, człowiek się uczy. Za drugim razem udało mi się przejść pierwszy poziom. Pierwszego bossa(łucznik) pokonałem z 75 hp XD przez większość czasu z 20HP bo dostałem raz. Czuć satysfakcję. Ale nie rozumiem, czemu poziom pokazywał 99%.
To chyba rogalikowa norma, ale myślałem ze jak przejdę świat 1-1 to zaczynam od 1-2...a tutaj trzeba ciągiem przejść wszystkie? Albo po głównym bossie się zalicza? Bo jak trzeba ciągiem to odpadam :D Dla mnie wadą jest poruszanie się, szczególnie dash. Kompletnie go nie czuję, za małe przestrzenie na to, a ataków przeciwników totalnie nie widzę przez pixel i jak odpalam czary, co utrudnia uniki. Ogólnie wydaje się spoko, ale nie dla mnie.