16. Eksperymentalne/artystyczne - według daty premiery
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 16. Gry o tematyce Eksperymentalne/artystyczne ułożone według daty premiery.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Orwell: Keeping an Eye on You
Symulacje 27 października 2016
Opracowana przez niemieckie Osmotic Studios gra strategiczno-symulacyjna, nawiązująca do orwellowskiego motywu Wielkiego Brata i tematu internetowej inwigilacji współczesnego społeczeństwa w obliczu globalnego zagrożenia terroryzmem. Tytułowy Orwell to nazwa systemu komputerowego, pozwalającego na śledzenie obywateli oraz wyławianie osób podejrzewanych o różnoraką działalność przestępczą.

Meadow
Przygodowe 26 października 2016
Przygodowa gra sieciowa, w której gracz wciela się w zwierzę – mieszkańca lasu. Jest to spin-off serii Shelter, opowiadającej o zwierzynie opiekującej się swoim potomstwem. Głównym celem gry jest interakcja między grającymi, którzy jednak nie porozumiewają się za pomocą słów, a jedynie specjalnie przygotowanych emotikonów, symboli i dźwięków.

Allumette
Przygodowe 13 października 2016
Interaktywny film opracowany z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Gracz śledzi losy osieroconej dziewczynki, która rozpala kolejne zapałki i w ten sposób przywołuje następujące po sobie wspomnienia ze swojego życia. Źródłem inspiracji dla Allumette była „Dziewczynka z zapałkami” Hansa Christiana Andersena.

Rez Infinite
Zręcznościowe 13 października 2016
Odświeżona wersja kultowej gry muzycznej z 2001 roku. Rez Infinite dostosowano do obsługi gogli VR, choć możliwa jest również zabawa bez nich. Do znanej z oryginału zawartości dołączył zupełnie nowy obszar, zwany Area X. Zadaniem, jakie czeka na gracza w Rez Infinite, jest usunięcie skutków awarii, której uległa zaawansowana sztuczna inteligencja Eden. Rozgrywka łączy elementy znane z tak zwanych strzelanek na szynach z aspektami gier muzycznych.

Burly Men at Sea
Przygodowe 29 września 2016
Burly Men at Sea to niecodzienna przygodówka z elementami visual novel. Gracze poznają losy trzech rybaków, którzy wyruszyli w świat na poszukiwanie przygód. Produkcja składa się z wielu krótkich historyjek osadzonych w skandynawskim folklorze.

Wheels of Aurelia
Przygodowe 20 września 2016
Produkcja kładąca nacisk na opowiedzianą historię. Akcja rozgrywa się we Włoszech z lat siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. Gracze wcielają się w Lellę podróżującą samochodem po tytułowej drodze Via Aurelia. W trakcie swoich wojaży protagonistka napotyka rozmaite postacie, które poznaje bliżej podczas długich, często burzliwych dyskusji. Przebieg przygody determinują poczynania gracza oraz podejmowane przez niego decyzje.

Dear Esther: Landmark Edition
Przygodowe 20 września 2016
Remake Dear Esther, czyli popularnej narracyjnej gry eksploracyjnej z 2012 roku, stanowiącej zaczątek nowego gatunku - tzw. symulatorów chodzenia (walking sim). Za jego stworzeniem stoi niezależne studio The Chinese Room. W przeciwieństwie do pierwowzoru, działającego w oparciu o technologię Source i wydanego wyłącznie na komputerach osobistych, opisywana tutaj produkcja korzysta z silnika Unity, dzięki czemu mogła pojawić się również na PlayStation 4 i Xboksie One.

Metrico+
Zręcznościowe 23 sierpnia 2016
Oryginalna dwuwymiarowa platformówka z elementami logicznymi, będąca rozbudowaną i zmodyfikowaną wersją gry Metrico, która zadebiutowała w 2014 roku na przenośnych konsolach PS Vita. Metrico+ jest efektem fascynacji twórców wszelkiego rodzaju infografikami, wykresami i tabelami statystycznymi, które stały się nieodłącznym elementem naszego codziennego życia, a akcja gry rozgrywa się w świecie złożonym w całości z tych właśnie elementów.

