Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Gry PlayStation 2

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry na platformę Sony PlayStation 2 ułożone według popularności.

PS2
Tematyki
Czas
Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas

Akcji 25 października 2004

Kontynuacja kontrowersyjnego cyklu Grand Theft Auto – jednej z najpopularniejszych serii wszechczasów, która pozwoliła graczom wcielić się w rolę drobnego rzezimieszka i rozsławiła w świecie gier firmę Rockstar Games. Kolejna odsłona gry to największa z dotychczas wydanych części, w której obszar działania gracza – stan San Andreas - jest niemal trzykrotnie większy od tego ukazanego w Vice City. Wśród wielu wprowadzonych przez twórców nowości warto wymienić przede wszystkim ulepszone AI mieszkańców, możliwość rekrutowania do współpracy innych członków gangu, większą interakcję z rozmaitymi budynkami, wprowadzenie współczynnika głodu, możliwości pływania czy wykorzystania nowych środków lokomocji (np. rower). Wszystko to uzupełniono masą różnorodnych aktywności dodatkowych, podkreślających sandboksowy charakter rozgrywki. Całości dopełnia spektakularna oprawa graficzna, utrzymana w klimacie lat 90-tych oraz masa przebojowej muzyki, dostępnej dzięki wielu tematycznym stacjom radiowym.

Final Fantasy XII
Final Fantasy XII

RPG 31 października 2006

Final Fantasy XII to dwunasta odsłona bestsellerowego cyklu jRPG, który stworzony został przez firmę Square Enix. Producenci gry odrzucili wiele stałych elementów serii, oferując nowy system walki, unikalny sposób rozwoju bohaterów, a także ogromny i fantastycznie wyglądający trójwymiarowy świat.

God of War II
God of War II

Akcji 13 marca 2007

Kontynuacja bestsellerowego slashera firmy Sony z 2005 roku, którego fabuła luźno nawiązuje do postaci i wydarzeń znanych z mitologii greckiej. W God of War II wcielamy się ponownie w postać szukającego zemsty spartańskiego wojownika Kratosa, który po zabiciu Aresa stał się nowym bogiem wojny. Dręczony koszmarami z przeszłości heros, mimo ostrzeżeń bogini Ateny, zstępuje ponownie na Ziemię, aby pomóc Spartanom opanować Rodos. Fakt ten budzi wzburzenie Zeusa, który osłabia i zabija naszego bohatera. Trafiając do Hadesu, Kratos dowiaduje się, że aby móc cofnąć się w czasie i odmienić swoje przeznaczenie, musi odnaleźć i zabić trzy mityczne Siostry Przeznaczenia. Pod względem mechaniki druga odsłona od of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru. Twórcy oddali jednak do dyspozycji graczy szereg zupełnie nowych ataków i zaserwowali Kratosowi masę zagadek natury logicznej, wymagających oprócz zręcznych palców także wysilenia szarych komórek.

Grand Theft Auto: Vice City
Grand Theft Auto: Vice City

Akcji 27 października 2002

Kontynuacja bestsellerowego cyklu gier akcji, stanowiąca swoiste rozwinięcie wydanej w 2001 roku trzeciej części serii. Za jej powstanie odpowiadają niezmiennie twórcy oryginału, którzy po wykupieniu przez amerykańskiego giganta przekształcili się w studio Rockstar North. Akcja gry przenosi nas do zupełnie nowego miasta Vice City i pamiętnych lat 80-tych XX wieku. Wcielamy się w niejakiego Toma Vercetti, który zostaje wysłany przez swojego szefa, by zrobić porządek z miejscowymi gangami oraz skorumpowaną policją. Rozgrywka bazuje na identycznej mechanice co poprzedniczka i sprowadza się do wykonywania szeregu nieliniowych misji fabularnych. Nie obyło się rzecz jasna bez szeregu usprawnień, wśród których wymienić warto m.in. dostępność motocykli, łodzi motorowych, a nawet helikoptera. Gra oferuje znacznie ulepszoną oprawę graficzną, utrzymaną w stylistyce lat 80-tych, a naszym zmaganiom towarzyszy zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, nadawana przez kilka odmiennych rozgłośni radiowych.

Red Dead Revolver
Red Dead Revolver

Akcji 3 maja 2004

Utrzymana w westernowej stylistyce trzecioosobowa gra akcji, za której powstanie odpowiada znana m.in. z serii Grand Theft Auto i Midnight Club firma Rockstar Games. Akcja gry rozpoczyna się pod koniec XIX wieku, a my wcielamy się w postać niejakiego Reda, który w młodości był świadkiem śmierci rodziców z rąk meksykańskich bandytów, ostrzących sobie zęby na odnalezioną na ich ziemiach żyłę złota. Po latach nasz protoplasta powraca w rodzinne strony wiedziony chęcią zemsty, a jego głównym celem jest posłanie do piachu możliwie jak największej ilości rzezimieszków. Określana jako Grand Theft Auto na Dzikim Zachodzie rozgrywka polega w głównej mierze na realizacji kolejnych zadań fabularnych i licznych pojedynkach rodem z najlepszych filmowych westernów. Autorzy zadbali o charakterystyczny klimat Dzikiego Zachodu, odwzorowując typowe dla gatunku lokacje, budynki i postacie. W ręce graczy oddano też bogaty arsenał ok. 30 zróżnicowanych broni, takich jak rewolwery, strzelby, karabiny i ładunki wybuchowe.

Ghost Master
Ghost Master

Strategiczne 27 sierpnia 2004

Oryginalna gra strategiczna czasu rzeczywistego opracowana przez studio Sick Puppies. W trakcie zabawy wcielamy się w tytułowego Mistrza Duchów sprowadzonego do miasteczka Gravenville w celu terroryzowania i straszenia mieszkańców. Do naszej dyspozycji oddano dwadzieścia trzy rodzaje zjaw, duchów i innych bytów astralnych. Każdy z nich posiada energię psychokinetyczną, indywidualną moc i umiejętności, jakie wykorzystuje przeciwko ludziom; ci z kolei są podatni na cztery rodzaje bodźców, tj. wzrok, węch, słuch i temperaturę. Możemy zatem między innymi przenikać przez ściany, tworzyć fizyczne i duchowe osobliwości, czy choćby manipulować temperaturą otoczenia. Warto nadmienić, że nasze ofiary zróżnicowano pod kątem stylu bycia, charakteru i upodobań, toteż w trakcie zmagań zajmują się one codziennymi czynnościami – sprzątają, pracują lub oglądają telewizję. Na Ghost Master składa się dwadzieścia misji, w których twórcy stawiają przed nami rozmaite zadania polegające między innymi na wypędzeniu ludzi z danej lokacji czy też pomocy niedoświadczonym okultystom w odnalezieniu Księgi Śmierci. Całość charakteryzuje się przyjemną dla oka, kolorową grafiką utrzymaną w humorystycznej stylistyce.

God of War (2005)
God of War (2005)

Akcji 22 marca 2005

Trzecioosobowa przygodówka akcji w konwencji hack-and-slash, opracowana ekskluzywnie na konsolę PlayStation 2. Fabuła God of War skupia się na perypetiach Kratosa, legendarnego spartańskiego wojownika, pełniącego obecnie na Olimpie niewdzięczną rolę specjalisty od tzw. mokrej roboty. Kiedy grecki bóg wojny Ares rozpętuje w Atenach prawdziwe piekło, wypuszczając na świat setki żołnierzy-zombie oraz innych przerażających bestii, Kratos zostaje wysłany na Ziemię celem odnalezienia puszki Pandory i zgładzenia przy jej pomocy oszalałego Aresa. Istotą rozgrywki są widowiskowe pojedynki naszego protagonisty, dysponującego w swoim arsenale dwoma śmiercionośnymi ostrzami, pozwalającymi na wykonywanie efektownych kombosów. W trakcie rozgrywki zbieramy też magiczne artefakty, które pozwalają nam wykorzystywać szereg przydatnych zaklęć o kilku poziomach mocy. Całość uzupełniona została okazjonalnymi zagadkami logicznymi, dzięki którym gracze muszą też od czasu do czasu wysilić swoje szare komórki.

Need for Speed: Most Wanted (2005)
Need for Speed: Most Wanted (2005)

Wyścigi 15 listopada 2005

Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców. Nadal więc poruszamy się po terenie wielkiego wirtualnego miasta, podejmując kolejne wyzwania w ramach kilku rodzajów wyścigów. Wśród nich znajdziemy tor, sprint, drag, eliminację, próbę czasową, próbę prędkości oraz ucieczkę przed policją. Po zaliczeniu odpowiedniej ilości wyzwań możemy wyzwać na pojedynek kolejnego kierowcę z listy. Obok typowych dla serii elementów, jak licencjonowane samochody oraz zróżnicowana ścieżka dźwiękowa, w grze zachowano także rozbudowane opcje mechanicznego i optycznego tuningu nabywanych samochodów.

