Tim Cain opowiedział o pomysłach i planach, jakie studio Troika miało względem Arcanum 2, czyli kontynuacji wyśmienitego steampunkowego RPG-a z 2001 roku.
Tim Cain to prawdziwa legenda rynku pecetowych RPG-ów. Brał on udział w produkcji takich tytułów, jak Fallout, Fallout 2, Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura czy The Temple of Elemental Evil. Prawie równie ciekawe jak gry, które ukończył są jednak jego projekty, które zostały porzucone. Na swoim kanale YouTube twórca opowiedział o kilku z nich.
Większość materiału poświęcona jest skasowanej grze Journey to the Center of Arcanum, czyli kontynuacji pierwszej produkcji, jaką Tim Cain opracował w założonym przez siebie studiu Troika.
Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej na temat gry to polecamy zapoznanie się z odnalezionym kilka lat temu dokumentem z założeniami projektu.
Arcanum 2 zakończyło żywot w fazie koncepcyjnej, ale nawiązana współpraca ze studiem Valve potem doprowadziła jednak do powstania Vampire: The Masquerade - Bloodlines, które zbudowano na silniku Source.
Jeśli grać w gry Troiki to tylko z modami.
Gry studia Troika pełne były świetnych pomysłów, ale wszystkie zadebiutowały w pozostawiającym sporo do życzenia stanie technicznym. Dzisiaj jednak nie jest to już problemem, gdyż do każdej z nich dostępne są fanowskie patche i mody naprawiające praktycznie wszystkie niedociągnięcia.
Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura
Data wydania: 22 sierpnia 2001
GRYOnline
Gracze
Steam
12

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.