Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 5 maja 2023, 13:30

autor: Adrian Werner

„Myśleliśmy o sequelach i chcieliśmy przeskoczyć w 3D” - twórca Fallouta o przyszłości Arcanum

Tim Cain opowiedział o pomysłach i planach, jakie studio Troika miało względem Arcanum 2, czyli kontynuacji wyśmienitego steampunkowego RPG-a z 2001 roku.

Źródło fot. Sierra
i

Tim Cain to prawdziwa legenda rynku pecetowych RPG-ów. Brał on udział w produkcji takich tytułów, jak Fallout, Fallout 2, Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura czy The Temple of Elemental Evil. Prawie równie ciekawe jak gry, które ukończył są jednak jego projekty, które zostały porzucone. Na swoim kanale YouTube twórca opowiedział o kilku z nich.

Większość materiału poświęcona jest skasowanej grze Journey to the Center of Arcanum, czyli kontynuacji pierwszej produkcji, jaką Tim Cain opracował w założonym przez siebie studiu Troika.

  1. Autorzy zaczęli myśleć o kontynuacji jeszcze w trakcie prac nad pierwszą częścią.
  2. Twórcy chcieli, aby w przeciwieństwie do dwuwymiarowego pierwowzoru sequel został wykonany w 3D. Rozważano wykorzystanie do tego celu silnika Source.
  3. Duża część Journey to the Center of Arcanum miała toczyć się pod ziemią. Tak jak to sugerował tytuł, jedną z inspiracji dla autorów była powieść Podróż do wnętrza Ziemi Juliusza Verne’a.
  4. W kampanii postać gracza zostałaby wynajęta przez żonę znanego z pierwszej części Franklina Payne’a. Jej mąż zbudował wielką maszynę zdolną przewiercać się w głąb ziemi i udał się w niej na wyprawę w poszukiwaniu pozostałości dawnych cywilizacji. Szybko jednak kontrakt z nim się urwał i naszym zadaniem byłoby jego odnalezienie.
  5. Podczas wyprawy spotkalibyśmy m.in. podziemne cywilizacje oraz dinozaury. Odkrylibyśmy także specjalna rudę, która pozwoliłaby tworzyć przedmioty, gdzie bez żadnego konfliktu można byłoby połączyć magię z technologią.

Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej na temat gry to polecamy zapoznanie się z odnalezionym kilka lat temu dokumentem z założeniami projektu.

Arcanum 2 zakończyło żywot w fazie koncepcyjnej, ale nawiązana współpraca ze studiem Valve potem doprowadziła jednak do powstania Vampire: The Masquerade - Bloodlines, które zbudowano na silniku Source.

  1. Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - recenzja gry
  2. Arcanum: Przypowieść o Maszynach i Magyi - poradnik do gry

Jeśli grać w gry Troiki to tylko z modami.

Gry studia Troika pełne były świetnych pomysłów, ale wszystkie zadebiutowały w pozostawiającym sporo do życzenia stanie technicznym. Dzisiaj jednak nie jest to już problemem, gdyż do każdej z nich dostępne są fanowskie patche i mody naprawiające praktycznie wszystkie niedociągnięcia.

  1. Jeśli chcecie zagrać w Arcanum to podstawowym projektem jest Unofficial Arcanum Patch. Warto także zainstalować mody Arcanum High Resolution Patch (pozwala na zabawę w wysokich rozdzielczościach) oraz upiększający grafikę miast High Quality Townmaps. Ponadto jeśli macie problemy z graniem na współczesnych pecetach to rozwiązać je pomoże Dinputto8.
  2. Z kolei w przypadku The Temple of Elemental Evil powinniście wybrać jeden z dwóch modów: Circle of Eight Standard Edition naprawia wszystkie błędy, ale nie zmienia zawartości ani balansu. Jeśli chcecie tych zmian, jak również przywrócenia wyciętej zawartości to zainstalujcie Circle of Eight New Content Edition.
  3. Natomiast grając w Vampire: The Masquerade – Bloodlines absolutnie konieczne jest skorzystanie z VTMB Unofficial Patch. Natomiast jeśli chcecie sobie urozmaicić rozgrywkę to dobrymi propozycjami będą The Final Night oraz Bloodlines Extreme.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej