Data wydania: 26 marca 2013
Gra akcji z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP), będąca spin-offem serii BioShock. Tytuł wyprodukowany został przez studio deweloperskie Irrational Games przy wsparciu wydawniczym firmy 2K Games. Akcja BioShock: Infinite toczy się w alternatywnym świecie z początków XX wieku. Główny bohater, prywatny detektyw Booker DeWitt, trafia do podniebnego miasta Columbia, gdzie musi odnaleźć i wydostać stamtąd kobietę imieniem Elizabeth.
GRYOnline
Gracze
Steam
BioShock: Infinite to kolejna odsłona serii strzelanek, której twórcy stawiają na nieszablonową fabułę i rozbudowaną rozgrywkę. Przez pewien czas produkcja była znana jako Project Icarus. Całość nie jest kontynuacją gier rozgrywających się w podwodnym mieście Rapture (BioShock, BioShock 2), ale poboczną odsłoną marki. Za opracowanie tytułu odpowiada studio Irrational Games, znane z gier BioShock, czy System Shock 2.
Akcja rozgrywa się na początku XX wieku. W grze wcielamy się w Bookera DeWitta, detektywa pracującego dla agencji Pinkertona. Niestety bohater zostaje wydalony z biura po pewnej wpadce i rozpoczyna pracę na własną rękę, przyjmując dobrze płatne, ale niezwykle niebezpieczne i ryzykowne zlecenia. Jedno z nich zabiera DeWitta na pokład Columbii, niezwykłego podniebnego miasta. Metropolia pierwotnie miała być pokojowym projektem, ale okazała się fruwającą fortecą. Kontrolę nad miastem przejęła nieznana grupa, która bezkarnie porywa i więzi ludzi oraz zagraża całemu światu. Naszym zadaniem jest wydostanie z tego miejsca kobiety o imieniu Elizabeth. Nie będzie to łatwe, gdyż Columbię rozdziera konflikt pomiędzy dwiema siłami. Każda z nich ma własne plany wobec tej kobiety. Rządzący metropolią więzili ją przez długich piętnaście lat i nie cofną się przed niczym, by tę niewolę przedłużyć. Natomiast konkurencyjna radykalna wojskowa frakcja, znana jako Vox Populi, chce wykorzystać Elizabeth do przejęcia władzy w Columbii.
Twórcy gry oddali do dyspozycji graczy mnóstwo zróżnicowanych broni (strzelby, karabiny snajperskie) oraz specjalnych mocy. Podobnie jak w poprzednich odsłonach serii możemy więc atakować wrogów piorunami, czy korzystać z telekinezy pozwalającej na podnoszenie i rzucanie przedmiotami. Główny bohater otrzymał kilka nowych zdolności, w tym przyzwanie kruków, które obezwładniają przeciwników na kilka sekund. Z równie niezwykłych zdolności korzysta także wspomniana Elizabeth - dziewczyna dysponuje potężnymi umiejętnościami telekinetycznymi i potrafi manipulować rozdarciami ("tears") w osnowie rzeczywistości. Pozwala to jej przywoływać z innego wymiaru przedmioty (uzbrojenie, pojazdy), które pomagają Bookerowi podczas starć.
Zmiana miejsca akcji wiąże się z występowaniem otwartych lokacji, w których można wykorzystać specyficzne rodzaje broni (np. karabiny snajperskie). Podniebna Columbia jest zamieszkała przede wszystkim przez ludzi, chociaż na naszej drodze spotykamy też lokalne odpowiedniki Dużych Tatuśków (charakterystyczni przeciwnicy z poprzednich BioShocków) oraz potężnego, mechanicznego stwora znanego jako Songbird, który pełnił funkcję strażnika i obrońcy Elizabeth w czasie gdy ta była w niewoli. Wrogowie zostali wyposażeni w zaawansowaną sztuczną inteligencję i potrafią robić użytek ze wszystkich elementów otoczenia wykorzystywanych przez gracza. Na przykład z łączącej poszczególne podniebne wyspy pajęczyny szyn, którą wybudowano jako element kolejkowego systemu transportowego. Teraz jest ona nieczynny, ale dzięki doczepionemu do nadgarstka hakowi możemy ślizgać się po tzw. wstęgach i swobodnie podróżować między wyspami. Szkopuł w tym, że to samo potrafią wrogowie. Nieraz będziemy musieli bronić się przed nadciągającym po sąsiadującym torze nieprzyjacielem, a trzeba pamiętać, że przy takiej prędkości i wysokości upadek może mieć skutek jedynie śmiertelny. Ponadto przeciwnicy wykorzystują tę metodę transportu również po to, by zajść nas od tyłu.
Wszystko to zostało stworzone przy pomocy technologii Unreal Engine 3. Irrational dodatkowo wprowadziło do tego silnika sporo własnych ulepszeń, w tym nowy system oświetlenia oraz zaawansowaną sztuczną inteligencję, pozwalającą kierowanym przez komputer postaciom na większą interakcję z otaczającym je światem.