Bound
Zręcznościowe 16 sierpnia 2016
Eksperymentalna trójwymiarowa platformówka z abstrakcyjnym i intrygującym światem. Bound jest trzecim projektem polskiego studia Plastic, mającego na koncie mroczną przygodówkę Datura i artystyczną grę logiczną Linger in Shadows. Podobnie jak tamte produkcje, Bound zostało przygotowane wyłącznie z myślą o konsoli Sony PlayStation 4 i powstało we współpracy ze studiem Sony Santa Monica (seria God of War). Bound to trudna do sklasyfikowania gra, której najbliżej do trójwymiarowej platformówki.

Abzu
Przygodowe 2 sierpnia 2016
Pierwszy projekt niezależnego studia Giant Squid, założonego przez dyrektora artystycznego gry Journey. Abzu jest klimatyczną produkcją eksploracyjną, w której poznajemy sekrety tętniącego życiem podwodnego świata. Gracz wciela się w kotopodobnego nurka, który schodzi pod powierzchnię oceanu, gdzie spotyka ławice ryb i grupki podwodnych ssaków, a także naprawdę majestatyczne stworzenia oraz pozostałości starożytnej cywilizacji.

Replica
Przygodowe 11 lipca 2016
Replica to gra przygodowo-logiczna, w której pracując dla krajowego biura wywiadu, staramy się wydobyć jak najwięcej informacji z pozyskanego smartfona. Los jego właściciela, a także nasza przyszłość, są determinowane przez nasze poczynania i decyzje.

Drawful 2
Towarzyskie 21 czerwca 2016
Rekreacyjna gra rysunkowa przystosowana do zabawy w grupie. Rozgrywka w Drawful 2 przypomina tradycyjne kalambury i polega na tworzeniu rysunków zgodnie z podanym hasłem, które pozostali gracze muszą następnie odgadnąć.

INKS.
Zręcznościowe 5 maja 2016
Mobilna gra zręcznościowa, stanowiąca oryginalne połączenie pinballa z malowaniem. Ten nietypowy pomysł został zrealizowany w londyńskim studiu State of Play. Podobnie jak w przypadku pinballa, zabawa w Inks polega na odbijaniu kulki za pomocą umieszczonych u dołu ekranu łapek, ale zamiast efektownego stołu mamy tu zwykłe tło z delikatnie zarysowanym konturem.

Sea Hero Quest
Symulacje 3 maja 2016
Korzystająca z technologii rzeczywistości wirtualnej, nietypowa gra, w której żeglujemy po pełnym przygód i atrakcji morzu. Produkcja powstała, by wspierać naukowców w walce z demencją – jej celem jest badanie sposobów nawigacji u ludzi.

NORTH
Przygodowe 27 kwietnia 2016
Krótka eksperymentalna gra przygodowa z elementami logicznymi. Wcielamy się w imigranta, który ucieka przed biedą, trafiając do dziwnego i zaawansowanego technologiczne kraju. W trakcie rozgrywki staje w obliczu kompletnie niezrozumiałych zwyczajów, kultury oraz religii swoich gospodarzy.

No Thing
Zręcznościowe 7 kwietnia 2016
Surrealistyczna gra zręcznościowa autorstwa polskiego studia Evil Indie Games. Jej fabuła osadzona została w alternatywnej wersji 1994 roku i ukazuje ponurą, retrofuturystyczną wizję przyszłości, znaną z filmów science fiction z lat 70. ubiegłego wieku. W epoce totalitarnego reżimu, który próbuje złamać wszystkich buntowników, wcielamy się w zwykłego pracownika urzędu, który otrzymuje zadanie przekazania wiadomości osobie znanej jako Królowa Lodu.

