Diablo 4: Ułatwienia dostępu
Na poniższej stronie znajdziecie wszystkie ułatwienia dostępu, jakie oferuje Diablo 4. Dzięki tym opcjom dostosujecie grę do własnych potrzeb, zaś osobom z niepełnosprawnościami ułatwią zabawę poprzez przystępniejszy interfejs.
Aktualizacja:
Ta strona zawiera listę opcji z zakładki ułatwienia dostępu. Zmienicie tutaj między innymi rozmiar czcionek, filtr rozróżniania barw, a także opcje dźwiękowe sygnalizujące obecność przedmiotów.
- Czytnik ekranu (Screen Reader)
- Zamiana tekstu na mowę (Text to Speach)
- Efekty wizualne (Visual)
- Kolory czatu (Chat Colors)
- Napisy (Subtitles)
- Rozgrywka (Gameplay)
- Sterowanie (Controls)
- Podświetlenia (Highlights)
- Dźwięk upuszczanych przedmiotów
Czytnik ekranu (Screen Reader)

Tutaj możecie włączyć opcję, dzięki której po najechaniu na tekst, usłyszycie jego treść. Możecie również wybrać prędkość, z jaką będzie odczytywany tekst oraz rodzaj głosu.
Zamiana tekstu na mowę (Text to Speach)

W tym miejscu zdecydujecie, czy chcecie, aby teksty z czatu oraz nieudźwiękowionych dialogów zostały zamienione na komunikaty głosowe.
Efekty wizualne (Visual)

W tej sekcji znajdują się następujące opcje:
- Skala czcionek (Font Scale) - decyduje o wielkości napisów wyświetlanych w grze.
- Skala kursora (Cursor Scale) - umożliwia regulację wielkości kursorów w grze.
- Filtr rozróżniania barw (Color Blind Filter) - pozwala włączyć wybrany filtr ułatwiający rozgrywkę osobom cierpiącym na problemy związane z rozróżnianiem barw.
- Przejrzystość tła czatu (Chat Background Opacity) - umożliwia regulację przejrzystości tła aktywnego okna czatu.
- Transkrypcja czatu głosowego (Transcribe Voice Chat) - umożliwia zamianę mowy na tekst na aktywnych kanałach głosowych.
Kolory czatu (Chat Colors)

Tutaj zadecydujecie, jakimi kolorami mają być oznaczone teksty czatu w różnych kategoriach.
Napisy (Subtitles)

W tej sekcji znajdziecie opcje związane z wyświetlaniem tekstu w różnych językach.
- Napisy w filmach (Cinematic Subtitles) - włącza lub wyłącza napisy w przerywnikach filmowych.
- Język tekstu (Text Locale) - zdecydujecie, w jakim języku ma być wyświetlany tekst w grze.
- Język dialogów (Speech Locale) - pozwala wybrać język dialogów.
- Skalowanie czcionki (Font Scaling) - umożliwia zmianę wielkości czcionki w napisach.
- Kolor czcionki (Font Color) - reguluje kolor czcionki w napisach.
- Przejrzystość tła (Background Opacity) - reguluje przejrzystość tła napisów.
- Automatyczne odtwarzanie dialogów (Auto-Progress Game Dialog) - tu zdecydujecie, czy dialogi będą automatycznie odtwarzane, czy też tylko po wciśnięciu odpowiedniego przycisku.
Rozgrywka (Gameplay)

- Efekty wstrząsów ekranu (Screen Shake Effects) - tu włączycie i wyłączycie efekty powodujące drgania obrazu podczas niektórych sekwencji w grze.
- Błysk przy uderzeniu w walce (Combat Hit Flash) - tutaj włączycie bądź wyłączycie efekt błysku ekranu podczas zadawania ciasów.
- Redukcja błysków (Reduce Strobing) - dzięki tej opcji zredukujecie liczbę efektów wizualnych związanych z błyskami na ekranie.
Sterowanie (Controls)

- Wibracje kontrolera (Controller Vibration) - włącza i wyłącza funkcje wibracji w padzie.
- Zamień lewy i prawy drążek (Swap Left and Right Sticks) - opcja sprawia, że funkcje prawego drążka przechodzą na lewy i odwrotnie.
- Trwała blokada na celu (Persist Target Lock) - powoduje, że podjęty cel zostanie zablokowany na stałe.
- Tryb utrzymania pozycji (Hold Position Mode) - określa, czy utrzymanie pozycji ma nastąpić poprzez przytrzymanie przycisku, czy po jego naciśnięciu.
- Zachowanie przełącznika umiejętności (Skill Toggle Behavior) - określa, czy umiejętności podtrzymywane będą wymagać naciśnięcia, bądź przytrzymania przycisku.
Podświetlenia (Highlights)

- Wyświetlanie podświetlenia postaci gracza (Display Player Highlight) - wokół postaci gracza pojawi się podświetlany kontur.
- Kolor podświetlenia postaci gracza ( Player Highlight Color) - pozwala wybrać kolor konturu.
- Kolor podświetlenia BN (NPC Highlight Color) - określa kolor podświetlanego konturu postaci niezależnych.
- Kolor podświetlenia wrogów (Enemy Highlight Color) - określa kolor podświetlenia konturu przeciwników.
- Kolor podświetlenia obiektów (Object Highlight Color) - pozwala na określenie koloru podświetlenia konturów obiektów, z jakimi można wejść w interakcję.
Dźwięk upuszczanych przedmiotów

- Dźwięki łupów w grze (In-game Loot Sounds) - włącza efekty dźwiękowe przedmiotów upuszczanych w świecie gry. Możecie tu określić kategorię przedmiotów oraz ich jakość.
- Odtwarzanie dźwięku łupów w pobliżu (Play Audio on Ambient Loot) - włącza efekty dźwiękowe, gdy przedmiot znajduje się w bliskiej odległości od gracza.
- Diablo 4 - poradnik do gry
- Diablo 4: Poradnik do gry
- Diablo 4: Aneks
- Diablo 4: Wszystkie Trofea, Osiągnięcia, poradnik trofeowy
- Diablo 4: Sterowanie
- Diablo 4: Wymagania sprzętowe PC
- Diablo 4: Edycje gry
- Diablo 4: Game Pass
- Diablo 4: Ułatwienia dostępu
- Diablo 4: Polska wersja językowa
- Diablo 4: Czy jest w GeForce Now
- Diablo 4: Czy są mikropłatności / pay to win?
- Diablo 4: Jak używać emotek?
- Diablo 4 Vessel of Hatred: Długość DLC i podstawowej gry
- Diablo 4: Aneks
- Diablo 4: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Też mi się nie podoba że muszę być ciągle online. A tak to jeszcze gorsze są te ich limity zadań pobocznych. Niech narzucą limity na swoje wypłaty
dlaczego tu są nazwy lokacji po angielsku? przeciez ta gra jest w jezyku polskim.....
Słabo wydałem 300 pln na diablo 4 i nie mogę w nie grać bo nie mam internetu nawet samemu ??????
Piszesz z kafejki internetowej?
Witam. Ja mam problem z przyslugami dla drzewa szeptow. Gramy razem na jednej kosoli na dwoch kontach ale tylko jednemu graczowi zalicza przysługi dla drzewa szeptow a drugiej postaci nie. Wczesniej zaliczalo obojgu dlatego nie wiel skad ten problem teraz. Ktos mial podobny problem?
Super ..ale jak już robicie taką stronkę z aspektami opisanymi po polsku to było by super żeby nazwa aspektu też była po polsku ...bo w obecnej formie jest to trochę dziwne...
Na razie nie da się tego sprawdzić ale sporo ludzi o to "płacze" więc pewnie kiedyś (oby jak najszybciej) dodadzą to do gry.
Nie do końca prawda. Część zadań, które były "wielowątkowe". Można sprawdzić w osiągnięciach gry. Dostajesz "acziwki" i po nich możesz odznaczyć na interaktywnej mapie zadania zrobione. Ale 70% to masz proste zadania i za nich nic nie dostajesz, więc trzeba samemu się domyśleć. Polecam starą szkołę: ołówek, kartka i zapisuj zadania.
Tez bym chciał zeby to zrobili. Brakuje mi po 1-2 zadania z każdego aktu i nie mam pojęcia których, a latanie z poradnikiem od questa do questa nie bardzo mi sie uśmiecha. Chociaż zeby byl zaznaczony obszar w którym jest jakieś zadanie.
spoko i tak go nie skończą, już widać że jest robiony na odpał
Widzę, że gra jeszcze nie wyszła ale poradnik już powstaje :P Dobrze, dobrze, będzie z czego się doszkolić
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
