Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

Najciekawsze materiały do: Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - Unofficial Arcanum Patch v.0.91225
Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - Unofficial Arcanum Patch v.0.91225

modrozmiar pliku: 20,2 MB

Unofficial Arcanum Patch to modyfikacja do Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura, której autorem jest Drog Black Tooth. Zgodnie z tytułem, projekt pełni funkcję nieoficjalnej aktualizacji. Oryginalni deweloperzy gry, czyli pracownicy studia...

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi
Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi

demo gryrozmiar pliku: 254,9 MB

Świat w Arcanum to cudowne miejsce, w którym magia i technologia mają równą władzę, a podróżnik może ująć w rękę pistolet lub ognisty miecz. Miejsce, w którym wielkie przemysłowe miasta zdobią zamczyska i fabryki, będąc domem dla Karłów, Ludzi, Orków...

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry

poradnik do gry12 października 2001

Arcanum można uznać za jeden z największych wirtualnych światów jaki dotychczas stworzono, dlatego też publikując niniejszy poradnik mamy nadzieję, iż umożliwi on wam jego lepsze, bardziej dogłębne poznanie oraz oczywiście ułatwi i uprzyjemni zabawę.

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - recenzja gry
Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - recenzja gry

recenzja gry27 września 2001

Światowa premiera 22 sierpnia 2001. Arcanum to niespotykany dotychczas świat, w którym magia przeplata się z technologią, a podróżnik może ująć w rękę zarówno pistolet jak i ognisty miecz. To pozycja wręcz obowiązkowa dla każdego, lubiącego gry z gatunku rpg.

Współtwórca Fallouta i Arcanum pracuje nad nową grą RPG

wiadomość19 marca 2009

Jason Anderson pracuje nad nową produkcją RPG dla firmy inXile. Osobnik ten odpowiedzialny jest między innymi za współtworzenie pierwszego Fallouta, jeszcze w szeregach studia Interplay. Chociaż na razie nie otrzymaliśmy wielu precyzyjnych informacji co do charakteru tego projektu, to pojawiają się pewne sugestie, że być może będzie on swoistą kontynuacją Wastelands, czyli pierwowzoru Fallouta.

Specjalny koncert na rozpoczęcie tegorocznej edycji targów Games Convention
Specjalny koncert na rozpoczęcie tegorocznej edycji targów Games Convention

wiadomość28 lutego 2005

Zaplanowana na 17 sierpnia 2005 roku kolejna edycja targów Games Convention w Lipsku, rozpocznie się od mocnego uderzenia. Jak informuje niemiecki magazyn GameStar, ceremonię otwarcia imprezy uświetni specjalny koncert, podczas którego orkiestra symfoniczna pod batutą Andy’ego Bricka wykona utwory z klasycznych, jak i nowych gier komputerowych.

Koniec Troika Games

wiadomość25 lutego 2005

Koniec domysłów i spekulacji. Leonard Boyarsky, Tim Cain oraz Jason Anderson wystosowali specjalne oświadczenie, w którym poinformowali o likwidacji Troika Games. Tym samym potwierdziły się wcześniejsze plotki, mówiące o wyprzedaży sprzętu biurowego, które zwiastowały rychły upadek firmy.

Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - v.1.0.7.0 PL
Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - v.1.0.7.0 PL

patchrozmiar pliku: 3,1 MB

Wersja: 1.0.7.0 Patch ten uaktualnia grę do wersji 1.0.7.0 usuwając między innymi 40 wykrytych błędów (oprócz błędów, które poprawione zostały przez zachodniego producenta, patch zawiera serię uaktualnień do polskiej lokalizacji). Dokładną listę...

Ranking 100 najlepszych gier RPG wszech czasów – edycja 2016
Ranking 100 najlepszych gier RPG wszech czasów – edycja 2016

artykuł30 grudnia 2016

Po raz kolejny zaktualizowaliśmy naszą listę najlepszych gier RPG w historii. Czy Wiedźmin 3 nadal jest dopiero czwarty? Czy Gothic wspiął się jeszcze wyżej niż ostatnio? Która z czterech nowości wylądowała najwyżej? Przekonajcie się sami.

Komentarze Czytelników (144)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
03.10.2017 12:39
😃
5
odpowiedz
fakk3
42
Centurion

Swoją drogą jest to jedyny crpg w którym po wejściu do restauracji zostałem wyproszony z powodu niewłaściwego ubioru. Już nie mówiąc o możliwości wchodzenia/wychodzenia przez okno.

