Madmind Studio to polskie niezależne studio deweloperskie, produkujące gry na komputery osobiste i konsole. Firma została założona w 2016 roku, a jej szefem jest Tomasz Dutkiewicz. Siedziba zespołu mieści się w Bydgoszczy – zatrudnienie znajduje w nim obecnie dziewięciu pracowników.
Historia zespołu Madmind Studio jest stosunkowo krótka. Firma została założona w 2016 roku przez Tomasza Dutkiewicza. W jej skład wchodzą ludzie, którzy wcześniej pracowali nad grami klasy AAA, na czele z takimi pozycjami, jak choćby Wiedźmin 3: Dziki Gon, czy Tom Clancy's The Division.
Debiutancką produkcją studia jest Agony, czyli pierwszoosobowy survival horror na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One. Projekt ma za sobą udaną kampanię w serwisie Kickstarter – w październiku 2016 roku twórcom udało się zebrać ponad 182 tysiące dolarów, a zatem niemal trzykrotnie więcej niż 66,666 dolarów przewidziane jako cel zbiórki. Wydawcą tytułu została firma PlayWay.
Agony zadebiutowało w maju 2018 roku i nie odniosło spodziewanego sukcesu artystycznego. Produkcja zbierała fatalne oceny, a niedługo po premierze deweloperzy wydali oświadczenie, w którym odnieśli się do zaistniałej sytuacji. Można było w nim przeczytać nie tylko o powodach takiego stanu rzeczy (mowa przede wszystkim o nieprzemyślanej rozbudowie projektu z myślą o konsolowych odbiorcach, co poskutkowało sztucznym wydłużeniem rozgrywki), lecz także o zbliżającej się premierze niepoddanej cenzurze oraz rozbudowanej wersji Unrated. Ta miała trafić na komputery osobiste (z kategorią wiekową Adult Only nie miała szans na ukazanie się na innych platformach) jesienią.
Kiedy pod koniec czerwca wyszło na jaw, że studio boryka się z problemami finansowymi, przyszłość produkcji stanęła pod dużym znakiem zapytania. W połowie października okazało się jednak, że Agony Unrated jest już na ostatniej prostej na wirtualne półki sklepu Steam, na które ostatecznie trafiło zaledwie dwa tygodnie później. Co więcej, w międzyczasie zapowiedziano również konwersję oryginalnego Agony na konsolę Nintendo Switch. Nim jednak Agony zadebiutowało na platformie giganta z Kioto (31 października 2019 roku), zespół Madmind Studio zaprezentował światu swoje dwa kolejne dzieła. Pierwszym z nich jest survival horror pod tytułem Paranoid, w którym gracze przejmują kontrolę nad cierpiącym na zaburzenia psychiczne i żyjącym w odosobnieniu Patrickiem Calmanem, z którym po trzynastu latach od zaginięcia skontaktowała się zaginiona siostra. Niejako po przeciwnej stronie barykady znajduje się Succubus, czyli brutalna gra akcji osadzona w uniwersum wykreowanym na potrzeby Agony, w której wcielamy się w tytułowego Sukuba siejącego spustoszenie wśród demonów służących Bafometowi.
Jako pierwszy zadebiutował Succubus. Gra trafiła na komputery osobiste w październiku 2021 roku, zaś z czasem pojawiła się również na konsolach. Na platformie Steam omawiana produkcja doczekała się „w większości pozytywnych” recenzji. Nim do sprzedaży trafił Paranoid, Madmind Studio dostarczyło dodatkowy projekt, czyli grę akcji FPP pod tytułem Void Slayer. Produkcja pojawiła się na komputerach osobistych w styczniu 2022 roku i otrzymała „pozytywne” oceny od użytkowników Steama, jednak przeszła bez większego echa. Paranoid pojawił się w grudniu 2023 roku, a jego odbiór był zbliżony do tego, jaki gracze i recenzenci zafundowali Agony; tytuł otrzymał „w większości negatywne” recenzje na platformie Steam i nie zdołał przebić się do masowej świadomości.
W międzyczasie Madmind Studio zapowiedziało jeszcze jedną produkcję osadzoną w swoim piekielnym uniwersum. Mowa o Agony: Lords of Hell, czyli RTS-ie, w którym zadaniem graczy miało być udzielenie królowi Nimrodowi pomocy w przejęciu kontroli nad czeluściami.
Lista wszystkich gier wyprodukowanych przez Madmind Studio.
Paranoid - 15 grudnia 2023 - PC
Void Slayer - 24 stycznia 2022 - PC
Succubus - 5 października 2021 - PC, PS4, PS5, XONE, Switch, XSX
Agony Unrated - 30 października 2018 - PC
Agony - 29 maja 2018 - PC, XONE, PS4, Switch
Agony: Lords of Hell - Anulowana - PC
Madmind Studio to polskie niezależne studio deweloperskie, produkujące gry na komputery osobiste i konsole. Firma została założona w 2016 roku, a jej szefem jest Tomasz Dutkiewicz. Siedziba zespołu mieści się w Bydgoszczy – zatrudnienie znajduje w nim obecnie dziewięciu pracowników.
Historia zespołu Madmind Studio jest stosunkowo krótka. Firma została założona w 2016 roku przez Tomasza Dutkiewicza. W jej skład wchodzą ludzie, którzy wcześniej pracowali nad grami klasy AAA, na czele z takimi pozycjami, jak choćby Wiedźmin 3: Dziki Gon, czy Tom Clancy's The Division.
Debiutancką produkcją studia jest Agony, czyli pierwszoosobowy survival horror na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One. Projekt ma za sobą udaną kampanię w serwisie Kickstarter – w październiku 2016 roku twórcom udało się zebrać ponad 182 tysiące dolarów, a zatem niemal trzykrotnie więcej niż 66,666 dolarów przewidziane jako cel zbiórki. Wydawcą tytułu została firma PlayWay.
Agony zadebiutowało w maju 2018 roku i nie odniosło spodziewanego sukcesu artystycznego. Produkcja zbierała fatalne oceny, a niedługo po premierze deweloperzy wydali oświadczenie, w którym odnieśli się do zaistniałej sytuacji. Można było w nim przeczytać nie tylko o powodach takiego stanu rzeczy (mowa przede wszystkim o nieprzemyślanej rozbudowie projektu z myślą o konsolowych odbiorcach, co poskutkowało sztucznym wydłużeniem rozgrywki), lecz także o zbliżającej się premierze niepoddanej cenzurze oraz rozbudowanej wersji Unrated. Ta miała trafić na komputery osobiste (z kategorią wiekową Adult Only nie miała szans na ukazanie się na innych platformach) jesienią.
Kiedy pod koniec czerwca wyszło na jaw, że studio boryka się z problemami finansowymi, przyszłość produkcji stanęła pod dużym znakiem zapytania. W połowie października okazało się jednak, że Agony Unrated jest już na ostatniej prostej na wirtualne półki sklepu Steam, na które ostatecznie trafiło zaledwie dwa tygodnie później. Co więcej, w międzyczasie zapowiedziano również konwersję oryginalnego Agony na konsolę Nintendo Switch. Nim jednak Agony zadebiutowało na platformie giganta z Kioto (31 października 2019 roku), zespół Madmind Studio zaprezentował światu swoje dwa kolejne dzieła. Pierwszym z nich jest survival horror pod tytułem Paranoid, w którym gracze przejmują kontrolę nad cierpiącym na zaburzenia psychiczne i żyjącym w odosobnieniu Patrickiem Calmanem, z którym po trzynastu latach od zaginięcia skontaktowała się zaginiona siostra. Niejako po przeciwnej stronie barykady znajduje się Succubus, czyli brutalna gra akcji osadzona w uniwersum wykreowanym na potrzeby Agony, w której wcielamy się w tytułowego Sukuba siejącego spustoszenie wśród demonów służących Bafometowi.
Jako pierwszy zadebiutował Succubus. Gra trafiła na komputery osobiste w październiku 2021 roku, zaś z czasem pojawiła się również na konsolach. Na platformie Steam omawiana produkcja doczekała się „w większości pozytywnych” recenzji. Nim do sprzedaży trafił Paranoid, Madmind Studio dostarczyło dodatkowy projekt, czyli grę akcji FPP pod tytułem Void Slayer. Produkcja pojawiła się na komputerach osobistych w styczniu 2022 roku i otrzymała „pozytywne” oceny od użytkowników Steama, jednak przeszła bez większego echa. Paranoid pojawił się w grudniu 2023 roku, a jego odbiór był zbliżony do tego, jaki gracze i recenzenci zafundowali Agony; tytuł otrzymał „w większości negatywne” recenzje na platformie Steam i nie zdołał przebić się do masowej świadomości.
W międzyczasie Madmind Studio zapowiedziało jeszcze jedną produkcję osadzoną w swoim piekielnym uniwersum. Mowa o Agony: Lords of Hell, czyli RTS-ie, w którym zadaniem graczy miało być udzielenie królowi Nimrodowi pomocy w przejęciu kontroli nad czeluściami.
Lista wszystkich gier wydanych przez Madmind Studio.
Paranoid - 15 grudnia 2023 - PC
Void Slayer - 24 stycznia 2022 - PC
Succubus - 5 października 2021 - PC, XONE, Switch, XSX
Agony Unrated - 30 października 2018 - PC
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują takie gry, jak Pioneers of Pagonia, Ready or Not, Stargate: Timekeepers, United 1944, House Flipper 2, Bahnsen Knights oraz Witch on the Holy Night.
gry
Adrian Werner
11 grudnia 2023 08:45
Studio Madmind ogłosiło, że jego kontrowersyjna produkcja Succubus VR została usunięta ze Steama. Trudno się temu dziwić, biorąc pod uwagę treści, jakie gra zawierała.
gry
Kamil Kleszyk
5 kwietnia 2023 12:42
W tym tygodniu na Steamie zadebiutują głównie małe produkcje, takie jak Succubus - Red Goddess, Beastie Bay DX, Dead Unending, Depersonalization, Surrounded czy The House of Da Vinci 3.
gry
Adrian Werner
19 grudnia 2022 08:41
Rodzime studio Madmind udostępniło wymagania sprzętowe gry Succubus, czyli produkcji pobocznej w stosunku do Agony. Autorzy wypuścili również pierwszy gameplay.
gry
Adrian Werner
22 października 2019 09:22
Rodzime Madmind Studio poinformowało, że łączna sprzedaż Agony i Agony Unrated na PC przekroczyła 90 tys. egzemplarzy. Wersje konsolowe znalazły natomiast co najmniej 60 tys. nabywców.
gry
Adrian Werner
4 lutego 2019 09:16
Polski zespół Madmind Studio zapowiedział projekt SUCCUBUS, czyli spin-off gry Agony, który pozwoli wcielić się w tytułową Sukkubę. W odróżnieniu od skradankowo-przygodowego pierwowzoru, będzie to tytuł bardziej nastawiony na akcję.
gry
Adrian Werner
20 grudnia 2018 11:29
Serwis Metacritic opublikował zestawienie najgorzej ocenianych gier roku. Tym razem zaskakująco wiele produkcji w pierwszej dziesiątce ukazało się pod szyldem dużych wydawców. Dwa miejsca zajęły również tytuły z Polski.
gry
Adrian Werner
18 grudnia 2018 12:59
Bydgoskie studio Madmind zapowiedziało nowy survival horror o nazwie Paranoid. Twórcy znani z Agony udostępnili w sieci materiał wideo prezentujący najnowszą produkcję w ruchu. Gra zapowiada się na mroczną i brutalną.
gry
Konrad Serafiński
5 listopada 2018 19:50
Agony Unrated, czyli nieocenzurowana wersja piekielnego survival horroru rodem z Polski, najwyraźniej jest już na ostatniej prostej na platformę Steam… nawet pomimo tego, że prace nad nią miały zostać wstrzymane w czerwcu.
gry
Krystian Pieniążek
16 października 2018 17:24
Studio Madmind, twórcy piekielnego Agony, borykają się z problemami finansowymi. Tym samym powstanie zapowiedzianej na początku miesiąca nieocenzurowanej wersji gry stało się niemożliwe. W planach jest jednak wydawanie kolejnych patchy.
gry
Miłosz Szubert
26 czerwca 2018 10:20