Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm S這wnik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS
Master of Orion: Conquer the Stars
Master of Orion: Conquer the Stars
Master of Orion: Conquer the Stars Game Box

Najciekawsze materia造 do: Master of Orion: Conquer the Stars

Recenzja gry Master of Orion: Conquer the Stars  zamiast si璕n寞 gwiazd, gra tylko do nich macha
Recenzja gry Master of Orion: Conquer the Stars zamiast si璕n寞 gwiazd, gra tylko do nich macha

recenzja gry29 sierpnia 2016

wiatowa premiera 25 sierpnia 2016. Firma Wargaming.net oferuje mo磧iwo zagrania w now wersj klasyki gier 4X. Odkopanie serii Master of Orion ma jednak wy窺zy cel przedstawienie jej nowemu pokoleniu graczy.

Master of Orion z 2016 roku za darmo za zwyci瘰two w World of Tanks
Master of Orion z 2016 roku za darmo za zwyci瘰two w World of Tanks

wiadomo9 kwietnia 2020

Firma Wargaming rozdaje za darmo egzemplarze strategii 4X Master of Orion: Conquer the Stars. Wystarczy wygra jedn bitw w grze World of Tanks. Akcja potrwa do 23 kwietnia.

Master of Orion: Conquer the Stars  pierwsze recenzje
Master of Orion: Conquer the Stars pierwsze recenzje

wiadomo26 sierpnia 2016

Master of Orion: Conquer the Stars, kolejna ods這na kultowej serii gier strategicznych typu 4X, doczeka豉 si pierwszych bran穎wych recenzji po wczorajszym debiucie. W niniejszej wiadomoci przygotowalimy niewielkie zestawienie ocen rzeczonej produkcji.

Master of Orion: Conquer the Stars  dzisiaj premiera na PC
Master of Orion: Conquer the Stars dzisiaj premiera na PC

wiadomo25 sierpnia 2016

Master of Orion: Conquer the Stars ju dzisiaj zadebiutuje na komputerach osobistych. Wiele wskazuje na to, 瞠 na podb鎩 wirtualnej galaktyki powinni zdecydowa si nie tylko zagorzali fani serii, lecz tak瞠 osoby, kt鏎e do tej pory nie mia造 z ni stycznoci.

Dodaj sw鎩 komentarz
Wszystkie Komentarze
28.01.2016 01:18
1
odpowiedz
Zyga
223
Urpianin

Tr鎩ka by豉 zabugowana. Ekonomia nie trzyma豉 si kupy. Nie by這 mo磧iwoci prowadzenia przewidywalnej gospodarki. Kilka razy pr鏏owano to 豉tkami poprawia, w ko鎍u dano za wygran i taka niedorobiona gra pozosta豉 (o ile wiem).

24.02.2016 17:34
odpowiedz
1 odpowied
jamallson
3
Junior

Niestety co do tr鎩ki to prawda s nieoficjalne patche kt鏎e poprawiaj rozgrywk w miar normalnie da si w to gra, a tak og鏊nie poleci豚y kto gr podobn w豉nie do MoO 3 podobnie rozbudowana i w takich klimatach ??

24.02.2016 18:02
odpowiedz
Zyga
223
Urpianin

Tak dobrej to nie znam. Nieco podobna jest Galactic Civilizations, jednak gra貫m tylko w I i by豉 dla mnie s豉bsza. Podobno II jest sporo lepsza ale nie mog貫m jej dosta.
BTW. Gdzie mo積a znale te nieoficjalne patche do MoO 3 ?

24.02.2016 19:30
odpowiedz
jamallson
3
Junior

Podaje link do strony jednak od razu m闚i i cz z nich dzia豉 tylko z wersja angielsk, w przypadku polskiej wystepuja r騜norakie problemy:

mam nadziej i co pomo瞠, niekt鏎e z mod闚 dosy powa積ie rozbudowuj mechanik rozgrywki czy dodaj wiele dodatkowych bada podnosz鉍 najwy窺zy tech level z 50 do 100 :)

co linka nie moge doda wpisz sobie w google: master of orion 3 guardian mod archive

powiniene znale bez problemu :)

post wyedytowany przez jamallson 2016-02-24 19:35:37
24.02.2016 20:54
odpowiedz
1 odpowied
Zyga
223
Urpianin

OK. Dzi瘯i :-)

28.02.2016 22:08
odpowiedz
rust
24
Legionista

Do moo 3 podobna jest Distant Worlds. Nawet bardzo, ale jest droga. To w zasadzie system kt鏎y mo積a obs逝giwa w skali mikro albo odpuci mikro i pracowa w skali makro. Mo積a te puci ca這 do przodu, skonfigurowa i obserwowa co si stanie. Podobnie jak w moo3

Co do najnowszej to j kupi貫m i widz 瞠 to zupe軟ie co innego. Sprawia troch wra瞠nie prostszej, nawet momentami cukierkowej. Ale ciekawe jak si rozwinie. Na razie testuj. To na pewno nie moo3. Badrdziej moo 1/2

post wyedytowany przez rust 2016-02-28 22:12:06
29.02.2016 13:52
Ratur13
😢
odpowiedz
Ratur13
66
Pretorianin

Wygl鉅a strasznie dziecinnie. Ale przy uj璚iach flot zapragn像em zagra w ST Armada ahh

11.03.2016 23:34
odpowiedz
Zyga
223
Urpianin

jamallson, czy gra貫 mo瞠 w MoO3 na Windows 10?
Bo ja pr鏏owa貫m ostatnio i nie chce mi si w og鏊e uruchomi. Pr鏏y ustalenia zgodnoci nic nie daj.
(Na starym Windowsie chodzi豉 bez problemu)

31.03.2016 10:21
odpowiedz
Perykles85
1
Junior

Chcia貫m si dowiedzie tylko jednej rzeczy... kiedy premiera, bo wczesny dost瘼 to sobie mog wsadzi...

25.04.2016 11:20
xao
😃
odpowiedz
xao
59
Centurion
9.5

Wczesna wersja juz ma moc, a poniewaz juz kochalem MoO3 moge smialo teraz powiedziec ze to bedzie zzeracz czasu :)
Polecam!

23.06.2016 12:00
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
marzan18
13
Legionista

