Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Diablo IV
Diablo IV
Diablo IV Game Box

Najciekawsze materiały do: Diablo IV

Diablo 4 - poradnik do gry
Diablo 4 - poradnik do gry

poradnik do gry19 października 2023

Diablo 4 poradnik, solucja to najlepsze porady na start oraz buildy postaci. Opisujemy najlepsze zdolności, wszystkie ołtarze Lilith, trofea, wymagania sprzętowe, wersje językowe, sterowanie, długość gry.

Blizzard pogodził się z NetEase. Diablo, Warcraft i inne gry studia wrócą do Chin
Blizzard pogodził się z NetEase. Diablo, Warcraft i inne gry studia wrócą do Chin

wiadomość10 kwietnia 2024

Ponad rok po gwałtownym rozstaniu firmy Blizzard Entertainment i NetEase ponownie nawiązują współpracę. Chiński gigant podpisał też osobną umowę z Microsoftem, w ramach której nowe gry tej pierwszej spółki trafią m.in. na konsole Xbox.

Diablo 4 prawie jak Diablo 5. Twórcy komentują pozytywne reakcje na testy nowego sezonu
Diablo 4 prawie jak Diablo 5. Twórcy komentują pozytywne reakcje na testy nowego sezonu

wiadomość11 kwietnia 2024

Twórcy Diablo 4 docenili entuzjazm graczy w odpowiedzi na „fundamentalne” zmiany, które wprowadzi następny sezon gry.

Klaruje się motyw przewodni 4. sezonu Diablo 4. Odkrycia wskazują na powrót gildii z drugiej i trzeciej części serii
Klaruje się motyw przewodni 4. sezonu Diablo 4. Odkrycia wskazują na powrót gildii z drugiej i trzeciej części serii

wiadomość9 kwietnia 2024

Nowości z Publicznego Serwera Testowego Diablo 4 wskazują na powrót Żelaznych Wilków, którzy mogą stać się główną gwiazdą kolejnego sezonu.

Diablo IV - DiabloRL v.0.50
Diablo IV - DiabloRL v.0.50

grarozmiar pliku: 2 MB

W tym archiwum znajdziesz pełną wersję gry DiabloRL (znajej również jako Diablo Roguelike) autorstwa Kornela Kisielewicza.

PC
XSX
PS5
XONE
PS4
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
27.06.2023 16:59
9
odpowiedz
LuckyLuke SPY
74
Centurion
5.0

Dołączam się do sporego tłumu osób żałujących zakupu tej gry. Ponad 300 zł piechotą nie chodzi. Po niecałych dwóch godzinach gry bardzo mocno wahałem się nad zwrotem, ale finalnie grę zachowałem. Dość powiedzieć, że mocno żałuję tej decyzji.
Plusy:
+ Oprawa graficzna
+ Polski dubbing
+ Scenki przy głównych zadaniach
+ Optymalizacja i płynność rozgrywki
+ Detale obszarów

Minusy:
- Nieprzemyślna rozgrywka to zdecydowanie największy minus gry. Cała jej struktura kłóci się wręcz z ideą hack'n'slashy.
- Otwarty świat. Czy potrafi mi ktoś podać jakąś serię w której zmiana na otwarty świat przyniosła więcej korzyści niż minusów? Do głowy przychodzi mi chyba tylko seria Far Cry. Z kolei mnóstwo innych gier, które zdecydowały się na ten ruch (jak seria Dynasty Warriors przy części 9, czy po części Mafia przy 3) kompletnie rozwodniło rozgrywkę zmieniając ją w monotonny ciąg. I dokładnie tak też się stało przy Diablo IV. Świat jest ogromny, a przeciwników jest mało. Moje pierwsze skojarzenie z tą grą to bieganie przez te mapy. Od questa do questa, od dunga do dunga. Same mapki, choć wykonane bardzo ładnie, też są ultra nudne.
- Zablokowanie 3 i 4 rangi świata do przejścia fabuły. Same główne misje są dosyć długie i rozwalone po całym świecie gry. To śmieszne, że muszę za nimi biegać, żeby łaskawie urozmaicić sobie grę, kiedy druga ranga świata stała się już kompletnie nudna/łatwa, a o drop lepszych itemów bardzo ciężko.
- Problem z wypełnieniem tego świata zawartością. Dungi są nagminnie kopiowane, side questy przeważnie są nudne. Wydarzenia po jakichś 20h gry też zaczynają irytować swoją wtórnością, bo jest ich po prostu cholernie mało. Przysięgam, że jeśli jeszcze raz wyskoczy mi duch proszący o prowadzenie go za rączkę to sam mu poderżnę gardło.
- System progresji. Choć 100 to maksymalny poziom, punkty umiejętności przestajemy dostawać już na 50 lvl. Po uzyskaniu tego levela, exp zaczyna wpadać niemiłosiernie wolno (mówię tutaj o drugiej randze świata), a itemki od tego czasu wymieniam już bardzo rzadko. Nie ma prawie żadnej motywacji do dalszego grania.
- Fabuła d*py nie urywa. Przez to ciągłe bieganie od miejsca do miejsca przypomina to bardziej jakieś singlowe instancje rodem z MMO (jak np. przy LOTRO czy SWTOR).
- Małe zróżnicowanie itemów. Gram barbarzyńcą i większość pancerzy wygląda jak jakieś wariacje jednego. Z broniami jest lepiej, ale znowu - szału nie ma.
- Długość gry. To nie problem rozwalić grę na setkę godzin mnóstwem powtarzalnych aktywności, o czym dobrze wie Ubisoft. Trudniej jest sprawić, żeby ta zawartość była faktycznie ciekawa i zróżnicowana. Tutaj Blizz poległ kompletnie.
- Kreator postaci jest dosyć biedny, delikatnie mówiąc.
- Oczywiście startowa cena, mnóstwo drogich kosmetycznych mikropłatności + to żałosne odblokowywanie dodatkowych wariantów broni/zbroi przez oglądanie transmisji na Twitchu lub wymuszenie wykupienia twitchowych subskrypcji, żeby dostać nowy wariant wierzchowca. Śmieszne.
- Jako dodatkowy minus: forma promocji gry. Naprawdę, pieniądze wydane na tych celebrytów można było włożyć w dopracowanie gry. I w ogóle co to za wybór "gwiazd"? Np. CoD Advanced Warfare reklamował Taylor Kitsch znany głównie z kina akcji. Tak samo, CoD Ghosts reklamował Stephen Graham (znany m.in. z Zakazanego Imperium czy Line of Duty). A kogo mamy przy Diablo? Megan Fox (choć ona paradoksalnie jeszcze ujdzie), ale też Lil Wayne'a (?) czy BTS (!!!). Po takiej formie promocji pozostaje tylko pytanie do kogo adresowana jest ta gra?

Naprawdę, dziwię się takim wysokim ocenom. Po skończeniu drugiego aktu już naprawdę muszę zmuszać się do grania. Chciałem szybko załatwić główny wątek, żeby odblokować nowe rangi świata, ale to bieganie od głównego questa do głównego questa jest nawet jeszcze bardziej męczące.

post wyedytowany przez LuckyLuke SPY 2023-06-27 17:11:57
21.06.2023 03:00
freqxu
8
odpowiedz
2 odpowiedzi
freqxu
12
Legionista
6.5

Jakbym miał tak szczerze ocenić Diablo 4, to będzie to na ten moment 6,5 i choć nie jest to wcale zła ocena, to za jej pozytywność zdecydowanie odpowiada kampania, oprawa audiowizualna i to, że gra została dostarczona w poprawnym stanie - z czym w obecnych czasach jest różnie.

Od samego początku wiedziałem, że gra będzie mocno casualowa względem takiego Path of Exile, ale to co zobaczyłem w endgame to zderzenie ze ścianą, której się nie spodziewałem. Gra ma naprawdę wiele różnych bolączek i wydaje mi się, że w Blizzardzie nie do końca wiedzieli czym ta gra ma tak naprawdę być. Ani to pełnoprawne ARPG, ani MMO. Nie podoba mi się ten koncept. Tym bardziej, że gry MMO zawierają z reguły globalny czat, sensowne wymiany przedmiotów między graczami i inne mechaniki, a tego wszystkiego w Diablo brakuje.

Największą bolączką dla mnie jest level scaling, bo w grze nie czuć żadnego progresu. Duży recykling przeciwników i lokacji, choć gra oferuje różne biomy, to jednak wszędzie czułem się mniej więcej tak samo. Po osiągnięciu 70 poziomu gra zmienia się w jedno wielkie grindowanie, którego jedynym celem jest chyba tylko robienie większych cyferek przy zadawaniu obrażeń. Na początku umiejętności zmieniają styl gry, ale zabawa szybko się kończy, bo w pewnym momencie budowanie buildu polega na zdobyciu punktu, który wydamy na to, aby mieć 3% więcej szans na trafienie krytyczne. Brak tu jakichś większych synergii, a na wyższych poziomach trzeba mieć też szczęście do wypadających przedmiotów. Po 30 godzinach gry zacząłem się czuć tak, jakby była to pętla rozgrywki polegająca na naciskaniu tej samej kombinacji przycisków i wykonywaniu tych samych czynności i już wtedy miałem obawy nad tym czy na pewno chcę w to grać.

Kampania była naprawdę fajna, choć każdy jej akt polegał mniej więcej na tym samym. Historia była dobrze opowiedziana, miała swoje gorsze i lepsze momenty. Trochę żałuję, że pod tym względem rozgrywka była liniowa, bo jednak przyjemnie byłoby móc wybrać stronę, po której stałby nasz protagonista. Cutscenki, które towarzyszą nam kilkukrotnie przez grę, to majstersztyk, choć zdecydowanie było ich za mało względem tych na silniku gry, które często przewijałem. Momentami klimat wylewał się z ekranu oraz słuchawek i według mnie to najlepszy aspekt tej odsłony.

Osobiście uważam, że Path of Exile jest dużo lepszą grą. Nie mówię tego przez pryzmat ilości contentu, ale zastosowanych mechanik, które są dużo bardziej angażujące i immersyjne. Zdaję sobie sprawę z tego, że Diablo 4 jest nowym tworem i nie można jej tak łatwo porównywać do Path of Exile, które zostało napchane contentem przez ostatnich 10 lat, ale granie w Diablo 4 przypomina mi półprodukt mobilny, który nie wynagradza gracza za poświęcony czas, a 10 lat konkurencji to wystarczająco duży okres, żeby wyciągnąć pewne wnioski. Najprawdopodobniej sprzedam swoje konto, bo o ile sezony na pewno wprowadzą pewne zmiany, to wątpliwym jest to, że przebudują kompletnie rdzeń rozgrywki i podejrzewam, że Diablo zawsze będzie takim mieszańcem MMO i ARPG.

Generalizując - gra została wydana, żeby przyciągnąć jak najwięcej graczy spoza gatunku ARPG, aby mogli jej doświadczyć i w tym aspekcie Blizzard odniósł duży sukces. Dużo mniejszy już zaś w przypadku graczy, którzy zostaną z tą grą na dłużej - czyli hardcorów, którzy już zacierają ręce na Path of Exile 2.

05.11.2023 16:16
odpowiedz
1 odpowiedź
Obsess2077
1
Junior

Z perspektywy czasu oceniam grę na 9,5/10 za całokształt, w tym za przygotowanie sezonu 2.

Na plus:
1) Bardzo dobra kampania, ze świetną i klimatyczną oprawą audiowizualną oraz bardzo dobrze napisaną postacią Lilith. Historia Lilith jest wciągająca, a jej postać wielowymiarowa. Widać, że twórcom zależało na tym, aby zmusić gracza do zastanowienia nad motywacją Lilith.
2) Otwarty świat oraz otwarcie gry w kierunku mmo -> dla mnie otwarty świat to jest coś na co czekałem w diablo. Mam mnóstwo frajdy z robienia krwawych żniw i innych aktywności w których spotykam innych graczy. Chciałbym żeby gra była rozwijana w tym kierunku.
3) Sezon numer 2 zasługuje na pozytywną ocenę. Twórcy wyciągnęli wniosku z sezonu 1. Moce wampiryzmu wpływają na rozgrywkę i zachęcają do eksperymentowania. Word Bossy urozmaicają rozgrywkę.
4) Wbrew opiniom części innych komentujących na plus zaliczam questy poboczne. Większość jest ciekawa, a niektóre z zadań otwierają "mini" wątki fabularne np. wyjaśniające zdarzenia z kampanii.
5) Na plus także odświeżona grafika - myślę że w tego rodzaju grze graficznie nic więcej nie potrzeba do dobrej zabawy w 2023 roku ;)

Na minus:
1) zdarzają mi się laggi i disconnecty, a zaznaczę, że mam światłowód i kompa z ryzen 5 7600, 32gb ramu ddr5 i rtx 4070. Parę razy padłem w ten sposób i obawiam się, że dla graczy hardcorowych to może być wyrok śmierci.
2) liczyłem na więcej klas postaci, ale zakładam, że twórcy wprowadzą nowe klasy w płatnych dodatkach, żeby dodatkowo sobie za to policzyć ;)

Ogólnie grę bardzo polecam.

post wyedytowany przez Obsess2077 2023-11-05 16:17:32
17.11.2023 08:51
MarucinS
😂
odpowiedz
MarucinS
78
Pretorianin

Druga oczekiwana gra roku 2023 Diablo 4???

Wy tak na serio?
Toż to chłam!
Każdy kto nie bał się o tym powiedzieć to spotkał się z żałosna próba uciszenia.

18.11.2023 15:37
luckymike11
odpowiedz
luckymike11
59
Pretorianin

Dropneło mi parę unikatów w tym Pierścien Przywołania u Necro.

Jestem w mind gamie 65lev. Sam sobie składam bulid i jest spoko :-)

Tylko tyle chciałem napisać...;-)

02.12.2023 16:23
odpowiedz
3 odpowiedzi
Cordite
41
Generał

szczerze to nie wiem dla kogo, dla jakiego targetu i po co zrobiona zostala ta gra. dla casuali bardziej powinna przemawiac mobilka albo i D3. dla hardcorow maja D2:R + znacznie lepsze gry konkurencji. D4 jest gdzies pomiedzy tymi wszystkimi grami i w niczym nie jest najlepsze.

11.12.2023 23:43
odpowiedz
Artur676
41
Konsul
10

Super gra

12.12.2023 10:10
Mrcnv14213
odpowiedz
Mrcnv14213
1
Junior

Ma potencjał, tylko trzeba trochę poczekać.

15.12.2023 19:12
1
odpowiedz
dulux92
3
Legionista

Ci którzy czekają na naprawienie mechanik... Nie czekajcie, nie warto. Blizzard już się pogrzebał.

20.12.2023 09:13
1
odpowiedz
GlenMiller23
1
Junior

Choć Diablo jest rozwijane z dodatkami, to i tak wydaje mi się, że twórcy testują wersję beta gry na zwykłych graczach, a nie tę, za którą proszą o pieniądze. Treści końcowej jest za mało, a szlifowanie klawiszy bez przerwy jest jakoś bez sensu. Być może coś się zmieni wraz z premierą kolejnego sezonu, ale nawet nie mam na to nadziei.

25.12.2023 11:42
odpowiedz
3 odpowiedzi
taffer33
31
Centurion

Grało mi się fantastycznie, klimat, muzyka, ciekawe questy, no ogólnie zastanawiałem się czy nie najlepszy hns ever, tylko że wbiłem 50 level nie opuszczając jeszcze nawet Fractured Peaks... To jak ja mam teraz grać? Coś tu chyba się komuś pomyliło w designie gry, miałem robić sam główny wątek nie ruszając naprawdę fajnych side questów czy robić podziemi?

post wyedytowany przez taffer33 2023-12-25 11:45:15
25.12.2023 14:26
1
odpowiedz
zanonimizowany1218483
12
Generał

To diablo to jakiś indyk?

26.12.2023 03:20
odpowiedz
rafalw2581114
1
Junior

Dzięki dla twórców za mega produkt. Dla mnie rewelacja a z czasem będzie jeszcze lepiej. Trochę się ludziom w pupkach poprzewracało a dzieciaki teraz słuchają streamerów jak bogów. Część z nich pewnie miała płacone za złe recenzje. Ja cieszę się zakupem i spędzę nad tytułem kilka lat do momentu wypuszczenia kolejnej części.

01.01.2024 08:18
odpowiedz
dajmispokojczlowieku
1
Junior

Bla Bla Bla , gra jest zajebista jak sie wczujesz , ale wy juz chcecie samolotów , dla mnie 9.

02.01.2024 21:52
Marder
odpowiedz
6 odpowiedzi
Marder
249
Senator

Blizzard ma jakieś problemy z serwerami czy co? Trzeci dzień próbuję zakualizować grę a prędkość taka jak 20 lat temu (10KB/s) O co chodzi?

07.01.2024 11:51
Bigos-86
odpowiedz
Bigos-86
35
Centurion
7.0

Pół roku zajęło mi przejście tej gry. Niestety, choć gra ma swój naprawdę fajny i mroczny klimat, to nie czuję w niej klimatu "starych" Diablo (mam tu głównie na myśli jedynkę i dwójkę). Główna w tym wina pomysłu na budowę świata gry - ni to gra solo, ni to MMO. Jak dla mnie pomysł przestrzelony. Ale Diablo IV, mimo naprawdę wielu wad, ma też parę zalet i to do tego dość mocnych:

Zalety
- Naprawdę miło się rozwala przeciwników
- Dużo dungeonów
- Aspekty
- Nawet niezła fabuła, jeśli mocno się na niej skupimy i olejemy większość pobocznych zapychaczy
- Mroczny klimat
- Grafika
- Długość gry
- Najwyższej klasy filmy (nie na silniku gry, tylko typowo fabularne)
- Rozbudowany i wiarygodny lore

Wady:
- Otwarty świat - można spokojnie biegać po pierwszej lokacji i nabić 50 lvl. Niby spoko, ale przez to traci się uczucie uczestniczenia w grze fabularnej i zatraca się cel. Trzeba się mocno skupić na fabule, żeby naprawdę poczuć ducha Diablo
- Jeśli nie skupimy się na fabule, tylko wciągniemy się w robienie non stop zadań pobocznych i wyzwań, to w zasadzie poczujemy się, jakbyśmy grali w grę MMO, a nie każdy to lubi
- Zdecydowanie za szybko odblokowuje się wszystkie umiejętności
- Skalowanie poziomów - nie czuć, że stajemy się silniejsi
- Dające mało frajdy lootowanie (duuuzo za dużo rzadkich przedmiotów)
- Umniejszenie walk z głównymi bossami - w D2 każda taka walka to spore wyzwanie i przeżycie, tutaj Ci bossowie nie wzbudzają żadnych emocji
- Słabo zrealizowane drzewko umiejętności
- Subiektywnie - Lilith mnie nie przekonuje jako główny złol
- Trochę za blisko ustawiona kamera
- Z czasem trochę nudna walka - używamy 3/4 umiejętności na krzyż i z czasem robi się to schematyczne i monotonne
- Niewykorzystany potencjał gemów - dają mało korzyści

Jak widać wad jest naprawdę sporo (z czego skalowanie postaci i rozkrok między grą MMO a solo są poważniejszymi), ale jednak Diablo IV daje też sporo czystej radości z rozwalania wrogów, a to przede wszystkim na tym polega ta gra. Zaznaczam, że przeszedłem ją tylko barbarzyńcą, więc mogę opierać się tylko na rozgrywce tą jedną postacią. Czytałem opinie, że gra innymi bohaterami jest ciekawsza - na razie jednak sobie odpuszczę, bo mnie trochę zmęczyła, ale sam fakt, że kiedyś z chęcią zagram sobie jeszcze raz kimś innym, świadczy o tym, że najnowszy Diablo nie jest taki zły. Moim zdaniem D4 jest lepsze od Diablo 3 ale też dużo słabsze od Diablo 2. Na razie więc odkładam Diablo 4 "na półkę" i wracam do D2 Resurrected ;) Solidnie, ale bez szału - 7/10.

post wyedytowany przez Bigos-86 2024-01-07 11:52:09
26.01.2024 13:39
luckymike11
odpowiedz
luckymike11
59
Pretorianin

Moje wskazówki odnośnie gry:

- Niech przedmioty skalują się na zasadzie "Easy to lern, hard to master" czyli dla grających mało niech te przedmioty będą miały mało pokomplikowane afiksty tak aby gra na kilkanaście godzin sprawiała frajdę. Natomiat dla tych którzy grają dużo, wile godzin niech Blizzard szykuje takie afiksy jak w przypadku Shako gdzie mamy spory boost dla skilli aktywnych. Tak samo Pierwotne przedmioty mogłby mieć jakieś efety w stylu: "skrócony czas odnowienia" lub "obrażanie zadawane z czasem" itd.

- Niech wprowadzą rankingi ale też Salę Chwały dla wszyskich grających sezony czyli historię Sezonów. Kim się grało, jak było się ubranym ile sie osiągneło na Ladderze itd.

27.01.2024 11:44
odpowiedz
1 odpowiedź
marcinp258111417
3
Junior
Image

Cześć. Pytanie mam do graczy DIV. Znalazłem juz drugi raz coś takiego. Nie wiem co to jest. Czy nic istotnego czy jednak coś co zapamiętać że tu się mieści

post wyedytowany przez marcinp258111417 2024-01-27 11:45:30
27.01.2024 20:17
😢
odpowiedz
1 odpowiedź
openforu0
59
Pretorianin

Ta gra ma tak potężny edytor postaci, że nie można zmienić koloru włosów i brwi osobno.

21.02.2024 11:42
😢
1
odpowiedz
^^Aqq^^
1
Junior

Gra ciekawa może do 60/70 lvl
Póki nie zmienią itemizacji i Endgame nudzi się niestety ......Poprostu gra potrzebuje dużo zmian ...a ma potencjał

23.02.2024 09:40
luckymike11
odpowiedz
luckymike11
59
Pretorianin

Quiz o Diablo:

1. Ile kopii gry Diablo 3 zostało sprzedane:
a) 30 mln
b) 65 mln
c) 50 mln

spoiler start

"b) 65mln"

spoiler stop

2. Najszybciej sprzedająca się gra Blizzadra
a) Diablo 3
b) Starcraft 2
c) Diablo 4

spoiler start

"c) Diablo 4"

spoiler stop

3) Ile w przeciągu tygodnia zarobiło Diablo 4:
a) 666 mln dol.
b) 500 mln dol.
c) 100 mln dol.

spoiler start

"a) 666 mln dol."

spoiler stop

4) Ile ludzi pracowało nad Diablo 4:
a) 100 osób
b) 9 tys. osób
c) 2 tys. osób

spoiler start

"b) 9 tys. osób"

spoiler stop

5) W pierwszy tydzień od premiery gracze Diablo 4 spędzili łącznie:
a) 100 lat
b) 10tys lat
c) 1 tys lat

spoiler start

"b) 10tys. lat"

spoiler stop

24.02.2024 12:14
odpowiedz
Ceres84
2
Junior

Po 10 h mogę stwierdzić że to w sumie dobry (już) casual do grania na konsoli, niedlugo trafi na Xbox game pass.

post wyedytowany przez Ceres84 2024-02-24 12:14:48
18.03.2024 12:46
odpowiedz
Sewan
35
Pretorianin
6.5

Nie jest źle, ale wybitnie też nie. Dużo nudy, ale też parę cięższych walk po których nastaje satysfakcja. Jednak nie to mnie boli. W moim wypadku bolączką jest ciągły wymóg podłączenia do Internetu. Owszem, każdy to teraz ma, ja nawet niezły. Tylko wystarczy chwilowy spadek i gra potrafi się wywalić i cofnąć. Wyobrazić sobie można co czułem gdy kończyłem walkę z trudnym bossem i nagle mnie wywaliło i musiałem znowu drobną gromadkę pokonać i znowu walczyć. Czemu nikt nie pomyślał o zabezpieczeniu graczy możliwością przeskoku na tryb offline? Są różne sytuacje i czasami trzeba brać pod uwagę różne okoliczności. Sama gra też miała być spadkobiercą Diablo 2. Nie zgadzam się. Blizzard musi się trochę ogarnąć, bo w końcu siła marki może przestać działać.

28.03.2024 00:21
odpowiedz
8 odpowiedzi
marunia92
3
Legionista
Image

i9 13980hx
64gb ddr 5600mhz
rtx 4090 mobile 16gb

Ray Tracing w D4:
Ze 100-120 do 25-35 fps a wizualne wrazenia no TROCHE lepsze ale jakim kosztem, na 100% stacjonarny, niereferencyjny i podkrecony rtx4090 nie wykreci stalych 60fps. Zeby grac plynnie w gry z rt trzeba kupowac karty 2 generacje wyzej i oczywiscie najlepszy model, czyli dla D4 np bedzie to rtx6090. Pojebana ta technologia

post wyedytowany przez marunia92 2024-03-28 00:24:15
30.03.2024 02:23
😱
odpowiedz
2 odpowiedzi
Shaman
36
Pretorianin

gram w game passie i musze powiedzieć, ze to bardzo dobra gra ALE...

- kosztowała 350 na premierę i ponad 400 za wcześniejszy dostęp żeby doić z kasy (gdzie np. lepszy BG3 kosztowal 250)
- skiny koni, skiny portali, skiny "nagrobka" i czegoś na plecy żeby nas doić z kasy
- sezon passy żeby jeszcze bardziej nas doić z kasy

brakuje tylko żeby wyskakiwała mi reklama coca-coli podczas grania XD
przez chciwość bli$$arda gra zasługuje na niską ocene

post wyedytowany przez Shaman 2024-03-30 02:27:08
03.04.2024 00:05
odpowiedz
1 odpowiedź
wiesiugeralto
18
Pretorianin

Pograłem teraz 3 godzinki na PTR i muszę przyznać, że nowa itemizacja wreszcie daje fajne afixy które dają trochę modyfikacji skilli np długość wypiętrzenia o x % albo obrażenia młotu starożytnych zwiększone o x% w zależności od ilości uderzonych na raz mobów. Pozbyto się obrażeń co wtorki i redukcji co czwartki co jest in plus no i jakoś tak przejrzyściej patrzy się teraz na te przedmioty

05.04.2024 20:01
odpowiedz
gamechanger
17
Centurion
4.0

Ta gra jest tak ponura, brzydka, szara, przesiąknięta satanizmem, a do tego nudna i bez wyrazu. Wszystkim się walczy tak samo, umiejętności brzydkie, a lokacje wszystkie takie same w tych samych odcieniach szarości. Wytrzymałem kilka godzin, ale nie ma sensu dalej w to brnąć, bo satysfakcji żadnej.

post wyedytowany przez gamechanger 2024-04-05 20:01:52
07.04.2024 23:52
👎
odpowiedz
wwad
115
Generał

Niestety jest to dla mnie najsłabsza gra z serii Diablo. Z plusów kampania grało się bardzo dobrze i nawet z zaciekawieniem zwiedzało świat. Po ukończeniu kampanii dla mnie ta gra to jedna wielka nuda, głównie przez mapę w stylu open worlda skaleczyło to dla mnie tak tą grę że nie chce się po tej mapie biegać. Wszystko stale wygląda tak samo, 0 generowanych obszarów. Gra na 1 raz i to tyle. Kiepska grafika zamglona cała szarawa w odbiorze gry też nie pomaga.
Moje oczekiwania to było 4.0 , na teraz dał bym 5 / 10 głównie za kampanie, dialogi i dubbing pl które były na prawdę dobre, reszta bardzo kuleje i żaden patch dodatek tego nie zmieni chyba że wywróci cały świat do góry nogami by był z każdą rozgrywką inny ( 0 nadziei ).

post wyedytowany przez wwad 2024-04-07 23:57:17
09.04.2024 10:31
Około Kulturowo
odpowiedz
Około Kulturowo
11
Chorąży
8.0

To chyba pierwsze diablo z tak rozwinięta fabułą i takim naciskiem na ten aspekt. Grywalność i dźwięk też na bardzo dobrym poziomie. Oczywiście gra ma swoje wady jak mikropłatności w wielu aspektach ale ja osobiście z niczego takiego nie korzystałem i dobrze się bawiłem.

09.04.2024 12:08
odpowiedz
Vie
26
Pretorianin
6.0

Gra jest naprawdę ładna i styl graficzny wreszcie jest odpowiednio mroczny. Do tego i fabuła nienajgorsza. Niestety wszystko pozostałe to dramat:
- Zalew wszelkiego rodzaju makrotransakcjami, niemal wpychanie ich na siłę
- Walka nie sprawia żadnej frajdy, brakuje responsywności między naszymi działaniami, a zdrowiem potworów. Gra się w to jak w jakąś mobilkę.
- Element społecznościowy jest bez sensu, ot czasem gdzieś tam biegają sobie jakieś randomy
- Skalowanie powoduje wręcz strach przed wbijaniem kolejnych poziomów, bo wróg rośnie w siłę, a my dopóki nie trafimy na lepszy sprzęt nie
- Itemizacja to jakaś parodia
- A umiejętności wołają o pomstę do niebios. Mało która wnosi cokolwiek istotnego, sprowadzają się raczej po prostu do odblokowywania kolejnych skilli. Ogólnie rzecz biorąc zdobycie nowego punktu umiejętności nie wywołuje kompletnie żadnych emocji
- POWTARZALNOŚĆ: niewielka pula zadań w lochach i podczas spontanicznych wydarzeń - ciągle robi się to samo. Nuda.

Diablo IV wydaje się być grą, przy tworzeniu której próbowano iść w wielu kierunkach jednocześnie i wyszedł z tego MMO-podobny kupsztal. Kupiłem na promocji za bodaj 35 euro i póki co kampania nawet mi się podoba, ale jest tyle dziwnych mechanik, dodatkowych walut, makrotransakcji, przepustek sezonowych i innego szajsu, że nie sposób oprzeć się wrażeniu, że gra się w wysokobudżetową grę na komórkę, gdzie kampania to tylko przynęta do wkręcenia się i wydawania później coraz więcej kasy.

Mam mocno mieszane uczucia. Skoro kupiłem, to dogram kampanię do końca, ale gdyby się dało, to zrobiłbym zwrot. Niestety Blizzard chyba tego nie umożliwia dla zakupów dokonanych bezpośrednio przez ich launcher?

09.04.2024 14:56
odpowiedz
DixiPixy
8
Legionista
9.5

Dla mnie super gierka. Pograłem na passie i stwierdzilem, że kupie grę na stałe, bo była promocja za 150zl. Gra się super. Obecnie 86lvl i nie znudziła mi się wcale, a nowy sezon zapowiada się bardzo dobrze i zbiera wiele pozytywnych opinii. P

15.04.2024 01:43
3
odpowiedz
1 odpowiedź
Ricky31
0
Junior

Co wyście Blizzard najlepszego zrobili...
No cóż, mam wrażenie że co edycja to jest gorzej. To jest hack and slash. Core tej gry, jej esencją jest/powinna być przyjemność z mielenia mobków. Ową przyjemność w tej wersji Diablo mam...wątpliwą.

Ta gra jest po prostu pięknie opakowanym, lecz niedobrym cukierkiem. Jest jak ta najładniejsza puszka napoju na sklepowej półce, jak opisy produktów z chińskich serwisów sprzedażowych, jak pudełko z gamingowych słuchawek na bazarze.

No bo tak:
- matko bosko, jaki ładny dubbing. O jak się to fajnie słucha. O jakie fajne są te rozmowy z mieszkańcami po wioskach. O z jaką dbałością jest tu każda wypowiadana linijka tekstu, każde westchnięcie, każdy szept. Arcydzieło. No i czy ktoś zna języki obce czy nie - po polsku. Przyjemnie. Szkoda, że to w zasadzie jedyna rzecz która w tej grze podobała mi się 10/10.
- o ludzie, jaka ładna oprawa graficzna lokacji. No jest dobrze, bardzo dobrze, klimat lokacji rozlewa się po mapie. Myślę że śmiało można dać 9/10.

Ale też tak:
- cutscenki. Mieszane uczucia. Te "kluczowe" okej, ale te pozostałe? Twarz Lorata jak dla mnie (gram na max detalach) wygląda jak lalki, w sumie nie tylko jego, Neirela tak samo. Sam ten efekt "wow", poza tą pierwszą scenką gdzie budzą Lilit, jak dla mnie występuje dopiero w ostatnim akcie gry. Na każdej innej cutscence dosłownie ziewałem i świerzbiło mnie niemiłosiernie żeby kliknąć "pomiń". Nuda, nuda, nuda. 5/10. To jest ten wielki Blizzard? To są te miliony wpakowane w produkcję? Takie Riot Games to co robi dosłownie co parę miesięcy z filmikami z League of Legends to prawie zawsze jest materiał palce lizać, a tutaj...

No i w końcu tak:
- loot. Beznadziejny. Na tym mógłbym ten podpunkt skończyć, no ale muszę - legendarne przedmioty dropią aż (nie)miło, nie ma praktycznie żadnej ekscytacji że coś nowego wyleciało. Nuda. 2/10.
- itemy. Wszystko wygląda TAK SAMO. Tak jak ktoś tu już napisał - okej, w broniach może jest jakaś różnorodność ale w reszcie? Nie odróżniłbym postaci na 5lvl a postaci na 80lvl. Nuda. 2/10.
- skille. Wbijasz jakiś 20-30lvl (już nie pamiętam dokładnie który) i w sumie to tyle, pasywki, pasywki, pasywki, z czego spamować będziesz głównie trzema - czterema umiejętnościami. Nuda. 3/10.
- to rozróżnienie że wbijasz do tego 50lvl a potem idzie to tak nieproporcjonalnie wolno do pozostałych poziomów...zabija przyjemność. Powinni nie wiem, albo zrobić tak że trudniej wbić po prostu ten 50 poziom ale PROPORCJONALNIE tak jak to idzie na poprzednich poziomach, albo zrobić inny system zdobywania tych mistrzostw...łączenie tego z levelem jest głupie i na siłę. 1/10.
- bossowie. Każdy taki sam. Różnią się tylko ilością HP. Ktoś powie że mają jakieś swoje techniki...błagam. Nie takie rzeczy, nie na tym poziomie. 2/10.
- fabuła. (przeogromny, kilkusekundowy ziew). 2/10.

Nie wrócę do tej gry, z pewnością. Można się zaziewać na śmierć, jak grałem to nie wiedziałem czy chce mi się już spać czy ta gra jest tak nudna. Gdyby nie plusy wymienione na początku tekstu, w życiu nie uwierzyłbym jaki budżet poszedł na produkcję tej gry, że robił to Blizzard, że miał na to tyle lat, że nie robiło tego jakieś początkujące studio. Gdyby nie ta otoczka, ta gra praktycznie nie różni się niczym od każdej innej gierki mobilnej dostępnej za darmo.

Sam się chyba teraz z siebie śmieję że dałem tej grze aż 6/10 w ogólnym rozrachunku. Dobrze, że zagrałem za darmo w Game Passie, ale jednak skusił mnie, po czym oślepił ten ślicznie opakowany cukierek podany na złotej tacy. Zjadłem go, niedobry był, ale papierek nadal leży na biurku i aż szkoda wyrzucać, tak ładnie zrobiony. Oto Diablo IV w całej swojej krasie.

post wyedytowany przez Ricky31 2024-04-15 01:46:10
Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze