
Data wydania: 8 października 2024
Remake kultowego survival horroru od firmy Konami, opracowany przez polskie studio Bloober Team. Na tle pierwowzoru Silent Hill 2 wyróżnia się głównie za sprawą nowej oprawy graficznej, gruntownie przebudowanego systemu walki, a także m.in. odświeżonego wyglądu postaci.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Silent Hill 2 to remake wydanego w 2001 roku survival horroru pod tym samym tytułem, będącego najbardziej rozpoznawalną i docenianą częścią tej kultowej serii. Produkcja została wydana przez sprawującą pieczę nad marką firmę Konami, zaś jej opracowanie wzięło na siebie polskie studio Bloober Team, które zdobywało doświadczenie między innymi za sprawą takich projektów, jak Observer, Blair Witch, The Medium czy seria Layers of Fear.
Akcja gry Silent Hill 2 toczy się w tytułowym, górniczym miasteczku ulokowanym w amerykańskim stanie Maine. Podobnie jak miało to miejsce w pierwowzorze, stanowi ono zewnętrzną reprezentację stanu psychicznego odwiedzających go osób, a co za tym idzie – skrywanych przez nie lęków i słabości.
Głównym bohaterem gry jest James Sunderland. Po trzech latach od śmierci swojej żony – Mary – protagonista otrzymał od niej list, w którym ukochana zaprasza go do „specjalnego miejsca” w Silent Hill. Po dotarciu do Cichego Wzgórza protagonista rozpoczyna morderczą przeprawę, podczas której przyjdzie mu nie tylko stawić czoła swoim własnym demonom, lecz również poznać innych nieszczęśników, którzy z różnych powodów trafili do tego miasteczka.
W Silent Hill 2 akcję oglądamy z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Przygoda wiedzie nas przez różnorodne lokacje, które możemy zwiedzać w dwóch wersjach – ponurej, opustoszałej i skąpanej we mgle, znanej jako Fog World (ang. Świat mgły), a także Otherworld (ang. Inny świat), będącej swoistym alternatywnym wymiarem leżącym na granicy rzeczywistości.
Przemierzając te miejsca, realizujemy zadania popychające fabułę do przodu oraz poznajemy inne postacie uwięzione w Cichym Wzgórzu. Wśród tych ostatnich prym wiedzie Maria, która pomimo podobieństw do żony głównego bohatera, stanowi jej przeciwieństwo. Kobieta boi się potworów, toteż chce podążać za Jamesem, a między innymi od tego, jak ją traktujemy (czy dbamy o jej bezpieczeństwo, czy też pozostawiamy ją na pastwę losu), zależy, które z zakończeń opowieści zobaczymy. Oprócz tego po drodze przychodzi nam rozwiązywać zagadki, które odblokowują nam dostęp do kolejnych lokacji.
W przedstawionej tu wersji Silent Hill spotykamy przeciwników będących emanacją lęków i traum bohaterów czy choćby wypieranych przez nich fantazji. Mowa między innymi o polującej na Jamesa kreaturze zwanej Piramidogłowym, przed którą w większości przypadków bohater ucieka (aczkolwiek z czasem przychodzi pora na bezpośrednią konfrontację) czy też o słynnych demonicznych pielęgniarkach. Protagonista walczy z nieprzyjaciółmi przy pomocy broni białej oraz palnej (jak pistolet czy strzelba). Z uwagi na fakt, że amunicja stanowi tu towar deficytowy, warto uważnie przetrząsać odwiedzane miejsca w jej poszukiwaniu.
Jako że jednym ze źródeł inspiracji dla twórców gry Silent Hill 2 był remake innego kultowego horroru – Resident Evil 2 – opisywany tytuł wprowadza szereg zmian względem pierwowzoru, aczkolwiek jednocześnie stara się zachować jego ducha.
Oprócz tej najbardziej oczywistej, czyli stworzonej całkowicie od zera oprawy graficznej, projekt doczekał się gruntownie odświeżonego systemu walki; ponadto jego autorzy pochylili się nad łamigłówkami oraz projektami lokacji, by dopasować je do współczesnych standardów. Poza tym deweloperzy postanowili wprowadzić pewne modyfikacje w warstwie fabularnej; jednocześnie, jak sami mówili, starali się jednak utrzymać „atmosferę, która uczyniła Silent Hill 2 tak wyjątkowym”. Wreszcie twórcy odświeżyli wygląd poszczególnych postaci; przykładem może być Maria, która w tej wersji gry porzuciła różowy crop-top i spódniczkę w panterkę na rzecz czarnej sukienki i czerwonej kurtki.
Tytuł działa w oparciu o silnik Unreal Engine 5. Przy Silent Hill 2 współpracował między innymi Masahiro Ito, czyli artysta koncepcyjny, znany przede wszystkim z unikalnych projektów potworów dla poszczególnych odsłon cyklu. Za ścieżkę dźwiękową gry odpowiadał natomiast zasłużony dla serii (i całej branży) kompozytor Akira Yamaoka.
Autor opisu gry: Kinga Zawada
Platformy:
PlayStation 5Polskie napisy
PC WindowsPolskie napisy
Wczesny dostęp:6 października 2024
Producent: Bloober Team
Wydawca: Konami
Polski wydawca: Cenega S.A.
Gry podobne:



21GIER
Cykl przygodowych gier akcji z gatunku survival horror, będący jedną z najpopularniejszych marek firmy Konami – japońskiego producenta i wydawcy, odpowiedzialnego również za powstanie takich serii, jak Metal Gear, Pro Evolution Soccer (z czasem przemianowanej na eFootball) czy Castlevania.
Recenzja GRYOnline
Jako zwykły przedstawiciel wirtualnego horroru nowy Silent Hill 2 to całkiem porządna produkcja, przy której fani tej konwencji straszenia będą się dobrze bawić. Jednak jako remake jednego z najważniejszych horrorów w branży ta wersja wypada niesamowicie nijako, co w moich oczach jest zbrodnią większą niż zrobienie po prostu złej gry.
Aktualizacja: 27 września 2024
Silent Hill 2 Remake poradnik, solucja to dokładny opis przejścia gry, porady na start, rozwiązania wszystkich zagadek, opis najważniejszych wyborów oraz zakończeń, opis wszystkich bossów, wymagania sprzętowe, wersje językowe, sterowanie.
23 lipca 2025
Aż strach się bać - wybraliśmy 23 najlepsze growe horrory, w jakie możecie zagrać na swoich blaszakach. Na PC jest to bowiem jeden z ulubionych gatunków graczy, który z roku na rok zdobywa coraz więcej fanów.
28 grudnia 2024
Polski gamedev nie tylko Wiedźminem stoi! Rok 2024 dał nam wiele niesamowicie wciągających produkcji stworzonych przez naszych rodzimych deweloperów - od strategii, przez RPG, po horror.
31 października 2024
Afera twarzowa towarzysząca grze Silent Hill 2 Remake to kolejny przykład, że nie umiemy rozmawiać o grach i innych dziełach kultury czy o fantazjach w ogóle. A już na pewno nie chcemy zrozumieć się nawzajem.
1 października 2024
Jesień za oknem, a w giereczkowie dodatek do Diablo IV, odnowione Silent Hill 2, a także kolejne Call of Duty i Dragon Age. Znajdzie się również Life is Strange, a także Dragon Ball, przy czym bez obaw – jest również miejsce na jakieś faktyczne nowości!
Do oferty PS Plus Extra dołączył remake Silent Hill od polskiego studia Bloober Team, a także siedem innych gier.
gry
Adrian Werner
21 października 2025 13:42
Polski Bloober Team może szykować debiut Silent Hill 2 Remake nie na jednej, lecz na dwóch kolejnych platformach.
gry
Jakub Błażewicz
7 października 2025 17:27
Silent Hill f okazało się sukcesem kasowym. Gra sprzedaje się nawet szybciej niż zeszłoroczne Silent Hill 2 Remake.
gry
Adrian Werner
29 września 2025 14:32
Polskie studio Bloober Team podpisało umowę z koncernem Netflix. Rodzimy zespół opracuje dla streamingowego giganta grę, która na razie funkcjonuje pod tytułem Project N.
gry
Adrian Werner
10 marca 2025 12:03
Firmy Bloober Team i Konami podpisały umowę o dalszej współpracy, której owocem będzie nowy projekt.
gry
Adrian Werner
25 lutego 2025 16:57
Plebiscyt Gra Roku 2024 za nami. Tym razem wyniki są mocno zaskakujące, przynajmniej w kwestii najlepszej produkcji minionego roku.
gry
Adrian Werner
9 stycznia 2025 16:00
Firma Valve ujawniła listę zwycięzców Steam Awards 2024. Użytkownicy serwisu zdecydowali, że statuetka dla najlepszej gry roku powędruje do twórców Black Myth: Wukong.
gry
Adrian Werner
2 stycznia 2025 09:50
Bloober Team nie wyklucza konsolowej ekskluzywności dla wydawanych w przyszłości gier. Wszystko zależy, czy pojawi się „świetna okazja”.
gry
Marcin Bukowski
5 grudnia 2024 11:26
Studio Bloober Team nie rezygnuje z zamysłu tworzenia dwóch gier jednocześnie. Po wydaniu Silent Hill 2 zespół oficjalnie zapowiedział intrygujące Cronos: The New Dawn i ogłosił, że rozpoczął prace nad drugim projektem.
gry
Adrian Werner
2 grudnia 2024 12:25
Poznaliśmy dane o wynikach sprzedaży gier w Europie. Wielkimi sukcesami okazały się Call of Duty: Black Ops 6 i Dragon Ball: Sparking! ZERO. Silent Hill 2 i Dragon Age: The Veilguard poradziły sobie słabiej.
gry
Adrian Werner
21 listopada 2024 09:41
Popularne pliki do pobrania do gry Silent Hill 2.
trainer Silent Hill 2 - Trainer v.1.0 Plus 19 (12102024) - 27 października 2024
mod Silent Hill 2 - Enable FSR 3 Frame Generation v.1.0 - 9 października 2024
mod Silent Hill 2 - Enable Ray Tracing Ray Reconstruction v.1.0 - 9 października 2024
mod Silent Hill 2 - FPS Unlocker v.1.1.1 - 19 lutego 2025
mod Silent Hill 2 - Optimized Tweaks SH2 - Improved Performance Reduced Stutter Lower Latency Better Frametimes v.1.9.1 - 29 listopada 2024
mod Silent Hill 2 - Ultrawide and wider v.1.1 - 5 listopada 2024
mod Silent Hill 2 - AI Upscaled - 4k 60fps Movies v.1 - 2 marca 2025
mod Silent Hill 2 - Simple Realistic Reshade v.1.0 - 17 lutego 2025
mod Silent Hill 2 - SPF (Better Performance - Better Visuals) v.1.1 - 29 czerwca 2025
Wymagania sprzętowe gry Silent Hill 2:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
(30 fps / 1080p) Intel Core i7-6700K 4.0 GHz / AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 Ti / Radeon RX 5700 lub lepsza, 50 GB SSD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
(60 fps / 1080p) Intel Core i7-8700K 3.7 GHz / AMD Ryzen 5 3600X 3.8 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2080 / 16 GB Radeon RX 6800 XT lub lepsza, 50 GB SSD, Windows 10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 15 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 478 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Przytłaczająco pozytywne"
Średnia z 50178 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Sebastian Kasparek
Recenzent GRYOnline.pl
2024.10.04
W niespokojnych snach widzę tę grę, Silent Hill 2. Obiecałeś, że pewnego dnia stworzysz jej remake i pozwolisz poczuć to, co przed laty. Ale nigdy tego nie zrobiłeś, a teraz jestem tu sam i czekam w naszym specjalnym miejscu...
Pitplayer
Ekspert
2025.03.05
Właśnie ukończyłem. Znakomity remake, mocno czekałem od pierwszej zapowiedzi. Platforma Ps5, poziom trudności walki i zagadek wysoki bo nie chciałem się spieszyć i nacieszyć SH2R, to jedna z najbardziej oczekiwanych przeze mnie gier 2024.Plusy:- Ładna grafika, UE5 geometria obiektów dzięki Nanite i oświetlenie Lumen robią robotę, ale jest kilka wad- Tryb 60 fps. Najgorzej jest na początku oraz w hotelu LakeView ale na zamkniętych terenach gra w zasadzie trzyma stały frame rate i nie mogę narzekać- fabuła mocno trzyma się oryginału z pewnymi zmianami ale...- ale podczas zmian twórcy wysyłają dużo mrugnięć i smaczków do fanów oryginału, - różnorodne lokacje wierne oryginałowi ze wspaniałą mroczną atmosferą, ta mgła, ten brud jest wręcz namacalny- gra przestraszyła mnie raptem kilka razy ale ten klimat, wspaniała robota Bloober Team.- jak na studio które nigdy wcześniej nie miały walki w swoich grach tu wykonali ją bardzo kompetentnie, zwłaszcza w walkach z bossami. Jest ciężko ale dość uczciwie i ciśnienie było w każdym starciu zwłaszcza finałowe dwie walki dały mi w kość. Tak jak w oryginale szybko się zaczyna unikać walki bo jest słaba tak tutaj z chęcią ubijałem niemal każdą maszkarę. Walka wzorowana na Remakach Resident Evil 2 oraz The Last of Us wyszła bardzo dobrze zarówno z szeregowymi przeciwnikami jak i bossami- naprawdę świetne zagadki- postacie wiernie odwzorowują swój pierwowzór a czasami wypadają nawet lepiej. Wady:- czysto techniczne i za to obieram jedno oczko. Wyżej wspomniane spadki na początku gry i w hotelu LakeView- odbicia w kałużach wyglądają często paskudnie, pierwsze włączenie gry aż odrzuca. Kałuże jakby się "gotowały", tak pixelują.- drętwe animacje postaciGra zajęła mi 20 godzin. Wspaniały wręcz wzorcowy remake, chętnie wrócę za rok lub dwa gdy mi wyleci trochę z głowy co było w grze. Miałem zakończenie Bardzo bym chciał remake części pierwszej ale plotki mówią że Bloober będzie teraz robić remake części trzeciej.
Messerschmitt
Ekspert
2024.12.20
Dobra, rzemieślnicza robota, ale nic ponadto. Nie udało się uchwycić tego specyficznego, surrealistycznego feelingu oryginału. Przez nadmierne wydłużenie gry i zbyt dużą ilość walki, SH2 jest w moim odczuciu monotonny i męczący. Tempo fabuły siada i gdzieś ulatnia się ta mglista nieoczywistość znacznie bardziej zwartego oryginału.
m4tekt
Ekspert
2024.11.24
Ekstra!SIlent Hill 2 Remake: 9/10Platforma: PCCzas ukończenia: 23hŚwietny remake ze wspaniałą grafiką i klimatycznymi miejscówkami. Gra przez cały czas trzyma w napięciu, fabuła dobrze poprowadzona, a zagadki sensownie zrobione, choć zawsze trzeba zrobić coś 3 razy. Warto grać na słuchawkach, bo dźwięk jest bardzo dobrze zrobiony. Walka jest dosyć prosta i czasem irytująca, szczególnie w wąskich korytarzach lub pomieszczeniach. Mnie gra wciągnęła bardzo. Polecam każdemu!
pieterkov
Ekspert
2024.11.04
Dla mnie, gracza którego ominął kult Silent Hilla, jest to po prostu gorsza kopia Resident Evil 2. Chodzimy, strzelamy, podnosimy itemy i strzelamy dalej. Mamy tylko 3 bronie i 2 przedmioty leczące, więc raptem 5 typów „consumables” do podnoszenia. Zero progresu siły gracza. Poza tym znajdujemy klucze i figurki/uchwyty do zagadek i to by było na tyle.W resident evil jest większa interaktywność, podnosimy nowe bronie, typy amunicji, dodatki do broni, do tego dochodzi zarządzanie ekwipunkiem. Tutaj po prostu idziemy przed siebie, gra jest w 90% liniowa. Jedyne pół-otwarte etapy to eksploracja miasta 2 czy 3 razy, ale moim zdaniem nie warto bo: a) nic nie widać (mgła jest stanowczo zbyt blisko, nie ma modów na to – tylko całkowite jej usunięcie). b) gra nie nagradza eksploracji inaczej niż kilkoma kolejnymi nabojami czy przedmiotami leczącymi.Lepiej niż resident evil gra zapewnia jednak poczucie zaszczucia – do samego końca możemy zginąć od paru ciosów manekina schowanego za rogiem i żadna ilość amunicji czy przedmiotów leczących nam nie pomoże na toporne ruchy postaci. Widać to zwłaszcza w topornych walkach z bossami gdzie po ścianach areny porozrzucane są amunicja i apteczki, przy czym podnoszenie ich trwa tak długo, że czasem lepiej przełączyć się na pistolet i dokończyć bossa w ten sposób niż próbować podnieść amunicję do strzelby i dostać w międzyczasie w twarz. O ile przedmiotów leczących pod koniec gry miałem kilkadziesiąt (brak limitu ekwipunku!), o tyle amunicji regularnie brakuje. Myślimy, że mamy jej dużo (kilkadziesiąt nabojów różnego typu), po czym trafia się boss lub pomieszczenie pełne przeciwników i nagle czyścimy się z amunicji do zera. Gra jednak dba, żebyśmy zawsze mieli „cokolwiek” i zawsze te kilka nabojów w szufladzie znajdziemy – nawet jeżeli 3/4 szuflad jest puste, żebyśmy nie nazbierali za dużo.Przejście gry truchtem, ale sprawdzając każdy pokój i szufladę zajęło mi nieco ponad 13h. Po około 8h miałem już dość, gra mogłaby być nieco krótsza, bo końcówka robi się powtarzalna i chcemy już zakończyć ten cyrk. Gra jest fatalnie zoptymalizowana – pomimo ustawień zgodnie z kanałem BenchmarKing na low/medium (z wyjątkiem tekstur na high) i karty 3070 gra wyciąga 50-60fps w 1080p w najgorszych lokacjach. W tych lepszych czasem ponad 100fps. Do tego stuttering co kilka kroków. Zależnie od lokacji niezauważalny (w tunelach) lub niesamowicie denerwujący (na otwartym terenie miasteczka lub podczas przechodzenia między pokojami np. w hotelu). Na szczęście pod koniec gry bardzo pomógł mi jeden konkretny mod (https://www.nexusmods.com/silenthill2/mods/42?tab=description ) który w niektórych lokacjach wręcz podwoił moje fpsy. Przykładowo w więzieniu pod towarzystwem historycznym fpsy skoczyły z 56 na 110.Plusem na pewno jest świetne audio - mocne odgłosy uderzeń, burzenia ścian czy obślizgłe dźwięki wydawane przez przeciwników. Musiałem jednak przyciszyć muzykę bo bardzo denerwowała, gdy wychodził na nas jeden słaby przeciwnik który padał po 3 strzałach, po czym po jego śmierci muzyka odpalała się na cały regulator zagłuszając radio, pozwalające sprawdzić czy będą kolejni przeciwnicy (na szczęście można włączyć wskaźnik wizualny radia, który pokazuje czy jest szum, czy nie). Jakiś szalony recenzent pisał, że to nie jest dobry remake bo gra ma jakoby więcej sensu, jest bardziej logiczna. Dla mnie nie jest. Jest tak samo porąbana jak Twin Peaks.Nie wiem co mają symbolizować 3 stany miasta (puste, zniszczone i z horroru). Nie wiem co mają symbolizować potwory (worki mięsa, pielęgniarki, piramidogłowi). Nie wiem, czy spotykane postacie są rzeczywiste czy tylko mają symbolizować jakieś cechy charakteru Jamesa (Maria pewnie symbolizuje myśli o zdradzie?). Mamy z nimi dialogi, ale są totalnie z czapy, nie mają żadnego sensu, więc wcale nie wybija to z uczucia dziwności.Nie wiem co ma symbolizować wtykanie ręki do dziury i wskakiwanie do dziur. Nie wiem co ma symbolizować porąbana geometria miasta np. więzienie pod towarzystwem historycznym, schody kilka pięter w dół, a potem magiczna teleportacja i jesteśmy na poziomie morza płynąc łódką po jeziorze. Gra to jedno wielkie „what the hell?” i mam wrażenie, że tak samo jak w grach From Softu, nie obejdzie się bez długiej lektury wiki i analiz youtuberów tłumaczących fabułę na podstawie skrawków informacji.Gra ma ten sam problem co Space Marine 2 - można ją tolerować, ale trudno ją zaakceptować.Można ją przejść, nie jest na tyle toporna, żeby odrzucała na start jak np. Alone in the Dark 2024 (chociaż AitD też przeszedłem do końca). Mimo tego jest klasę niżej niż RE 2. Po prostu nie ma sensu do niej wracać. Jednorazowa przygoda i do widzenia. Kultowa gra i wzór dla innych to na pewno nie będzie.
Bukary
Ekspert
2024.10.19
Ukończyłem SH2 i otrzymałem chyba najlepsze dla Jamesa zakończenie ("Odejście"), czyliSzkoda, że wydana na Xboxa opowieść Marii nie jest częścią remake'u, ponieważ ciekawie ukazuje, kto (co) tak naprawdę jest mistrzem marionetek w Silent Hill. Liczyłem na to, że w menu głównym pojawi się możliwość jej rozegrania w ramach NG+. Pewnie nie zostanie też odświeżona np. w formie DLC (może ze względu na jakieś kwestie licencyjne?).Tak czy inaczej, SH2 to znakomita historia. Kierując poczynaniami Jamesa, możemy na własne oczy zobaczyć Rzadko się zdarza, żeby udało się połączyć tak poważną problematykę z interesującą (wciągającą) rozgrywką. Świetna produkcja. 8.5/10. Gdyby modele i animacje postaci (twarzy) były lepsze, a wstawki filmowe zrealizowane bez błędów (przenikanie obiektów, tekstur itp.), z pewnością dałbym 9/10. Bo to akurat elementy, które mocno wpływają na odbiór fabuły i znacząco wytrącają z immersji.Gorąco polecam, jeśli ktoś lubi horrory lub gry z wyjątkowym klimatem.
zjazd
Ekspert
2024.10.11
Seria SH to wielki sentyment części 1-4 ograliśmy z kumplem na wszystkich poziomach zagadek i obczailliśmy wszystkie zakończenia miałem może z 16 lat i grało się z książkowym słownikiem w łapie. Potem filmy z których gry czerpały inspiracje. Pamiętam gdzieś w czasopiśmi wyczytaliśmy Drabine Jakubową i jakimś cudem niedługo później leciało na TVP, nagrałem sobie na VHSie takie czasy :) CO do samego remaku to jest bardzo dobry, nie popsuł tego uczucia kompletnego przygnębienia i bezbadziejnej sytuacji postaci. Walki rzeczywiście jest za dużo szczególnie w więzieniu ale włączajanie oświetlenia budynku odstrasza je na trochę więc można przebiec, ale wkurzało jak nie można było nawet przeczytać notatki spokojnie. Zagadki dobre i logiczne. Pewnie jak moderzy ostro się wezmą za mody do tej gry to przejdę jeszcze raz. Walka wg mnie zawsze musiałabyć trochę kanciasta to tak jak we śnie chcesz coś zrobić ale nie masz mocy albo nie wychodzi; zawsze tak to widziałem. Tutaj powiedziałbym że jest za łatwo robić dodge np. Graficznie jest ok nic specjalnego, chodzi ok, ale też na bank nie posiedzieli nad optymizacją za długo. Jak zawsze Xess wygląda lepiej niż FSR3 wstyd na karcie AMD. Muzyka jest majstersztyk, ale to było pewniakiem. Wszystkie rzeczy sporne typu kolorostyki, modele postacii pewnie będzie dało się dostosować modami albo wydadzą jakiegoś bezpłatnego DLC ze skórkami.
BFHDVBfd
Ekspert
2024.10.09
Dobra gra, ale nie wybitna. Do remaków Residentów 2 i 4 troszkę jej brakuje, najbardziej jeśli chodzi o tempo rozgrywki i ogólny feeling gry. W ocenach pomijam fabułę bo to mieli podane na tacy.Plusy:- Najlepsze udźwiękowienie jakie słyszałem w horrorach.- Świetna grafika- Depresyjny klimat, mgła robi robotę.- Świetna mimika twarzy i gra aktorska, szczególnie Jamesa.Minusy:- Walka po czasie strasznie nuży i męczy i polega na tym samym schemacie. W dużej ilości przypadków nie możemy jej ominąć.- Brzydkie postaci kobiece. Dlaczego Maria ma taką dużą głowę?- Trzeba grać przerwami bo strasznie męczy. Niepotrzebne wydłużanie gry, przez co nie raz męczyłem się aby ją ukończyć.- Optymalizacja kuleje, gra strasznie klatkuje, szczególnie podczas biegu.Jest to dobra gra i warta zakupu, na przecenie na pewno. Na 9 nie zasługuje, ale na 6 na pewno też nie. Ogólnie zostałem zaskoczony pozytywnie bo po pierwszych gameplayach byłem nastawiony negatywnie.
bartek21
Gracz
2025.10.09
To był mój pierwszy Silent Hill jaki grałem obawiałem się że z powodu małej różnorodności przeciwników gra mi się szybko znudzi ale fabuła wciąga na tyle mocno że to nie przeszkadza w ogóle w grze minusem jest zbyt mała różnorodność broni i przeciwników poza tym jest o wiele za dużo zagadek ja rozumiem że gra bez tego nie mogła być ale ich ilość w grze to zdecydowanie jest wadą zwłaszcza że było kilka takich co były mocno irytujące kolejnym minusem gry na którym najbardziej się zawiodłem jest to że gra była o wiele za mało przerażająca z powodu zbyt małej ilości przerażającej muzyki i projekt przeciwników nie był wystarczająco straszny aby wywoływać strach na ich widok lokacje były strasznie zrobione ale nie czułem niepokoju przechodząc przez nie niestety ale gra w gatunku horror jest średnia poziom trudności w grze jest dobrze wyważony dla początkujących graczy grafika mi pasowała bo nie jestem osobą która musi mieć w grze jak najpiękniejszą grafikę liczy się fabuła i gemplay grafika to tylko dodatek do gry system walki jest dobrze zrobiony wiadomo nie jest różnorodny ale to nie Dark Souls aby była duża różnorodność jak wyjdą remake kolejnych części to chętnie zagram
Piopip35playstation
Gracz
2025.09.04
Remake udany Polskie studio dało radę chociaż wielu w to wątpiło . Remake silent hill 2 dobrze odwzorowany historia jak i klimat jeśli ktoś nie ograł orginalu to polecam Remake.
NewGravedigger
Gracz
2024.11.22
Cóż, muszę zgodzić się z z recenzją. Poniekąd.Gra jest wizualnie bardzo dobra. Ciemność, latarka. Miód. Projekt poziomów zaskakująco dobry. W większości.Odgłosy. Miód.Gra generalnie jest bardzo dobra - jeśli porównamy ją do pozycji z tego 2001 czy 2004 r., kiedy wyszedł oryginał.Jeśli mamy oceniać ją przez pryzmat kolejnych 20 lat i aktualnych gier to niestety już taką dobrą pozycją nie jest. Mało broni. Powtarzalne aktywności. Powtarzalni przeciwnicy. Słabi bossowie. Widać, że względem oryginału poczynione pewne ulepszenia jeśli chodzi o walkę, zakres ciosów (albo np. poziom, w którym chodzimy bez broni) itd. ALE wydaje się, że jest to za mało, żeby teraz cieszyć się grą na maksa. Z drugiej strony remake zabiera nawet elementy z oryginału, np. niektórych przeciwników. Nie wiem też dlaczego blober zabrał możliwość zabicia dwóch piramidogłowych na raz. Nie rozumiem zabiegu ograniczającego.W oryginał grałem 2 lub 3 te 20 lat temu. Nie pamiętam zatem dokładnie przebiegu rozgrywki, jednak nie przypominam sobie, żebym się na końcu tak męczył. W przypadku remaku na etapie labiryntu miałem już dosyć robienia non stop tego samego. Szlag mnie trafiał, gdy gra nie reagowała na przycisk E tylko dlatego, że byłem delikatnie pod złym kątem względem itemka. Druga rzecz, to brak konsekwencji w walce wręcz. Raz mogę uderzyć 3 razy, raz 2, a raz potwór po jednym uderzeniu się na mnie rzuca.O radio pisałem wyżej.Co do fabuły, to akurat uważam, że takie ułatwienie jej zrozumienia wyszło grze na plus. Są dwa dodatkowe zakończenia, jednak ani mi nawet w głowie kolejne przechodzenie tej dłużyzny.Generalnie uważam, że jednak remake powinien odpowiadać czasom, gdy wychodzi, a nie być ulepszonym wizualnie oryginałem.
Damix199
Gracz
2024.11.22
To była długa i bolesna przeprawa, jestem skłonny polecić ten tytuł fanom, postronny człowiek będzie raczej wkurzony tą grą.
Filip Melzacki
GRYOnline.pl Team
2025.09.24
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2024.10.16
Mateo191
Gracz
2025.10.15
Ocena STEAM
Przytłaczająco pozytywne (50 178)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
Ocena OpenCritic
98% rekomendacji (148)
GameSpot
Mark Delaney
Impulsegamer
Marc Rigg
GamesRadar+
Leon Hurley
God is a Geek
Chris White
Cubed3
Sandy Kirchner-Wilson