Jeli dobrze kojarz, to w starych MoO statki sk豉da這 si wg w豉snej fantazji, pakuj鉍 w kad逝by co tak komu by這 do szczcia potrzebne a bitwy prowadzone potem takimi statkami by造 te, jak reszta rozgrywki, w turach. O co tak naprawd chodzi w grach tego typu i co nie wiedzie czemu tw鏎cy wyrzucaj idiotycznie do mietnika, stawiaj鉍 na szybk erteesow rozwa趾. Troch to tak jakby w Heroes of Might and Magic po turowym zbieraniu armii i surowc闚 nagle wrzucano nas z wojskiem na ma貫 pole bitwy, ono tam nawala這 si w totalnym chaosie mieczami, czarami i umiej皻nociami, czort wie kto jak kogo czym i z jakim skutkiem, po czym nast瘼owa koniec bitwy. Z g逝pi min gracza, kt鏎y nadal nie wie, czy zainwestowa w dobry projekt jednostek i optymalny uk豉d wojsk, czy mo瞠 po prostu mia wi瘯sz armi i wygra jak 真kow, zalewaj鉍 wroga kup wojak闚.
Kompletna pomy趾a. Nie wiem czemu tw鏎cy gier turowych, mierz鉍 w gracza kt鏎y lubi z wolna analizowa, planowa, dzia豉 z namys貫m, po這w gry - i to nie wiadomo, czy nie t wa積iejsz, bo jednak walka to jest sam smaczek - robi w czasie rzeczywistym i to tak byle jak. Bo mo積a i czas rzeczywisty tak poda, by by這 wida, dzi瘯i czemu nasza rakietowa korweta sprawdza si w walce a czemu pancernik wypada tak blado, cho niby wypasiony na maksa. Tym sposobem by造by komunikaty jak w starych grach typu Baldurs Gate, gdzie kto chcia, otwiera okienko rzut闚 koci i widzia - oto inwestycja w miecz +2 raz po raz daje bohaterowi celny cios, podczas gdy kumple, maj鉍y bro niepodrasowan, co rusz chybiaj.
Ta gra niestety jest ogromnym krokiem wstecz. Odpada mn鏀two radoci z cwanego, prowadzonego krok po kroku, manewr po manewrze, prowadzenia bitew. A 瞠 na polach bitew manewry, przemylne ustawianie odpowiednich jednostek tam, gdzie nale篡 i wycofywanie ich w odpowiednim momencie to klucz do zwyci瘰twa m鉅rzejszego nad g逝pszym - wie ka盥y, kto troch postudiowa histori wojskowoci. Tymczasem odejcie od tur do czasu rzeczywistego w bitwach jest jak powr鏒 z dzisiejszego pola bitwy, gdzie kreli si mapy, ustawia na nich oddzia造, organizuje ich wsp馧prac, do epoki gdy oto jaki redniowieczny w鏚z machn像 mieczem, pos豉 swoj hord do r鉉aniny i co najwy瞠j m鏬 sobie popatrze, kto wygra. No dobra, mo瞠 a tak le nie jest, bo przynajmniej w MoO mo積a jednostkom w takcie bitwy co tam nakaza zrobi - ale tak niewiele, 瞠 w sumie szkoda si w to bawi. A gdzie tu manewry jak z ksi嘀ek o Honblowerze, chyba najlepiej opisanym dow鏚cy okr皻闚 - co z tego, 瞠 瘸glowych? Tak po prawdzie ca豉 idea kosmicznych flot jest wzi皻a w豉nie troch z morskiej tradycji i skoro tak, wypada這by da graczom mo磧iwoci jakie mieli dow鏚cy marynarek wszelkiej maci. Oto okr皻 szybki a s豉by - dajemy mu zatem troch pancerz na dziobie, by prze篡 szar輳 w okolic pancernik闚 wroga i odpali jakie cwane torpedy, o kr鏒kim zasi璕u, ale za to z pot篹n g這wic. Inne okr皻y wyposa瘸my w mocny pancerz lewej buty, ustawiamy tam artyleri i one z daleka nawalaj t jedn lew burt we wroga - a nasza taktyka ma by tak pomylana, by do prawych burt si im kto nie dobra. I tak dalej - robimy sobie jednostki do specjalnych zastosowa, dok豉dnie pod nasz taktyk a mo瞠 i strategi i potem w myl tej koncepcji nimi precyzyjnie na polu bitwy dowodzimy.
Tak to wygl鉅a w realnej wojnie. Inny pomys na walk z czo貪ami niemieckimi mieli Rosjanie - rusznica ppanc, du穎 ci鉚nionej artylerii - inny alianci, z ich bazukami i niszczycielami czo貪闚. Ka盥y z tych patent闚, by zadzia豉, nale瘸這 m鉅rze stosowa na polu bitwy. No a oddanie tego w grze wymaga tur w豉nie. I informacji: co podzia豉這, w co warto nadal inwestowa, a co si okaza這 niewypa貫m.
Dlatego rasowy strateg mo瞠 zrobi tylko jedno na widok nowego Master of Oriona - westchn寞 z 瘸lem, 瞠 zn闚 kto g逝pio zmarnowa dobr okazj, cho w pierwowzorze mia doskona貫 podpowiedzi, co i jak robi, by wysz這 dobrze.

25.08.2016 21:23
odpowiedz
laki2217
95
Genera

Jak oceniacie t gr? Jestem ciekaw czy warto.

26.08.2016 01:51
Memodestruktor
👍
odpowiedz
Memodestruktor
29
R瘯a Imperatora
10

Rozegra貫m jak na razie nieca貫 200 tur i p鏦i co jestem zachwycony. Gra jest przyjemna, mi豉, schludna i 豉dna. Jest syndrom jeszcze jednej tury jak w cywilizacji co mnie bardzo cieszy. Nie odkry貫m jeszcze wszystkiego co ta gra oferuje, nie toczy貫m 瘸dnych bitew ani wojen, wi璚 o tym aspekcie gry powiedzie nic nie mog, ale mam przeczucie, 瞠 sp璠z przy tym tytule wiele godzin. Wszystko jak na razie mi si w tej grze podoba.

26.08.2016 18:00
odpowiedz
laki2217
95
Genera
7.0

Pogra貫m gr u kumpla i niestety, ale kto gra w stellaris to raczej mo瞠 si zawie. Grafika jest wystarczaj鉍a a mechanika rozgrywki spe軟ia swoj rol. Problemem jest natomiast ubogo system闚 gwiezdnych, pustka wszechwiata, brak opis闚 technologicznych ( Nie dla ka盥ego, ale ja lubi sobie poczyta co odkrywam). Na plus mog zaliczy
-Animowane wstawki wiadomoci
-dubbing
-Spoko bitwy....
-Grafika
-Grywalno (Dla tych, kt鏎zy nie grali w inne gry lub sam seri pierwszych Master of Orion
-Mo磧iwoci, ale nie ma ich te za wiele

Na minus:
-To co wczeniej napisa貫m
-Rozczarowanie dla fan闚 pierwszych Master of Orion ze wzgl璠u na zbyt wysokie uproszczenia
-Zbyt by豉 ilo system闚 na najwy窺zych ustawieniach (Niestety, ale w pniejszej rozgrywce mo瞠 si to odbi)
-....ale s z byt uproszczone

Gra zas逝guje moim zdaniem na ocen 7, gdy nie gra貫m w poprzednie czci i nie jestem zagorza造m fanem.

post wyedytowany przez laki2217 2016-08-26 18:02:00
27.08.2016 09:51
Cainoor
odpowiedz
1 odpowied
Cainoor
233
M闚 mi wuju

Ciekawe, czy mo瞠my spodziewa si recenzji na GOLu. Wczoraj by豉 premiera, ale news闚 brak. Gdyby nie promo na Steam, w og鏊e bym nie wiedzia, 瞠 gra zosta豉 wydana. Poprzednie czci ograne, wi璚 i mo瞠 t warto spr鏏owa ogra.

28.08.2016 10:00
odpowiedz
falonn
1
Junior

To jest jak stary dobry Master of Orion 1 i 2. Mechanika gry jest bardzo czytelna, wszystkie statystyki mamy 豉dnie przedstawione. Najwa積iejsze to wietnie zrobione projektowanie statk闚. Mo瞠my tworzy projekty pod r騜ne taktyki walki, a pniej wykorzystywa je w bitwach kosmicznych. Taktyka walki mo瞠 decydowa o zwyci瘰twie w bitwach, nie tak jak w innych tego typu grach gdzie dajemy tylko rozkaz ataku i nie mamy na nic wp造wu. Ekspansja imperium jest bardzo podobna do Master of Orion 2, ale nie jest to tylko klon dodano sporo nowych element闚, technologii. Gra wci鉚n窸a mnie bardziej ni Stellaris. W ko鎍u godny nast瘼ca Master of Orion 2.

post wyedytowany przez falonn 2016-08-28 10:03:28
29.08.2016 10:36
odpowiedz
zanonimizowany794081
77
Genera

Przyr鏮ywanie tej gry do Stellaris to jest tak jakby por闚nywa Crusader Kings do Cywilizacji. Jedna to jest WIELKA gra, kt鏎 rozgrywasz miesi鉍ami 瞠by po pierwszej rozgrywce (kt鏎a jest wspania造m prze篡ciem) nie tk寞 tego ju nigdy wi璚ej chyba, 瞠 za par lat. MoO znowu to gra gdzie jedna rozgrywka przewa積ie trwa kilka - kilkanacie godzin i za chwil masz ochot na nast瘼n. "Waga" podejcia do temat闚 te jest r騜na - Stellaris to bardzo dobre odwzorowanie jak by wygl鉅a podb鎩 kosmosu przez ras, kt鏎a w豉nie wymyli豉 nap璠 na to pozwalaj鉍y, MoO to "koty w kosmosie" czyli typowa space-opera. Obie gry s bardzo dobre, ale tak jak w Cywilizcj da si "pykn寞" wieczorkiem tak w Crusader Kings w tym czasie pchniesz rozgrywk o 1% to samo jest tutaj :D

post wyedytowany przez zanonimizowany794081 2016-08-29 10:37:52
02.09.2016 19:55
VerTex
👎
3
odpowiedz
VerTex
1
Junior

Jako wielki fan poprzednich czci d逝uugggooo czeka貫m na ten tytu. W ko鎍u jest! Zagra貫m i ...
Jedno wielkie rozczarowanie! Rozgrywka w niczym nie przypomina MoO tylko jaka hybryda GalCiv i Endless Space. Koncepty w ca這ci zjechane z tych gier gdzie system walki do z逝dzenia przypomina Endless Space nie pozostawiaj鉍 nam wiele w kwestii taktyki czy u篡cia specjalnych atrybut闚, kt鏎ych nie ma. Przy rozpocz璚iu bitwy wstawki kinowe identyko jak w Endless o samych modelach statk闚 nie wspomn, bo piracki Marauder w MoO wygl鉅a niemal identycznie jak w ES . Ambient jak i otoczka graficzna samej galaktyki przypomina mi Distant Worlds, zupe軟ie tak, jakby tw鏎cy gry zrobili sobie zlepek niby dobrych patent闚 z r騜nych gier, co niekoniecznie sprawdzi這 si jako ca這. Gospodarka polega na klepaniu budynk闚 i i utrzymywaniu adekwatnie do przychod闚 odpowiedniej floty, za grosz tu innowacji a ju na pewno kombinacji. Tworzenie jednostek w por闚naniu do MoO III nie istnieje wbrew temu co tu niekt鏎zy wypisuj. Tylko klasyczne modele kad逝b闚 okr皻owych, 瘸dnej r騜norodnoci, nic pomi璠zy normalnie wieje nud... Odpalaj鉍 gr po raz pierwszy mia貫m nadziej, 瞠 cho troch b璠zie przypomina przynajmniej tr鎩k a tu tylko nazwy ras te same... No i jeszcze te przypa這we roboty z GNN przela造 czar goryczy.
C騜, je瞠li kto lubi takie klimaty i nie gra przynajmniej w te gry kt鏎e wymieni貫m mo瞠 mu si spodoba, pod warunkiem 瞠 jest gimbem, starszym graczom stanowczo odradzam.
I dalej czekam na gr z jajem i pazurem a nie takie uproszczone, poobcinane i pokolorowane r騜ow kredk "co"...

Dla mnie jako fana kosmicznych strategii wielkie rozczarowanie... Znowu to samo ju Gal Civ II by lepszy pod wzgl璠em rozgrywki, a to by這 chyba z 10 lat temu. Mo瞠 komu spodoba si r騜owa i ciepluchna otoczka nowego Oriona, ale mn wstrz零n窸a i to dos這wnie...

03.09.2016 01:50
👎
odpowiedz
Gromateist
69
Pretorianin

Powiem tyle - ta gra wygl鉅a jak prosty tytu wydany na tableta, a nie pe軟oprawna gra 4X spod znaku Master of Orion. Wi瘯szo dobrych pomys堯w zer積i皻ych 篡wcem z Endles Space, ale z mas uproszcze, sp造con ekonomi, ma這 anga簑j鉍ymi walkami i bez innowacji. ζdna grafika to jedyne do czego nie mo積a mie zastrze瞠. Spodziewa貫m si rozbudowanej, anga簑j鉍ej szare kom鏎ki rozgrywki, a dosta貫m typowego prostego przeci皻niaka. Mo積a zagra, ale to nie jest to na co czeka貫m.

03.09.2016 08:57
1
odpowiedz
zanonimizowany1074990
29
Genera
6.5

Ergonomiczny interfejs - gra si sprawnie. Audiowizualnie - bardzo porz鉅na, elegancka robota (ni mniej, ni wi璚ej). Od technicznej strony z grubsza OK, zauwa篡貫m raptem par bug闚 (typu problem z wywietlaniem pask闚 wytrzyma這ci statk闚 podczas bitwy czy znikaj鉍a opcja wyboru trybu AI bitewnego). Najpowa積iejszym, faktycznie rzutuj鉍ym na rozgrywk (wynik star) jest durnowaty spos鏏, w jaki AI moich statk闚 u篡wa這 torped fotonowych w "walce ko這wej" przeciwko zwinnym statkom. Chaotyczne sianie czasem w zupe軟ie odwrotnym kierunku czyni鉍e si喚 mojej floty fikcj. Owszem, fakt, 瞠 drobnica mo瞠 skutecznie unikn寞 ognia powolnych kolos闚 rzeczywistymi manewrami to nawet zaleta, wzbogacenie taktyczne. Ale spos鏏, w jaki okr皻y u篡waj tej broni w takich starciach wygl鉅a cz瘰to absurdalnie i zupe軟ie nieracjonalnie.

Mechanika rozgrywki nie jest szczeg鏊nie rozbudowana, tury lec szybko. W zasadzie niczego niezb璠nego od tej strony nie brakuje - ot, zestaw minimum 4x. Jeli kto chce wi璚ej i g喚biej, lepiej niech spr鏏uje Stellaris. Kto szuka duchowych nast瘼c闚 MoO - mo瞠 pr鏏owa, ale osobicie wi璚ej z ducha MoO widzia貫m w takim Stardrive 2.

O ile audiowizualnie gra jest dobrze oszlifowana, o tyle w przypadku rozgrywki i jej balansu mam wra瞠nie, 瞠 szlifu troch brak.

Co do mnie - jak zwykle w takich przypadkach irytuje mnie zachowanie, spos鏏 gry AI. Ot, tacy szpiedzy s stosunkowo mocni tutaj. Mog burzy cenne instalacje, redukowa populacj planety (g堯d/trucizna), nawet wywo造wa bunt ca貫j kolonii. Wi瘯szo ras najwyraniej nie ma z tym problemu i u篡waj szpieg闚 rutynowo. Tak zatem - trucie populacji - spoczko, dzie jak co dzie. U篡cie broni biologicznej - wielkie faux pas. Gorzej - jeli przy豉piemy szpiega, mo瞠my go albo deportowa, albo zabi. To, co wyczyniaj szpiedzy, czyni drug opcj jak najbardziej adekwatn (wiele ich akcji to wi璚ej ni wystarczaj鉍y casus belli). Tyle, 瞠 to... pogarsza stosunki dyplomatyczne z dan ras i mo瞠 prowadzi do tego, 瞠 to oni (sic!) wypowiedz wojn nam. Absurd. Zw豉szcza w przypadku jednej z ras, kt鏎a specjalizuje si w szpiegostwie. Tymczasem, gdy ju postawi si odpowiedni budynek, produkcja szpieg闚 to proces ci鉚造, ograniczony tylko czasem i iloci slot闚. Szpieg nie kosztuje nic. Rezultat: jestem zalewany szpiegami tej rasy, kt鏎zy dos這wnie dewastuj mi imperium. Owszem, jest kontrwywiad itp. ale zawsze co kt鏎a pr鏏a si udaje, a pr鏏uj nieustannie. Z pocz靖ku ich deportowa貫m. W ko鎍u zacz像em zabija. Wkr鏒ce ta rasa wypowiedzia豉 mi w zwi頊ku z tym wojn i da這 to tyle, 瞠 opr鏂z szpieg闚 nasy豉j r闚nie wojsko. Co "ciekawe" im wi璚ej odnosz zwyci瘰tw militarnych nad przeciwnikiem, tym mniej jest sk這nny do negocjacji. By mo瞠 trzeba go zdziesi靖kowa, by si opami皻a, ale poza tym jedyn metod na popraw stosunk闚 umo磧iwiaj鉍 traktat pokojowy wydaje si powstrzymanie si od akcji zbrojnych przez d逝窺zy czas. Nie mam pewnoci, ale mechanika negocjacji wydaje si prostacka i nie maj鉍a nic wsp鏊nego z logik - im pasek stosunk闚 bli瞠j nienawici, tym wi璚ej trzeba odda, by zgodzili si na pok鎩. A 瞠 pasek przesuwa si w stron nienawici w miar moich zwyci瘰tw skutek jest odwrotny od spodziewanego - im bardziej obrywaj, tym mniej s sk這nni do negocjowania pokoju i bardziej roszczeniowi.

Mechanika pirat闚 z kolei jest do przewidywalna, schematyczna i... pomocna. R闚nanie z ziemi ich wyskakuj鉍ych cyklicznie na tych samych globach kolonii to dobre, bonusowe r鏚這 populacji dla planet (cz瘰t nagrod s uwalniani niewolnicy w innych razach - niewsp馧miernie mniej cenna gar kredyt闚).

Notabene obecno element闚 takich jak GNN czy piraci uwa瘸m za wad - odbieraj to, czego szukam tutaj, poczucia pionierskiego odkrywania nieznanego kosmosu. Takiego na serio. Bez space operowych jajec. GNN i pirat闚 mo積a wy章czy w opcjach, ale wiadomo ich istnienia w grze pozostaje. No i na logik - jeli zaczynam gr w epoce "przedwarpowej", sk鉅 si wsz璠zie w dziewiczej przestrzeni bior ci piraci?

Przypadek ze s造szenia na koniec - kt鏎emu recenzentowi uda這 si stworzy ras, kt鏎a wymar豉 z g這du w pierwszej turze. To te wskazuje, 瞠 mechanika nie jest do ko鎍a przemylana/przetestowana. Pomimo tego, 瞠 stanowi jedynie odtw鏎czy zlepek tego, co ju by這.

Bo co poza tym? Co ekstra, co unikalnego, wyr騜niaj鉍ego? Ano nie za bardzo w豉nie. Nie zauwa篡貫m. Og鏊nie - solidny redniak z miejscowymi problemami. Zjadliwy odgrzewany kotlet. Da si pogra z przyjemnoci, ale sza逝 nie ma zw豉szcza, 瞠 g堯wne zalety tycz si obocznoci a g堯wne wady - sedna. 100 PLN to nie jest relatywnie du穎, ale osobicie oceniam, 瞠 i tak zbyt wiele.

Na koniec og鏊ne westchnienie - gatunek 4x (mi璠zy innymi) wydaje mi si mocno skostnia造. Jeli zachodzi tu w og鏊e jakakolwiek ewolucja, to pe透aj鉍a. Ile mo積a wa趾owa te same mechaniki rozgrywki? Pr鏏uje si znale jakie optimum, dodawa szmery-bajery lub, jak tu, wskrzesza stare klasyki ale brakuje mia造ch rewolucjonist闚, eksperymentator闚, ducha pionierskiego, podejcia fundamentalnie nowatorskiego. Tymczasem nie napotka貫m dot鉅 w 篡ciu gry o podboju kosmosu, kt鏎a oddawa豉by wszystko to, czego w takich grach szukam.

post wyedytowany przez zanonimizowany1074990 2016-09-03 09:39:06
03.09.2016 17:24
Planetar
odpowiedz
Planetar
63
Pretorianin

Tr鎩ka jest lepsza. A ta wygl鉅a jakby chcia豉 si spodoba tylko nowym graczom (czyt. gimbazie). Stellaris i Stardrive2 lepszy.

07.09.2016 21:55
odpowiedz
Larencjusz
7
Junior
7.5

Gralem we wszystkie poprzednie czesci i musze powiedziec ze gra jest niezla aczkolwiek jest troche irytujacych rozwiazan. Np. najwiekszym minusem w multi jest rozwiazywanie bitw kosmicznych automatycznie, nie da sie sterowac statkami. Skupiajac sie jeszcze na multi to brakuje inych tryb闚 typu hotseat czy play by mail, czy tez tak potrzebnego rejoina w razie utraty polaczenia.
Ostatnim minusem jest niewielka ilosc gier w multi :( , chyba baza graczy nie jest az tak duza

30.09.2016 13:33
Rithven
odpowiedz
Rithven
21
Chor嘀y
4.0

Mog豉 by to wielka gra - a tak jest poprawna. Gdyby by to tytu wykreowany od pocz靖ku przez tw鏎c闚 a nie bazuj鉍y na wykupionej s造nnej marce da豚ym 7/10. a tak 4/10 i to uwa瘸m 瞠 za du穎. Jak dla mnie to krok do ty逝 je瞠li chodzi o seri. Czekam na inne gry konkurencji ..b璠 lepsze.

12.01.2017 12:21
odpowiedz
1 odpowied
Kwakin
4
Legionista
4.0

Gra mnie strasznie rozczarowa豉 - polecam w zamian Endless Space oraz Stellaris. Te dwa alternatywne tytu造 sprawiaj mi du蕨 wi瘯sz rado z grania ni to dziadostwo.
Nie polecam i szkoda pieni璠zy.

03.02.2017 14:47
👍
1
odpowiedz
1 odpowied
zukson
1
Junior

Gra jest warta oceny mi璠zy 8-9. Wiele os鏏 skar篡 si, 瞠 to nie cz pierwsza tylko jaka "podr鏏ka" na start daj鉍 zani穎ne oceny. To DOS'owa jedynka by豉 (moim zdaniem) najbardziej przyjemna pod wzgl璠em gameplay'u, a za razem najprostsza pod wzgl璠em mechaniki z oczywistych powod闚. Tw鏎cami tej wietnej gry s mi璠zy innymi tw鏎cy tej瞠 "oryginalnej" czci i jak sami twierdz to w豉snie z niej pragn wydoby to co najlepsze ! Gra wprowadza wiele nowoci ale nie brak w niej duchu pierwszego Oriona a b喚dy zdarzaj si okazjonalnie. Jest to dobry i bardzo wci鉚aj鉍y tytu w Singlu. Na luty 2017 roku m鏬豚y by troch ta雟zy. Ale nijak nie mo積a powiedzie "fani b璠 zawiedzeni"!

06.05.2019 01:02
CyboRKg
😍
odpowiedz
CyboRKg
73
Pretorianin
9.0

Nie zawiodlem sie! Ta gra to godny spadkobierca gier MoO I i II. O spapranej Trojce wolalbym zapomniec, niestety "odzobaczyc" tego gniota sie nie da. Ciesze sie, ze w obecnych czasach powstala jeszcze taka perelka w starym, dobrym stylu...

26.08.2019 13:54
odpowiedz
Abdank
48
Chor嘀y
10

Rewelacja! Sp璠zi貫m nad DOSow "dw鎩k" 獞ier wieku temu dziesi靖ki godzin, a w ostatnim roku kilka miesi璚y gra貫m razem z 10-letnim synem i oceniam j wy瞠j od pierwowzoru!

16.10.2019 16:15
Ahtek84
👍
odpowiedz
Ahtek84
31
Pretorianin
9.0

Prosta w swoim rodzaju Idealna dobrze si gra nawet na kacu gdzie szare kom鏎ki niepracuj,stellaris czy endless space si chowa i to g喚boko !!

09.04.2020 23:23
k0cur
👍
odpowiedz
k0cur
15
Legionista
8.5

Polecam du穎 przyjemniejsza z ni窺zym progiem wejcia.

15.05.2020 15:48
odpowiedz
zanonimizowany1019671
8
Legionista
6.0

eee nieciekawa mapa, nieciekawe technologie, nieciekawe frakcje, nieciekawy rozw鎩 kolonii, nieciekawa gra. Nie polecam.

Dodaj sw鎩 komentarz
Wszystkie Komentarze