Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Stark i Arkadia, Markuria i Newport, realizm i magia, prawda i fałsz - Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Stark i Arkadia, Markuria i Newport, realizm i magia, prawda i fałsz... W tej historii nic nie jest oczywiste i jednoznaczne od początku do końca.

W Casablance, w nie tak bardzo odległej przyszłości młodziutka studentka Zoe odkrywa, że jej uporządkowane i niemal nudne życie może gwałtownie zmienić się z dnia na dzień...

W ascetycznej scenerii klasztoru, w bliżej nieokreślonym miejscu i czasie Brian Westhouse próbuje podsumować swą niebanalną egzystencję, pozostawiając wskazówki następnym podróżnikom...

W Markurii, dziesięć lat od pamiętnych wydarzeń, April Ryan stojąc po stronie Rebeliantów, walczy w obronie świata, w którego istnienie tak trudno było jej kiedyś uwierzyć.

W Sadirze, stolicy Imperium Azadi fanatyczny wojownik Kian Alvane otrzymuje zlecenie, którego celem jest czyjaś śmierć...

Co łączy tych kilka postaci? Czy kiedykolwiek się spotkają? Co zrobią ze swoim życiem, losem, przeznaczeniem?

Ty mi odpowiedz, bo Ty również będziesz mieć na to wpływ...

Nie sposób uniknąć porównań z pierwszą częścią, ale ograniczę się tylko do istotnych dla rozgrywki informacji. Co jest inaczej?

Przed wszystkim, masz możliwość kierowania kilkoma postaciami, co może z początku u osób przywiązanych do poprzedniej bohaterki wywoływać pewne zniecierpliwienie (kiedy wreszcie pojawi się April!!!).

Oprócz typowych zagadek logiczno-przestrzennych występują również elementy zręcznościowe, głównie w postaci walki, choć z powodu ograniczenia czasowego, i w niektórych łamigłówkach przydatne okaże się nie tylko szybkie myślenie, ale i szybkie klikanie.

Prowadzony przez główną bohaterkę pamiętnik (odnajdziesz go pod klawiszem M) ma tym razem wersję skróconą - to coś w rodzaju notatek (przy każdym kolejnych wpisie na ekranie zaczyna migać symbol książki). Oprócz nich w tej opcji, w drugiej zakładce znajdują się dialogi danej postaci, a w trzeciej wiadomości przychodzące na telefon (kiedy pojawi się nowa, informuje Cię o tym pulsujący przez chwilę symbol komórki).

Muszę, niestety, ponarzekać trochę na sposób kierowania bohaterami - połączenie klawiatury (klawisze W, S, A, D lub strzałki) i myszki, należy do moich absolutnie nie ulubionych. Wszystkim, którzy mają bardzo czułą mysz, radzę ją od razu zmienić.

Inwentarz przywołujesz klawiszem Tab lub naciskając kółko myszki (rolko-przycisk pomiędzy LPM i PPM). Wyświetla się on w postaci hologramów, kliknięcie LPM zadziała na ten, który jest w centralnym położeniu (ustawiasz go tam strzałkami lub przesuwając kółkiem). Pojawią się wówczas przy nim opcje możliwości, które wybierasz najeżdżając na nie kursorem. Jest ich trzy: lupa (czyli zobacz, co to jest), trybik (czyli użyj tego na przedmiocie czy osobie, przed którą stoisz), klucz francuski (czyli połącz to z drugim przedmiotem, który wybierasz z ciągu hologramów, ustawiając go strzałkami w centralnym położeniu inwentarza i naciskając LPM).

Kiedy zbliżasz się do interesującego z punktu widzenia gry obiektu, na ekranie pojawia się jakby kadr kamery w postaci ramki z zielonych nawiasów, a w rogu symbol tego, co możesz z nim zrobić (oko - obejrzeć, ucho - podsłuchać, usta - porozmawiać, ręka - wziąć lub otworzyć drzwi, pięść - przyłożyć od serca, sylwetka - pokonać schody lub wspiąć się, wskoczyć czy schować, uchylone drzwi - przejść dalej). Jeśli z rzeczonym obiektem możesz wejść w kilka interakcji, po kliknięciu LPM pojawią się wszystkie możliwości (w dużym kole), każdą również wybierasz przy pomocy kursora.

W przypadku postaci tematy rozmowy wyświetlają się w holograficznych ramkach, na które najeżdżasz kursorem, możesz nie wybierać wszystkich (choć radziłabym raczej wyczerpywać problem), za to często musisz zdecydować się na którąś z nawzajem wykluczających się opcji.

Przydatną funkcją jest "centralne oko" czyli oko dalekiego zasięgu, które włączasz PPM, a wówczas strumień światła omiata wszystkie znajdujące się na ekranie cele (delikatnie obracaj postacią przy pomocy myszy) i wyławia od razu te, z którymi możesz coś zdziałać.

Nie powstrzymuj dłużej swej ciekawości. Czas zaczynać. Przygoda wzywa...

Informacje o Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Autor : Anna kassiopestka Nowopolska

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 55, ilustracje: 155 .

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.

Popularne strony w Dreamfall: The Longest Journey - poradnik do gry

Dreamfall: The Longest Journey - screen - 2006-03-06 - 62635Dreamfall: The Longest Journey - screen - 2006-03-06 - 62634Dreamfall: The Longest Journey - screen - 2006-03-06 - 62633Dreamfall: The Longest Journey - screen - 2006-03-06 - 62632Dreamfall: The Longest Journey - screen - 2006-03-06 - 62631Dreamfall: The Longest Journey - screen - 2006-03-06 - 62630Dreamfall: The Longest Journey - screen - 2006-03-06 - 62629Dreamfall: The Longest Journey - screen - 2006-03-06 - 62628Dreamfall: The Longest Journey - screen - 2006-03-06 - 62627