Data wydania: 14 sierpnia 2012
Sequel wydanej w 2010 roku gry akcji Darksiders, autorstwa studia deweloperskiego Vigil Games. Fabuła Darksiders II przedstawia perypetie kolejnego z apokaliptycznych jeźdźców – Śmierci. Bohater spieszy na pomoc swemu bratu – Wojnie, którego oskarżono o przedwczesne wywołanie Apokalipsy. W tym celu protagonista musi udowodnić istnienie spisku i wskrzesić unicestwioną w Ostatecznej Wojnie ludzkość.
GRYOnline
Gracze
Darksiders II to kontynuacja ciepło przyjętej gry stanowiącej połączenie elementów akcji z gatunkiem RPG. Wykonawcą projektu po raz drugi jest studio Vigil Games założone przez słynnego Joego Madureirę – autora tak znanych serii komiksów jak X-men, The Ultimates czy Battle Chasers.
Fabuła gry nawiązuje bezpośrednio do części pierwszej. Ponownie mamy do czynienia z wariacją na temat Apokalipsy św. Jana, zaś całą historię dane jest nam przeżywać z perspektywy jednego z zapowiedzianych przez ewangelistę Czterech Jeźdźców - Śmierci. Nasz podopieczny zaczyna swoją przygodę w zaświatach, gdzie próbuje dowiedzieć się, jak może pomóc Wojnie, który – jak wiemy z pierwszej części – nieźle narozrabiał. Szybszemu i zwinniejszemu Śmierci w pokonywaniu świata towarzyszy wierny rumak Rozpacz oraz wrona Proch.
W stosunku do pierwszej odsłony Darksiders autorzy położyli większy nacisk na wielkość i różnorodność przemierzanych obszarów. Są to między innymi posępne ruiny pradawnych konstrukcji, tereny leśne, obszary skute lodem, siedliska aniołów oraz pieczary demonów. Mamy teraz do czynienia z czterokrotnie większym światem niż poprzednio, a każda z przemierzanych lokacji zawiera tyle podziemi ile cała pierwsza część. Śmierć, zwinny niczym bohater serii Prince of Persia, pokonuje przeszkody w iście akrobatycznym stylu. Stawiane przed nim zadania podzielono na główne i poboczne. Te pierwsze popychają fabułę do przodu, a drugie pozwalają na odkrycie ukrytych miejsc i pozyskanie szczególnie rzadkich artefaktów. Wzorem chociażby gry Castlevania: Lords of Shadow dostęp do wielu miejscówek staje się możliwy dopiero po odblokowaniu ściśle określonych umiejętności sterowanej postaci. Śmierć w trakcie swojej krucjaty pozyskuje między innymi specjalny uchwyt do łapania się interaktywnych zaczepów, czy też dowiaduje się w jaki sposób aktywować portale i dzielić swoją duszę na dwie oddzielnie kontrolowane połówki.
Przeciwności jakie Śmierć napotyka na swojej drodze to z jednej strony różnego rodzaju zagadki logiczne, z drugiej hordy przeciwników, z których najtrudniejsi wymagają przemyślanego i sprytnego działania. Wypadający z zabitych wrogów losowy sprzęt, system cech i statystyk oraz możliwość ustalenia umiejętności pod własne preferencje, a także dobrania sprzętu pasującego do indywidualnego stylu rozgrywki nadają grze mocnej nuty RPG.
Darksiders II posiada nieco lepszą grafikę, niż to miało miejsce w części pierwszej. Autorzy popracowali nad widowiskowością oprawy audiowizualnej, poprawili też m.in. efekty specjalne, dźwięk i oświetlenie. Nad artystyczną stroną projektu po raz kolejny czuwał sam Joe Madureira. Za oprawę muzyczną gry odpowiada z kolei światowej klasy duński kompozytor Jesper Kyd, który w przeszłości zasłynął dzięki soundtrackom do takich produkcji jak Hitman: Contracts, Assassin's Creed czy Borderlands.
Autor opisu gry: Marek Grochowski
Platformy:
PC Windows 14 sierpnia 2012
Xbox 360 14 sierpnia 2012
PlayStation 3 14 sierpnia 2012
Nintendo Wii U 18 listopada 2012
Producent: Vigil Games
Wydawca: THQ Inc.
7GIER
Darksiders to seria przygodowych gier akcji z elementami RPG oraz perspektywą trzecioosobową. Cykl zapoczątkowało studio Vigil Games, którego jednym z założycieli był znany autor komiksów Joe Madureira (X-Men, Battle Chasers). Począwszy od części trzeciej, rolę dewelopera głównych odsłon cyklu pełni Gunfire Games, którego szeregi zasiliło wielu pracowników zamkniętego Vigil Games. Natomiast za produkcję spin-offu Darksiders Genesis odpowiedzialne jest studio Airship Syndicate, które również zostało założone przez deweloperów z Vigil Games, a przewodził mu nie kto inny, jak Joe Madureira. Kwestiami wydawniczymi początkowo zajmował się koncern THQ Inc., a po jego bankructwie w roku 2012 funkcję tę przejęło THQ Nordic (wcześniej znane jako Nordic Games).
Recenzja GRYOnline
Darksiders II to bardzo udana kontynuacja, adresowana przede wszystkim do fanów pierwszej części. Na szczęście bez problemu może ona zainteresować także tych graczy, którzy nie znają przygód Wojny, a po prostu szukają efektownego slashera. Gra zapewnia mnóstwo frajdy, skutecznie wymuszając nie tylko wykazywanie się małpią zręcznością, ale i logicznym myśleniem. Do bezgranicznego zachwytu zabrakło ładniejszej grafiki oraz nieco lepszego zakończenia, ale nie są to wady, które mogłyby zniechęcić do tego dzieła. To trafiona inwestycja, trzymająca graczy przed ekranami przez długi czas.
Aktualizacja: 21 grudnia 2017
Poradnik do gry Darksiders II zawiera bardzo dokładny i bogato ilustrowany opis przejścia. Solucja zawiera porady i wskazówki na temat eksploracji świata, sekretów, walk z przeciwnikami oraz rozwiązywania skomplikowanych zagadek logicznych.
21 listopada 2012
Wii U 30 listopada trafi na półki sklepowe w Europie, a co za tym idzie – i w Polsce. Oto gry na tę konsolę, jakie powinny się znaleźć wtedy w sprzedaży.
31 października 2012
Są bohaterowie, którzy tętnią życiem, są też tacy, których pulsu nie wyczujecie. Niby zimni i sztywni, ale rozgrzewają nas do czerwoności. Oto zestawienie najbardziej kultowych umarlaków!
23 maja 2012
Na nieco ponad 2 miesiące przed premierą sprawdzamy, czy ekipa Vigil Games potraktowała Darksiders II śmiertelnie poważnie, szykując kolejną porcję zabójczo absorbującej rozgrywki.
13 stycznia 2012
Wojna zaginął. Latem nadjedzie drugi jeździec Apokalipsy – Śmierć. Zaraza by to wzięła, że to jeszcze nie teraz. Odczuwamy bowiem Głód dobrych slasherów.
6 września 2011
W pierwszym Darksiders towarzyszyliśmy jednemu z czterech jeźdźców Apokalipsy w wyprawie na ziemię. W drugiej części serii wybierzemy się w zaświaty u boku Śmierci.
Kiedy THQ Nordic zapowiedziało Darksiders 4, serce zabiło mi żywiej. Wraca mój ulubiony cykl slasherów action-adventure o komiksowej apokalipsie – z czego tu się nie cieszyć? A potem zacząłem się zastanawiać i obawiać, czy nie podzieli losu Legacy of Kain.
opinie
Hubert Sosnowski
13 września 2025 12:00
Świetnym grom nie zawsze się udaje. Kiedy na barkach danej produkcji spoczywa los wydawcy, wysoka jakość może nie wystarczyć. Przekonaliśmy się o tym przy okazji jednej z moich ukochanych gier – Darksiders 2. Produkcji, która pogrzebała THQ.
opinie
Hubert Sosnowski
14 sierpnia 2022 11:35
W serwisie YouTube opublikowano długi film dokumentalny autorstwa ekipy Gameumentary. Ucieszą się z niego fani serii Darksiders, gdyż obraz traktuje właśnie o tym cyklu.
gry
Kamil Zwijacz
27 marca 2018 20:17
Darksiders II: Deathinitive Edition, ulepszone wydanie Darksiders II z 2012 roku, zadebiutowało dziś na komputerach PC. Jednocześnie firma Nordic Games przygotowała promocje dla osób posiadających oryginalne wydanie.
gry
Kamil Zwijacz
5 listopada 2015 11:27
Nordic Games zapowiedziało oficjalnie premierę definitywnej i rozszerzonej wersji gry Darksiders II, która pierwotnie ukazała się w 2012 roku. Port ukaże się w tym roku na konsolach PlayStation 4 i Xbox One. Wydawca przyznał również, że pracuje nad zupełnie nowym projektem związanym z marką.
gry
Michał Kułakowski
11 czerwca 2015 19:16
Lars Wingefors, szef firmy Nordic Games, wyjawił podczas rozmowy z redaktorem magazynu MCV, że 50 mln dolarów wydane przez THQ na produkcję Darksiders II to "niedorzeczna" kwota. Obecny właściciel marki stworzyłby produkt tej samej klasy za mniejsze pieniądze.
gry
Kamil Zwijacz
22 września 2014 11:13
Dobiega końca proces wyprzedaży majątku po koncernie THQ. Pod młotek trafiły ostatnie marki z portfolio wydawniczego amerykańskiej firmy, w tym Darksiders, MX, Homeworld i Red Faction. Według wstępnych ustaleń, uzyskano za nie ok. 7 milionów dolarów.
gry
Aleksander Kaczmarek
20 kwietnia 2013 17:00
Pojawiła się szansa na to, że seria Darksiders jednak powróci. Studio Crytek USA (składające się z byłych pracowników zespołu Vigil Games) zamierza nabyć tę markę w trakcie drugiej licytacji aktywów upadłej firmy THQ.
gry
Marcin Skierski
29 marca 2013 08:40
Wszystko wskazuje na to, że przynajmniej w najbliższym czasie nie doczekamy się zapowiedzi gry Darksiders III. Tak wynika z aktualnego stanowiska firmy Crytek, która niedawno założyła nowe studio Crytek USA, złożone z byłych pracowników zespołu Vigil Games (seria Darksiders).
gry
Marcin Skierski
5 lutego 2013 13:30
Aukcja aktywów THQ dobiegła końca. Wśród zwycięzców licytacji znalazła się m.in. firma Sega, która kupiła studio Relic i serię Company of Heroes oraz niemieckie Koch Media, które nabyło zespół Volition i cykl Saints Row. Niestety, nie było chętnych na znane z Darksiders studio Vigil, co oznacza koniec tego dewelopera.
gry
Adrian Werner
24 stycznia 2013 06:10
Popularne pliki do pobrania do gry Darksiders II.
trainer Darksiders II - v1.6 +23 Trainer - 3 stycznia 2013
trainer Darksiders II - +9 Trainer - 16 sierpnia 2012
trainer Darksiders II - v1.5 +23 Trainer - 4 października 2012
trainer Darksiders II - v1.1 +7 Trainer - 30 sierpnia 2012
trainer Darksiders II - Unlocker - 6 września 2012
trainer Darksiders II - v1.2 +23 Trainer - 6 września 2012
trainer Darksiders II - v1.1 +23 Trainer - 23 sierpnia 2012
trainer Darksiders II - v1.5 +8 Trainer - 4 października 2012
trainer Darksiders II - v1.3 +23 Trainer - 13 września 2012
trainer Darksiders II - v1.2 +8 Trainer - 13 września 2012
Wymagania sprzętowe gry Darksiders II:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Quad Core 2.7 GHz, 2 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), 20 GB HDD, Windows XP/Vista(SP1)/7, łącze internetowe.
Lista małych dodatków do gry Darksiders II:
DLC Argul's Tomb 26 września 2012
DLC Death Rides Pack 26 września 2012
Średnie Oceny:
Średnia z 10 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 2212 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Jacek Hałas
Recenzent GRYOnline.pl
2012.08.17
Czterej jeźdźcy Apokalipsy powrócili, a nas po zakończeniu przygody z Wojną czeka dla odmiany bliższy kontakt ze Śmiercią. Kontynuacja Darksiders oferuje wszystko to, dzięki czemu pierwsza część odniosła rynkowy sukces, dodając też wiele nowego.
ogórekdamian
Ekspert
2018.03.20
Niesamowita produkcja, świetnie zaprojektowane lokacje, satysfakcjonujący system walki, dość ciekawa fabuła, charyzmatyczny bohater, przyjemne zagadki. Krótko pisząc 30h świetnej zabawy. Polecam:D
gutosaw
Ekspert
2016.11.05
+++ Bardzo ciekawy główny bohater +++ Slasher z wieloma wątkami pobocznymi i lokacjami, do których się wraca ++ Świetna kontynuacja wątków z części pierwszej ++ Bossowie zapadający w pamięć ++ Dobrze wdrożony system RPG + Ciekawe zagadki + Interesujące bronie - - - Błąd uniemożliwiający dokończenie jednej misji pobocznej - - Kilka monotonnych lokacji - Dużo nieprzydatnych umiejętności
KORZYCH
Ekspert
2014.07.08
Gra jest cudna. Jak ja mogłem nie dostrzeć takiej gry na przestrzeni lat? Jak to się stało, że twórcy gier nigdy nie robili slasherów w takim stylu? Przecież to istny miód dla mojego fantazyjnego i zakutego łba ! :D Fabuła, ekwipunek, rozwój postaci, mnóstwo zadan, bardzo fajna grafika i mechanika - także walki. Epickie walki z bossami (choc często jednak za łatwe). Do tego zagadki z uzyciem roznorakich gadżetów. Praktycznie bezbłedna gra dla inteligentnych ludzi (a dla mniej są poradniki ;)).
mastarops
Ekspert
2014.05.08
Fabuła ciekawa, podana w interesujący i wciągający sposób, chociaż trochę się kupy nie trzyma (nie będę spoilował).Gameplay należny podzielić na 3 cześć:1. Walka raczej przyjemna, daje satysfakcję.2. Zagadki bardzo proste, właściwie to spowalniacze niż faktycznie wyzwanie, mi osobiście przeszkadzały. Wymuszane i nie pasujące do świata gry wyzwania (kule, platformy, teleporty, słupki w ścianach, narośla kryształów, powierzchnie do wspinania, bomby - wszystko to nie ma sensu w świecie gry).3. Questy, łącznie z głównymi ogólnie są 2 rodzaje questów :a) przynieś 1-3 czegośb) zabij 1-4 czegośCzyli nic ciekawego, podobnie jak z zagadkami, to wypełniacze czasu, sporo biegania, załatwiania itp.Ogólnie szkoda czasu, dla samej walki można pograć w dużo lepsze gry (dark souls). A reszta gry jest niestety na tyle upierdliwa, że po pierwszym rozdziale chciałem by to się w końcu skończyło. Jednak faktycznie muszę przyznać, że lepsza od 1. Daje 6 bo jednak wytrwałem do końca.
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2012.12.04
Darksiders II to na papierze większy, lepszy, bogatszy, dłuższy sequel niezwykle udanej części pierwszej. W praktyce okazuje się byc grą niewiele gorszą, ale wciąż niesłychanie rajcującą. Polecam!
Zuzanna Domeradzka
GRYOnline.pl Team
2022.07.25
Butryk89
Ekspert
2016.03.23
zvr
Ekspert
2016.03.21
kęsik
Ekspert
2016.03.18
Laslo Chorąży
ktoś porównał tę grę do Soul Reaver - dla mnie Soul reaver był bardziej klimatyczny, a główna postać fajniejsza. Ta gra mogłaby być lepsza gdyby nie skaszanione totalnie sterowanie na klawiaturze, jestem ciekaw czy wszyscy co dają wysokie oceny grali na padach na PC? Tak więc podsumowując jest to prawie bardzo dobra gra.
errtg Legionista
No i tu jest już troszeczkę gorzej, niż pierwsza część, ale nie tak, że wszystko. Po kolei.
Postać Śmierci jest bardzo fajnie zrobiona, nie ma w nim podobieństwa do Wojny, ma inną osobowość i to jest fajne.
Do tego fajny loot w grze, podział na klasę jakości. Trochę przeszkadza, jak mamy sporo fajnych broni i zbiera się śmieci, które dobrze by sprzedać albo wyrzucić, bo nowe się nie mieszczą. Ale jak się o to dba, to tego problemu nie ma. Ciekawy pomysł z przedmiotami typu "Possessed", można je rozwijać wedle własnego gustu. Choć sporo przedmiotów trzeba przepalić, by to było chociaż dobre. Ale pomysł fajny.
Bossowie są ciekawi i niektóre zagadki. Design poziomów jest bardzo ładny. Ale...
Mam wrażenie, że ten kto był obecny przy tej grze do pewnego etapu
spoiler start
Dotarcie do Drzewa życia, bo do tego momentu wszystko jest takie wielkie, monumentalne oraz czynności, które wykonujemy czy zadania, jakie dostajemy
spoiler stop
to nagle wygląda na to, jakby ten ktoś odszedł z zespołu, bo po tym etapie, jest taka kosmiczna nuda i powtarzalność oraz questy typu "goniec", że bardzo mnie to nudziło i odrzucało. Zmuszałem się by ukończyć tą grę. Jak podchodzi się do kolejnego NPC-a i znów dostaje się misję typu "musisz coś dla mnie zrobić" to się odechciewa. I tak za każdym razem...
spoiler start
Najbardziej boli to, gdy po wielu godzinach zdobywamy wreszcie ARCYWAŻNY klucz do Studni Dusz i co się okazuje ? Że to nie wystarczy, bo nagle ktoś sobie przypomniał, że musimy mieć jeszcze drugi klucz od Demonów... Serio, mam wrażenie, że wymyślano to na spontanie, by wydłużyć czas gry sztucznie.
spoiler stop
I do tego jeszcze zbieranie barachła, monety Vulgrima, kartki z książki, które na początku są tak rzadko rozsiane, by później leżeć praktycznie jedna obok drugiej ot tak po prostu za rogiem. W pewnym momencie są nowe znajdźki - Gnomy... po co ? Nie wiadomo... Ot tak, żebyś miał czego szukać jeszcze... No tu już jest bieda. Gdyby nie ciekawi bossowie, to bym tą grę porzucił już gdzieś w połowie, bo dialogi jakie tu są, to są po prostu mierne. Powtarzane są kwestie, jak do kogoś, kto ma pamięć złotej rybki - kilka razy w trakcie dialogu wspomina się o pewnych rzeczach.
Po tej części już nie miałem takich wielkich nadziei, że każda część będzie taka zajebista jak pierwsza, ale to co zobaczyłem w trzeciej... to tak miernego poziomu się nie spodziewałem...
zanonimizowany1371291 Pretorianin
Troszeczkę? Kompletna nuda przez pół gry. To samo i to samo i zbieractwo śmieci przez całą grę. I znowu te teleporty.
Ciekawe czy zrobią choć jedną dużą grę fantasy bez wulkanów i tych teleportów.
CentaurZbielska Legionista
W prawie każdym możliwym momencie tej gry są puzzle jest ich dużo więcej niż w jedynce tam naciskiem była walka tutaj są puzzle do pewnego momentu są zjadliwe ale gdzie nigdzie gdzie nie wejdziesz jest ta sama powtarzalny czynność to irytujące ale rozumiem że musieli czymś grę zapchać