Autor opisu gry: Wojciech Antonowicz
Platformy:
PC Windows
PlayStation 3
Xbox 360
Producent: Irrational Games
Wydawca: 2K Games
Gry podobne:
7GIER
BioShock to osadzona w dystopijnym uniwersum science-fiction seria gier akcji z elementami pierwszoosobowej strzelaniny (FPS) oraz cRPG. Cykl wykreowany został przez Kena Levine'a oraz zespół deweloperski studia Irrational Games.
Recenzja GRYOnline
BioShock: Infinite jest dla mnie jedną z najważniejszych produkcji ostatnich kilku lat. To pierwsza gra tak odważnie podejmująca problemy społeczne-religijne i niebojąca się krytyki skrajnych postaw. To rewelacyjna strzelanina z cudownym światem, wspaniałą współbohaterką opowieści, oryginalnymi przeciwnikami, a także całą masą pobocznych postaci i scenek rodzajowych, które zapamiętam na długo. Kolejny majstersztyk autorstwa Kena Levine’a.
Aktualizacja: 12 kwietnia 2013
Poradnik do gry BioShock: Infinite to szczegółowy opis przejścia wraz z lokalizacją wszystkich sekretów jak Voksofony, Kinetoskopy, Teleskopy, Wigory oraz Infuzje. W solucji zawarto także opisy możliwych wyborów dokonywanych w trakcie rozgrywki.
28 sierpnia 2025
Kiedyś BioShock zachwycał, lecz teraz można mu zarzucić wiele archaizmów i przestarzałych rozwiązań. Dziś analizujemy wszystkie części tej serii, aby dowiedzieć się, dlaczego choć tak dobrze wspominana, nie przetrwała próby czasu.
19 lutego 2025
Gracze korzystający z abonamentów docenią luty jako miesiąc, w którym firmy Ubisoft oraz EA dorzuciły do oferty sporo strzelanek, zaś Xbox oddał w ich ręce premierowe Avowed - nowego RPG od studia Obsidian.
31 sierpnia 2022
Pierwszy BioShock skończył piętnaście lat. To dobry moment, by przypomnieć sobie, że pokochaliśmy tę serię za fabułę, stylistykę, gameplay, postacie i wiele więcej. Oto czternaście elementów wyróżniających cykl studia Irrational Games na tle innych gier.
23 czerwca 2022
Skoro zaserwowaliśmy Wam niedawno tekst o najgorszych matkach w grach komputerowych, czas na wyrównanie parytetów i kilka słów o najpaskudniejszych tatach. W końcu świętujemy dzień ojca!
17 listopada 2021
Po głównych bohaterach z gier przyszedł czas na wspominki postaci drugoplanowych. Niby pobocznych, drugorzędnych, ale nierzadko bardzo istotnych dla fabuły, bez których opowiadane historie nie byłyby takie same.
W lutym 2025 roku w ramach usługi Amazon Prime Gaming będzie można odebrać aż 20 gier. Są wśród nich BioShock Infinite, Wolfenstein: Youngblood czy Deus Ex: Human Revolution.
gry
Hubert Śledziewski
6 lutego 2025
Ken Levine chce stworzyć grę z fabułą wyraźnie reagującą na poczynania gracza, co jest trudnym zadaniem i czego stanowczo nie umożliwi obecna sztuczna inteligencja.
gry
Jakub Błażewicz
3 stycznia 2025
Ken Levine, twórca serii BioShock, ujawnił więcej szczegółów na temat swojej nowej gry Judas. Podczas rozgrywki mamy doświadczyć swoistej „narracji Lego”.
gry
Maciej Gaffke
26 marca 2024
Zawsze jest latarnia. Zawsze jest mężczyzna. Zawsze jest miasto. I zawsze jest ideologia, którą BioShock próbuje zdekonstruować. W przypadku Infinite chodziło o szczególnie czułą kwestię: amerykańskie poczucie wyjątkowości na tle świata.
opinie
Jakub Mirowski
5 kwietnia 2023
Gry BioShock Infinite, BioShock Remastered oraz BioShock 2 Remastered otrzymały na Steamie aktualizację, która je popsuła u niektórych graczy.
gry
Adrian Werner
4 września 2022
Jak zauważyli fani gry, wydany w 2013 roku BioShock Infinite od dłuższego czasu otrzymuje regularne aktualizacje na PC. W związku z tym gracze zaczęli snuć domysły na temat przyczyn tej niecodziennej sytuacji.
gry
Michał Ciężadlik
28 marca 2022
Firma Take-Two Interactive najpewniej szykuje odświeżoną trylogię BioShock wzbogaconą o ray tracing. Tak przynajmniej wynika ze zmian w bazie danych Steam.
