Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Hyde Park 4 marca 2005, 18:40

autor: Cenega Press Release

Playboy: The Mansion - jak powstawała rezydencja?

Cenega Poland zaprasza do lektury niezwykle ciekawego materiału, dotyczącego powstawania gry Playboy: The Mansion.
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.

Tworzenie obszarów rezydencji

Od początku wiadomo było, że cała rezydencja Playboya i przyległe do niej obszary nie zmieszczą się w pamięci nawet najpotężniejszego komputera. Dlatego też rezydencja w grze została podzielona na oddzielne obszary. Parter, piętro, basen i klub to osobne obszary, z których każdy zawiera kilka lokacji. Przykładowo, w obszarze klubowym znajduje się pokój gier i sala gimnastyczna. W obszarze basenu znajduje się trawnik, trampolina i słynna grota. Oczywiście goście naszych imprez będą w stanie przemieszczać się dowolnie pomiędzy obszarami.

Basen i grota są najbardziej skomplikowanymi obszarami, a jednocześnie budziły największe zainteresowanie wszystkich osób, które miały styczność z grą. Głównym elementem mechaniki gry jest system konwersacji, a rozmowa zwykle odbywa się pomiędzy osobami stojącymi na poziomie ziemi. W tym momencie stanęliśmy przed problemem prowadzenia rozmów np. w basenie. Coś, co początkowo było oczywiste, nagle stało się sporym wyzwaniem projektanckim, technicznym i artystycznym. Na szczęście, ostatecznie udało nam się stworzyć modele wnętrz, które wyglądały dobrze i odpowiednio funkcjonowały - na przykład sufit groty znika, kiedy do niej wejdziemy, ale oświetlenie pozostaje przyciemnione.

Grota Hefa kontra Twoja grota - różnice? Pomyśleliśmy że zabarwiona na zielono woda wygląda dziwnie w grze, więc nasza jest błękitna. Dodatkowo, aby goście mogli poruszać się bardziej swobodnie, w grze więcej elementów groty jest dostępnych. Inne różnice? Standardowo u Hefa spotkać można było sporo całkiem nagich playmates, a u nas.... jest znikający sufit.

Obszar klubowy zawiera pokój gier Hefa oraz wyposażenie fitness, które można znaleźć w prawdziwej rezydencji, na siłowni. Uznaliśmy, że te dwie lokacje można spokojnie połączyć w jeden obszar, gdyż osobno raczej nie byłyby one zbyt interesujące. Po odblokowaniu obszaru klubowego, może on stać się ulubionym miejscem do spędzania czasu - dzięki niemu goście Hefa pozostają w doskonałym nastroju bez konieczności specjalnego opiekowania się nimi.

Prawdziwy pokój gier w rezydencji Playboya wygląda dość standardowo; obszar klubowy w grze wygląda tak, jak zażyczy sobie tego gracz. Dostępnych jest wiele tekstur na ściany i podłogi, aby gracz mógł dopasować pokoje do własnego stylu.

Praca z wydawnictwem Playboy zapewniła nam dostęp do wyjątkowych możliwości, które normalnie przy produkcji gier raczej nie są wykorzystywane. Chodzi tu przede wszystkim o udział VIPów, muzyków i ponad 100 Playmaytes, ale także o artystów, którzy współpracują z marką Playboy. Hef sam w przeszłości był rysownikiem, więc jego zainteresowanie ilustracją i sztuką współczesną jest niezwykle widoczne na łamach magazynu Playboy. Nie inaczej jest w Playboy: The Mansion. W trakcie gry będziemy mogli kupić i zawiesić na ścianach dzieła sztuki, które wyszły spod ręki Olivii, Deana Yeagle, Keitha Haringa, Andyego Warhola i innych artystów współpracujących z Playboyem.

Devon, obraz Michaela Mobiusa