Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Max Payne 2: The Fall Of Max Payne
Max Payne 2: The Fall Of Max Payne
Max Payne 2: The Fall Of Max Payne Game Box

Najciekawsze materiały do: Max Payne 2: The Fall Of Max Payne

Max Payne 2: The Fall Of Max Payne
Max Payne 2: The Fall Of Max Payne

demo gryrozmiar pliku: 245,6 MB

Sequel znakomitej gry akcji/TPP z roku 2001 opowiadającej o dramatycznej walce gliniarza, tytułowego Max Payne’a, z organizacją przestępczą odpowiedzialną za rozprowadzanie nowego, groźnego narkotyku Valkyra. Akcja tej części toczy się rok po...

Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - poradnik do gry
Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - poradnik do gry

poradnik do gry4 grudnia 2003

Opis przejścia niesamowitej gry akcji Max Payne 2, zawiera wszelkie możliwe do odnalezienia sekrety, a także kompletny opis uzbrojenia oraz przedmiotów, co bardzo przyda się również podczas zabawy na najwyższym poziomie trudności.

Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - recenzja gry
Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - recenzja gry

recenzja gry3 listopada 2003

Światowa premiera 15 października 2003. Gry są jak wakacje. Mogą być jak dwa nudne miesiące spędzone w mieście, mogą być jak intensywny tydzień w górach. Max Payne 2 to długi weekend w pięciogwiazdkowym hotelu na Hawajach...

 Max Payne 2, GTA: Liberty City Stories i inne klasyki Rockstara zmierzają na PlayStation 4
Max Payne 2, GTA: Liberty City Stories i inne klasyki Rockstara zmierzają na PlayStation 4

wiadomość30 września 2017

Dzięki bazie danych grupy ESRB dowiedzieliśmy się, że na PlayStation 4 zmierzają cztery klasyczne produkcje wydane przez firmę Rockstar w postaci Max Payne 2: The Fall of Max Payne, Grand Theft Auto: Liberty City Stories, Grand Theft Auto: Vice City Stories oraz Midnight Club 3: DUB Edition.

Najlepsze modyfikacje (29/05/2013) - m.in. Duke Nukem Forever 2013, Fortress Forever, Team Fusion i 3000 Miles to Tokyo
Najlepsze modyfikacje (29/05/2013) - m.in. Duke Nukem Forever 2013, Fortress Forever, Team Fusion i 3000 Miles to Tokyo

wiadomość29 maja 2013

W najnowszym przeglądzie omawiamy mody do takich gier jak Duke Nukem 3D, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów, IL-2 Sturmovik: Cliffs of Dover i Medieval II: Total War oraz serii Mount & Blade i Men of War.

Najlepsze modyfikacje (12/05/2013) - m.in.Prometheus, Blitzkrieg i Dead Matter
Najlepsze modyfikacje (12/05/2013) - m.in.Prometheus, Blitzkrieg i Dead Matter

wiadomość12 maja 2013

W najnowszym przeglądzie modów omawiamy m.in. projekt oparty na kanwie filmu Prometheus, The Elder Scrolls w wydaniu strategicznym, platformówkową modyfikację do Half-Life 2 oraz zombiakowy sandbox korzystający z silnika CryEngine 2.

Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - new episodes
Max Payne 2: The Fall Of Max Payne - new episodes

addonrozmiar pliku: 10,9 MB

Dwa zupełnie nowe epizody do gry akcji/TPP Max Payne 2: The Fall Of Max Payne przygotowane przez firmę Remedy Entertainment. Po zainstalowaniu aplikacji, włączeniu gry i wybraniu opcji „New Game/Dead Man Walking” zobaczymy dwa nowe epizody. Należy...

Max Payne - przybliżamy fabułę pierwszych dwóch części
Max Payne - przybliżamy fabułę pierwszych dwóch części

artykuł17 maja 2012

Tuż przed premierą gry Max Payne 3 przypominamy wydarzenia z pierwszych dwóch części serii.