Anatomy
Przygodowe 1 kwietnia 2016
Anatomy to utrzymana w klimatach horroru przygodówka, zaprojektowana przez niezależną autorkę – Kitty Horrorshow. Spróbuj zapanować nad strachem, przemierzając opustoszałe zakamarki skąpanego w mroku mieszkania. Jedynie głos z kaset będzie dotrzymywać ci towarzystwa.

SUPERHOT
Akcji 25 lutego 2016
Opracowana przez łódzkie studio SUPERHOT team nietypowa strzelanina FPP, której pierwotna wersja stworzona została zaledwie w tydzień na potrzeby konkursu 7DFPS 2013. Rozgrywka w SUPERHOT polega na eliminowaniu przeciwników w kolejnych sterylnych pomieszczeniach, w których czas biegnie tylko wtedy, kiedy się poruszamy.

Californium
Przygodowe 17 lutego 2016
Osadzona w realiach science fiction pierwszoosobowa gra przygodowa, inspirowana biografią jednego z najsłynniejszych amerykańskich pisarzy SF, Philipa K. Dicka. Fabuła Californium przenosi nas do roku 1967, a podczas zabawy wcielamy się w postać pechowego pisarza Elvina Greena, który zrażony niepowodzeniami w życiu prywatnym i zawodowym szuka pocieszenia w alkoholu i narkotykach.

Lost in Harmony: Kaito's Adventure
Zręcznościowe 21 stycznia 2016
Nietypowe połączenie autorunnera z dość rzadkim gatunkiem narracyjnej gry muzycznej, opracowane przez studio Digixart Entertainment pod wodzą byłego pracownika Ubisoftu i twórcy Valiant Hearts, Yoana Fanise. Akcja Lost in Harmony: Kaito’s Adventure osadzona została w bliżej nieokreślonym, futurystycznym świecie, który protagonista gry – młody chłopak imieniem Kaito – przemierza na deskorolce, w towarzystwie uczepionej u jego pleców przyjaciółki Ayi.

The Westport Independent
Symulacje 21 stycznia 2016
Opracowana przez studio Double Zero One Zero gra symulacyjna, w której wcielając się w rolę redaktora naczelnego gazety wydawanej w fikcyjnym, autorytarnym państwie, staramy się wpłynąć na opinię publiczną oraz jej nastawienie do władzy. W grze The Westport Independent kontrolujemy wszystkie najważniejsze aspekty pracy redakcji, począwszy od zatrudniania dziennikarzy, poprzez selekcjonowanie materiałów do publikacji, na cenzurowaniu i poprawianiu tychże kończąc.

Evo Explores
Logiczne 20 stycznia 2016
Gra logiczna, zainspirowana przez słynne Monument Valley. W Evo Explores wcielamy się w tytułowego robota, którego musimy przeprowadzić przez szereg poziomów-łamigłówek opartych na manipulacji perspektywą.

Odin Sphere: Leifdrasir
RPG 14 stycznia 2016
Zremasterowana wersja dwuwymiarowego jRPG akcji Odin Sphere, które ukazało się pierwotnie w 2007 roku na konsoli PlayStation 2. Osadzona w realiach fantasy fabuła gry luźno bazuje na motywach słynnego dramatu muzycznego Ryszarda Wagnera Pierścień Nibelunga i skupia się na losach pięciu pozornie nie związanych ze sobą postaci. Poszczególnych bohaterów poznajemy stopniowo w miarę postępów rozgrywki, a ich życiorysy zazębiają się ze sobą, układając się w jedną, epicką historię.

That Dragon, Cancer
Przygodowe 12 stycznia 2016
Niebanalna, narracyjna gra przygodowa z interfejsem point-and-click, przygotowana przez debiutujące studio Numinous Games przy wydatnym wsparciu użytkowników serwisu Kickstarter. Fabuła gry That Dragon, Cancer oparta jest na osobistych przeżyciach i tragedii, jaka dotknęła założycieli studia – małżeństwo Ryana i Amy Green. Opowiada ona o losach rodziny wychowującej chorujące na raka dziecko, któremu zostało kilka miesięcy życia.