26.06.2015 22:15
odpowiedz
AntyGimb
42
Generał

W przeciwieństwie do FALLOUT i BALDUR'S GATE... nie przetrwała próby czasu. Już kit z grafiką, ale mechanika jest tragiczna. Walka? Bez komentarza :/...

29.07.2015 10:32
2
odpowiedz
Irek22
90
Grzeczny już byłem

AntyGimb [108]
Już kit z grafiką

Problemem warstwy wizualnej Arcanum nie jest jej jakość techniczna jako taka, lecz design artystyczny. I nie ma co ukrywać - pod tym względem ta gra jest bardzo brzydka, szkaradna wręcz. A brzydka była już w momencie premiery. Artystycznie starszy Planescape Torment, Baldur's Gate II, Icewind Dale czy nawet Diablo II (że ograniczę się tylko do RPGów w rzucie izometrycznym z tamtego okresu) wypadają dużo, dużo lepiej.
W Arcanum każda lokacja i 99,9% budynków jest zrobiona jakby od linijki - zero zakrzywień, zero półkoli, zero polotu. Tarant to jakaś popierdółka, w której wyróżnia się tylko most i ten pałac (czy co to tam jest); reszta budynków to zwykłe parterowe baraki niegodne największego miasta uniwersum. I jakkolwiek takie baraki miały logiczne uzasadnienie w starych Falloutach i wręcz współtworzyły klimat tamtych gier (mam wrażenie, że artystycznie stare Fallouty i tak wyglądają lepiej niż Arcanum), to w Arcanum ich obecność jest kompletnie niezrozumiała i - rzekłbym - odpychająca. Magazyny, domy, burdele, siedziby władz, czy chata w lesie, czy dom w dużym mieście itp. itd. - wszystko wygląda niemal identycznie, "jednopiętrowo".
Podobnie jest z jaskiniami. W przypadku kanałów można zrozumieć liniowość, ale jaskinie są zrobione, jakby były dziełem budowlańców.
Do tego zdecydowana większość lokacji pozamiejskich jest strasznie uboga w detale. I znów - w Falloutach było to uzasadnione i tworzyło klimat, natomiast w Arcanum zupełnie się nie sprawdza. Ten świat powinien - w odróżnieniu od Falloutów - żyć, być bogaty w detale. Ponadto wszystko wydaje się być takie jakieś sterylne. W zasadzie nie ma też charakterystycznych miejscówek. O wiele lepiej by było, gdyby twórcy zrezygnowali z otwartości (pustego) świata na rzecz zamkniętych lokacji, do których można byłoby się dostać na wzór Baldur's Gate czy Icewind Dale.

Wszystko powyższe sprawia, że - poza nielicznymi miejscówkami - gra traci klimat, a gracz "wczuwę".
Tym bardziej szkoda, że twórcy olali warstwę artystyczną, bo technologicznie nie jest aż tak źle, jak wygląda na pierwszy rzut oka (oczywiście jak na grę z 2001 r.) - w wysokiej rozdzielczości wspomniany most czy rozbity sterowiec wyglądają nawet dziś całkiem nieźle i gdyby Troika pod względem artystycznym przyłożyła się tak w całej grze, moim zdaniem, Arcanum nawet po 14 latach wizualnie/artystycznie nie raziłoby w oczy, jak to - niestety - robi.

BTW
Nadal czekam aż jakieś poważne studio zacznie zbierać na Kickstarterze kasę na izometrycznego drużynowego RPGa 2D (obowiązkowa technologia Unity rozbudowana przez Obsidian Entertainment!) w uniwersum podobnym do Arcanum - technologia vs. magia w czasach pseudowiktoriańskich, w których oprócz ludzi można spotkać krasnoludów, elfów i orków. :P

29.07.2015 11:30
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Irek22
Problemem warstwy wizualnej Arcanum nie jest jej jakość techniczna jako taka, lecz design artystyczny (...)