PC
PS2
XBOX
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
18.07.2016 14:53
kacper1818
odpowiedz
kacper1818
84
LUCKY NUMBER 13
9.0

Polecam zaaplikować sobie moda Payne Efects 3. Mod poprawia lekko grafike, zmienia dźwięki broni, dodaje kilka nowych broni, efekt bullet time jest jeszcze lepszy no i można jeszcze większą rzeź zrobić xD

17.10.2016 14:17
7oxiney
👍
odpowiedz
7oxiney
24
Centurion

Pierwszy raz grałem jakieś 2 lata temu. Nie zestarzała się. Grafika urzeka (w końcu w porównaniu z takim GTA:SA wygląda lepiej, nawet jeśli jest starsza), choć nie gra pierwszych skrzypiec. Niesamowity klimat, fabuła mnie nie urzekła, ale nie jest najważniejsza. Strasznie grywalna. Może się wydawać krótka, ale satysfakcjonuje. Rok temu ukończyłem drugi raz. Zainstaluję po raz trzeci, w grudniu :D

30.10.2016 18:07
👍
odpowiedz
zanonimizowany1202366
1
Junior

Piękny klasyk nie dla gimby

03.07.2017 11:31
STALKER__PL__
😃
odpowiedz
STALKER__PL__
35
Pretorianin
9.5

GRA FAJNA JAK JEDYNKA TRZYMA KLIMAT SZKODA ŻE TRÓJKA TO JUŻ NIE TO SAMO.

20.08.2017 11:18
Reynevan16
odpowiedz
Reynevan16
1
Junior

Czy ta gra oficjalnie wyszła na jakiejś platformie w polskiej wersji językowej?

25.08.2017 18:06
Danuch
👍
odpowiedz
Danuch
7
Junior
10

Przeszedłem kilka razy i dalej do niej wracam :)

02.03.2018 15:29
odpowiedz
Proteusz
10
Legionista
8.0

Ta rozpierducha jaka była podczas niejednej strzelaniny bardzo mi odpowiadała.Jedynka była całkiem w porządku,ale dwójka klimatem najbardziej podpadła mi do gustu.

13.04.2018 08:55
😊
odpowiedz
1 odpowiedź
StaryGracz87
1
Legionista

Miodzio gra mimo upływu lat choć czegoś mi brakuje z pierwszej części , ale to może mi się zdaje bo wtedy byłem dzieciakiem gdy wyszedł 1 Max -stare gry mają w sobie coś magicznego

14.04.2018 17:35
odpowiedz
jakubs14
9
Chorąży
8.0

Drugi Max Payne to dobra gra ale nie tak dobra jak część pierwsza

19.05.2018 17:45
odpowiedz
zanonimizowany1243598
14
Centurion
9.0

Gra genialna jest rok 2018 nam najnowszą wersję na win 10, gra nadal wygląda nieźle szczególnie sny maksa. Muzyka to cudo szczególnie główny utwór, ale sam dźwięki broni itd. majstersztyk. Historia, głos głównego bohatera, postacie wszystko na wysokim poziomie, a także czarny humor pokazujący pecha w życiu maksa czy ciągłe puszczania oka do gracza . Jedyna wada to już przestarzały gameplay ciągle to samo, nie jakiegokolwiek rozwoju postaci walki też są chaotyczne czasami nie wiemy kto do nas strzela i skąd musimy gościa szukać denerwujące jest również że wchodzimy do pokoju przez drzwi i nagle do nas walę a my nie wiemy nawet skąd i gdzie polecam kanał https://www.youtube.com/channel/UCFycqM6IGrjboZ0Nv5umtMQ/featured

09.06.2018 21:02
xTYRCZUx
1
odpowiedz
xTYRCZUx
4
Legionista

GRA MA JUŻ 15 LAT A NADAL DO NIEJ WRACAM #BEST GAME FROM ROCKSTAR/ REMEDY

02.07.2018 15:18
odpowiedz
Adamiak18
9
Legionista
9.5

Gra bardzo fajna też lubię do niej wracać fabuła fajna i wciągająca.Ale max payne 3 w porównaniu z 2 to DNO DNO DNO

02.07.2018 15:25
1
odpowiedz
zanonimizowany664739
8
Senator
9.0

Gdyby tak jeszcze całą grę mozna byłoby Moną grać.

07.07.2018 04:11
yadin
odpowiedz
3 odpowiedzi
yadin
102
Legend

Tę część jeszcze jakoś trawiłem. Jednak do jedynki żadna z późniejszych części nie ma startu. Tego nie da się powtórzyć.

01.12.2018 12:02
😍
odpowiedz
2 odpowiedzi
piotrek6511
39
Chorąży
10

Max Payne 2 jest dla mnie grą niemalże idealną pod każdym względem. Poprostu w tej grze wszystko mi się podoba: grafika, klimat, muzyka, model strzelania, postacie, głos maxa i jego monologi, sny, fabuła. Jedyną rzeczą do której mogę się przyczepić to to że jest krótka, ale za to można się pobawić modami;) Swego czasu pamiętam że gra była świetnie zoptymalizowana i na moim złomie chodziła bez zająknięcia na najwyższych ustawieniach. Niedługo wróce sobie do niej znowu;) Moja ulubiona gra. Polecam każdemu kto nie grał.

