Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode Two (PC)

BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode Two

Drugie duże rozszerzenie fabularne do gry BioShock: Infinite, stanowiące bezpośrednią kontynuację historii zapoczątkowanej w pierwszym dodatku Burial at Sea. Podczas zabawy wcielamy się już jednak nie w samego DeWitta, a w Elizabeth – będącą dotąd w grze postacią niezależną.

To jest dodatek do gry BioShock Infinite.

Akcji | FPP | science fiction | skradanki | FPS | elementy RPG | dystopia | strzelanki | lata 40. i 50. XX wieku | immersive sim

Okładka BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode Two (PC)

data premiery gry:

25mar2014

PC X360 PS3

BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode 2 to drugi i ostatni duży fabularny dodatek do FPS-a BioShock Infinite z 2013 roku. Projekt opracowało studio Irrational Games, czyli ten sam zespół, który wyprodukował podstawową wersję gry.

Rozszerzenie oferuje nową mini-kampanię stanowiącą bezpośrednią kontynuację pierwszego epizodu. Tym razem nie wcielamy się w Bookera DeWitt, a w Elizabeth, która w poprzednich odsłonach była postacią niezależną kontrolowaną przez sztuczną inteligencje. Akcja rozpoczyna się dramatycznie - kierowana przez nas bohaterka budzi się obok ciała Zacharego Comstocka i jej oczom ukazuje się mężczyzna, który bawi się w rosyjską ruletkę pistoletem wycelowanym w jej twarz. Przed śmiercią Elizabeth ratuje pojawienie się w jej głowie głosu Bookera. Podążając ze jego wskazówkami dziewczynie udaje się uniknąć pożegnania się z tym światem w zamian za obietnicę, że pomoże grupie dowodzonej przez Atlasa w powrocie do podwodnego miasta Rapture.

W BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode 2 akcję tradycyjnie obserwujemy z perspektywy pierwszoosobowej, ale same mechanizmy rozgrywki uległy jednak znaczącym zmianom. O ile wersja podstawowa i pierwszy epizod stawiały na dynamiczną walkę oraz otwarte bitwy z tłumami przeciwników, tak odcinek numer dwa koncentruje się na aspekcie skradankowym. Elizabeth jest fizycznie słaba, więc bezpośrednia konfrontacja z silnymi przeciwnikami nie jest dobrym pomysłem i zamiast tego lepiej jest przekradać za plecami wrogów oraz atakować z zaskoczenia. Ponadto ilość odnajdywanej amunicji nigdy nie jest duża, co sprawia, że zabawa nabiera posmaku survival-horroru. Dodatkową atrakcją jest opcjonalny Tryb 1998 (nazwany tak od daty premiery gry Thief: The Dark Project), w którym musimy przejść kampanię bez zabicia nawet jednej osoby.

Akcja BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode 2 toczy się głównie w mieście Rapture, znanym z BioShock i BioShock 2. Autorzy nie wykorzystali jednak starych elementów graficznych. Zamiast tego wszystkie lokacje oraz przeciwników przygotowano od nowa, dzięki czemu podwodna metropolia prezentuje się znacznie ładniej niż w poprzednich odsłonach cyklu.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena czytelników: 8,9 / 10 na podstawie 776 głosów czytelników.

Gry podobne do BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode Two

Klasyfikacja PEGI BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode Two

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która zachęca do uprawiania hazardu lub go uczy.

Wymagania sprzętowe BioShock Infinite: Burial at Sea - Episode Two

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core i5 3.4 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 1 GB (GeForce GTX 560 lub lepsza), Windows Vista/7/8

Recenzja drugiego epizodu dodatku Burial at Sea do gry BioShock Infinite
Recenzja drugiego epizodu dodatku Burial at Sea do gry BioShock Infinite

Recenzja 25 marca 2014, 11:25

Od strony audiowizualnej Burial at Sea – Episode Two prezentuje równie wysoki poziom, co podstawowa wersja gry i pierwszy dodatek. Lokacje nadal cieszą oko projektem i mnóstwem detali, z fantastycznymi zdobieniami w stylu art deco na czele. Dotyczy to z resztą także używanej przez Elizabeth broni. Ponieważ Rapture utrzymane jest w klimacie tzw. dieselpunka, podczas rozgrywki natrafiamy również na mnóstwo fascynująco wyglądających, retro-futurystycznych maszyn. Najbardziej spodobała mi się wizyta w centrum serwisowania batyskafów, sprzedawanych mieszkańcom podwodnego miasta niczym samochody osobowe. Były one zresztą wzorowane na wyglądzie aut z epoki, a to właśnie przez detale takie jak ten świat Bioshocka po raz kolejny potrafi zachwycić warstwą artystyczną. Świetnie prezentuje się także oprawa audio, w której nie zabrakło przygrywających w okolicy, charakterystycznych dla czasów jazzowych klasyków.

PC
X360
PS3