Masz rację, w tym aspekcie Arcanum mocno odstaje od takich gier jak Icewind, czy Torment, które po wrzuceniu wyższej rozdzielczości zadziwiają pięknem lokacji po dziś dzień. Zgadzam się również co do designu wszystkich miejscówek, a szczególnie budynków, bo te wyglądają jak przekalkowane.
Jednak pomimo tego, szczerze nie przeszkadzało mi to w chłonięciu klimatu. Może dlatego, że muzyka była świetna, a może dlatego, że Arcanum to jedna z tych gier, która pozwoliła mi na odgrywanie prawie każdej postaci - jedynie wyobraźnia nas ogranicza (no, może trochę przesadziłem) - bo twórcy obmyślili całą masę sposobów na przejście zadań. I głównie przez to adoruję Arcanum. Jest to naprawdę rozbudowana gra. Chcesz być złym do szpiku kości bohaterem? Nie ma sprawy, gra Ci to zaoferuje. Chcesz być charyzmatykiem, który potrafi wyjść z większości sytuacji bez walki? Czemu nie. A może jesteś nekromantą? Możesz rozmawiać z umarłymi, jak prawdziwy ekspert czarnej magii. To było świetne w Arcanum. Spróbujcie stworzyć sobie postać głupka z kilkoma punktami inteligencji. Nawet to przewidzieli twórcy (chociaż to już było w Falloutcie). Ponadto jest to jedna z tych gier, gdzie główny boss ... a, nie będę spoilerował. Wiecie o co mi chodzi. To jeden z nielicznych przedstawicieli cRPG, który stawia na wielką swobodę w odgrywaniu swojego bohatera.

Wracając jednak do sedna sprawy: może jestem dziwny, ale design lokacji nie zakłócał mojej wczuwki w tą grę. Może mam zmutowane oczy, ale mój mózg nie za specjalnie zwraca uwagę na grafikę w grach. Braki nadrabiam wyobraźnią.
Mógłbym odpalić teraz pierwszą Ultimę i przyznać, że gra ma świetny klimat, a grafika wcale go nie ogranicza. Taki już jestem, chociaż rozumiem, że kogoś styl graficzny Arcanum może razić. Jasne, fajniej byłoby, gdyby twórcy również się przyłożyli do oprawy wizualnej, ale ja cieszę się, że nie zapomnieli o kwintesencji gier cRPG, bo te wywodzą się z papierowych RPGów, gdzie meritum rozgrywki było odgrywanie swojej własnej postaci.
Arcanum to gra, która najmniej w tej kwestii - a przynajmniej moim zdaniem - ustępuje papierowym systemom.

Nadal czekam aż jakieś poważne studio zacznie zbierać na Kickstarterze kasę na izometrycznego drużynowego RPGa 2D (obowiązkowa technologia Unity rozbudowana przez Obsidian Entertainment!) w uniwersum podobnym do Arcanum - technologia vs. magia w czasach pseudowiktoriańskich, w których oprócz ludzi można spotkać krasnoludów, elfów i orków. :P

Teraz mamy na to dobre czasy. Powrót klasycznych cRPGów, jak w latach dziewięćdziesiątych i kickstarterowy sukces Pillars of Eternity z pewnością zachęcają twórców do takich projektów.

29.07.2015 11:43
odpowiedz
Irek22
90
Grzeczny już byłem

kylo19 [110]

W mojej wypowiedzi odniosłem się jedynie do kwestii wizualnej strony tej gry.
Natomiast również uważam, że mechanika Arcanum - poza walką (ech, gdyby zastosowali tu walkę podobną do tej ze Świątyni Pierwotnego Zła...) - jest świetna. Tym bardziej więc szkoda, że twórcy właściwie olali artystyczną* stronę tego tytułu.

*Odnosi się to także do muzyki, bo ta - choć podobają mi się te klimaty i idealnie pasują do tego typu "czasów" (motyw z menu uważam za świetny) - jest zatrważająco mało zróżnicowana, utwory są do siebie bardzo podobne, i już po 2-3 h zaczyna mnie to strasznie nużyć.
Z drugiej strony muzyka podczas walki (i odgłosy niektórych przeciwników) jest fatalna.

PS
To jasne, że piszę o swoich odczuciach. Ty oczywiście możesz mieć inne. Jednak nie zmuszaj mnie, bym za każdym razem pisał "według mnie" tudzież "moim zdaniem"... ;)

29.07.2015 11:46
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

Irek22
To jasne, że piszę o swoich odczuciach. Ty oczywiście możesz mieć inne. Jednak nie zmuszaj mnie, bym za każdym razem pisał "według mnie" tudzież "moim zdaniem"... ;)
Jasne, że nie zmuszam :-). Szanuję bardzo Twoje zdanie i uważam, że masz dużo do powiedzenia na takie tematy, po prostu lubię dyskusje i wymiany zdań ;).