31.12.2018 01:47
Zalewany
odpowiedz
3 odpowiedzi
Zalewany
64
Konsul
10

Atmosfera i klimat już nie ten co w jedynce, ale to by się drugi raz nie udało więc wzięto to co najlepsze i zrobiono to jeszcze lepiej przez co po raz drugi trudno odkleić się od monitora.

Zamiast śnieżycy mamy ulewę i krople deszczu - niczym łzy. To podkreśla fabułę. Jedynka była mroczna, a dwójka zaś jest romantyczna, ale też smutna zarazem co czyni obydwie jednymi z najlepszych gier jakie ludzkość mogła stworzyć. Mówię poważnie. Fabuła jest niebanalna i chociaż może się wydawać, że to po prostu growy film akcji to jest jednak czymś głębszym.

Właśnie staram się osiągnąć dobre zakończenie, ale jeszcze nie odblokowałem najwyższego poziomu trudności, który je umożliwia. Dowiedziałem się o nim całkiem niedawno bo może z dwa lata temu hehe.

post wyedytowany przez Zalewany 2018-12-31 01:47:40
09.02.2019 17:39
Trzynaście;
odpowiedz
1 odpowiedź
Trzynaście;
116
Trzynastka

Nie rozumiem jednej rzeczy. W pierwszym rozdziale jak Max przeszukuje magazyn z którego dochodzą jakieś strzały to w pewnym momencie sprzątacze zabijają pewna murzynkę, która z tego co pamietam byla bliska Vladowi, a jak wiecie sprzatacze (spoiler)

spoiler start

to ludzie Vlada

spoiler stop

Gra wybitna, jeden z lepszych scenariuszy growych i sam klimat jakiego nigdzie indziej nie ma, choc z dzisiejszej perspektywy troche chyba jednak szkoda, ze ogranicza sie wylacznie do strzelania, ale biorac pod uwage ze trwa jakies 6h, a elemnt ten zostal wykonany wzorowo to nie ma tez na co narzekac..

Grałem w MP2 jak mialem cos kolo 11 lat, dzisiaj mam 24 i nadal uwazam, ze to jedna z lepszych gier ever (cała seria z reszta), a przeszedłem niesamowicie duza liczbe gier przez ten czas ;)

Edit.

spoiler start


Rozumiem, ze zrobił to celowo, zeby nie podejrzewac go o zwiazek z 'the cleaner', tylko skad wiedzial ze akurat tam pojawi się wtedy Max?
Choc w sumie nawet gdyby go tam nie bylo, to tez pewnie by się dowiedział..

spoiler stop

post wyedytowany przez Trzynaście; 2019-02-09 17:47:20
31.03.2019 17:12
😃
odpowiedz
@smartboygod
15
Centurion

Przeszedłem, bardzo dobra jak 1 część. Gorsza fabuła lepsza mechanika, dużo łatwiejsza niż 1 część. Na pewno wrócę do niej.

31.03.2019 22:50
odpowiedz
zanonimizowany664739
8
Senator

No i Mona. Z jej powodu wolę Dwójkę od Jedynki.

31.03.2019 23:52
odpowiedz
zanonimizowany784443
55
Generał

Dwojka zrobila na mnie pioronujace wrazenie.
Graficznie pamietam, ze zbieralem szczene z podlogi jak biegalem po tym szpitalu.
Kilmat byl niesamowity.
Bede musial to jeszcze kiedys koniecznie rozegrac.

08.04.2019 19:40
marcinho01
odpowiedz
marcinho01
22
Centurion

Drugi Max Payne szybkością i efektownością odstaje od "jedynki", jednak nowa szata graficzna, nowy (nieco gorszy) bullet time, długość rozgrywki i ciekawa fabuła w niczym nie przeszkadzają, aby ocenić tę grę równie wysoko jak oryginał. Polecam!

13.05.2019 13:25
Braddock12
odpowiedz
3 odpowiedzi
Braddock12
3
Centurion

Arcydzieło. 10/10. I na tej części dla mnie Max Payne się kończy. Bo łysa pała chodząca w szelkach i w słońcu z trójki do mnie nie przemówiła.

04.10.2019 13:26
odpowiedz
rafalgames
14
Chorąży

Klasyka,kontynuacja pierwszej czesci Max Payne,powiedziałbym ze troszeczke gra juz niema tego klimatu co w pierwszej czesci,niema tego mroku,ale to w bardzo malej ilosci.Niemniej jednak gra jest znakomita,lepsza grafika,dodatkowo gramy druga postaćią,muzyka tez jest na odpowiednim poziomie.Osobisciee ukonczylem gre na poziomie żywy trup, gdzie mamy tylko 4 save,oraz przeciwnicy sa bardziej wytrzymalsi.Momentami gra była trudna szczegolnie gdy grałem Moną,oraz przy samym końcu gry,a szczegolnie w ostatnim rozdziale.Gre ukonczylem w przeciagu 3 dni,gdy mialem wolny czas,ale gre wspominam bardzo pozytywnie.Jak dla mnie niema sie do czego przyczepić.

