Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiXBOXPCPS2
Okładka Dead to Rights II: Hell to Pay (XBOX)

Dead to Rights II: Hell to Pay

Hell to Pay to podtytuł sequela gry Dead to Rights, wydanej na konsole w 2002, a na PeCety w 2003 roku. Gracz ponownie wciela się w postać Jacka Slate'a, policjanta „wrobionego” w śmierć swego ojca.

Akcji | TPP

Okładka Dead to Rights II: Hell to Pay (XBOX)

data premiery gry:

12kwi2005

XBOX PS2

16sie2005

PC

Dead to Rights II: Hell to Pay to kontynuacja wydanej w 2003 roku gry zręcznościowej. Podobnie jak wcześniej, akcja obserwowana jest z perspektywy trzeciej osoby. Opisywany sequel nie wprowadza żadnych rewolucyjnych zmian do mechaniki rozgrywki, rozwija on natomiast niektóre pomysły z pierwszej części.

Gracz po raz kolejny ma okazję wcielić się w postać Jacka Slate’a, byłego policjanta, którego wrobiono w zamordowanie własnego ojca. Fabuła drugiej części rozpoczyna się w momencie, gdy główny bohater powraca do znienawidzonego Grant City. Slate ma w planach załatwienie niedokończonych „interesów”, w rodzimym mieście czekają na niego jednak nowe problemy. W ramach ciekawostki należy dodać, iż znany z pierwszej części pomocnik głównego bohatera, czyli pies o imieniu Shadow (Cień), pojawia się także w kontynuacji. W opisywanym sequelu zwierzę zyskało wiele nowych umiejętności. Shadow może też teraz brać udział w pełnoprawnych starciach z wrogo nastawionymi bandziorami. Pies w dalszym ciągu sprawdza się również przy rozbrajaniu bomb czy wyszukiwaniu potrzebnych przedmiotów.

Jedno z podstawowych usprawnień przedstawianego sequela związane jest z możliwością skorzystania z dodatkowych ataków mających na celu unieruchamianie bądź też likwidowanie wrogo nastawionych osób. Warto jednocześnie dodać, iż ataki te są zazwyczaj wyjątkowo brutalne. Jack może w sumie skorzystać z około 30 nieznanych dotąd typów ciosów. Kolejna istotna innowacja związana jest z rozszerzeniem możliwości trybu spowolnienia akcji, znanego chociażby z serii Max Payne czy gry Enter the Matrix. Slate może się teraz dowolnie obracać w locie, tak aby efektywniej likwidować większe grupy przeciwników. Na uwagę zasługuje także poszerzony arsenał broni, obejmujący różne typy pistoletów, karabinów maszynowych i snajperskich, wyrzutni rakiet a także mieczy czy ogromnych tasaków.

Dead to Rights II działa na zupełnie nowym silniku graficznym. Na szczególną uwagę zasługuje postać głównego bohatera, którą wykonano w bardziej szczegółowy sposób. Poprawiono również animacje towarzyszące wykonywaniu większości ciosów. Podobnie jak jego poprzednik, Dead to Rights II powstał wyłącznie z myślą o pojedynczym graczu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena czytelników: 4,4 / 10 na podstawie 393 głosów czytelników.

Klasyfikacja PEGI Dead to Rights II: Hell to Pay

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe Dead to Rights II: Hell to Pay

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium III 1 GHz, 256 MB RAM, karta grafiki 32 MB (GeForce 2 lub lepsza), 1.5 GB HDD, Windows Me/2000/XP

Sony PlayStation 2

Sony PlayStation 2

Wykorzystuje: karta pamięci

Dead to Rights II: Hell to Pay - recenzja gry
Dead to Rights II: Hell to Pay - recenzja gry

Recenzja 2 lutego 2006, 12:12

Cała zabawa ogranicza się wyłącznie do sprawnej eliminacji nadbiegających przeciwników. Aby to zrobić, najprościej jest korzystać z autocelowania, gdyż ani beznadziejne sterowanie (wyraźnie dopasowane do możliwości konsolowego joypada), ani szalejąca kamera, nie próbują ułatwić nam sprawy. Po namierzeniu przeciwnika wystarczy oddać kilka strzałów w jego stronę, tak aby raz na zawsze się go pozbyć. Jedyny wyjątek stanowią napotykani co pewien czas bossowie, którzy charakteryzują się wyraźnie dłuższym paskiem zdrowia. Z racji tego, iż przeciwnicy pojawiają się w hurtowych ilościach nie ma czasu na przemyślenie taktyki walki, ani tym bardziej wybranie odpowiedniej giwery. W rezultacie uderza się przypadkowo w klawisze, namierzając jedynie kolejne cele. W Dead to Rights II główny bohater w przeciągu 4-5 sekund potrafi uporać się z pokaźną grupką bandytów, z którymi w innych grach z tego gatunku musielibyśmy się męczyć co najmniej kilkadziesiąt sekund...

PC
XBOX
PS2