gry
Adrian Werner
4 października 2021
Dziś piszemy o grach z cyklu BioShock, których wersje na Nintendo Switch otrzymały oznaczenia wiekowe na Tajwanie, oraz debiucie oficjalnego edytora do gry MechWarrior 5: Mercenaries. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
15 stycznia 2020
Wygląda na to, że firma 2K Games pracuje nad kolejną odsłoną serii BioShock. Przy okazji artykułu na temat studia Hangar 13 dziennikarz zazwyczaj dobrze poinformowanego serwisu Kotaku zdradził, że ze wspomnianym deweloperem sąsiaduje niewielki zespół pracujący nad następną częścią słynnego cyklu strzelanek.
gry
Kamil Zwijacz
14 kwietnia 2018
Wczoraj pierwsza część serii BioShock obchodziła swoje 10. urodziny. Z tej okazji firma 2K Games zapowiedziała specjalną edycję kolekcjonerską oraz przeceniła gry z tego cyklu.
gry
Kamil Zwijacz
22 sierpnia 2017
Popularne pliki do pobrania do gry BioShock Infinite.
trainer BioShock Infinite - v1.1.25.5165 +15 TRAINER - 21 września 2016
trainer BioShock Infinite - v1.1 +14 Trainer - 24 kwietnia 2013
trainer BioShock Infinite - v1.1.24.21018 +6 Trainer - 2 stycznia 2014
trainer BioShock Infinite - v1.1.25.5165 +9 Trainer - 22 stycznia 2019
trainer BioShock Infinite - +9 Trainer - 3 kwietnia 2013
trainer BioShock Infinite - +10 Trainer - 10 kwietnia 2013
trainer BioShock Infinite - +14 Trainer - 3 kwietnia 2013
trainer BioShock Infinite - +11 Trainer - 10 kwietnia 2013
trainer BioShock Infinite - +14 Trainer #2 - 3 kwietnia 2013
trainer BioShock Infinite - v1.1.25.5165 +6 TRAINER - 25 lipca 2014
Kody BioShock Infinite (dodatkowy tryb gry) - 27 marca 2013
Kody BioShock Infinite (dodatkowy tryb gry) - 27 marca 2013
Triki BioShock Infinite (eksploracja; zadania poboczne; używanie wytrychów) - 27 marca 2013
Kody BioShock Infinite (bonusowy tryb gry) - 3 kwietnia 2013
Triki BioShock Infinite (nieskończona gotówka) - 28 maja 2013
Wymagania sprzętowe gry BioShock Infinite:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core i5 2.4 GHz, 2 GB RAM (4 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), 30 GB HDD, Windows Vista/7/8, łącze internetowe.
Lista dodatków do gry BioShock Infinite:
Dodatek
25 marca 2014
Akcji
Drugie duże rozszerzenie fabularne do gry BioShock: Infinite, stanowiące bezpośrednią kontynuację historii zapoczątkowanej w pierwszym dodatku Burial at Sea. Podczas zabawy wcielamy się już jednak nie w samego DeWitta, a w Elizabeth – będącą dotąd w grze postacią niezależną. Bohaterka budzi się w nieznanych okolicznościach z lufą pistoletu wycelowaną w jej twarz. Przed śmiercią ratuje ją jednak złożenie obietnicy, zgodnie z którą pomoże ona grupie dowodzonej przez niejakiego Atlasa w powrocie do podwodnego miasta Rapture. Burial at Sea – Episode Two zasadniczo nie wnosi znaczących zmian do znanej fanom cyklu mechaniki rozgrywki. O ile jednak gra podstawowa oraz pierwsze DLC stawiały głównie na dynamiczną akcję i walkę z dużymi grupami przeciwników, tym razem zabawa koncentruje się przede wszystkim na aspekcie skradankowym. Dodatkową atrakcję stanowi tryb o nazwie 1998 (od daty premiery gry Thief), w którym musimy przejść całą kampanię, nie zabijając ani jednej osoby.
GRYOnline
Gracze
Dodatek
12 listopada 2013
Akcji
Pierwszy oficjalny dodatek fabularny do gry BioShock: Infinite studia Irrational Games. Rozszerzenie o nazwie Burial at Sea – Episode One stanowi swoisty ukłon twórców w stronę fanów pierwszych odsłon serii, a jego akcja przenosi nas do jednego z alternatywnych wymiarów podwodnej metropolii Rapture. Podczas zabawy wcielamy się w postać detektywa Bookera DeWitta, który na prośbę znanej z podstawki bohaterki, Elizabeth, stara się odnaleźć zaginioną dziewczynkę imieniem Sally. Zwiedzając zakamarki utopijnej metropolii jeszcze przed wybuchem buntu, który zmienił ją w piekło, protagonista odkrywa, że miejsce to wcale nie jest prawdziwym podwodnym rajem i kryje w sobie wiele mrocznych tajemnic. Pod względem rozgrywki, dodatek pozostaje wierny mechanizmom gry podstawowej, a zabawa koncentruje się w znacznej mierze na dynamicznych pojedynkach z dużymi grupami przeciwników, podczas których wykorzystujemy kilka rodzajów broni palnej oraz nadnaturalne moce plazmidów.
GRYOnline
Gracze
Lista małych dodatków do gry BioShock Infinite:
DLC Clash in the Clouds 30 lipca 2013
Średnie Oceny:
Średnia z 44 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 6905 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 106900 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Przemysław Zamęcki
Recenzent GRYOnline.pl
2013.03.25
Po Rapture przyszła kolej na Columbię. Długo oczekiwany BioShock Infinite jest jedną z najlepszych gier w historii elektronicznej rozrywki, poruszającą przy tym poważne problemy religijno-społeczne.
Orzech
Ekspert
2024.06.23
Jak to z BioShockami bywa, pod względem audiowizualnym ta gra jest przepiękna, ilość szczegółów i nawiązań bywa przytłaczająca, wręcz momentami można odnieść wrażenie że na ekranie dzieje się zbyt dużo w jednym momencie.Jeśli chodzi o rozgrywkę to niestety nie jest zbyt kolorowo. Strzelanie w tej grze zwyczajnie stało się dla mnie przykrym obowiązkiem, nie wywołującym żadnych odczuć masakrowaniem kolejnych fal wrogów, do tego fatalny system ulepszania broni(wybór na co wydać zgromadzone pieniądze między kiepskim a gorszym ulepszeniem) i vigory których w zasadzie przez większość gry mogłoby nie być, podczas gdy jeden z nich jest zbyt przegięty.Natomiast Elizabeth i jej relacja z Bookerem to zdecydowanie mocny punkt tej gry i za każdym razem wyczekiwałem interakcji między nimi, a i fabularnie gra mimo momentami zagmatwanej retoryki trzymała w napięciu do samego końca
RoyPremium
Ekspert
2024.02.23
Trochę się zawiodłem, bo słyszałem, że przekozacka gra, no a tutaj taki średniaczek mocny bo mocny, ale bez rewelacji w żadnym względnie. Na pewno odbiór mi psuły kwestie techniczne, bo niezależnie co i jak dałem w ustawieniach, to tekstury często szły się chędożyć, lub migały, przed moim oczami zmieniając się w nieskończoność z potato mode do ultra. Mógłby ktoś to ogarnąć, zwłaszcza że remastery Bioshocka chodzą bez zarzutu, no i to unreal jest, czyli bardzo zacny silnik. Gameplayowo jest przyzwoicie, ale twórcy sami sobie skaszanili to. Mocy jest za dużo w sumie, a i tak nie robią wielkiej różnicy. Te granaty są tak słabe, że po połowie gry płakałem, gdy je rzucałem, a były ulepszone. Ale najgorsze, że twórcy nie chcieli, by gracz się dobrze bawił i dali to ograniczenie, że można 2 spluwy jednocześnie mieć. Tragedia. Przez to cały czas się trzeba pilnować, czy ma się broń i w ogóle niektórych giwer w ogóle się nie testuje, bo nie ma sensu. Ja rozumiem, że niektóre strzelanki stawiają na realizm i przez to nie można masy spluw mieć przy sobie, ale tutaj? Po co taki "realizm" zastosowano? No i na końcowych levelach przeciwnicy to są gąbki na pociski, aż smutno to wygląda jak pruje się z nich z wybuchającej kartaczownicy i 10 strzałów na nich trzeba, bo nic im to nie robi. Też za małe magazynki dali, nawet po ulepszeniu jedno starcie i od nowa trzeba chodzić i szukać i zbierać amunicję, zamiast podziwiać levele. Dobra, to teraz czas na diss na fabułę. Alan Wake to przy tym liniowa i prosta historia. Pewnie to też znak czasów i zmęczenie Marvelem, ale multiversum to naprawdę kiepskie uzasadnienie dla tego wszystkiego, tak powoduje, że człowiekowi wszystko jedno, bo skoro wszystko się wydarzy, no to po co się starać, skoro i tak gdzie indziej się to wydarzy. No i nie po to się gracz męczy godzinami by być jednym z miliona, nieistotnym pyłkiem. Jeszcze jak w finale z odbytu duchy wyciągnięto, no to już zaczęło się robić kieprawo. Chociaż przynajmniej na końcu nawet ładnie zawiązują początek i koniec, historia została nakreślona, choć mówię, użyto do tego dość wygodnych narzędzi, a i fakt, że to miasto w chmurach jest tak służy tylko sobie samemu, ma jedynie ubarwić całość, a nijak się to do niczego ma. Wszystko tu jest ogólnie bardzo rzetelne i solidnie zrobione, trochę przekombinowano i dużo udziwnień wstawiono dla samego udziwniania. Warto sprawdzić, jak komuś chodzi bez bugów. I tylko moje pytanie, jakim cudem złe zakończenie mi wyszło, jak nawet nigdzie nie mogę go na youtubie znaleźć???
buddookann
Ekspert
2023.12.23
hmmmm.+ końcówka mocno pokręcona i dająca do myślenia- strzela się i walczy o wiele gorzej niż we wcześniejszych wersjach. Pakowałem wszystko w mane i używałem głównie czaru na opętanie wroga. To wystarczyło by pokonać wszystkich przy pomocy innych.- ulepszeń i broni jest dużo ale i tak nie widze sensu grania czymś innym niż akurat mamy pod ręką.-gra jest mało wymagająca-walka jest mało satysfakcjonująca-walka na wstegach jakoś mnie nie urzekła.
Legalizex
Ekspert
2023.03.12
Niesamowita gra. Sama estetyka Columbii, sceneria, oświetlenie wypada genialnie. Fabuła o wiele bardziej złożona niż poprzednie 2 części, żeby ją w pełni zrozumieć trzeba przesłuchać wszystkie nagrania w grze jak i dodatkach. A druga część dodatku Burial at Sea to prawdziwe mistrzostwo, zarówno fabularnie jak i gameplayowo. Nie dość że w dodatkach wraca się do Rapture to jeszcze idealnie łączą one wszystkie części w jedno i zamykają wszystkie wątki. Poza tym ten zmieniony sposób gameplayu z dodatków - bardzo mała ilość amunicji i pieniędzy, elementy skradankowe - podobał mi się dużo bardziej niż ciągła rozwałka z podstawki.Mam nadzieję, że Bioshock 4 jeśli kiedyś się pojawi da radę dorównać tej trylogii.
czorny50
Ekspert
2023.01.19
Moja ocena 7.5 ----------------------------------------------------------------------------------- czas gry 31:14Miałem dobre przeczucia do tego FPS’a i się nie pomyliłem.Ładna grafika – piękne miasto z pejzażami jak i za dnia tak i w nocy. Nieco podkoloryzowane, ale na pewno jest to lepsze niż te zamknięte klaustrofobiczne puszki z dwóch poprzednich części. Sporym przełomem jest także to że tak do połowy gry występują etapy gdzie zwiedzamy Kolumbie bez ciągłej wymiany ognia. Spotykamy mieszkańców obserwując ich codzienne rutyn jaki i obchodzenie świąt. Nie da się zaprzeczyć że głównym atutem Infinite jest postać Elizabeth. Świetny model, głos, animacja . Wraz z Booker’em tworzą zgraną narracje. A właśnie w końcu nie mamy niemowy tylko mężczyznę z charakterem po przejściach który ma swoje przemyślenia, obawy i osobiste demony. Fabularnie powiedzieć że jest ciekawa to jakby nic nie powiedzieć. Do połowy mamy niewinną opowieść o próbie „ratowania” dziewczyny przez typa z pod ciemnej gwiazdy. Jednak później zaczyna dziać się magia aż do finału którego szczegóły trzeba sobie poukładać. Co do rozgrywki:Możemy posiadać tylko dwa rodzaje broni co wymusza na nas ciągłą zmianę pukawek i dostosowywanie strategii. Z wigorami także tak jest ale je akurat można przełączać w locie w podręcznym menu.Zubożenie względem poprzednich części jest brak statystyk oraz brak biblioteki przeciwników i miejsc. Mimo że korzystanie z szyn jest satysfakcjonujące i efektywne bardzo łamie prawa fizyki. Booker potrafi skoczyć do szyn nawet jeśli są 5 m ponad nim, a i gdy z nich zeskakujemy nie ma ograniczeń - 10/15 m nic nam nie grozi. Gdy jednak skaczemy z daszku który ma wysokość 3 / 4 metry, nasze zdrowie już to odczuwa. Nieotwarte wyrwy przeszkadzają wizualne trochę w wymianie ognia Gra jest naprawdę dobra i dałbym pół oczka więcej jakby samo strzelanie było bardziej satysfakcjonujące.
gutosaw
Ekspert
2022.12.11
+++Historia wykorzystująca teorię wielu światów w unikatowy sposób +++Niezwykle dobrze wykonana towarzyszka +++Kwantowe rodzeństwo ++Projekt miasta i przeciwników, widoki ++Duża różnorodność broni i magii ++Analiza problemów społecznych związanych z autorytetem, niewolą, uprzedzeniami ++Ciekawe, dynamiczne walki i zróżnicowane bronie ++Klimatyczna muzyka ++Styl artystyczny +Fabuła --Za dużo nagranych materiałów --Różnorodność wrogów -Rozwój zdolności -Eksploracja nie jest zbytnio ciekawa -Możliwość trzymania jedynie dwóch broni -Drobne błędy -Dużo walk na arenach -Miejscami przynudza
GeDo
Ekspert
2022.01.09
Dosc ciekawa gra z przyjemna grafiką i muzyką.Fabuła jest mocno skomplikowana i zakręcona i ciezko sie w tym wszystkim połapac.Klimat kolorowego,latajacego miasta w chmurach za bardzo mi nie podszedł,zdecydowanie lepiej było pod tym względem w podwodnych brudnych Bioshockach.Bronie i umiejetnosci całkiem ciekawe,walka rowniez dosc przyjemna przy tym czesto dosc wymagajaca.W grze wystepuje sporo backtrackingu.Ogółem jest dobrze ale poprzednie czesci serii były dla mnie ciekawsze i miały zdecydowanie lepszy mroczniejszy klimat.
pan martin
Ekspert
2021.05.13
Nie jestem fanem nastawionych na fabułe fpsów bo ciężko mi sie jest sie wczuć w gre nie widząc swojej twarzy (jak Metro czy Dishonored) ale tutaj o dziwo nie przeszkadzało mi to, może dlatego że główny bohater nie jest niemową (metro - brr) tylko odzywa sie i to często. Lokacje w tej grze to istna miazga, zaglądanie w każdy kąt sprawia wielką przyjemność, muzyka która zazwyczaj jest wariacją jakiejś muzyki klasycznej (np Lacrimosa Mozarta) robią klimat. Długość gry jest idealna.co do samej walki jest tak sobie, nic odkrywczego, poziom trudności na tym wyższym szczególnie na koniec jest bardzo ciężko, ogólnie bez grania na 100% i zbierania wszystkiego co sie da by ulepszyć wigory/broń nie widze tego żeby gre przejść na najwyższym poziomie. Byłoby za ciężko moim zdaniem, aczkolwiek grałem na padzie od xboxa a na nim zawsze sie strzela ciężej w FPS.Grafika jest subiektywnie fajna, podobała mi sie, pasowała do tej specyficznej historii, jedynym zarzutem byłoby to że twarze NPC dosłownie wyglądają tak samo. Szczególnie kobiece. Każda ma taką samą twarz. Nawet kilka modeli nie chciało im sie zrobić. Aczkolwiek nasza "partnerka" Elizabeth z kolei wygląda fajnie, też podobało mi sie że uczestniczyła w naszej grze dając amunicje/kase/apteczki gdy tego potrzebowaliśmy, komentowała wydarzenia co jakiś czas i nie poruszała sie bez sensu tylko np oglądała różne rzeczy, siadała na ławce gdy była ku temu okazja czy opierała sie o ściane. Bardzo naturalnie to wyglądało.Fabuła na początku wydaje sie prosta, potem zaczyna sie wić, pod koniec już zaczyna głowa boleć a na koniec masz "O" na ustach. Samo zakończenie nie jest nam wyłożone do końca na tacy i musiałem sobie explaina na youtubie włączyć. Grałem w pełną wersje angielską (jest polska? ) co nie pomagało bo dużo szybkiego mówienia w trakcie wędrówki, przepowiednie, chrześcijańskie słownictwo, czasami ciężko było wszystko w pełni zrozumieć. A pełne szybkie zrozumienie przy tak dawanej historii jest kluczowe. No ale od mniej więcej 3-4 godziny do końca ta mnie trzymała w napięciu więc jest dobrze.Zaraz zabieram sie za Burial at sea ;)podstawka dostaje ode mnie 8.5. Aczkolwiek czuje że zasługuje gra nawet na więcej. Po prostu to nie jest mój wymarzony gatunek gry więc nie bawiłem sie na tyle żeby dawać coś z przedziału 9-10
manek23
Ekspert
2020.09.01
Wczoraj ukończyłem Bioshock infinite i do tej pory nie wiem co sądzić, zakończenie wbiło mnie w fotel jednocześnie pozostawiając z masą pytań. Od razu po obejrzeniu ostatniej scenki, zacząłem czytać różne analizy i wyjaśnienia, aby na spokojnie wszystko sobie przyswoić. Niemniej jednak jestem już w stanie o grze wypowiedzieć się w miarę na trzeźwo. Na wstępie chcę napisać że informacji o fabule będzie naprawdę mało, gdyż ujawnienie czegoś więcej ponad pierwsze 30 minut gry to ogromny spoiler (przynajmniej moim zdaniem). Bioshock infinite przenosi nas do fikcyjnego miasta Columbia unoszącego się w chmurach. Wcielamy się w Bookera Dewitta, mężczyznę wysłanego do owego miasta aby odnalazł pewną dziewczynę. Jego misja jednak nie jest bezinteresowna. Jego podróż po kobietę ma na celu spłacenie jego długów jakie narobił sobie w życiu. Pierwszym cudownym elementem jest design lokacji, są one bowiem piękne, wyjątkowe i niesamowicie zróżnicowane, paleta barw używanych do ukazania nam miasta, zmienia się na przestrzeni całej gry. Częstym zarzutem jeżeli chodzi o lokacje w bioshocku są różne kompromisy takie jak: sztuczne animacje twarzy ludzi (poza animacją towarzyszki głównego bohatera, ona została zrobiona fenomenalnie), niezbyt wysoka rozdzielczość obiektów szczegółowych itd. Trzeba pamiętać że gra miała premierę w 2013 roku i aby uzyskać tak cudowny efekt graficzny, logicznym było założyć że kompromisy będą potrzebne. Muzyka, jak w każdym bioshocku jest absolutnie cudowna. Na końcu chciałbym skupić się na "mięsie" gry. W założeniach, gameplay nie różni się zbytnio od tego co widzieliśmy w poprzednich dwóch częściach, nadal dostajemy mały arsenał broni i wigory, czyli odpowiedni plazmidów znanych z miasta Rapture. Do systemu walki wprowadzono kilka pomniejszych zmian, takie jak linki po których możemy jeździć, haki których możemy się łapać, czy finishery wykonywane z broni do walki wręcz. Z systemem walki wiąże się największa wada gry w moim odczuciu, mianowicie ilość przeciwników z jaką przyjdzie nam się zmierzyć jest ogromna, co chwile wyskakują na nas jacyś żołnierze, których musimy zabić aby popchać fabułe dalej, nie muszę chyba mówić że większość tych walk wygląda tak samo. Pod koniec gry grałem wyłącznie dla fabuły, ponieważ gameplay niesamowicie mnie zmęczył. Ale uwierzcie, warto przemęczyć końcówkę gry, gdzie twórców poniosło już do końca i mamy do czynienia praktycznie z trybem hordy. Lokacje nadal są w większości liniowe, poza kilkoma pokojami na lokacje do których możemy opcjonalnie wejść, podczas eksploracji będziemy znajdywać dzienniki pozostawione przez ludzi, a ich odsłuchanie pomoże nam uzupełnić kilka luk fabularnych. Dodam tylko że podczas odsłuchiwania nagrania, nie pojawiają się napisy tłumaczące to co słyszymy, musimy wejść do menu w którym mamy zapisane wszystkie nagrania, tam znajdziemy ich pisemną przetłumaczoną formę. Podsumowując, Bioshock infinite to kapitalna historia, z jednym z najmocniejszych endingów w historii gier, wobec tego, naprawdę warto ograć pomimo dosyć nudnego gameplay-u. Na szczęście, przynajmniej mi gameplay zaczął się nudzić pod koniec fabuły, ale przede mną jeszcze dlc do przejścia.
mastarops
Ekspert
2018.04.13
Super gra, w mojej ocenie dużo lepsza od dwóch poprzednich. Rewelacyjna wciągająca fabuła, bardzo ciekawie i wiarygodnie zaprojektowany świat, interesujące i dobrze zagrane postacie. Nie podobała mi się za to rozgrywka, strzelanie dość nudne, na ciągłe używanie mocy brakuje soli, a walka wręcz niestety zepsuta (w porównaniu z poprzednimi częściami) przez kamerę która jest w ciągłym ruchu podczas zadawania ciosów co w połączeniu z mocami (błyskawice, ogień) sprawia, że nie wiadomo co się dzieje podczas walki wręcz, ja sobie po prostu ją odpuściłem bo bolała mnie głowa. Projekt poziomów i NPC bardzo fajny, ale graficznie szału nie ma - np. nasz bohater ma tylko dłonie, nie rzuca cienia. Irytuje tez brak opcji "ciągle biegnij". Tak czy inaczej zdecydowanie polecam.
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2016.12.26
BioShock Infinite jest niesamowitą grą, a zasługa w tym warstwy fabularnej. Opowieści o takiej głębi i zawiłości nie widuje się co dzień w strzelance. Również Columbia wgniata w fotel swoim projektem – jakże odmiennym od Rapture, a jednocześnie jakże podobnym (przy czym o tyle lepszym, że w podniebnym mieście toczy się jakieś życie). Wprawdzie mógłbym ponarzekać na liniowość fabuły, drobne zgrzyty w systemie walki (asysta celowania na PC?!) czy niezbyt żywe postacie tła, ale wystarczy, bym wspomniał zakończenie historii o Bookerze i Elizabeth, a momentalnie zapominam o wadach. Wielka gra!
arkadius2
Ekspert
2016.03.05
Świetna fabuła, trzymająca poziom akcja, tylko te zakończenie takie trochę nijakie. Godny następca poprzednich części.
pieterkov
Ekspert
2014.08.22
Wszyscy grę chwalą, dają wysokie noty, a potem czytam po gramach, gry-onlinach i innych cdactionach, jaka to słaba gra była, jak to się w niej strzelało źle i funu z gry nie było. To skąd te wysokie oceny przepraszam bardzo?Gra bardzo dobra, strzela się fajnie, efektownie i kolorowo. Do tego dobra historyjka z mindfuckiem.
game _hunter
Ekspert
2013.05.12
Najlepsza gra mojego życia. Fabuła godna Oscara a grafika ładniejsza niż rzeczywistość.
Mateusz Kapka
GRYOnline.pl Team
2013.04.02
Czytalem tutaj ze niektorzy narzekaja troche na mechanike gry, ze przeciwnicy to banda klonow lecaca na glownego bohatera dajaca sie zabic. I moze maja i racje, ale Bioshock to nie gra w ktorej najwazniejsze jest to jak strzelamy, tutaj pierwsze skrzypce gra fabula. Dla mnie gra jest swietna, do konca gry nie wiedzialemo co tak naprawde chodzi. Dla mnie w grach liczy sie fabula i swiat, a te elementy w Bioshocku sa swietnie ; D
Kalem
Gracz
2023.01.24
Zupełnie nie rozumiem z czego wynika tak wysoka ocena. Wiele osób tutaj dobrze przedstawiło plusy i minusy tej gry więc nie będę się powtarzał. Jak dla mnie gra jest jednym wielkim stymulantem, non stop jesteśmy bombardowani i przytłaczani zbyt dużą ilością bodźców w postaci krzyków, muzyki, rażących w oczy kolorów, narmiaru detali otaczającego świata itp. Fabuła żadna, właściwie gra jest tak skonstruowana że idziemy do przodu i ktoś coś w tle krzyczy i to ma jakąś treść ukazywać. Jak dla mnie potencjał zmarnowany, nie ma klimatu, wszystko jest w jakimś takim pędzie, nie chciało mi się nawet zatrzymywać na dłużej w żadnej lokacji.
Aen
Gracz
2013.04.08
Gra mi się przyjemnie, ale nic ponadto (zwłaszcza że Bioshock I odrzucił mnie w połowie zwykłą nudą). Bardzo ładna gra i kreacja świata, ale czy naprawdę taki hit? Mi się właśnie kojarzy z typową, dobrą rzemieślniczą robotą, która potrafi przyciągnąć ale nie zachwycić - przykładem może być, przynajmniej dla mnie, gra sprzed paru lat, Prey. Ładna, grało mi się fajnie, skończyłem, usunąłem, zapomniałem. Tu pewnie będzie podobnie, zobaczymy. Niemniej jednak moim zdaniem warto chociaż zobaczyć i poczuć ten klimat. Nie będę nikogo zniechęcał, od tego ta grupka pajaców na górze, która traci całą niedzielę by przekonać innych że mają rację :D
Messerschmitt
Ekspert
2025.01.24
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.01.26
Tal_Rascha
Ekspert
2022.11.10
enrique
Ekspert
2022.03.29
Krzysztof Lewandowski
GRYOnline.pl Team
2022.03.20
Rafał Sankowski
GRYOnline.pl Team
2021.11.12
Piotr Opolski
GRYOnline.pl Team
2021.06.11
Karol Laska
GRYOnline.pl Team
2020.04.27
Szugob
Ekspert
2018.03.26
MadtPL
Ekspert
2016.11.07
ogórekdamian
Ekspert
2016.10.10
Mateusz Araszkiewicz
GRYOnline.pl Team
2016.06.30
Paweł Woźniak
GRYOnline.pl Team
2016.06.03
Anna Garas
GRYOnline.pl Team
2016.04.11
Michał Wołowicz
GRYOnline.pl Team
2016.03.30
Maciej Żulpo
GRYOnline.pl Team
2016.03.28
Butryk89
Ekspert
2016.03.24
Harry M
Ekspert
2016.03.19
Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Grzegorz Bobrek
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Bartosz Woldański
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
zvr
Ekspert
2016.03.17
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.03.15
Ocena STEAM
Bardzo pozytywne (106 900)
Główne zalety gry
Główne wady gry
Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników
Podsumowanie
Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,
czorny50 Pretorianin
chujciwdupe Junior
jak ktoś jeszcze nie grał to najlepiej uzywac rewolweru i snajperki
Orzech Centurion
Jak to z BioShockami bywa, pod względem audiowizualnym ta gra jest przepiękna, ilość szczegółów i nawiązań bywa przytłaczająca, wręcz momentami można odnieść wrażenie że na ekranie dzieje się zbyt dużo w jednym momencie.
Jeśli chodzi o rozgrywkę to niestety nie jest zbyt kolorowo. Strzelanie w tej grze zwyczajnie stało się dla mnie przykrym obowiązkiem, nie wywołującym żadnych odczuć masakrowaniem kolejnych fal wrogów, do tego fatalny system ulepszania broni(wybór na co wydać zgromadzone pieniądze między kiepskim a gorszym ulepszeniem) i vigory których w zasadzie przez większość gry mogłoby nie być, podczas gdy jeden z nich jest zbyt przegięty.
Natomiast Elizabeth i jej relacja z Bookerem to zdecydowanie mocny punkt tej gry i za każdym razem wyczekiwałem interakcji między nimi, a i fabularnie gra mimo momentami zagmatwanej retoryki trzymała w napięciu do samego końca