PS. Odnosi się to także do muzyki, bo ta - choć podobają mi się te klimaty i idealnie pasują do tego typu "czasów" (motyw z menu uważam za świetny) - jest zatrważająco mało zróżnicowana, utwory są do siebie bardzo podobne, i już po 2-3 h zaczyna mnie to strasznie nużyć.

To ja chyba jestem wytrwały, bo lubiłem słuchać tych smyczków przez całą grę. A soundtrack "Demise of Zephyr" zapadł mi w pamięć od samego początku gry. Tak samo "Mines", a o głównym motywie już nie wspominam :).

PPS.
Natomiast również uważam, że mechanika Arcanum - poza walką (...) - jest świetna

Tu się zgadzam w stu procentach. Walka została zdecydowanie spartolona. Turowy system jest żmudny i zbyt prosty, za to walka w czasie rzeczywistym (bez aktywnej pauzy :0!) jest bardzo chaotyczna i trudna do ogarnięcia.

12.08.2015 17:24
odpowiedz
boy3
43
Generał

Najgorzej w Arcanum wypada nie grafika, tylko walka, rozwój postaci i czary które są kiepskie w porównaniu do czarów D&D, no i totalnie nie zbalansowana. Szkoda że nigdy nie powstanie remake Arcanum ;c

21.08.2015 12:48
1
odpowiedz
zanonimizowany813590
57
Generał

boy3
Najgorzej w Arcanum wypada nie grafika, tylko walka, rozwój postaci i czary które są kiepskie w porównaniu do czarów D&D, no i totalnie nie zbalansowana.
No cóż, skoro podobał Ci się rozwój postaci z komputerowych wersji D&D, tj. Baldura, Icewinda (Świątynię i Tormenta pomijam, bo były lepiej zaprojektowane pod tym względem), a system z Arcanum Ci zawadza, to naprawdę nie potrafię tego zrozumieć. Rozwój postaci w DeDekowych cRPGach ograniczał się tylko na klikaniu "awans". I to był cały rozwój postaci. Jedynie zaklęć było sporo.
Piszesz również o braku balansu w tej grze. Zgadzam się, jednak w DeDekowych cRPGach balans rozgrywki również był daleko w tyle, a czarodzieje na wysokich poziomach zamieniali się w żywą artylerię.

01.09.2015 15:35
odpowiedz
boy3
43
Generał

@UP Głównie mówiłem o czarach, które w porównaniu do D&D są słabo zrobione. Pomysł z szkołami magów był dobry, ale powinno być że potężniejsze czary zdobywamy wraz z lvl, a teraz jest tak że gdy już wbije się najwyższy czar danej szkoły, to trzeba rozwijać drugą. Po prostu mi nie pasuje takie rozwiązanie, reszta jest w porządku, chociaż w falloucie rozwój postaci był lepiej zrobiony według mnie od Arcanum. Nie podobało mi się też że punkty były i do statystyk, i do umiejętności. W falloucie na początku pakowaliśmy w staty, a potem po prostu w skille, dla kogoś to zaleta, ale nie dla mnie. Po prostu ze wszystkich gier które wymieniłeś rozwój postaci jakoś słabiej wypadł w Arcanum.

Dla mnie zarówno AD&D 2, jak i D&D 3 wypada po prostu dużo lepiej od Arcanum. Magowie w D&D byli mocni, ale tam się grało drużynowo z wojami, czego niestety w Arcanum tego nie czuć, mimo tego że się ma towarzyszy, głównie dlatego że nie można sterować ręcznie towarzyszami, no i można było mieć ponad 5 towarzyszy (sam miałem około 10)

05.09.2015 16:46
📄
odpowiedz
zanonimizowany1052162
20
Chorąży
10

Widzę że nie tylko ja doświadczam spadków płynności na Windows 8? (albo wina sterów, zbyt nowe ??) Jakby ktoś jeszcze miał podobny problem to chciałbym się podzielić jak udało mi się (po wielu godzinach zmagań) odzyskać w miare sensowną płynność.

Krok po kroku co należy zrobić
1. Zainstalować gre C-:
2. Zainstalować oficjalnego patcha (chyba ze mamy gre z gog'a to nie trzeba)
3. Instalujemy Spolszczenie + oficjalny patch PL
4. Instalujemy UAP (kilka nowych dialogów z tego patcha będzie w grze po angielsku)
5. Teraz potrzebny będzie ddwrapper. Wygooglujcie sobie ddwrapper.zip (pierwszy wynik w googlach)
6. Naturalnie rozpakować zawartość paczki do folderu z grą (oczywista podmieniamy pliki). Następnie w pliku tekstowym Aqrit zmieniamy wartość ForceDirectDrawEmulation na 2, zapisujemy.
7. Teraz przechodzimy na pulpit i wchodzimy we właściwości skrótu z grą. W rubryce element docelowy, na samym końcu zaraz po arcanum.exe dopisujemy: -no3d -window Powinno to wyglądać tak \Arcanum.exe -no3d -window
8. Polecam granie w bardziej przystępnej rozdzielczości, w tym celu używamy moda HighRes1.1a
Podczas instalacji należy podać pożądana rozdzielczość. Odradzam ustawianie pełnej rozdzielczości naszego pulpitu ponieważ część interfejsu gry będzie zasłonięta, choćby przez pasek zadań, lepiej więc będzie wpisać roździałke zmniejszoną o te kilka % dla przykładu, nie 1920x1200 tylko 1880x1100, gra w oknie może mieć praktycznie dowolną rozdzielczość :)

I to tyle, pozostaje sie cieszyć grą :)
PS. Wciąż mogą przydarzyć się spadki fps ale na pewno już nie tak drastyczne.

19.09.2015 16:55
odpowiedz
onizuka81
61
Centurion
10

Mechanika walki zaiste nie zachwyca, grafika również nie była wspaniała w chwili premiery ale gra dla mnie jest kultowa - fabuła jest genialna ! ! !

04.10.2015 19:59
odpowiedz
AntyGimb
42
Generał

W końcu wkręciłem się w tę grę :). Poezja! Klimat i fabuła niesamowita, ale wciąga jak cholera. Nawet nie wiadomo kiedy mija 5h... Jak ktoś nie ma czasu na co najmniej 5-6h dziennie, to niech nawet tej gry nie rusza ;). Z High Res grafika nie razi, a do walki da się przyzwyczaić.

08.10.2015 19:21
odpowiedz
AntyGimb
42
Generał

Genialna! Boże dlaczego ja tak długo zwlekałem z tą grą?! Absolutne TOP 3 RPG! Zaraz za Falloutem i Baldur's Gate.

03.02.2016 16:20
odpowiedz
KUBAA@^
41
Pretorianin

Gra Mistrzowska.Fabuła nie gorsza od "mistrza " fabuły czyli Planescape Torment.Klimat wrecz wciaga ,szkoda konczyc i odchodzic od komputera ,na szczescie jutro tez jest dzien...,tak za kazdym razem mialem kiedy gralem w ta grę.TOP 3 cRPG jakie wyszły.

03.02.2016 16:38
odpowiedz
elathir
34
Generał
9.5

Jeden z najlepszych cRPGów jaki kiedykolwiek się ukazał, gdyby nie bugi to ta gra była by wymieniana koło Tormenta, BG2 czy F2 jednym ciągiem.

Koncepcyjnie? Jeden z najlepszych pomysłów, światów, klimatów w historii gier wideo. Z wykonaniem trochę gorzej, bo studiu kasa się skończyła gdzieś tak w 3/4 roboty i widać, że gra jest niedorobiona (puste przestrzenie, bugi w końcowej fazie gry, często kuriozalne). Ale mimo to ta gra to i tak poezja.

Gdybym chciał kiedykolwiek zobaczyć remaster jakiejkolwiek gry, to tej, Arcanum z poprawionymi błędami, z ładniejszym rzutem izometrycznym (poziom pilarsów np.) i dokończonymi pomysłami na które zabrakło czasu.

Najbardziej w tej grze jednak rozwala zróżnicowanie rozgrywki, to nie jest gra, którą można poznać przy jednym przejściu. Gra półogrem idiotą ale siłą olbrzyma skrajnie się różni od gry technologiem, a ta od gry magiem.

Ta gra jest wzorem jak należy projektować światy RPG, jak układać ich koncepcje itd.

