Data wydania: 27 stycznia 2012
Epicka strategia, w której wcielamy się w samego legendarnego króla Artura. Rozgrywka podzielona została na dwie płaszczyzny. Zarządzanie imperium odbywa się na turowej mapie Wysp Brytyjskich, a olbrzymie bitwy z udziałem tysięcy jednostek toczone są w czasie rzeczywistym.
GRYOnline
Gracze
Steam
King Arthur II to kontynuacja udanej gry łączącej elementy strategii i RPG-a. Gra utrzymana jest w wyraźnie bardziej mrocznej atmosferze niż pierwowzór i wprowadza masę ulepszeń w stosunku do swojego poprzednika. Za produkcję ponownie odpowiada studio Neocore Games znane również z takich tytułów jak: Lionheart: Wyprawy Krzyżowe oraz Crusaders: Twoje królestwo.
Akcja gry zaczyna się w niecały rok po wydarzeniach z pierwszej części. Jako Artur zjednoczyliśmy południową Brytanię i zapanował pokój. Sielankę przerywa spisek królowej-wiedźmy Morgawse. Posłusznemu jej rozkazom zabójcy nie udało się pozbawić nas życia, ale jego atak spowodował ranę, która nigdy się nie zagoi. Jakbyśmy mieli mało problemów, Święty Graal został roztrzaskany, a magia królowej pozwoliła na powrót Fomorian. To demoniczne plemię zostało przed wiekami wypędzone z Wysp i teraz zamierza się zemścić, niszcząc wszystko na swej drodze. Nasz cel to, oczywiście, ocalenie królestwa i obrona jego mieszkańców, ale nie będzie to łatwe zadanie. Rycerze Okrągłego Stołu nie są już bowiem wierną nam grupą szlachetnych wojowników. Zamiast tego, zaczęli walczyć ze sobą. Część z nich próbuje stawić czoło najeźdźcom, ale czynią to samotnie, co skazuje ich na porażkę.
W przeciwieństwie do bajkowej pierwszej części, King Arthur II to znacznie mroczniejsze klimaty. Na początku kampanii sytuacja będzie wydawała się niemal beznadziejna. Z każdej strony otaczają wrogowie, wśród których znajdą się nie tylko Fomorianie, ale również walijskie Smocze Królestwa, dysponujące potężną magią plemiona Piktów na terenach Szkocji, demoniczne legiony nieistniejącego już Imperium Rzymskiego w Nortumbrii oraz zwykli ludzcy lordowie, w tym część naszych dawnych sojuszników.
Zabawa w grze ma dwie płaszczyzny. Aspekt strategiczno-ekonomiczny odbywa się w turach, z których każda odpowiada jednej z pór roku, natomiast bitwy toczą się już w czasie rzeczywistym. W porównaniu do pierwowzoru skala potyczek została wyraźnie zwiększona i pozwala nam na dowodzenie bardziej licznymi armiami. Dodatkową atrakcją są starcia z potężnymi bossami, których pokonanie jest prawdziwym wyzwaniem nawet dla weteranów pierwszej części. Gra oferuje oczywiście masę nowych jednostek i bohaterów. Nie brakuje też nowych maszkar, na których nasze wojska mogą sprawdzić ostrość swoich mieczy. Istotną rolę ponownie odgrywają elementy RPG, które rozgrywane są w formie gry paragrafowej. Zabawę uprzyjemnia wyraźnie ulepszony system kamery.
W porównaniu do pierwowzoru znacznie rozszerzono teren działań. W „jedynce” mogliśmy bawić się jedynie na terenach południowej Brytanii. Tym razem mapa obejmuje również środkową oraz północną część wyspy, w tym Szkocję. W bitwach autorzy wprowadzili do starć dodatkowe „piętro” w postaci jednostek latających. Kompletnie przebudowano także system magii. Teraz każda strona na początku starcia dysponuje magiczną tarczą, której siła wyrażona jest w punktach. Aby nasze zaklęcie zadziałało przeciwko wrogowi musi mieć wyższy poziom niż jego tarcza. System ten powoduje, że obie strony sporo czasu spędzają na osłabianiu tarczy przeciwnika. Osiągamy to m.in. eliminując elementy dające drugiej stronie bonusy, a więc na przykład zabijając jej bohaterów czy odbijając punkty strategiczne.
Produkcja została nieco uproszczona dzięki wyeliminowaniu systemu podatkowego oraz aprowizacji w żywność. W zamian za to, znacznie rozszerzono spektrum możliwych do wybudowania elementów danej prowincji oraz zaserwowano graczom bogaty repertuar gotowych do werbunku jednostek bojowych. Plusem jest tutaj różnorodność formacji militarnych z jakimi przyjdzie nam skruszyć kopię na polach bitewnych średniowiecznej Brytanii.
Poza rozbudowaną kampanią opartą na silnym wątku fabularnym twórcy zadbali też o tryb multiplayer, w którym mamy możliwość rozegrania taktycznych bitew na różnych mapach za pośrednictwem sieci LAN lub Internetu. Mocną stroną gry jest oprawa graficzna. Całość zbudowano na autorskim silniku Neocore wspierającym DirectX 10 i 11. Umożliwia on pokazywanie gigantycznej skali starć, przy jednoczesnym wysokim poziomie detali każdej z jednostek.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Recenzja GRYOnline
Król Artur II to kontynuacja jednej z najbardziej niedocenionych produkcji ostatnich lat. Neocore Games tym razem obudziło pradawne zło, któremu nie w smak naturalna zieleń Brytanii. Zapowiada się starcie na miarę wojny o Śródziemie.
27 grudnia 2011
Król Artur był najciekawszą pozycją wśród projektów inspirowanych serią Total War. Ambicje części drugiej są większe – gra ma być jedną z najlepszych strategii przyszłego roku. Po wypróbowaniu wersji grywalnej stwierdzamy, że ma na to spore szanse.
2 września 2011
King Arthur II to najpiękniejsza z nadchodzących gier Paradoxu. Ambicje węgierskiego Neocore Games wykraczają jednak daleko poza ładną oprawę graficzną.
Firma Cenega wyjaśniła przyczyny opóźnienia premier gier firmy Paradox Interactive w naszym kraju. Przy okazji poznaliśmy daty debiutu poszczególnych tytułów.
gry
Marcin Skierski
17 lutego 2012
Firmy Paradox Entertainment i Neocore Games poinformowały, że osoby, które złożą (bądź już złożyły) zamówienia przedpremierowe na grę Król Artur II otrzymają za darmo natychmiastowy dostęp do dodatku zatytułowanego Dead Legion. DLC stanowić będzie prolog do głównej historii opowiedzianej w pełnej wersji tytułu.
gry
Mateusz Kądziołka
4 stycznia 2012
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o ścieżce dźwiękowej do Saints Row: The Third, premierze Halo: Combat Anniversary Evolved, demie Michael Phelps: Push the Limit, a także becie King Arthur II.
gry
Piotr Doroń
16 listopada 2011
Firma Paradox Interactive ujawniła kolejną produkcję z cyklu King Arthur. Będzie to duży, samodzielny dodatek do pierwszego Króla Artura, wyprodukowanego przez studio Neocore Games. Do jego premiery dojdzie w trzecim kwartale tego roku.
gry
Kamil Ostrowski
21 czerwca 2011
Przedstawiciele studia Neocore Games zabrali głos w sprawie kontynuacji gry King Arthur, zapowiedzianej oficjalnie w połowie ubiegłego miesiąca. W wywiadzie dla redakcji serwisu HookedGamers poruszyli kilka istotnych tematów, w tym kwestię liczby i zróżnicowania map.
gry
Piotr Doroń
28 lutego 2011
Mamy dobre wieści dla ludzi, którym do gustu przypadła wydana w 2009 roku gra King Arthur: The Role-playing Wargame. Firma Paradox Interactive właśnie ujawniła, że trwają już prace nad kontynuacją tego tytułu.
gry
Adrian Werner
15 stycznia 2011
W marcu i kwietniu bieżącego roku firma NeoCoreGames wyda kolejne dwa dodatki do miksu strategii turowej i RTS-a o tytule Król Artur (pełny angielski tytuł to King Arthur: The Role-playing Wargame). Oba rozszerzenia wprowadzą do gry po jednym nowym narodzie. Nie zabraknie jednak wielu innych, bardzo istotnych nowości.
gry
Piotr Doroń
21 lutego 2010
Popularne pliki do pobrania do gry Król Artur II.
demo Król Artur II - ENG - 27 stycznia 2012
trainer Król Artur II - +10 Trainer - 22 lutego 2012
trainer Król Artur II - Dead Legions DLC +2 Trainer - 21 marca 2012
patch Król Artur II - v.1.106 – v.1.107 - 28 marca 2012
patch Król Artur II - v.1.105 – v.1.106 - 29 lutego 2012
patch Król Artur II - v.1.101 - 8 lutego 2012
patch Król Artur II - v.1.101 - v.1.102 - 7 lutego 2012
patch Król Artur II - v.1.102 – v.1.103 - 8 lutego 2012
patch Król Artur II - v.1.104 – v.1.105 - 13 lutego 2012
patch Król Artur II - v.1.103 – v.1.104 - 9 lutego 2012
Wymagania sprzętowe gry Król Artur II:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.4 GHz, 1 GB RAM (2 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 768 MB (GeForce GTX 460 lub lepsza), 12 GB HDD, Windows XP/Vista/7.
Lista małych dodatków do gry Król Artur II:
DLC Dead Legions 27 stycznia 2012
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 290 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 318 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Konrad Kruk
Recenzent GRYOnline.pl
2012.02.17
Król Artur II to kontynuacja jednej z najbardziej niedocenionych produkcji ostatnich lat. Neocore Games tym razem obudziło pradawne zło, któremu nie w smak naturalna zieleń Brytanii. Zapowiada się starcie na miarę wojny o Śródziemie.
gutosaw
Ekspert
2022.01.23
+++ Duża różnorodność jednostek i bohaterów ++ Ciekawa fabuła ++ Wiele trudnych walk ++ Ciekawe zadania z dużą ilością decyzji (wyszło gorzej niż w pierwszej części) ++ Bardzo dobrze wykonany system czarów + Dużo lokacji + Długi wątek fabularny - - - Brak agresji sztucznej inteligencji na mapie świata - - - Wiele błędów podczas bitew - - Zarządzanie państwem w kwestii ekonomicznej - - Zarządzanie państwem w kwestii dyplomatycznej - - Zbyt liniowa fabuła - Z biegiem czasu walki stają się łatwiejsze - Bezużyteczne kontakty z frakcjami pobocznymi
mwedner Junior
Witam,
ostatnio gram w tą grę i nie mam pojęcia, w jaki sposób powołać 2 armię. Klikam we wszystko co widzę, ale nie mam pojęcia co robić.
Mógłby ktoś mi pomóc? Kontakt [email protected]
Pozdrawiam
bubu49 Pretorianin
Ilość armii zależy od postępu w fabule. Im dalej tym więcej można ich mieć.
zanonimizowany783815 Junior
witam w co lepiej inwestowac w PZ mana czy atak?
zanonimizowany947190 Pretorianin
Dla mnie ta gra jest nieco nudna. Klimat i fabuła są całkiem wciągające, ale z jakiegoś powodu nudzi się szybko i odechciewa się rozgrywać kolejne bitwy. Same bitwy też jakoś nie porywają. Niemniej, jak produkt pozbawiony właściwie bugów mogę dać całkiem przyzwoitą ocenę