Data wydania: 16 lutego 2016
Piąta pełnoprawna odsłona jednej z najdłuższych i najpopularniejszych serii bijatyk firmy Capcom, zapoczątkowanej jeszcze w 1987 roku. Gra oferuje nowy, bardziej złożony i jednocześnie łatwy do nauczenia model walki, wzbogacony o trzy zupełnie nowe techniki: V-Skills, V-Reversals oraz V-Triggers, bazujące na odnawialnym pasku energii V-Gauge.
GRYOnline
Gracze
Steam
Street Fighter V to wydana m.in. na komputery osobiste piąta główna odsłona kultowego japońskiego cyklu bijatyk, zapoczątkowanego w 1987 roku. Tak jak w całej dotychczasowej historii tej serii, mamy do czynienia z dziełem japońskiej firmy Capcom. Wersja pecetowa jest jedną z zaledwie dwóch, w których ukazała się piątka – stało się tak z powodu „strategicznego partnerstwa”, jakie deweloper zawarł z Sony Computer Entertainment. Mimo stosunkowo niewielkich różnic graficznych względem poprzedniej odsłony, Street Fighter V ma wyraźnie wyższe wymagania sprzętowe – nie na tyle jednak, by miała potrzebować peceta z górnej półki.
Mechanizmy rozgrywki w Street Fighter V na platformie PC i PS4 nie uległy większym zmianom względem poprzednich odsłon serii. Nadal mamy do czynienia z klasyczną bijatyką, w której dwie postacie stają naprzeciw siebie, by walczyć przy użyciu szerokiej gamy mniej lub bardziej efektownych ataków. W wersji podstawowej gry znalazło się 16 zawodników, z czego czworo pojawia się po raz pierwszy w historii cyklu.
Największą zmianą w mechanice walki w Street Fighter V jest V-Gauge – specjalny pasek, który napełnia się, gdy postać jest atakowana. Gracz może robić użytek z gromadzonej w nim energii na trzy sposoby. V-Skills to wyjątkowe ataki, inne dla każdego wojownika, V-Reversals umożliwiają wyprowadzanie kontruderzeń, natomiast V-Triggers pochłaniają cały V-Gauge, oferując w zamian czasową premię (np. zwiększenie zadawanych obrażeń). Oprócz tego dodano Stun Gauge, który w momencie napełnienia – po otrzymaniu określonej liczby ciosów – powoduje czasowe oszołomienie postaci (ma on na celu skłonienie graczy do bardziej ofensywnego stylu rozgrywki).
Mimo tych nowości nie zabrakło miejsca na rozwiązania wprowadzone w poprzednich Street Fighterach, na czele z EX Gauge – paskiem ładującym się przy wyprowadzaniu ataków i pozwalającym wykonywać specjalne ruchy lub przepotężne kombosy (Critical Arts).
Street Fighter V na PC i PS4 oferuje klasyczne formy rozgrywki, zarówno dla jednego, jak i wielu graczy. Mamy tu tryb fabularny, pojedyncze walki i małe turnieje, multiplayer sieciowy i na wspólnym ekranie etc. Nie brakuje również opcji treningu do uczenia się ciosów i szlifowania swoich umiejętności.
Koncepcja artystyczna w Street Fighter V na platformie PC i PS4 nie uległa większym zmianom względem poprzednich gier z serii – nadal mamy do czynienia z pełnym trójwymiarem, ale podanym w nieco karykaturalnej, komiksowej formie. Z tego względu trudno mówić o graficznej rewolucji względem Street Fighter IV, mimo że zastosowano nowy silnik – Unreal Engine 4.
Warto też wspomnieć, że Street Fighter V oferuje możliwość wspólnego grania użytkownikom pecetów i PlayStation 4 (funkcja cross-platform).
Autor opisu gry: Krzysztof Mysiak
Platformy:
PlayStation 4
PC Windows
Gry podobne:
27GIER
Seria bijatyk zaliczana do ścisłego kanonu gatunku. Cykl został wykreowany przez Takashiego Nishiyamę oraz Hiroshiego Matsumoto i jest uznawany za jedną z najważniejszych marek w portfolio japońskiej firmy Capcom.
11 kwietnia 2021
Znacie ten stan, gdy czekaliście na grę od miesięcy, a po premierze tytuł reklamowany jako ósmy cud świata okazał się technicznym bałaganem? Na pewno. My także znamy i chcemy dziś przypomnieć gry, których start był katastrofą.
28 marca 2019
Wśród czterech najmocniejszych premier początku roku aż dwa tytuły – Resident Evil 2 i Devil May Cry 5 - wyszły spod ręki japońskiej firmy, która jeszcze kilka lat temu ledwo utrzymywała się na powierzchni, co rusz rozczarowując swoich fanów.
11 lipca 2018
Wielka konsolowa wojna fanbojowa weszła ostatnio w kolejną fazę. Epicentrum starć stały się rozgrywki między posiadaczami różnych platform. Badania dowodzą jednak, że całe to zamieszanie dotyczy elementu, który większości graczy zupełnie nie interesuje.
21 kwietnia 2018
„Gry jako usługi” to nie tylko mikrotransakcje, niedobór zawartości czy rozwodniona warstwa fabularna. To także szansa na naprawę tego, co nie działało i zmianę irytujących kaczątek w dające sporo radości łabędzie.
9 czerwca 2017
Cztery bijatyki z uznanych serii debiutujące na rynku w ciągu jednego miesiąca – takiego dobrobytu nie mieliśmy w gatunku od dawna. Z tej okazji sprawdziliśmy, w jakich grach najbardziej lubimy w redakcji prać się po twarzach.
Nowy wyciek dokumentów skradzionych z serwerów firmy Capcom potwierdza, że Street Fighter 6 powstaje i trafi na konsole oraz pecety.
gry
Paweł Musiolik
19 listopada 2020
Poznaliśmy zawartość kolejnego wydania PS Plus. We wrześniu do subskrybentów usługi powędrują dwa tytuły – Playerunknown's Battlegrounds i Street Fighter V.
promocje
Agnieszka Adamus
26 sierpnia 2020
Jutro ruszy dwutygodniowy darmowy okres próbny gry Street Fighter 5. Pozwoli on przetestować bijatykę przed startem piątego sezonu.
promocje
Adrian Werner
4 sierpnia 2020
Z okazji turnieju Evo 2019 firma Capcom udostępni do bezpłatnego przetestowania na PC (Steam) oraz PlayStation 4 bijatykę Street Fighter V. Od 1 do 11 sierpnia każdy zainteresowany będzie mógł sprawdzić podstawową wersję gry oraz postacie, które uzupełniły ją w ramach trzeciego sezonu.
gry
Miłosz Szubert
30 lipca 2019
Do 19 grudnia trwać będzie jeszcze darmowy tydzień z grą Street Fighter V: Arcade Edition w serwisie Steam oraz na PlayStation 4. Chętni mogą ściągnąć testowego klienta tytułu, oferującego kilkanaście grywalnych postaci oraz większość dostępnych trybów rozgrywki.
promocje
Michał Kułakowski
15 grudnia 2018
Na platformie Steam wystartował darmowy weekend z aż sześcioma grami. Przez najbliższe kilka dni będzie można bezpłatnie wypróbować, a także kupić po obniżonych cenach takie tytuły, jak Street Fighter V, Tekken 7, BlazBlue: Cross Tag Battle, Absolver, Endless Space 2 i Endless Legend.
promocje
Miłosz Szubert
3 sierpnia 2018
Firma Capcom zapowiedziała zbiorcze wydanie cyklu Street Fighter. Street Fighter 30th Anniversary Collection pozwoli na zagranie w 12 klasycznych odsłon popularnej serii bijatyk, przy okazji oferując garść dodatkowych atrakcji. Ponadto ujawniono listę wojowników, którzy zadebiutują w trzecim sezonie Street Fighter V.
gry
Jakub Błażewicz
11 grudnia 2017
Firma Capcom zapowiedziała Street Fighter V: Arcade Edition, czyli swego rodzaju kompletne wydanie piątej odsłony swojego flagowego cyklu bijatyk. Niemniej, autorzy pokusili się o implementację szerego nowości, które zostaną udostępnione za darmo również posiadaczom podstawowej wersji gry.
gry
Krystian Pieniążek
5 października 2017
Firma Capcom ujawniła, jak sprzedawały się jej niedawno wydane produkcje. O ile Resident Evil VII: Biohazard cieszy się dużą popularnością, tak Street Fighter V i Dead Rising 4 nie okazały się komercyjnymi hitami.
gry
Jakub Mirowski
28 lipca 2017
Dziś piszemy o „ciężkim” DLC do American Truck Simulator, rezygnacji scenarzysty Jaya Pinkertona z posady w Valve i plotkach o Super Street Fighter V. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Sobiepan
8 czerwca 2017
Popularne pliki do pobrania do gry Street Fighter V.
trainer Street Fighter V - v1.0 +12 TRAINER - 19 lutego 2016
trainer Street Fighter V - v3.05 +12 Trainer - 10 lipca 2018
trainer Street Fighter V - v2.090b +15 TRAINER - 13 stycznia 2018
trainer Street Fighter V - SAVE GAME - 27 sierpnia 2017
gra Street Fighter V - Haymaker - 11 grudnia 2021
demo Street Fighter V - benchmark - 30 czerwca 2021
Wymagania sprzętowe gry Street Fighter V:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-4160 3.6 GHz, 6 GB RAM, karta grafiki 1.5 GB GeForce GTX 480 lub lepsza, Windows 7 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4690K 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 960 / Radeon R7 370 lub lepsza, Windows 7/8/10 64-bit.
Lista małych dodatków do gry Street Fighter V:
DLC Season 5 Character Pass 11 lutego 2021
DLC Season 4 Character Pass 14 lutego 2020
DLC Season 3 Character Pass 16 stycznia 2018
DLC Season 2 Character Pass 20 grudnia 2016
DLC Season 1 Character Pass 16 lutego 2016
Średnie Oceny:
Średnia z 3 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 1193 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 27505 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Michał Grygorcewicz
GRYOnline.pl Team
2017.03.16
Rok po premierze, Street Fighter V ma solidne tryby zabawy dla pojedynczego gracza, świetny system walki oraz doskonały dobór charakterystycznych postaci. System zbierania waluty, za którą można dokupić bonusowych wojowników, areny i kostiumy również został nieźle zbalansowany, nie robiąc od razu najazdu na nasze portfele. Jednocześnie jednak BARDZO długie czasy oczekiwania oraz konieczność użerania się z wiecznie zrywającymi połączenie serwerami bardzo skutecznie odbierają frajdę czerpaną z obcowania z tym tytułem. Pełna recenzja: https://gameplay.pl/news.asp?ID=103015
kęsik
Ekspert
2016.02.20
Strasznie słabo się w to gra. Grałem ostatnio w Dead or Alive 5 i dużo lepiej i przyjemniej mi się grało niż w SFV. Walka w SFV wydaje mi się strasznie drętwa i powolna. W ogóle nie sprawia żadnej radości i przyjemności. Pamiętam, że kiedyś gdy grałem w SFIV grało mi się dużo przyjemniej. Teraz w zasadzie pograłem chwilę i już mam dość.
SULIK
Ekspert
2019.12.24
HotshotGG Junior
Uproszczona gra w porównaniu do IV, ale wciąż próg wejścia dla przeciętnego gracza, który nigdy nie miał styczności z klasycznymi bijatykami może wydawać się druzgoczący. Klasyczne bijatyki mają to do siebie, że trzeba w nie zainwestować sporo czasu i wysiłku, by móc odczuć kompletną satysfakcję, bo to gry, które opierają się na konkurencji, bez skrupulatnego codziennego treningu jest to niewykonalne. Co tu dużo gadać, to jak prawdziwe sztuki walki, wymaga dyscypliny, hartu ducha i ciała, jak i żelaznych nerwów.
Po opanowaniu podstaw warto zapoznać się z niewidoczną gołym okiem, czarną magią, znaną jako frame-data (hitbox, hurtbox) i zaawansowanymi terminami pochodnymi takimi jak, hit confirm, footsies, buffers, crossups, meaty, frame trap, okizeme, shimmy, fuzzy guard, cancels... poprzez demonstracje na youtubie.
"Nawalanki" wbrew pozorom również wymagają myślenia i nieco strategii dopasowanej do przeciwnika więc teoria o grze jest tak samo ważna, jak i praktyka, np. jakie ruchy należy wykonać, by móc konsekwentnie "ukrać" poczynania danej postaci przeciwnika? To wszystko ma znaczenie, do tego dochodzi element psychologiczny, grając z żywym graczem.
Heklus Legionista
Gameplay nadal dobry, ale reszta... Jestem zdenerwowany na siebie, że to kupiłem. Gra tak okrojona, że najtańsza opcja powinna być raczej za darmo, bo to bardziej demo gry niż pełnoprawna produkcja. Ilość dostępnych postaci jest wprost żałośnie niska. Z tego co liczyłem masz dostępne 16 postaci, a do odblokowania 23... po dwóch godzinach grania byłem w stanie kupić 1! tylko postać. Nie dziwi mnie tak niska ocena tej gry, bo nie zasługuje na nic więcej niż 3 za sam gameplay, bo dalej dobrze się gra, ale kupowanie podstawowej wersji mija się z celem, nie warto, zupełnie. Omijać grę szerokim łukiem, bo Capcom stał się paskudnie pazerny, nie zapełniajmy im kieszeni. W dodatku Sagat nie jest dostępny w tej podstawowej wersji, co dla mnie jest skandalem.
marc73 Junior
Byłem pewien że funkcja wibracji w gamepadzie w 21 wieku jest już standardem, niestety tutaj tego nie ma, nie wiem jak wersja na konsole. 16 postaci na start a reszta do kupienia, to żart? Lepiej kupić Ultra Street Fighter IV (też nie ma wibracji ale przynajmniej są wszystkie postacie od początku) albo Tekken 7 (który ma wibracje). Stanowczo odradzam!
Kester2137 Junior
Sama gra jest bardzo dobrze zrobiona lecz serwery i niektóre mechaniki tej gry to zwykły żart jeśli ktoś chciałby kupić ten tytuł mocno odradzam największe gówno jakie grałem.