 
 
 
 
 
Sim City 2000 to druga część serii gier strategicznych, w których celem graczy jest zarządzanie miastem. Tytuł przynosi wiele nowości w stosunku do oryginału. Przenosi serię z ery grafiki dwuwymiarowej do całkowicie trójwymiarowej, znacznie rozszerza możliwości rozbudowy miasta oraz podnosi złożoność zależności rządzących metropolią na niespotykany wcześniej poziom.
W produkcji studia Maxis kamera prezentuje akcję w rzucie izometrycznym. Jako burmistrz nowo powstałego miasta gracz ma zająć się jego rozwojem gospodarczym, ekonomicznym, handlowym, a także zagospodarowaniem przestrzennym. W tym celu musi przede wszystkim zarządzać podatkami i decydować o położeniu w przestrzeni rozmaitych budynków, z elektrowniami, szkołami, szpitalami, parkami, fabrykami, lotniskami, portami, stadionami i więzieniami na czele. Kluczowe jest również pilnowanie właściwego funkcjonowania komunikacji, a także przygotowywanie miasta na wypadek wystąpienia katastrof naturalnych. To jedna z nowości w Sim City 2000 – zdarzenia losowe, jak pożary, powodzie czy ataki kosmitów, testują zachowania gracza w trudnych sytuacjach i wprowadzają aspekt losowy.
W głównym module zabawy gracz może swobodnie kształtować od zera własne miasto marzeń. Ostatecznym celem zabawy w tym przypadku jest stworzenie atrakcyjnego miejsca zamieszkania dla milionów ludzi i doprowadzenie go do poziomu znanej na całym świecie metropolii przed 2051 rokiem. Autorzy przygotowali dodatkowo kilka scenariuszy, w których fani strategicznego myślenia mogą się wykazać. Każdy z nich przedstawia inną znaną z rzeczywistego świata metropolię i stawia gracza przed wyzwaniem rozwiązania gnębiących ją problemów. Często wiążą się one z odbudową danego obszaru po katastrofie naturalnej.
W Sim City 2000 twórcy zastosowali trójwymiarową grafikę i rysunkową, przyjemną dla oka stylistykę. Wykorzystane w tytule scenariusze są luźno inspirowane losami wybranych amerykańskich miast, które zostały dotknięte przez katastrofy naturalne w XX wieku.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 22 października 1993Angielskie napisy i dialogi
Game Boy Advance 30 listopada 2003Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 1 29 września 1995Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:



11GIER
Wykreowany przez Willa Wrighta cykl gier strategicznych, w których gracze mogą sprawdzić się w roli budowniczych i zarządców wirtualnych miast. Seria rozwijana jest przez należące do koncernu Electronic Arts studio Maxis przy udziale innych zespołów deweloperskich (np. Tilted Mill Entertainment).
11 grudnia 2023
Trzydzieści lat temu powstały tytuły, które albo wychodzą do dziś w odświeżonej wersji i nadal robią duże wrażenie, albo przywołują same miłe wspomnienia. Oto dziesięć jednych z najlepszych gier, które mają już trzydziestkę na karku.
 
10 marca 2012
W kolejnym odcinku naszego stałego cyklu przypominamy grę SimCity - jedno z pierwszych dzieł Willa Wrighta, produkt, w który przez długi czas nie wierzył nikt, poza jego twórcą.
 
5 września 2008
The Sims to jedna z najpopularniejszych gier na świecie. Poznajcie historię człowieka, który ją stworzył.
Po wykryciu fanowskiego projektu odtwarzającego grę SimCity 2000 na nowym silniku przedstawiciel koncernu Electronic Arts poprosił właścicieli serwisu GitHub o zdjęcie programu ze strony. Sęk w tym, że autor konwersji dowiedział się o kasacji swojego programu dopiero po fakcie.
pozostałe
Krzysztof Sobiepan
31 lipca 2018 11:21
Na platformie Origin można całkowicie za darmo dodać SimCity 2000 Special Edition do swojej kolekcji gier. Oferta jest ograniczona czasowo.
gry
Michał Jodłowski
10 grudnia 2014 10:00
Niemiecki magazyn Gamestar ujawnił mnóstwo nowych informacji o nadchodzącej grze studia Maxis. Gra wchodzi w zaawansowany etap produkcji, a jej premiera jest przewidywana na rok 2013.
gry
Grzegorz Ferenc
1 marca 2012 10:20
Ward Moore, jedna z osób zatrudnionych w firmie Maxis, przybliżył nam dwa projekty studia, które zostały odłożone na półkę na rzecz marki The Sims. Decyzja najprawdopodobniej okazała się słuszna, bo w końcu Simsy stały się jedną z najpopularniejszych pecetowych gier, ale jednak anulowane tytuły również mogły być zabawne. Chodzi mianowicie o SimMars oraz SimCastle.
gry
Szymon Liebert
13 października 2009 09:18
Will Wright, twórca takich marek, jak SimCity, The Sims oraz Spore, opuścił szeregi firmy Electronic Arts. Współzałożyciel studia Maxis, znajdującego się w posiadaniu Elektroników od 1997 roku, skupi się teraz na rozwijaniu idei thinka tanku Stupid Fun Club – ośrodka założonego przez Wrighta w 2001 roku w celu tworzenia nowatorskich rozwiązań i marek.
pozostałe
Piotr Doroń
9 kwietnia 2009 09:30
W połowie bieżącego tygodnia przedstawiciele firmy Electronic Arts oficjalnie wyjaśnili, że są prowadzone prace nad nową grą spod znaku SimCity, określaną jako SimCity Societies. Pozycja ta ma stanowić odłamem cyklu, a nie jak wcześniej sądziliśmy jego piątą część. Dowiedzieliśmy się również, że Maxis, dotychczasowy producent serii nie przygotuje zapowiedzianego tytułu.
gry
Katarzyna Grysiewicz
8 czerwca 2007 13:40
Jeśli potwierdzą się informacje opublikowane wczoraj przez serwis Worthplaying, w lipcowym numerze czasopisma Games for Windows zostanie ujawniona kolejna, piąta już odsłona cyklu SimCity!
gry
Krystian Smoszna
4 czerwca 2007 07:56
Przy pomocy platformy Nintendo DS korporacja Electronic Arts chce przypomnieć nam klasykę strategii ekonomicznych. Już w nadchodzącym miesiącu na amerykańskie i europejskie półki sklepowe trafi dwuekranowy wariant słynnej gry Theme Park, która oryginalnie zadebiutowała przed trzynastoma laty. Nieco później po obu stronach Atlantyku pojawi się SimCity DS.
gry
Radosław Grabowski
28 lutego 2007 17:55
Electronic Arts zaprezentowało światu pierwszy trailer z japońskiej edycji gry SimCity DS. Filmik ten ukazuje nam obszerne fragmenty gameplay’a produktu, starając się niejako udowodnić, że tworzenie strategii z myślą o handheldach ma głębszy sens.
gry
Marek Grochowski
30 stycznia 2007 15:12
W Internecie pojawiły się nowe obrazki przedstawiające grę SimCity w wersji na konsolę Nintendo DS. Program przygotowywany jest przez koncern Electronic Arts, z myślą o japońskim rynku. W Kraju Kwitnącej Wiśni produkt zadebiutuje 22 lutego bieżącego roku.
gry
Krystian Smoszna
8 stycznia 2007 10:26
Popularne pliki do pobrania do gry SimCity 2000.
Wymagania sprzętowe gry SimCity 2000:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Pentium 100MHz, 16MB RAM.
Średnie Oceny:
Średnia z 395 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.