Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Gromadzenie wina; kopalnie złota oraz klejnotów | Anno 1503 The New World poradnik Anno 1503: The New World

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

19. Gromadzenie wina; kopalnie złota oraz klejnotów

Zanim zajmiemy się sprawami arystokratów pora jeszcze na opisanie kilku ostatnich budynków bezpośrednio związanych z kupcami. Zacznijmy od wina.

WINNICE potrzebne są w pierwszej kolejności. Wyglądają oraz działają na podobnej zasadzie co każda inna plantacja. Tradycyjnie już stawiasz je na obszarach zapewniających maksymalną wydajność zbiorów (pełen pasek), nie zakłóconych żadnymi przeszkodami. Kolejne winnice układasz w rzędach. W jednym może się znaleźć 4-5 takich obiektów. Niestety, winogrona są bardzo "wybredne" i rosną nie tylko w wybranych strefach klimatycznych, ale i na określonych wyspach. Dobrze jest więc uprzednio sprawdzić jak przedstawia się ta kwestia (pasek z ikonkami u dołu ekranu, obowiązkowo musi być zapełniony do maksimum). Winnice mogą pojawiać się w trzech strefach klimatycznych: Northern, Prairie oraz Steppes. Niestety, strefa północna zupełnie się tu nie sprawdza. Pozornie wszystko wygląda w porządku. Szybko się jednak okazuje, że winogrona rosną w małych ilościach a na tym całym interesie tylko tracisz (utrzymanie budynków kosztuje). Radziłbym więc konstruować je na preriach lub stepach. Dobrze jest wykorzystać do tego celu posiadane już kolonie poszerzając je tylko za pomocą jednego-dwóch magazynów. Winnice muszą przylegać do dróg. Nie ma tu żadnych pośrednich budynków. Od razu produkowane jest wino, które jak najszybciej powinno trafić do Twoich magazynów. Straty spowodowane niepotrzebnym zapchaniem się budynków będą wyraźnie odczuwalne. Pamiętaj o tym, aby same winnice stawiać tuż przed zajęciem się sprawą arystokratów. Wtedy będziesz miał pewność, że stracisz możliwie jak najmniej.

KOPALNIE ZŁOTA ORAZ KLEJNOTÓW są ostatnimi na jakie będziesz się mógł zdecydować. Aby móc się nimi zająć będziesz musiał oczywiście odkryć odpowiednie złoża. Na szczęście bardzo często jest tak, że występują one tuż obok siebie albo przynajmniej na tej samej wyspie. Do pełni szczęścia będziesz jeszcze tylko potrzebował Goldsmitha, który zajmie się wytwarzaniem drogich kamieni a także odpowiedniego kramiku - Jewelry Stand. Niestety, aby móc się na to wszystko zdecydować będziesz musiał mieć co najmniej 1900 kupców. Jest to jednak posunięcie, które dość szybko się zwróci. Nawet jeśli Twoi koloniści tego wszystko nie kupią to i tak zbijesz fortunę na handlu z innymi nacjami czy nawet wolnymi kupcami.