Mafia: The City of Lost Heaven
Mafia: The City of Lost Heaven

Akcji 28 stycznia 2004

Trójwymiarowa gra akcji, przenosząca graczy do Ameryki lat 30. XX wieku, w czasy rozkwitu przestępczego podziemia. Twórcą gry jest czeskie studio Illusion Softworks, znane przede wszystkim z wysoko ocenianej taktycznej strzelaniny Hidden & Dangerous. Fabuła przedstawia historię początkującego gangstera, Tommy’ego Angelo, który, wykonując zlecenia wpływowej mafijnej rodziny, stawia pierwsze kroki w przestępczym półświatku. Rozgrywka sprowadza się do eksploracji wirtualnego miasta i realizacji kolejnych misji fabularnych, wzbogaconych licznymi wątkami pobocznymi. Podczas zabawy nie brakuje ulicznych strzelanin, napadów na banki, pościgów samochodowych czy nawet morderstw na zlecenie. Twórcy zadbali o sugestywne odtworzenie klimatu Ameryki lat 30., nie zapominając o charakterystycznych dla tego okresu modelach broni czy samochodów. Dzięki zaawansowanemu silnikowi graficznemu Insanity 2 wykreowano interaktywne, tętniące życiem miasto z ruchem ulicznym i zmieniającymi się porami roku.

LEGO Harry Potter: Years 1-4
LEGO Harry Potter: Years 1-4

Akcji prace wstrzymane

Bazująca na licencji słynnych klocków LEGO przygodowa gra akcji, osadzona w fantastycznym świecie Harry'ego Pottera, wykreowanym przez brytyjską pisarkę J.K. Rowling. Fabuła gry oparta została na motywach pierwszych czterech książek o przygodach młodego czarodzieja oraz nakręconych na ich podstawie filmów wytwórni Warner Bros. Podczas zabawy poznajemy historię Harry’ego Pottera oraz innych bohaterów sagi, zwiedzamy kolejne zakamarki Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i toczymy pojedynki z różnymi przeciwnikami, w tym największym antagonistą cyklu, złym Lordem Voldemortem. Pod względem mechaniki, LEGO Harry Potter: Years 1-4 łączy cechy wcześniejszych produkcji studia Traveller’s Tales, z charakterystyczną dla nich dawką humoru, oraz elementy poważniejszych produkcji o Potterze, tworzonych np. przez koncern EA. Rozgrywka toczy się w częściowo otwartym świecie, a podczas zabawy czeka nas cała masa zróżnicowanych aktywności, takich jak nauka magii, przygotowywanie mikstur czy latanie na miotle.

Metal Gear Solid 3: Snake Eater
Metal Gear Solid 3: Snake Eater

Akcji 17 listopada 2004

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu skradankowych gier akcji firmy Konami. Akcja gry osadzona została w roku 1964 w ZSRR, a podczas zabawy wcielamy się ponownie w żołnierza oddziałów specjalnych o kryptonimie Snake, którego zadaniem jest tym razem przechwycenie odkrytej właśnie technologii, pozwalającej na przenoszenie ładunków nuklearnych. Metal Gear Solid 3: Snake Eater po raz pierwszy w historii cyklu przenosi akcję z terenów industrialnych do dżungli, co zaowocowało m.in. zupełnie nowym wachlarzem ruchów naszego bohatera, który walczy teraz nie tylko z ludźmi, ale także ze zwierzętami. Twórcy zaimplementowali też nowy system walki wręcz oraz usprawniony model poruszania się z przeciwnikiem wykorzystywanym w formie żywej tarczy. W warstwie fabularnej znalazło się zaś sporo odniesień do poprzednich części, wyjaśniających nurtujące fanów fakty z życiorysu Snake’a.