05.02.2016 15:55
odpowiedz
KUBAA@^
41
Pretorianin

A nawet wystarczyla by grafika jak w Shadowrunach .Pillarsy mialy swietna grafikę to tez bym nie pogardził.A wtedy ta gra spokojnie pobija Baldursy czy Icewindy.

23.05.2016 19:59
👍
1
odpowiedz
Volgart
4
Centurion

Bardzo często do niej wracam i za każdym razem podoba mi się coraz bardziej. :)

27.07.2016 23:30
odpowiedz
zanonimizowany994511
41
Pretorianin

Ta gra pójdzie na laptopie dziesięcioletnim?

22.08.2016 19:28
odpowiedz
2 odpowiedzi
Ahtek84
22
Centurion
7.5

Muzyka z tej gry dalej ją mam w uszach po tylu latach genialny Sundtruck..Walka była beznadziejnia i fizyka tych postaci ,bo grafika Standard jak na tamte lata ,Historia wspaniała jak i pomysł również,wciągająca na maxa !Warta Przejścia ale tylko Jedorazowego

29.09.2016 23:43
odpowiedz
2 odpowiedzi
Siral
15
Saya!

Gdzie można ją dorwać, w polskiej wersji językowej?Na GOG jest tylko angielska, to wtedy gdzie spolszczenie dorwać, czy będzie w ogóle działać z GOG'iem?

post wyedytowany przez Siral 2016-09-29 23:49:51
30.09.2016 13:56
1
odpowiedz
Rithven
11
Legionista
10

Arcydzieło.

16.06.2017 12:41
odpowiedz
Erlan012
24
Konsul
9.5

Nie jest to gra idealna ale klimat jest niepowtarzalny.
Jedna z tych gier w której wady nie mają znaczenia i chce się grać.

ps
Motyw przewodni w menu jest idealny.

post wyedytowany przez Erlan012 2017-06-16 12:41:53
07.07.2017 09:03
1
odpowiedz
Wolfwood
33
Centurion
10

Drog Black Tooth udostępnił nową wersję High Resolution Patcha, który ma znacznie większe możliwości niż stara wersja (jest większa czcionka i masa innych bajerów), do tego poprawił błędy, np. ten który uniemożliwiał dokończenie jednego z najlepszych questów w Arcanum (Ogre Island):
http://www.rpgcodex.net/forums/index.php?threads/arcanum-high-resolution-patch-version-1-5-release.115869/

Link bezpośredni do patcha: https://drive.google.com/open?id=0B0naWlTE4ubBM1E5TnZYUnZvZVE

15.09.2017 15:16
1
odpowiedz
mukulele
5
Legionista

Gra mega ambitna. Tytuł się już zestarzał (grafika itd.). Nie pomogą jej już żadne patche graficzne itd. jeśli chodzi o oprawę wizualną. Gra posiadała również sporo różnych błędów w czasie premiery (do tej pory fani nie poprawili wszystkiego). Lecz to w ogóle nie przeszkadzało i do tej pory według mnie nie wypuszczono gry z lepszą historią, fabułą i przygodą. Mamy rok 2017 a w grze sprzed prawie 20 lat jest do wyboru system walk turowych lub zwykły. Coś niesamowitego że w żadnym innym tytule próżno szukać czegoś podobnego. Tak ambitnych gier już się zwyczajnie nie robi. Granie w nią było mega przyjemnością, bardzo klimatyczne nieprzewidywalne uniwersum. Chciało się zgłębiać historię każdej napotkanej postaci w grze, nawet z pozoru niezwiązanej z fabułą. Same questy poboczne w tej grze przebijają każdy inny wątek główny w jakiejkolwiek grze. To tak jakby zrobić grę w której jest dużo różnych ciekawych historii, taki miszmasz, który jednak doskonale się sprawdzał. Powstało również sporo modów/dodatków chyba nawet próba zrobienia nowej równie dobrej historii, jednak żaden nie równał się z tym głównym gry. Dla mnie najlepszy cRPG w historii gier, któremu nawet baldur gates 2 nie dorasta.

16.09.2017 01:20
odpowiedz
kaszuszka
1
Junior
10

Czasy mojej młodości. Pierwsza gra która urzekła mnie dosłownie wszystkim. Najbardziej ambitna, wciągająca, rozbudowana pod każdym względem gra w jaką grałam. Zarówno pod względem gameplayu jak i możliwości i wyborów oraz podejmowanych decyzji które skutkowały innymi ścieżkami zadań i zakończeniami gry. Można było być kim się chciało, w sposób w jaki się chciało. Ogromnie satysfakcjonująca gra, którą ukończyłam każdą możliwą postacią i mam nadzieję że odkryłam każde możliwe zakończenie. Pamiętam że w tamtych czasach, gra była zupełnie niedoceniona, (zapewne przez wielki szał na diablo II) nie było wcale o niej głośno a szkoda bo być może pracowano by nad nią nadal i tytuł miałby następcę.

post wyedytowany przez kaszuszka 2017-09-16 01:25:08
01.10.2017 23:40
odpowiedz
2 odpowiedzi
fakk3
42
Centurion
8.0

Bardzo dobry i rozbudowany crpg choć mocno niedorobiony technicznie. Najbardziej irytowała mnie w tej grze muzyka. Niby klimatyczna, ale wyłączyłem ją po pół godziny, bo ile można cały czas muzyki smyczkowej słuchać.

02.10.2017 13:49
odpowiedz
SpecShadow
62
Silence of the LAMs
8.5

Na Steamie jest do ściągnięcia Arcanum - Multiverse Edition.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=760410053
Gra dostosowana do odpalenia na nowych systemach operacyjnych + usprawnienia graficzne.
Spolszczenie nie działa z tą wersją, już ktoś próbował.

Dodatkowo można włączać ciekawe opcje w launcherze jak np. wyłączenie random encounters (starć na mapie).

03.10.2017 12:39
😃
5
odpowiedz
fakk3
42
Centurion

Swoją drogą jest to jedyny crpg w którym po wejściu do restauracji zostałem wyproszony z powodu niewłaściwego ubioru. Już nie mówiąc o możliwości wchodzenia/wychodzenia przez okno.

16.02.2018 18:55
1
odpowiedz
kAjtji
39
Centurion
9.5

Wspaniała gra, jeden z najlepszych RPG w jakie kiedykolwiek grałem, nie mogłem się oderwać dopóki gry nie skończyłem, ale mimo, że zaglądałem w niemal każdy kąt czuję, że trochę mnie ominęło, bo mimo maksymalnego 50 poziomu, miałem zaledwie 41 :/, kiedyś przejdę to po raz drugi... trzeci... czwarty... Dopiero ją ukończyłem, a już tęsknię.

27.08.2018 05:06
odpowiedz
zanonimizowany1271041
1
Legionista

Dla mnie nudy.

09.11.2018 16:02
odpowiedz
1 odpowiedź
ojciec18
11
Legionista
7.0

Za same założenia i mnogość opcji ten RPG mógł od razu stanąć obok Fallout'a 2, Baldur's Gate 2 i Planescape Torment. Dużo zadań pobocznych, schematy (po dziś dzień jeden z lepiej rozwiązanych craftingów w grach RPG), ilość napotkanych postaci, dobra fabuła... Arcanum trawiły jednak kwestie techniczne. Pomijam już archaiczną grafikę (bo ona przy ogromie tej gry byłaby jeszcze absolutnie do przełknięcia), czy system walki, ale czasem zdarzały się tak niesamowicie denerwujące bugi, jak np. brak możliwości ukończenia niektórych questów pobocznych! Przykładowo - quest z prowadzeniem dochodzenia. Teraz już nie pamiętam dokładnie etap po etapie na czym on polegał, ale w pewnym momencie, gdy trzeba było zgłosić się do osoby będącej kluczową w tym zadaniu, tej postaci po prostu na swoim miejscu nie było. Nawet po spatchowaniu problem nie znikał, a dla mnie jest to rzecz po prostu dyskwalifikująca dany RPG. Czemu gra zabiera mi możliwość zdobycia kolejnych PD, przedmiotów, czy też zwyczajnej satysfakcji z wypełnienia misji? Takich zadań niestety było nieco więcej, a i po sprawdzeniu na forach zagranicznych utwierdziłem się tylko w tym, że to nie była wina mojej wersji gry i takie problemy faktycznie istniały. Reasumując - za kwestie techniczne najwyżej 4,5. Za pomysły, ogrom świata - zdecydowane 10. Gdyby Arcanum było bardziej dopracowane, to zawsze stałoby na półce obok ww. przeze mnie klasyków. Mimo wszystko i tak polecam, to wciąż kawał świetnej przygody.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze