Diablo 4: Czarodziej - najlepszy build
W Diablo 4 będziecie mieli spore pole do popisu podczas rozwijania Waszych postaci magicznych. Na tej stronie poradnika znajdziecie najlepsze buildy dla czarodziejki i czarodzieja, dzięki którym skutecznie rozprawicie się z wrogami.
Aktualizacja:
Na poniższej stronie prezentujemy zestawienie najlepszych buildów dla Czarodziejki i Czarodzieja. Dzięki nim stworzycie postacie ukierunkowane na zadawanie konkretnych typów obrażeń i nakładanie osłabiających efektów.
W naszym poradniku znajdziecie też stronę ze wszystkimi Aspektami dla Czarodzieja.
Lód (Freeze Sorcerer)

Freeze Sorcerer to build skupiający się na magii opartej na żywiole lodu. Swoją siłę czerpie z wychładzania i zamrażania przeciwników sprawiając, że są spowolnieni albo całkowicie unieruchomieni. Dodatkowo niektóre umiejętności nakładają status Odsłonięty (Vulnerable), co jeszcze bardziej zwiększa podatność na obrażenia.
Umiejętności i liczba punktów do stworzenia buildu:
- Lodowy Pocisk (Frost Bolt) - 1 punkt. Ładunek lodu, który zadaje obrażenia i nakłada status Wyziębienie (Chilled) ograniczając ich prędkość poruszania się.
 - Wzmocniony Lodowy Pocisk (Enhanced Frost Bolt) - 1 punkt. Pocisk ma szansę na wybuch, gdy trafi wyziębionego przeciwnika. Jeśli przeciwnik jest Zamrożony (Frozen), ładunek zawsze wybucha.
 - Migoczący Lodowy Pocisk (Flickerinf Frost Bolt) - 1 punkt. Pociski sprawiają, że wrogowie zyskują dodatkowo status Odsłonięty (Vulnerable) na kilka sekund.
 - Lodowe Odłamki (Ice Shards) - 5 punktów. Czar wystrzeliwuje 5 odłamków, które zadają obrażenia. Zamrożeni wrogowie otrzymują zwiększone rany.
 - Wzmocnione Lodowe Odłamki (Enhanced Ice Shards) - 1 punkt. Istnieje 15% szansa, że odłamki będą rykoszetować trafiając innych przeciwników. Trafienie zamrożonego wroga zawsze skutkuje rykoszetem.
 - Destrukcyjne Lodowe Odłamki (Destructive Ice Shards) - 1 punkt. Przeciwnik trafiony 5 odłamkami staje się na chwilę Odsłonięty (Vulnerable).
 - Dewastacja (Devastation) - 1 punkt. Zwiększa maksymalną manę.
 - Panowanie nad Żywiołami (Elemental Dominance) - 3 punkty. Umiejętności główne zadają zwiększone obrażenia, jeśli poziom many utrzymuje się powyżej 50%.
 - Teleportacja (Teleport) - 1 punkt. Postać szybko pojawia się w pobliżu celu i zadaje obrażenia. Ponadto zyskujecie status Nieustępliwość (Unstoppable) likwidując tym samym niektóre negatywne efekty nałożone na Waszą postać.
 - Wzmocniona Teleportacja (Enhanced Teleport) - 1 punkt. Skraca czas odnowienia Teleportacji za każdego trafionego przeciwnika.
 - Lśniąca Teleportacja (Shimmering Teleport) - 1 punkt. Po Teleportacji postać zyskuje premię do obrażeń na kilka sekund.
 - Pancerz Lodu (Ice Armor) - 1 punkt. Tworzy lodową barierę wokół postaci, która pochłania nieco obrażeń, w zależności od ilości podstawowych punktów życia.3
 - Wzmocniony Pancerz Lodu (Enhanced Ice Armor) - 1 punkt. Gdy Pancerz Lodu jest aktywny, zyskujecie premię do regeneracji many.
 - Mistyczny Pancerz Lodu (Mystical Ice Armor) - 1 punkt. Obrażenia wyrządzane Odsłoniętym wrogom zapewniają mocniejszą barierę.
 - Nova Mrozu (Frost Nova) - 5 punktów. Wyzwala mroźną strefę, która zamraża wrogów.
 - Wzmocniona Nova Mrozu (Enhanced Frost Nova) - 1 punkt. Gdy zabijecie zamrożonego dzięki Novie wroga, skracacie czas odnowienie tej umiejętności.
 - Mistyczna Nova Mrozu (Mistical Frost Nova) - 1 punkt. Wrogowie dotknięci Novą Mrozu zyskują status Odsłonięcie (Vulnerable) na kilka sekund w przypadku zwykłych przeciwników, a w przypadku bossów ten efekt się wydłuża.
 - Koniunkcja Żywiołów (Align the Elements) - 1 punkt. Za każdą sekundę, gdy nie otrzymujecie ran od przeciwników elitarnych (Elite), zyskujecie premię do redukcji zadanych przez nich obrażeń.
 - Ochrona (Protection) - 3 punkty. Użycie umiejętności z czasem odnowienia zapewnia barierę ochronną.
 - Magiczna Precyzja (Precision Magic) - 3 punkty. Zwiększa szansę na szczęśliwy traf.
 - Lodowy Całun (Icy Veil) - 3 punkty. Wydłuża czas działania barier.
 - Nagły Mróz (Snap Freeze) - 3 punkty. Umiejętności Lodu mają szansę na natychmiastowe zamrożenie celu.
 - Zamieć (Blizzard) - 5 punktów. Zamieć wyrządza obrażenia i wyziębia wrogów.
 - Wzmocniona Zamieć (Enhanced Blizzard) - 1 punkt. Zamieć wyrządza zamrożonym wrogom większe obrażenia.
 - Magowska Zamieć (Mage's Blizzard) - 1 punkt. Wydłuża czas umiejętności Zamieci, jeśli korzystając z niej macie powyżej 50 punktów many.
 - Wieczny Mróz (Permafrost) - 1 punkt. Umiejętności Lodu wyrządzają większe obrażenia przeciwnikom elitarnym.
 - Szadź (Hoarfrost) - 3 punkty. Wyrządzacie większe obrażenia wyziębionym i zamrożonym wrogom.
 - Icy Touch - 3 punkty. Wyrządzacie większe obrażenia od Zimna odsłoniętym wrogom.
 - Lodowaty Powiew (Frigid Breeze) - 3 punkty. Obrażenia od Zimna zadawane odsłoniętym wrogom mają szansę na generowanie punktów many.
 - Roztrzaskanie (Shatter) - 1 punkt. Po zakończeniu działania efektu zamrożenia wrogowie wybuchają, otrzymując obrażenia.
 
Polecany sprzęt:
- Iceheart Brais (Unikalne Spodnie) - wrogowie, którzy umrą będąc pod wpływem Zamrożenia (Frozen), mają szansę na wyzwolenie zaklęcia Nova Mrozu (Frost Nova).
 
Polecane aspekty:
- Aspekt Przeszywającego Zimna Aspect of Piercing Cold - Lodowe Odłamki (Ice Shards) uderzają kilkukrotnie, ale zadają nieco zmniejszone obrażenia za każdym ciosem.
 - Frostblitz Aspect - Nova Mrozu (Frost Nova) zyskuje dodatkowy ładunek, jednak czas odnowienia umiejetności ulega wydłużeniu.
 - Smiting Aspect - zyskujecie zwiększoną szansę na trafienie krytyczne (Critical Strike) atakując rannych wrogów (Injured Enemies).
 - Aspekt Kontroli (Aspect of Control) - zadajecie zwiększone obrażenia zamrożonym (Frozen) wrogom.
 - Aspekt Kąsającego Zimna (Aspect of Biting Cold) - kiedy zamrażacie wrogów, istnieje 25% szans, że staną się oni Odsłonięci (Vulnerable) na 3 sekundy.
 - Aspekt Mocy (Aspect of Might) - użycie podstawowej umiejętności (Basic Skills) sprawia, że zyskujecie redukcję obrażeń na kilka sekund.
 
Błyskawice (Lighting Sorcerer)

Lighting Sorcerer jest buildem typowo ofensywnym i skupia się na maksymalizacji obrażeń zadawanych przez zaklęcia żywiołu błyskawic, co pozwala na naprawdę szybkie rozprawienie się z nawet bardzo silnymi przeciwnikami. Rozgrywka taką postacią wymaga jednak nieco wprawy, gdyż Czarodziej jest niemal pozbawiony obrony, dlatego kluczowe jest trzymanie odpowiedniego dystansu i ciągła kontrola wartości punktów życia.
Umiejętności i liczba punktów do stworzenia buildu:
- Iskra (Spark) - 5 punktów. Podstawowy atak, który uderza wroga 4 razy.
 - Wzmocniona Iskra (Enhanced Spark) - 1 punkt. Gdy Iskra uderzy cel, istnieje szansa, że atak trafi również 3 dodatkowych wrogów, zaś jeśli w pobliżu nie ma innych przeciwników, zaklęcie zadaje większe obrażenia.
 - Migocząca Iskra (Flickering Spark) - 1 punkt. Za każdym razem, gdy Iskra trafi wroga, istnieje szansa na stworzenie Roziskrzonej Energii (Crackling Energy), czyli specjalnych kul many.
 - Seryjne Błyskawice (Chain Lighting) - 5 punktów. Wyzwala strumień błyskawic, który przeskakuje między wrogami zadając obrażenia.
 - Wzmocnione Seryjne Błyskawice (Enhanced Chain Lighting) - 1 punkt. Zaklęcie ma zwiększoną szansę na trafienie krytyczne (Critical Strike) przy każdym przeskoku.
 - Destruktywne Seryjne Błyskawice (Destructive Chain Lighting) - 1 punkt. Gdy zaklęcie zada trafienie krytyczne, istnieje szansa na utworzenie kuli Roziskrzonej Energii (Crackling Energy).
 - Dewastacja (Devastation) - 3 punkty. Zwiększa maksymalną manę.
 - Panowanie nad Żywiołami (Elemental Dominance) - 3 punkty. Umiejętności główne zadają zwiększone obrażenia, jeśli poziom many utrzymuje się powyżej 50%.
 - Teleportacja (Teleport) - 1 punkt. Zaklęcie pozwala na błyskawiczne przemieszczenie się do celu i zadanie obrażeń. Ponadto, zyskacie status Nieustępliwość (Unstoppable), dzięki czemu zniwelujecie niektóre negatywne efekty nałożone na Waszą postać.
 - Wzmocniona Teleportacja (Enhanced Teleport) - 1 punkt. Skraca czas odnowienia Teleportacji za każdego trafionego przeciwnika.
 - Lśniąca Teleportacja (Shimmering Teleport) - 1 punkt. Po Teleportacji postać zyskuje premię do obrażeń na kilka sekund.
 - Wzmocniony Pancerz Lodu (Enhanced Ice Armor) - 1 punkt. Gdy Pancerz Lodu jest aktywny, zyskujecie premię do regeneracji many.
 - Mistyczny Pancerz Lodu (Mystical Ice Armor) - 1 punkt. Obrażenia wyrządzane Odsłoniętym wrogom zapewniają mocniejszą barierę.
 - Krucha Potęga (Glass Cannon) - 3 punkty. Wyrządzacie zwiększone obrażenia, ale otrzymujecie także zwiększone obrażenia.
 - Nova Mrozu (Frost Nova) - 5 punktów. Wyzwala mroźną strefę, która zamraża wrogów.
 - Wzmocniona Nova Mrozu (Enhanced Frost Nova) - 1 punkt. Gdy zabijecie zamrożonego dzięki Novie wroga, skraca się czas odnowienie tej umiejętności.
 - Mistyczna Nova Mrozu (Mistical Frost Nova) - 1 punkt. Wrogowie dotknięci Novą Mrozu zyskują status Odsłonięcie (Vulnerable) kilka sekund w przypadku zwykłych przeciwników, a w przypadku bossów ten efekt się wydłuża.
 - Magiczna Precyzja (Precision Magic) - 3 punkty. Zwiększa szansę na szczęśliwy traf.
 - Koniunkcja Żywiołów (Align the Elements) - 1 punkt. Za każdą sekundę, gdy nie otrzymujecie ran od przeciwników elitarnych (Elite), zyskujecie premię do redukcji zadanych przez nich obrażeń.
 - Ochrona (Protection) - 3 punkty. Użycie umiejętności z czasem odnowienia zapewnia barierę ochronną.
 - Lodowy Całun (Icy Veil) - 3 punkty. Wydłuża czas działania barier.
 - Niestabilne Prądy (Unstable Currents) - 1 punkt. Podczas używania jakiejkolwiek umiejętności porażenia (Shock Skill), aktywuje się inna losowa umiejętność. Trwa 10 sekund.
 - Większe Niestabilne Prądy (Prime Unstable Currents) - 1 punkt. Zwiększa szybkość ataku, gdy Niestabilne Prądy są aktywne.
 - Największe Niestabilne Prądu (Supreme Unstable Currents) - 1 punkt. Gdy Niestabilne Prądy są aktywne Roziskrzona Energia (Crackling Energy) nieprzerwanie pulsuje i nie zużywa ładunków.
 - Orzeźwiające Prądy (Coursing Currents) - 3 punkty. Trafianie wrogów umiejętnościami Porażenia zwiększa szansę na trafienie krytyczne. Premia zeruje się po trafieniu krytycznym.
 - Przewodnictwo (Conducting) - 1 punkt. Trafienia krytyczne umiejętnościami Porażenia zwiększają szybkość ruchu.
 - Konwulsje (Convulsion) - 3 punkty. Umiejętności Porażenia mają szansę na ogłuszenie wrogów.
 - Mistrzostwo Vyra (Vyr's Mastery) - 1 punkt. Pobliscy wrogowie otrzymują zwiększone obrażenia od Porażenia i wyrządzają Waszej postaci mniejsze obrażenia. Trafienia krytyczne dodatkowo zwiększają tę premię na kilka sekund.
 
Polecane Aspekty (Aspects):
- Aspect of Splintering Energy - Włócznia Błyskawic (Lighting Spear) ma szansę ma 11% szans na wywołanie dodatkowego ładunku.
 - Genialny Aspekt (Prodigy's Aspect) - używanie umiejętności z czasem odnowienia przywraca 15 punktów many.
 - Naładowany Aspekt (Charged Aspect) - zebranie Roziskrzonej Energii zwiększa prędkość ruchu postaci o 10% na 4 sekundy.
 - Odnawiający Aspekt (Recharging Aspect) - za każdym razem, gdy Seryjne Błyskawice (Chain Lighting) przeskakują na wrogów, zyskujecie punkty many.
 
0
Komentarze czytelników
Juliana Centurion
Widzę, że gra jeszcze nie wyszła ale poradnik już powstaje :P Dobrze, dobrze, będzie z czego się doszkolić
SirToth Centurion
spoko i tak go nie skończą, już widać że jest robiony na odpał
tommyb Junior
Super ..ale jak już robicie taką stronkę z aspektami opisanymi po polsku to było by super żeby nazwa aspektu też była po polsku ...bo w obecnej formie jest to trochę dziwne...
adrianp258111417 Junior
Witam. Ja mam problem z przyslugami dla drzewa szeptow. Gramy razem na jednej kosoli na dwoch kontach ale tylko jednemu graczowi zalicza przysługi dla drzewa szeptow a drugiej postaci nie. Wczesniej zaliczalo obojgu dlatego nie wiel skad ten problem teraz. Ktos mial podobny problem?
StaryPijany420 Junior
Słabo wydałem 300 pln na diablo 4 i nie mogę w nie grać bo nie mam internetu nawet samemu ??????
Tsader Junior
dlaczego tu są nazwy lokacji po angielsku? przeciez ta gra jest w jezyku polskim.....
paulj70054882c3 Legionista
Też mi się nie podoba że muszę być ciągle online. A tak to jeszcze gorsze są te ich limity zadań pobocznych. Niech narzucą limity na swoje wypłaty
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
