
Data wydania: 31 października 2006
Kontynuacja przebojowej gry cRPG studia BioWare z 2002 roku, przygotowana tym razem przez ekipę Obsidian Entertainment, mającą na swym koncie drugą odsłonę serii Star Wars: Knight of the Old Republic. Fabuła Neverwinter Nights 2 rozpoczyna się kilka lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze, kiedy światu Forgotten Realms zagraża tajemniczy Król Cieni.
GRYOnline
Gracze
Neverwinter Nights 2 to kontynuacja hitowej gry role-playing, która premierę miała w połowie 2002 roku. Podobnie jak wcześniej, mamy do czynienia z tytułem opartym na zasadach trzeciej edycji systemu role-playing o nazwie Dungeons & Dragons. Za produkcję omawianego sequela odpowiedzialne jest studio Obsidian Entertainment. Warto dodać, iż dla tej firmy próba wyprodukowania solidnej kontynuacji nie jest czymś nowym. Obsidian jest bowiem odpowiedzialny za dobrze przyjętą przez graczy drugą część cRPG-a Star Wars: Knights of the Old Republic.
Fabuła sequela osadzona została w dobrze znanym miłośnikom pierwszej części świecie Forgotten Realms. Autorzy NWN 2 przygotowali rozbudowany tryb singleplayer, nie zapomnieli też jednak o miłośnikach potyczek sieciowych. Fabuła kilkudziesięciogodzinnej kampanii przeznaczonej dla pojedynczego gracza rozpoczyna się kilka lat po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej części gry. Kraina, która w przeszłości targana była licznymi konfliktami nie zaznała na długo spokoju. Wybrzeże Mieczy ponownie staje przed obliczem wojny. Właściwa gra opowiada o losach pewnego samotnego bohatera. W momencie, w którym poznaje go sam gracz jest on w drodze do Neverwinter. Zadanie wspomnianego herosa związane jest z posiadaną relikwią, która mieści w sobie niewyobrażalną moc. Jak na rasowy tytuł role-playing przystało, gra wypełniona jest licznymi zwrotami akcji. Cała zabawa podzielona została na kilka rozdziałów. Aby móc przejść dalej należy wykonać obowiązkowe zadania na aktualnie badanym obszarze. Fabuła gry wypełniona jest oczywiście wieloma mniejszymi questami, których nie trzeba podejmować się w celu osiągnięcia końcowego sukcesu.
Wspomniany multiplayer obejmuje przede wszystkim rozbudowane narzędzia edycyjne, dzięki którym można zaprojektować własną przygodę, a następnie zaprosić do zabawy innych graczy. Modyfikacje mogą również obejmować pojedyncze postaci, ekwipunek czy nawet skrypty odpowiedzialne za zachowanie poszczególnych osób.
System rozwoju postaci pozostawiono bez większych zmian, co nie oznacza, iż nie doczekał się on licznych usprawnień. Prowadzeni bohaterowie mogą korzystać z nowych typów umiejętności czy też nieznanych wcześniej czarów. Autorzy omawianej kontynuacji przygotowali również kilka nowych klas postaci. W przeciwieństwie do pierwszej części gry, która oferowała zaledwie jednego pomocnika, w sequelu gracz może zabrać ze sobą aż trzy inne osoby. Co więcej, posiada nad nimi pełną kontrolę. Gra działa na silniku graficznym nowej generacji nazwanym Electron, który obsługuje m. in. dynamiczne oświetlenie, mapowanie normalne oraz Shadery w wesji 3.0.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
 
Gry podobne:



4GRY
Cykl gier RPG, osadzonych w fantastycznym uniwersum Forgotten Realms (Zapomniane Krainy). Seria została zapoczątkowana przez studio BioWare, które wcześniej dostarczyło między innymi dwie pierwsze części bestsellerowego Baldur’s Gate’a. Jej druga odsłona została natomiast opracowana przez studio Obsidian Entertainment (również specjalizujące się w tym gatunku). Wydawcą obu gier było Atari. Po latach do grona deweloperów biorących udział w rozwoju marki dołączyła firma Beamdog, która przygotowała odświeżoną wersję jej pierwszej reprezentantki.
Recenzja GRYOnline
Każdy, kto z błyskiem w oku wspomina dokonania Bioware sprzed lat, przy Neverwinter Nights 2 poczuje się jak w domu.
 
Aktualizacja: 23 grudnia 2006
W poradniku do Neverwinter Nights 2 znajdziecie szczegółowy opis przejścia głównej kampanii gry oraz wszystkich misji pobocznych, jak również rozbudowany zestaw wskazówek na temat rozbudowy Warowni, którą gracz otrzymuje w pewnym momencie zabawy.
5 stycznia 2007
Przełom roku to czas podsumowań. Takoż i my pokusiliśmy się o ułożenie listy gier, które skradły nam serce w roku 2006. Oto Hity & kity 2006 według GRY-OnLine.
15 grudnia 2005
NWN przetłumaczono na 10 języków, sprzedano w 40 krajach świata w liczbie ponad 2 milionów egzemplarzy. Gra od chwili jej wydania otrzymała około osiemdziesięciu różnych nagród. Trudno się dziwić, że kontynuacja NWN wzbudza tak żywe zainteresowanie.
30 października 2005
W dniach 26-27 października, w Lyonie, gdzie mieści się główna siedziba Atari, odbyła się prezentacja szeregu gier, które znajdują się w planie wydawniczym tego cenionego wydawcy.
 
Oczywiście, że powstanie Baldur’s Gate 4. Bez Lariana to jednak ryzykowny projekt i Wizardsi powinni najpierw odkurzyć dwa RPG, za którymi się stęskniliśmy – i dać nam Neverwinter Nights 3 oraz Icewind Dale 3. Od odpowiednich twórców.
opinie
Hubert Sosnowski
12 października 2025 07:00
 
Gracze pecetowi muszą zdecydować, czy nabyć Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition na Steam, czy w GOG.com. Tym razem jest to trudniejszy wybór niż zazwyczaj.
gry
Adrian Werner
15 lipca 2025 19:20
 
Zapowiedzianio Neverwinter Nights 2: Enhanced Edition, czyli remaster klasycznego RPG-a studia Obsidian, osadzonego w uniwersum Zapomnianych Krain marki Dungeons & Dragons.
gry
Adrian Werner
8 czerwca 2025 21:17
 
Prawdopodobnie trwają prace nad odświeżoną wersją gry Neverwinter Nights 2. W serwisie SteamDB zaobserwowano „roboczą” kartę produkcji.
gry
Maciej Gaffke
12 lutego 2025 18:05
 
Studio Obsidian przypomniało o Neverwinter Nights 2. To klasyczne RPG ma już siedemnaście lat.
gry
Adrian Werner
1 listopada 2023 08:30
 
Po obejrzeniu ostatniego odcinka The Lord of the Rings: The Rings of Power nie chcecie opuszczać Śródziemia? W takim wypadku zainteresować Was mogą mody zainspirowane twórczością Tolkiena.
Pliki do gier
Adrian Werner
14 października 2022 14:40
Ukazała się fanowska modyfikacja Baldur’s Gate: Reloaded. Jest to kompletny remake pierwszej części tego cyklu, korzystający z silnika gry Neverwinter Nights 2.
gry
Adrian Werner
6 czerwca 2013 10:14
Firma BioWare potwierdziła na swoich oficjalnych stronach, że hakerzy przejęli dane 18 tysięcy kont Electronic Arts. Informacje zostały wykradzione za pośrednictwem starego serwera Neverwinter Nights, który był powiązany z forum gry. Podobno w plikach nie znajdowały się żadne informacje finansowe, ale widniały w nich nazwy użytkowników, hasła, adresy email i daty urodzeń.
pozostałe
Szymon Liebert
16 czerwca 2011 12:32
„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.
gry
Adrian Werner
16 marca 2011 13:31
„Najciekawsze modyfikacje” to regularnie publikowany wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto, nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.
gry
Adrian Werner
18 stycznia 2011 10:28
Popularne pliki do pobrania do gry Neverwinter Nights 2.
patch Neverwinter Nights 2 - v.1.04 – v.1.22 PL - 27 lutego 2009
patch Neverwinter Nights 2 - v.1.04 PL - 22 lutego 2007
patch Neverwinter Nights 2 - v.1.22 - 1.22 Hotfix PL - 27 lutego 2009
trainer Neverwinter Nights 2 - + 16 trainer - 5 września 2007
mod Neverwinter Nights 2 - Ravenloft Chronicles - 1 września 2010
trainer Neverwinter Nights 2 - v1.22.1588 +4 Trainer - 26 maja 2009
trainer Neverwinter Nights 2 - + 7 trainer - 3 stycznia 2007
trainer Neverwinter Nights 2 - + 10 trainer - 30 stycznia 2007
mod Neverwinter Nights 2 - Misery Stone - 2 grudnia 2014
trainer Neverwinter Nights 2 - v.1.04 + 9 trainer - 1 marca 2007
Wymagania sprzętowe gry Neverwinter Nights 2:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe: 
Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 6800 lub lepsza), 5.5 GB HDD, Windows XP.
Lista dodatków do gry Neverwinter Nights 2:

Dodatek
29 kwietnia 2009
RPG
Kolejne rozszerzenie do bestsellerowej gry RPG Neverwinter Nights 2 studia Obsidian Entertainment z 2006 roku. W tym wypadku nie mamy jednak do czynienia z oficjalnym dodatkiem, ale z tzw. modułem premiowym, stworzonym przez zewnętrzną ekipę Ossian Studios we współpracy ze społecznością graczy. Fabuła rozszerzenia Wrota Zachodu przenosi nas do znanego z uniwersum Forgotten Realms miasta Westgate, a podczas zabawy wcielamy się w role śmiałków, którzy jako posiadacze potężnego – choć przeklętego – artefaktu, stają się częścią skomplikowanej intrygi, wikłającej ich w konflikt pomiędzy zwalczającymi się frakcjami. Wraz z dodatkiem otrzymujemy nową, nieliniową kampanię fabularną, obliczoną na ok. 20 godzin rozgrywki. Podczas zabawy możemy dołączyć do drużyny trzech zupełnie nowych towarzyszy, spotkać nieznane dotąd potwory i odwiedzić wiele niezbadanych wcześniej terenów.
GRYOnline
Gracze

Dodatek
18 listopada 2008
RPG
Drugi pełnoprawny dodatek do opracowanej przez studio Obsidian Entertainment gry cRPG Neverwinter Nights 2. Panujące na Wybrzeżu Mieczy wojenne zamieszanie skrzętnie wykorzystały na swoją korzyść liczne organizacje kupieckie, stopniowo zwiększając własne strefy wpływów w krainie. W tych niespokojnych czasach do akcji wkracza nasza drużyna, która może przyłączyć się do kupców i razem z nimi stworzyć potężne handlowe imperium. W odróżnieniu od gry podstawowej oraz poprzedniego dodatku, rozszerzenie zatytułowane Gniew Zehira nie ma typowej warstwy fabularnej, zamiast tego oferując żyjący własnym życiem świat, który możemy swobodnie przemierzać, kształtując jego losy za pomocą dokonywanych wyborów. Wśród innych nowości pojawiły się m.in. kolejne czary, rasy i klasy postaci, a także pewne zmiany w mechanice rozgrywki, takie jak zmodyfikowany system konwersacji czy możliwość stworzenia drużyny od podstaw i dostosowania jej do własnego stylu rozgrywki.
GRYOnline
Gracze

Dodatek
28 września 2007
RPG
Oficjalne rozszerzenie do drugiej odsłony serii trzecioosobowych gier cRPG Neverwinter Nights. Fabuła dodatku zatytułowanego Maska Zdrajcy rozpoczyna się tuż po walce z Królem Cieni, kończącej trzeci akt gry podstawowej. Kontrolowana przez gracza postać budzi się głęboko pod powierzchnią ziemi, otoczona przez hordę złych duchów. Odczuwając tajemniczy głód o nieznanym pochodzeniu, nasz bohater rozpoczyna nową, epicką przygodę, podczas której odkrywa ciążącą na nim klątwę i stawia czoła swemu prawdziwemu przeznaczeniu. Obliczony na ok. 15-20 godzin rozgrywki dodatek wprowadza nową klasę prestiżową, zmodyfikowany system tworzenia i ulepszania przedmiotów, a także podnosi do 30. maksymalny poziom postaci. W grze nie zabrakło oczywiście typowego zestawu nowości, czyli niedostępnych wcześniej ras i klas postaci, nieznanych dotąd lokacji oraz potworów, potężnych (choć trudnych do zdobycia) broni i pancerzy, a także nowych atutów, zaklęć, przedmiotów itp.
GRYOnline
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 9 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 5772 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Gonciarz
Recenzent GRYOnline.pl
2006.12.15
Każdy, kto z błyskiem w oku wspomina dokonania Bioware sprzed lat, przy Neverwinter Nights 2 poczuje się jak w domu.

Toril
Ekspert
2021.08.12
Trochę lepsza od pierwszej części ale dalej nic specjalnego. Przeszedłem raz z rozpędu ale już wszystkie powroty kończyły się po paru godzinach grania.Zalety:1. Często odzywający się towarzysze z własnymi zadaniami. Pod tym względem jest naprawdę dobrze. 'Drobnym' minusem jest za to to, że większość z nich jest okropnie nudna. Okropnie okropnie.2. System rozwoju postaci. Wiele ras, klas, profesji, specjalnych profesji oraz innych opcji które możemy wybrać przy tworzeniu naszego bohatera. Dobrze się bawiłem tworząc postać a potem kompletując drużynę. Wybrana rasa ma pewien wpływ na to jak odbierają nas inne postaci ale jest on naprawdę minimalny.3. Wybory. Zadania możemy rozwiązywać na wiele sposobów a fabuła główna dostosowuje się do naszych decyzji. Przewidziano możliwość grania złym i wpływa to na zakończenie.4. Zarządzanie twierdzą którą w pewnym momencie dostajemy na własność. Spodobało mi się bardziej niż to z drugiego baldura czy pierwszych pillarsów. Jakoś tak naturalniej wypadało.Wady:1. Sterowanie. To jest prawdziwy powód dla którego nigdy więcej nie przeszedłem już neverwintera. Dla mnie jest on właściwie niegrywalny. To nie gothic gdzie możemy po jakimś czasie przyzwyczaić się do sterowania i przestaje ono przeszkadzać, tu jest tragicznie aż do samego końca. Zła praca kamery utrudnia zarządzanie drużyną, postaci dziwnie się zachowują, nie reagują na polecenia, rozbiegają się na wszystkie strony zwłaszcza przy włączonej SI ale i bez niej i ogólnie opanowanie tego bajzlu który dzieje się na ekranie to męczarnia.2. Słabe zadania poboczne, zwykle bardzo krótkie.3. Niewielkie, pozbawione uroku lokacje. Zwłaszcza miasto.4. Kiepski polski dubbing. Niby znani aktorzy ale tutaj się nie popisali.5. Sztampowy wątek główny. Miał on dla mnie pewien posmak klasycznej przygody i podobały mi się pewne niespodzianki jakie zaplanowali dla mnie twórcy ale jednak jest on raczej nudny i bez polotu. Ze względu na mocne zaangażowanie towarzyszy dobrze wypada za to epilog.6. Krótki soundtrack z tylko paroma porządnymi utworami. Jest bez żadnych wątpliwości gorzej w porównaniu do poprzedniej części.

Krzysztof Lewandowski
GRYOnline.pl Team
2022.03.20

Butryk89
Ekspert
2016.04.22

Grzegorz Bobrek
GRYOnline.pl Team
2016.03.21

czorny50
Ekspert
2016.03.21

Aleksander Kozłowski
GRYOnline.pl Team
2016.03.20

Bartosz Woldański
GRYOnline.pl Team
2016.03.18

Tal_Rascha
Ekspert
2016.03.18