05.05.2020 12:48
😁
1
odpowiedz
Lec__Go
11
Legionista
10

Cu- do.

+Mało gier ma tak trzymającą w napięciu fabułę.

+Wątek miłosny między Maxem i Moną nie jest ani trochę przesłodzony.

+Zakończenie bardzo mocno zakorzeniło mi się w głowie,

Max całujący usta swojej martwej partnerki, masakra :(

+Bullet time nie kończy się tak strasznie szybko, a do tego teraz sprawia, że Postać jest szybsza podobnie jak w "Matrixie".

+Ogromny wybór broni, niestety jest ich tyle samo co w jedynce, ale niektóre zastąpiono nowymi.

+Jak na 2003 rok bardzo dobra grafika, nawet dziś jest w miarę ok.

+Świetny motyw przewodni, jest niby to ten sam co w pierwszym "Maxie", ale tym

razem jest grany bardzo powoli i na skrzypcach i dzięki temu idealnie wpasowuje

się w depresyjną atmosferę gry, no i utwór "Late Goodbye" na koniec gry, idealne.

+wrogowie przestali być twardzi jak skały...

-Co jednak wiąże się z tym, że gra stała się o wiele łatwiejsza.

-Króóóóóóóóóotka, jeszcze krótsza niż jedynka.

-Polskie tłumaczenie... Ja nie wiem kto je robił, ale mam nadzieję, że nigdy więcej

się za to nie brał np. W jednej scenie w oryginale Max powiedział - "I left from the

DEA" (chyba tak powiedział, bo już nie pamiętam i sam to teraz przetłumaczyłem)

A w Polskiej wersji - "Odszedłem z narkotyków" WTF?? A w jednej z komiksowych

scenek nie zmieścił im się tekst, do tego niektóre napisy kończą się jeszcze wtedy

gdy postacie coś gadają, ale podobny problem był już w jedynce.

Większość osób twierdzi, że Gra nie jest tak dobra jak jedynka, ja natomiast

większą sympatią darzę dwójkę.

post wyedytowany przez Lec__Go 2020-05-05 12:50:09
19.12.2020 20:57
Charson
👍
odpowiedz
Charson
29
Centurion
Image
7.0

Max Payne 2 2003 PC: 7/10

Witam, grę można ukończyć w około 4-5h, ja przeszedłem ją dziś po raz pierwszy w życiu i co mogę powiedzieć? Grało się dość przyjemnie, dalsza historia po Max Payne 1 która wciąga również dobrze, ale według mnie jedynka dużo lepsza dlatego że miała dubbing, lepsze koszmary i bardziej mroczny klimat. Aczkolwiek ta część nie jest taka zła, a wręcz przeciwnie bardzo dobra. Dodano tutaj kilka broni, lepszy system bullet time oraz łatwiej się gra, system radgolli trochę przesadzony - ale mi się bardzo spodobał. Muzyka w grze na plus, dobry system grania dwoma postaciami czyli Moną i Maxem trzeba uznać za plus. Grafika została polepszona, plusem jest to że oddaje ona prawie taki sam klimat jak w po przedniej części. Sama fabuła jest lekko naciągana, dynamiczna - pełna akcji, zdrady i manipulacji ze strony Vladimira i nie tylko oraz fabuła jest też romantyczna, przedstawia historię miłości Maxa i Mony, ale według mnie to zauroczenie, gdyż na miłość potrzeba więcej czasu i trzeba lepiej się poznać. Spoilerować fabuły nie będę, zagrajcie a sami się przekonacie. Ogólnie polecam grę, na prawdę gameplayowo wciąga od początku do końca i zaskakuje fabularnie. To tyle ode mnie - miłego wieczoru. Elo!

05.02.2021 15:30
kallvin
odpowiedz
kallvin
6
Legionista
10

Jestem fanem serii, dla mnie wszystkie trzy czesci to arcydzielo

09.04.2021 11:25
😍
odpowiedz
zanonimizowany1345067
8
Legionista

Świetna kontynuacja z pierwszej części z dzieciństwa w jaką grałem jeszcze lepsza grafika , klimat ,fabuła i postacie arcydzieło

14.05.2021 20:17
deton24
odpowiedz
deton24
94
Pretorianin

Wpiszcie w Google, jest fajne podsumowanie fabuły:

Max Payne 2 Story Summary (all story questions answered here) - SPOILERS!
Max

W ramach uzupełnienia popełniłem kilka ustępów tekstu:

Nigdzie w grze nie ma, że Wooden wynajął Vinniego. Walczyli oboje, bo były to konkurencyjne mafie - jeszcze od czasów części pierwszej.

Mona w jednej z rozmów na sekretarce u Vinniego ostrzega go, że Vlad na niego poluje, i znając jego, będzie to bomba.
Wiadomość jest nieodsłuchana (poziom z eskortą Vinniego).

Mona na sekretarce w ostatnim poziomie u Woodena mówi, że ma wyrzuty sumienia, i nie jest pewna czy będzie w stanie zabić Maxa. Mówi że mieli razem wspólną "historię".

Valerie Winterson miała niepełnosprawne dziecko, syna, którego osierociła.
Informacje o nim przekazują w rozmowach policjanci w poziomie na komisariacie.

Max w trójce mówi "I choose very wrong" o tamtej scenie, kiedy ją zastrzelił.

W komiksie jest scena, gdy Winterson szepcze ostrzeżenia Maksowi nad portretem pamięciowym Mony "She hovered over my shoulder, whispering warnings". To może od początku świadczyć za tym, że wiedziała coś więcej niż było oficjalnie wiadomo o wydarzeniach w magazynie Vlada - że Mona tam była. Prawdopodobnie wiedział o tym Vlad. Być może po martwych sprzątaczach z charakterystycznego Desert Eagle. Duży kaliber. Poprzedniego dnia został z tej broni postrzelony w ramię przez Monę. Tego samego dnia wieczór odbywa się pierwszy poziom w restauracji Vodka.

Wątpliwe jest, że sprzątacze zabili Annie Finn przez przypadek, bo jej nie rozpoznali. Już wtedy mógł mieć romans z Winterson.
Była to raczej mistyfikacja mająca odwrócić uwagę od Vladimira.

Dziwnym tylko jest, że Max otwarcie nie zorientował się po akcji na Connie Island, że to sprzątacze są ludźmi Vladimira. Pojawili się krótko po Vladimirze. Dzieje się to dopiero w poziomie budynku towarzystwa ubezpieczeniowego kiedy odnajduje obok siebie uniformy komandosów i sprzątaczy. Oczywiście mógł założyć, że byli cały czas śledzenie do kryjówki Mony.

Wskazówka dot. możliwego wcześniejszego powiązania Woodena i Vlada, to tekst Maksa o ciemnym, europejskim pochodzeniu jego willi. Poza tym mało jest wskazówek w fabule, poza tekstami Vlada.

Co do części spekulacyjnej odnośnie wybuchu.
Mona po prostu nie zdążyła wystrzelić, zanim Vlad odpalił bombę. Przez celownik i tak mogła by dostrzec detonator i zorientować się, że Max jest w środku, aczkolwiek sama wcześniej mówiła Vinniemu, że Vlad może szykować na niego bombę. Możliwe połączenie faktu ich obydwu na miejscu przez nią jest zatem warte odnotowania.
Prawdopodobnie domyślała się, że po akcji z Maxem, Vlad będzie jej szukał. Nie musiałaby bez wybuchu domyśleć się, że w środku jest Max. Vlad mógł równocześnie wysadzić budynek, by wykurzyć stamtąd Mone, której nie znalazł, lub zniszczyć finalnie jej kryjówkę.
Świetnie jednak zauważył ten gość, że Max się pomylił, co do przebiegu tego wydarzenia i jakie przez to intencje mogła realnie mieć Mona. Przypomnę tylko, że ona już wtedy wiedziała, że ma zabić Maxa. Po wybuchu oboje jadą bezpośrednio do Woodena.

Co do sceny zabójstwa Woodena, tu moja spekulacja. Od samego początku Vlad miał intencję by zabić Woodena. Nagrał mu się nawet na sekretarce. Jednak moment w którym się to stało, był przez niego nieprzewidziany. Zastrzelił go nagle, gdy ten mu powiedział, że zaczął sobie schlebiać i gdy wstał z wózka resztkami sił by go sięgnąć. Prawdopodobnie zaplanował to inaczej. Oczywiście, samo pojawienie się Woodena i jego wyjście z panic roomu też było nieprzewidziane. Panic room z którego wyszedł Wooden, jak widzimy chwilę później w ostatniej scenie, był zaminowany.

Jak widzimy w ostatnim poziomie, nawet wybuch nie uszkodził Panic Roomu, który wyrzymał dwie eksplozje. Zatem gdyby Wooden z niego nie wyszedł, prawdopodobnie przeżyłby do czasu pojawienia się policji. Zatem dlaczego to zrobił? Był chory na raka, nie miał nic do stracenia. Być może miał jedyną okazję, by spojrzeć Vladowi prosto w oczy. Przed zabiciem Maxa czy Mony trudno było liczyć, że mu się uda go powstrzymać, ale to zrobił.

Istnieje alternatywne zakończenie, po przejściu gry na zimnym trupie, w którym Mona przeżywa.
Dwa podobne obrazki ust jego żony na końcu różnią się. W zwykłym zakończeniu są jakby uśmiechnięte. W drugim smutne. Jak gdyby czuła zazdrość z zaświatów.

Jest też sporo ciekawostek w grze. Dobre opracowanie znajdziecie pod hasłem Max Payne 2 Trivias na iMDB. Dodatkowo:
Max w poziomie eskorty przez Monę znajduje się fizycznie po lewej otwartego mostu, na dworze w dół, po którym przechodzi Mona. Wystarczy jeden nasz strzał, i Max też wydaje strzały. Sprawia to wrażenie większej ilości przeciwników na dole, z którymi Max mógł walczyć, po zejściu z okna Mony.

Warto też zauważyć, że Max dowiedział się, że Mona współpracuje z Woodenem, krótko zanim został uratowany. Przed postrzałem powiedział mu o tym Vlad, i zasadniczo nie miał powodu, żeby kłamać. O tym co wie Max, nie wiedziała jednak Mona. Mogła tylko się domyślać.
Np. Max próbował zadać pytanie Monie "I'm not sure I can..." w cutscence w przedostatnim poziomie w wewnętrznym podwórzu po wysadzeniu pokoju. Może chciał powiedzieć "trust you"?
Jednak został uratowany, ale mógł cały czas zakładać, że był wykorzystywany.
Dochodzę z tego miejsca do wniosku, że to nieprawda. Mona prosiła przecież Maxa, że pójdzie i sama rozprawi się z Vladem. Max jej nie pozwolił.

Tak naprawdę, gdyby nie śmierć Winterson, prawdopodobnie nigdy nie rozprawiliby się z Vladem i jego ludźmi raz na zawsze. O ile ktokolwiek. Bo wątpliwe, że w pojedynkę ze wszystkimi na raz.

I dlatego uważam, że fabułę do trójki pisał ktoś, kto nie do końca zrozumiał dwójkę.

W magazynie broni jak sprzątacze powiedzą "Time's out. The cops" przez okno możemy potem zauważyć, jak radiowóz wyważa zamkniętą za nami wcześniej bramę, a z niego wychodzi Winterson i próbuje wedrzeć się wszystkimi dużymi otwieranymi drzwiami z kodem, bez skutku. Dokładnie w ten sam sposób jak pewnie większość z nas przechodząc grę po raz pierwszy.

W No Us in This/pt1 lub 2 jak zabije się albo zginie za dużo cywili, to ponoć Brawura może udzielić reprymendy w komiksie po zakończeniu poziomu.

W pomieszczeniu ze snajperem można podejść do aparatu i załącza się cutscenka.

Obok za nami jest magnetofon szpulowy i można odsłuchać wiadomości z nagranymi rozmowami telefonicznymi Maxa. W łazience jest ciemnia fotograficzna.

W plikach gry znajduje się dodatkowa nieużyta cutscenka z tego poziomu.
Po bodaj oznaczeniu kodowym kiedyś nawet znalazłem na YouTube jak ktoś ją odtworzył. Odprowadzamy Violet, która daje całusa Maxowi, który komentuje to tym, że przypomniała mi Monę.

Przed finalną strzelaniną w Sign of Her Passage potem jest takie rusztowanie w dół się schodzi, a po prawej jest dalej długi parapet zablokowany rurą, którą można przeskoczyć w powietrzu. Tam znajduje się jeszcze amunicję snajperską i chyba do Deagle.

W pokoju Maxa lub w jednym z mieszkań jest możliwość użycia telefonu i połączenia się z Winterson. Max mówi jej, że jest w domu, ma snajpera za oknem, i napastnicy się do niego zbliżają. Ta pyta: Who's after you? Czyli: "kim oni są?" Na co Max mówi, że nie może rozmawiać, i musi już iść. Warto odnotować, że Max zna jej numer na pamięć. Przed magazynem broni mówi do niego: "We work together on this". Mogli być nawet partnerami. Przykładowo niektóre samochody patrolowe w USA prawdopodobnie są obsadzone więcej niż jednym policjantem.

