Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Command & Conquer: Red Alert 2 - poradnik do gry

Command & Conquer: Red Alert 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Sowieci | Strategia | Command & Conquer Red Alert 2 poradnik Command & Conquer: Red Alert 2

Ostatnia aktualizacja: 26 sierpnia 2019

"Zabić człowieka to tragedia. Zgładzić milion to statystyka", Józef Stalin

Sowieci opierają swoją strategię na sile. Wolne, ale dobrze opancerzone i posiadające ogromne działa czołgi. Sterowce Kirowa bombardujące stanowiska wroga. Cewki Tesli masakrujące piechotę i bomba atomowa stanowiąca ostateczny środek rozwiązania. Ale i jednocześnie użycie mocy psi, gwarantującą możliwość opanowania prawie każdej jednostki. Sowieci to przede wszystkim atak, zawsze jednak przemyślany.

Jak wybudować bazę?

  • Lokalizacja bazy musi być przemyślana. Bliski dostęp do złóż kruszcu to jedno, ale należy pamiętać o drogach do bazy. Najlepiej budować bazę na rogu mapy, dzięki czemu uniemożliwisz atak ze wszystkich stron. Na mapie z dużą ilością wody, pamiętać należy o dostępie to tejże. Jednak staraj się budować większość struktur jak najdalej od wody, ażeby uniknąć ataku z morza.
  • Zależnie od dynamiki rozgrywki i naszego przeciwnika. Należy wybudować dwie rafinerię. Gdy przeciwnik atakuje od razu, szybko budujemy baraki i formujemy rekrutów. Sentry gun oraz koniecznie flak cannon, szczególnie walcząc z Aliantami. W tym czasie tworzymy fabrykę broni i tworzymy czołgi rhino. Flak tracki zapewnią ochronę przed samolotami (3 wystarczą). Potem servis depot i radar. Kolejny krok to laboratorium, trzeba zacząć budować czołgi "apokalipsa", stanowiących także obronę przeciwko lotnictwem. Cztery wyrzutnie rakiet V3 będą stanowiły doskonałą grupę uderzeniową na atakujących, należy umieścić ich w środku bazy.
  • Podstawą obrony bazy muszą być cewki Tesli. Należy ustawiać je na zewnątrz bazy, w większych odległościach, ażeby nie zniszczyć ich za pierwszym razem.
  • Teraz należy zbadać sytuację, jeżeli odpieramy ataki przeciwnika, tworzymy silos rakietowy i żelazną kurtynę. Problemem jest czy budować elektrownię atomową, gwarantującą stały dopływ prądu, ale łatwą do zniszczenia. W razie pozytywnej decyzji należy zapewnić jej odpowiednią ochronę.
  • Podczas rozbudowy wysyłamy jednostki piechoty lub zwiad na poszukiwanie rafinerii z ropą. Po ich znalezieniu wyślij tam inżynierów.

Jak przygotować swoje siły?

  • Znowu wszystko zależy od rodzaju przeciwnika. Podstawą jest jednak zdobywanie doświadczenia dla jednostek, widzimy je jako gwiazdki pojawiające się obok energii danej jednostki. Po ciężkich walkach, szczególnie w obronie bazy, zawsze należy naprawiać swoje jednostki - pojazdy w service depot, jednostki powietrzne - na lotnisku i okręty - w porcie. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzamy fundusze, ale i zyskujemy doświadczone oraz silne jednostki. Cztery czołgi rhino o statusie weterana to potężna broń.
  • Radzę przygotować obronę bazy poprzez budowanie pojazdów, a nie kolejnych struktur. Dlaczego? Ponieważ pojazdy zdobywają doświadczenie i dlatego, że pojazdy można wykorzystać do ataku na przeciwnika.
  • Z czego powinny składać się siły. Przede wszystkim w przypadku Sowietów należy skupić się na siłach lądowych, to one są ich potęgą. Pięć czołgów rhino, wsparcie 3 flak cannon jako kontra przeciwko lotnictwu. Cztery, pięć wyrzutni V3 w osobnym zgrupowaniu, jako wsparcie na dystans. Czołgi apocalypse 5-7 jako główna siła uderzeniowa, przełamująca siły Aliantów.
  • W razie grania na mapie z dużą ilością wody Alianci będą w lepszej pozycji. Nie należy się jednak poddawać. Przede wszystkim należy zapewnić obronę swojego wybrzeża. Osiem łodzi podwodnych wydaje się rozsądnym rozwiązaniem. Pancerniki są bezużyteczne bez wsparcia łodzi podwodnych. Do obrony wybrzeża można wykorzystać cewki Tesli i V3.

Jak zburzyć bazę wroga?

  • W skirmih lub zabawie z żywym przeciwnikiem zmasowany atak może nie poskutkować. Wpierw należy zacząć od walki podjazdowej. Sowieci mają utrudnioną sytuację, ale nie są bezbronni. Wykorzystaj Terror Drone, do niszczenia pojazdów. Pająki są do tego stworzone - szybki atak i eliminacja najsilniejszych jednostek. Użyć też trzeba sterowców Kirowa, niestety są one powolne, ale bardzo wytrzymałe. Nadają się do zniszczenia jednego dwóch budynków i ucieczki.
  • Zawsze próbuj pozbawić przeciwnika prądu. Niszcząc elektrownie, a szczególnie elektrownie atomową.
  • Atakuj flotę, niszcz statki przeciwnika, bo w razie ataku na jego bazę będzie próbował wykorzystać je do obrony.
  • Żelazna kurtyna gwarantuje chwilową nieśmiertelność dla pojazdów. Czołgi apokalipsa z taką umiejętnością spiszą się doskonale w atakach podjazdowych. Bomba atomowa spisuje się doskonale do precyzyjnych ataków, ale dobrze wykorzystać ją przed główną ofensywą.
  • Po sporadycznych atakach i osłabieniu sił wroga można przejść do ofensywy. W ataku wpierw trzeba wyeliminować prism tower (jeżeli nie zrobiłeś tego wcześniej), potem atakować CY, fabrykę i baraki. Komputerowy przeciwnik, w tej sytuacji najczęściej sprzeda resztę budynków i zacznie atakować nasze siły. Po zniszczeniu linii produkcyjnej zdobywamy przewagę.
  • Ale czasem nasz oponent przygotował swoją obronę doskonale, a przebicie się do CY jest bardzo trudne. Wtedy należy zniszczyć jak najwięcej budynków, zaczynając od rafinerii i koparek. Potem niszcząc najdroższe z możliwych budynków. Szczególnie zniszczyć u Aliantów wypada: laboratorium (i odłączyć dostęp do satelity), urządzenie do kontroli pogody i port oraz lotniska. W razie porażki należy jak najszybciej wycofać swoje siły i je naprawić.
  • Najlepiej ażeby wyrzutnie V3 cały czas podczas ataku pełniły rolę wsparcia, a sterowce Kirowa pomagały nam w inwazji. Łodzie podwodne mogą eliminować ewentualne wsparcie floty.