Age of Empires II: The Age of Kings
Age of Empires II: The Age of Kings

Strategiczne 2 listopada 2001

Druga odsłona niezwykle popularnego cyklu gier strategicznych czasu rzeczywistego, opracowana przez zespół Ensemble Studios. Gracz staje na czele jednej z trzynastu cywilizacji, które prowadzi przez kolejne etapy rozwoju. Do jego dyspozycji oddano między innymi Franków, Wikingów, Mongołów, czy choćby Celtów. W porównaniu z pierwszą częścią serii, poprawie uległa nie tylko oprawa graficzna, która teraz jest bardziej szczegółowa, lecz także sztuczna inteligencja naszych podkomendnych – dzięki temu możemy wydawać im dodatkowe rozkazy pokroju patrolowania okolicy, strzeżenia wyznaczonego miejsca bądź podążania za określonym celem. Ponadto, wprowadzono możliwość ustawiania oddziałów w różnorodne formacje, a także handlu i manipulowania cenami surowców. W Age of Empires II: The Age of the Kings pojawia się zarówno kampania dla pojedynczego gracza, opowiadająca o szkockim bohaterze Williamie Wallace'ie, jak i tryb potyczki oraz wieloosobowy wariant rozgrywki.

Asterix & Obelix XXL 2: Mission Las Vegum
Asterix & Obelix XXL 2: Mission Las Vegum

Zręcznościowe 29 września 2005

Asterix & Obelix XXL 2: Mission Las Vegum to trójwymiarowa platformówka pełna zręcznościowych elementów, zakrapiana dodatkowo dużą dawką abstrakcyjnego humoru. Producentem tejże pozycji jest studio Etranges Libellules, odpowiedzialne również za część pierwszą. Wydawcą – tradycyjnie Atari.

Shadow of the Colossus (2005)
Shadow of the Colossus (2005)

Akcji 14 października 2005

Osadzona w realiach fantasy oryginalna, trzecioosobowa gra akcji firmy Sony, będąca jednym z najwyżej ocenianych tytułów w historii konsoli PlayStation 2. W grze Shadow of the Colossus wcielamy się w postać młodego wędrowcy imieniem Wander, który przemierzając konno fantastyczny świat, szuka sposobu na przywrócenie do życia swej zmarłej dziewczyny. Jedynym sposobem na osiągnięcie tego celu okazuje się pokonanie szesnastu kolosów, zamieszkujących różne rejony świata. Rozgrywka koncentruje się w całości na poszukiwaniu kolejnych kolosów i toczeniu z nimi epickich, niezwykle wymagających pojedynków. Każdy z przeciwników wielokrotnie przewyższa wzrostem naszego bohatera i stanowi dlań zupełnie inne wyzwanie, a kluczem do jego pokonania jest odnalezienie słabych punktów rywala i ugodzenie go mieczem odpowiednią ilość razy. W zależności od rodzaju przeciwnika, może to wymagać np. strzelania z łuku, wspinania się po ogromnym ciele kolosa czy też wykorzystania przewagi, jaką daje otoczenie.

The Sims 2
The Sims 2

Symulacje 24 października 2005

Kontynuacja bijącej rekordy popularności gry symulacyjnej The Sims (2000). Dewelopingiem The Sims 2 zajęło się studio Maxis (SimCity, EA Land i inne) we współpracy z koncernem Electronic Arts. Gracze ponownie mają okazję zaopiekować się wirtualnymi postaciami, kierując ich poczynaniami przez niemal całe życie – od wczesnego dzieciństwa aż do późnej starości. Celem zabawy jest osiągnięcie możliwie jak najwyższego wyniku Life Score, obrazującego intensywność ważnych wydarzeń w życiu bohatera. W porównaniu z pierwowzorem, The Sims 2 oferuje bardziej rozbudowany system tworzenia Simów, a także znacznie większy asortyment przedmiotów, jakie wprowadzić można do ich otoczenia. Zastosowanie wydajnego silnika graficznego pozwoliło natomiast zaprezentować wirtualne życie Simów w pełnym trójwymiarze.

Grand Theft Auto: Liberty City Stories
Grand Theft Auto: Liberty City Stories

Akcji 6 czerwca 2006

Spin-offowa odsłona kultowej serii Grand Theft Auto. Akcja gry toczy się na kilka lat przed wydarzeniami ukazanymi w GTA 3, na ulicach tej samej metropolii Liberty City. Podczas zabawy wcielamy się w postać Tony’ego Ciprianiego, który po przybyciu do miasta zostaje wciągnięty w bagno korupcji, mafijnych porachunków i handlu narkotykami. Naszym zadaniem jest praca dla mafijnej rodziny Leone, celem zapewnienia jej wpływów oraz zbudowania własnej reputacji w przestępczym półświatku. Mechanika GTA: Liberty City Stories korzysta ze sprawdzonych rozwiązań cyklu, oferując złożony z trzech dzielnic otwarty świat z całą masą zadań głównych i aktywności pobocznych. Nie zapomniano też o tradycyjnie szerokiej gamie pojazdów (w tym także motocykli, motorówek, pociągów czy promów) oraz odpowiednio dużym arsenale.

Just Cause
Just Cause

Akcji 22 września 2006

Trzecioosobowa gra akcji, będąca pierwszą dużą produkcją młodego szwedzkiego studia Avalanche. Akcja gry przenosi nas na egzotyczną południowoamerykańską wyspę San Esperito o powierzchni ponad 1200 mil kwadratowych. Wcielając się w agenta CIA, Rico Rodrigueza, wyruszamy tam z misją obalenia skorumpowanego, samozwańczego rządu i zweryfikowania pogłosek, jakoby na wyspie przechowywana była broń masowego rażenia. Autorzy oddali do dyspozycji graczy otwarty świat, po którym możemy się całkiem swobodnie poruszać, wykorzystując samochody, łodzie, śmigłowce, samoloty, a nawet skoki ze spadochronem. W pracy pomagać lub przeszkadzać nam będą rywalizujące z sobą na wyspie frakcje, których zaufanie możemy zdobywać poprzez realizację zlecanych nam specjalnych zadań. Fabuła składa się z 20 misji głównych oraz szeregu zadań pobocznych, które wykonywać możemy w dowolnej kolejności. Pomocny okaże się tu całkiem spory arsenał 25 rodzajów broni i gadżetów – od zwykłych pistoletów po potężne wyrzutnie rakiet.

Resident Evil 4
Resident Evil 4

Akcji 25 października 2005

Resident Evil 4 to survival horror ze znanej serii studia Capcom. W pełnej akcji produkcji wcielamy się w agenta Leona S. Kennedy’ego z misją uratowania córki prezydenta USA. Trop prowadzi do niewielkiej hiszpańskiej wioski, w której prym wiedzie tajemnicza sekta, zaś jej mieszkańcy zarażeni zostali tajemniczym, powodującym mutacje wirusem. Podczas zabawy stawimy więc czoła kolejnym hordom zombie oraz bardziej wymagającym bossom, takim jak ogromne potwory czy potężny przywódca sekty, Osmund Saddler. W Resident Evil 4 zachowano mroczny klimat wcześniejszych odsłon cyklu i konieczność rozwiązywania zagadek logicznych, choć mechanika rozgrywki uległa sporym zmianom, a nowy silnik pozwolił na wprowadzenie znacznie szybszej i bardziej dynamicznej akcji. Uzupełniają ją liczne sekwencje zręcznościowe tzw. quick-time events.

Gran Turismo 4
Gran Turismo 4

Wyścigi 22 lutego 2005

Czwarta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, znanych z kolejnych generacji konsol PlayStation. Pod względem rozmachu Gran Turismo 4 przebija wszystkie dotychczasowe osiągnięcia studia Polyphony Digital, oferując oszałamiającą liczbę ponad 500 modeli samochodów 80 najważniejszych producentów. Wszystkie one odwzorowane zostały z ogromną pieczołowitością i mogą zostać poddane gruntownemu tuningowi – zarówno wizualnemu, jak i mechanicznemu. Na potrzeby gry przygotowano łącznie 100 tras, z których część to odcinki zupełnie nowe, a resztę stanowią podrasowane trasy z poprzednich części serii. Sedno gry stanowi nadal tryb symulacyjny, w którym dzięki zdobywanej gotówce sukcesywnie rozbudowujemy swój garaż, mieszczący nawet do 1000 aut. Wśród nowości wymienić warto zaś głównie podrasowaną oprawę audiowizualną w rozdzielczości 1080i oraz tryb photo mode, pozwalający na robienie zdjęć w trakcie wyścigu i umieszczanie ich w specjalnym, wirtualnym albumie.

Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground 2

Wyścigi 17 listopada 2004

Kontynuacja bestsellerowej gry Need for Speed: Underground z 2003 roku, która odmieniła oblicze jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W grze przenosimy się ponownie do skąpanej w mroku metropolii, którą po raz pierwszy w historii cyklu możemy dowolnie eksplorować, biorąc udział w kolejnych wyścigowych zmaganiach. Podczas zwiedzania miasta możemy rzucać wyzwania napotkanym kierowcom i uzyskiwać informacje o kolejnych miejscach spotkań wielbicieli nielegalnych wyścigów. Mechanika rozgrywki nie zmieniła się w istotny sposób, a autorzy cyklu położyli nacisk na szczegółowe odtworzenie jeszcze większej liczby licencjonowanych samochodów oraz części tuningowych. Oprawa graficzna gry została wyraźnie poprawiona i wykorzystuje całą masę nowoczesnych efektów graficznych. Równie wysoki poziom reprezentuje ścieżka dźwiękowa, w której wykorzystano tradycyjnie utwory znanych wykonawców o szerokim spektrum gatunkowym.

Grand Theft Auto III
Grand Theft Auto III

Akcji 23 października 2001

Kolejna część kontrowersyjnego cyklu gier akcji, zapoczątkowanego w 1997 roku. Za jej powstanie odpowiadają twórcy oryginału ze szkockiego studia DMA Design, działający obecnie pod skrzydłami firmy Rockstar. Trzecia odsłona gry wprowadza do serii istną rewolucję, po raz pierwszy przenosząc graczy do otwartego i tętniącego życiem, w pełni trójwymiarowego świata, stworzonego dzięki technologii RenderWare. W grze przenosimy się do miasta Liberty City, stanowiącego wirtualną adaptację Nowego Jorku. Bohaterem gry jest młody chłopak imieniem Claude, który marzy o tym by stać się bossem przestępczego świata i dokonać zemsty na ludziach, którzy o mało co nie wpędzili go do więzienia. Fabuła jest nieliniowa i sprowadza się do realizacji kolejnych zadań, zlecanych przez kilkunastu mafijnych szefów. W ich wykonaniu pomoże nam całkiem spory arsenał broni, a także dziesiątki pojazdów, którymi - wzorem poprzednich odsłon - możemy poruszać się bez żadnych ograniczeń.

Tekken 5
Tekken 5

Bijatyki 24 lutego 2005

Kolejna odsłona jednej z najbardziej znanych serii bijatyk w historii gier wideo, której wydawcą od lat jest firma Bandai Namco Entertainment. W piątym Turnieju Żelaznej Pięści występuje szereg znanych wojowników oraz troje nowych: Asuka, Raven oraz Feng. Każda z nich ma swoje motywacje i cele, które stanowią tło fabularne dla efektownych walk. Pod względem mechaniki Tekken 5 powiela rozwiązania poprzedników. Gracz wybiera jednego z dostępnych wojowników i staje do pojedynku z przeciwnikiem. Wciąż mamy do czynienia z systemem walki opartym na rozłożeniu: silna-słaba ręka, silna-słaba noga, intuicyjnie rozplanowanym na przyciskach pada. Starcia rozgrywają się na trójwymiarowych arenach, gdzie znajdziemy po kilka interaktywnych elementów (np. ściany, kolumny, posągi) dających się wykorzystać w walce. Oprócz głównego trybu turniejowego, Tekken 5 oferuje takie warianty zabawy jak versus, trening czy też tryb przygodowy, w którym gracz przedziera się przez zastępy nadbiegających przeciwników.

Fullmetal Alchemist and the Broken Angel
Fullmetal Alchemist and the Broken Angel

Akcji 18 stycznia 2005

Kolejny wysokobudżetowy przedstawiciel konsolowych RPG spod znaku Square/Enix. Tym razem gra oparta została na popularnym w Japonii serialu anime, opowiadającym o przygodach pewnego młodego alchemika w czarodziejskim świecie pełnym potworów, złych mocy oraz okrutnej technologii.

Silent Hill 2
Silent Hill 2

Przygodowe 28 września 2001

Silent Hill 2 to kontynuacja wydanej w 1999 roku przygodowej gry akcji w konwencji survival-horroru. Gra wyprodukowana została przez studio deweloperskie firmy Konami. Głównym bohaterem jest James Sunderland, który nieoczekiwanie otrzymuje list od swojej dawnej ukochanej z prośbą o spotkanie w tytułowym miasteczku. Z uwagi na bardzo mroczny klimat i przerażające sceny tytuł adresowany jest do odbiorców powyżej 16 lat.