We śnie w mieszkaniu, telewizor nie wyłącza się. Max skomentuje to: "That's odd." Kadry z telewizora wyglądają jakby były zrobione w naszym mieszkaniu.

W jednym z mieszkań ze starszą Panią w łazience za pralką leży dildo.

W innym mieszkaniu gdy naciśniemy klawisz akcji podczas dialogu z kobietą mówiąca "I have another gun like this if you need it" Max może odpowiedzieć: "- OK. Let's see that shotgun" i ta otwiera szafkę z bronią.

Przy kolejnym powrocie do restauracji Vodka moze na nas czekać Mike w roli zawiadowcy naszych wrogów na głośniku, jeśli uratowaliśmy go przy pierwszej okazji.

Gdy nie wysadzimy potem kukły w kształcie przeciwnika, możemy znaleźć wrogów zatykających sobie uszy, którzy czekają na wybuch. Chwilę potem wkracza jednak do tego samego pomieszczenia za nami przeciwnik, i sam się myli, zaczynając strzelać, po czym wysadza się ze ścianą obok nas.

Jeśli dobrze pamiętam, już z krawędzi na wprost w odpowiednim miejscu możemy zeskoczyć w dół nie zabijając się, bez obchodzenia całych schodów dookoła. Być może trzeba mieć 100HP.

Podczas pierwszej wizyty, w pomieszczeniu z magazynem broni znajdują się drzwi na górę. Możemy skrócić sobie drogę do celu, jeśli wychodząc na dwóch wrogów po prawej od schodów, zabijemy obydwu wrogów. Musimy być bardzo szybcy, bo zatrzaskują drzwi od razu po przekroczeniu z góry oznaczonej przez grę niewidzialnej linii na naszej drodze.

W poziomie Pytanie za milion dolarów, jeśli zaczniemy strzelać do kamer, Mona odezwie się "Stop it, these cameras are my eyes".

Warto też zwrócić uwagę na dialog z Moną na samym początku poziomu.
- Jak to jest że Ty żyjesz? Widziałem jak dostajesz kulą w łeb...
- Może nadal tam jest. Pozwala mi pozostać czujną (keeps me focused)
- (żeby to [wszystko] zadziałało, musiałem jej zaufać)
Max mówi to z retrospektywy. Wie, że popełnił błąd jej ufając.

Zmiana w strukturze narracji następuje chyba tylko raz w całej grze, na samym końcu tego poziomu, gdzie Max mówi wewnętrznym głosem wewnątrz akcji gry:
- Dlaczego tak w ogóle ona do mnie przyszła? (do mieszkania) Czy [może] z jakiegoś powodu o którym mi nie powiedziała?
Ich dialog przerywa wtedy nagły wystrzał snajpera.
Tak naprawdę, Mona mogła chcieć początkowo powiedzieć Maxowi trochę więcej o całej sprawie, ale przy ponownym spotkaniu w wieżowcu Corcorana, mogła zmienić zdanie, lub Wooden mógł mieć w tym udział. Byli prawdopodobnie w bieżącym kontakcie.

W poziomie eskorty grając Moną, jeden z poziomów kończy się zeskokiem w dół. Gdy będziemy długo się ociągać ze skokiem blisko tego miejsca Mona powie: - Czasem żeby wejść, trzeba zejść.

Następnie zaczyna się cutscenka, gdzie słychać syreny policyjne. Tak naprawdę Max poważnie się naraził, nie zawiadamiając oddziału policji kiedy mógł, będąc jeszcze w budynku. Tym samym mógłby uratować wiele dowodów, nie doprowadzając do pożaru, a później wybuchu, gdyby tylko poczekał na posiłki. Mona mogłaby ucieć potem bez próby spotkania z Maxem, i Winterson mogłaby nie zginąć. Prawdopodobnie w otoczeniu policji nie próbowała by zabić bez powodu Maxa. Aczkolwiek pojawia się na miejscu samotnie jako pierwsza, a posiłki długo po niej. Miała jednoznaczne zamiary od samego początku, i mówi o tym Vladowi na sekretarce na końcu poziomu Vodka.
Niemniej, bez jej śmierci pewnie nie było by wielkiego finału w willi Woodena. Jak wcześniej wspominałem, mógłby nawet przeżyć oblężenie domu, wtedy jednak mógłby zginąć Max.
Odnośnie Winterson tylko przypadkiem moglibyśmy zacząć coś podejrzewać, gdy na komisariacie utniemy sobie dłuższą pogawędkę ze świadkiem i załączy się cutscenka z Winterson która ujawnia informacje osobie trzeciej, rzekomo odpowiednim władzom. Max jednak mówi, że Winterson była wtedy "ponad jego podejrzeniem". Prawdopodobnie nawet nie dowiedzielibyśmy się do końca, że była kochanką Vladimira.

Przy pierwszej wizycie zaś, przed wyjściem ze Śmiesznego Domu, nieopodal znajduje się pokój, gdzie znajduje się katapulta do wystrzeliwania przedmiotów i ich przewracania.

Przy ponownym powrocie do Śmiesznego Domu, zaraz po rozpoczęciu poziomu, dokładnie daleko za nami znajduje się schowany Kalashnikov.

Na końcu poziomu w cutscence widać jak Max nienaturalnie przesuwa się po ziemi celując bronią. To dokładnie taki sam ruch, jak w zwykłej grze, nie mocap, tylko jak widziany np. dobrze z boku z:

kamery deweloperskiej, przycisk "C" z komendą startową gry -developer -developerkeys. Pozwala to na noclip i podejrzenie wielu niedostępnych normalnie miejsc w grze, np. podejrzenie co się dzieje z Moną w trakcie dwóch ostatnich poziomów, i jak skomplikowana jest architektura willi.

Na koniec poziomu in the middle of something, było mnóstwo ciał. W sumie nie odwzorowano, jak bardzo musiało tam cuchnąć. Część ciał mogła być w zaawansowanym rozkładzie, lub sprzątacze dokonali wielu zabójstw w bardzo krótkim okresie czasu.

We ostatnim śnie spotykamy Bravurę na stole operacyjnym. Jeśli się nie pospieszymy, Bravura umrze podczas próby reanimacji. Niewidzialny głos lekarki w tle stwierdzi zgon i poda godzinę.

Podczas snu możemy obejrzeć też dwa możliwe przebiegi wydarzeń w grze.
Jeden pokazuje spotkanie Mony z Vladimirem, podczas którego strzela w jego ramię, wypowiadając słynną kwestię "You're nothing but one armed bandit".
W drugim przebiegu wydarzeń możemy zobaczyć możliwe ostatnie chwile Vinniego. Po zakończeniu główka kreskówkowej postaci obok telewizora wybucha i odlatuje od tułowia.

Truizmem już chyba będzie powiedzieć, że Max w prawdziwym życiu nie mógłby przeżyć wystrzału z bliska w głowę z broni kaliber DE .50.

Cały scenariusz gry znajdziecie pod hasłem:
Max Payne 2 script GameSpot.

07.07.2021 18:50
Gamer00s.
👍
odpowiedz
Gamer00s.
3
Chorąży

Siquel który został wzbogacony o watek Mony (Bohaterka występowała w pierwszej części w komiksach lecz w drugiej mamy całe poziomy z nią) Ulepszona grafika względem pierwszej części nowe lokacje ponownie styl noir , misja eskortowa, Nowe bronie (Kałach, SWD tylko u Mony) Mimo to nadal wyśmienita produkcja.

09.10.2021 14:16
odpowiedz
ShadyYo
1
Chorąży
9.0

Nie wyobrażam sobie, że moglibyście nie lubić dwójki jeśli jaraliście się pierwszą częścią. Max Payne 2 to niemal ten sam gameplay i oprawa graficzna - w tej kwestii niewiele się zmienia. Pod względem klimatu też niewiele się różni - choć jedynka była chyba nieco mroczniejsza. Znów mamy wplecione różne mroczne wizje Maxa. I znów jest ten sam styl, który zachwycał w jedynce.

To jedna z tych gier, które po prostu dalej sprawiają niesamowitą frajdę pomimo prostego systemu rozgrywki (o samej walce nie wspominając). Jak się już wciągniesz, to trudno się oderwać. To również zasługa świetnego scenariusza - historii, która naprawdę wciąga i niecierpliwie oczekuje się tego, jak to się wszystko potoczy. Zachowany jest oczywiście ten komiksowy charakter cutscenek. I choć zmienił się głos Maxa, to myślę, że dalej robi on świetną robotę. Świat jaki jest w tej grze przedstawiony, jest zimny, bezlitosny, pełen zepsucia, ale też zakręcony i z charakterystycznym czarnym humorem.

Jedyna rzecz, do której mogłem się doczepić, to ilość wstawek (cutscenek) w stosunku do rzeczywistej gry. Gra ogólnie jest krótka, a przez to, że tak często przerywana jest cutscenami, to jeszcze bardziej potęguje to wrażenie.

Niemniej, dla mnie i tak jest to prawdopodobnie jeden z najlepszych sequelów w historii.

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze