Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Chata drwala i łowcy; garbarnia | Anno 1503 The New World poradnik Anno 1503: The New World

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

04. Chata drwala i łowcy; garbarnia

Wymienione w temacie budynki będą pierwszymi, na które musisz się zdecydować. Jeśli ich nie postawisz to nie masz co nawet myśleć o tym, aby rozpocząć dany etap. O ile chatka drwala przez bardzo krótki okres czasu jest zbędna (tzn. do momentu wyczerpania początkowych zapasów) to już chatka łowcy jest absolutnie konieczna. Bez niej mieszkańcy nie będą się mieli czym żywić. A trzeba powiedzieć, że większość poziomów zaczynasz nie mając żadnych zapasów pożywienia w ładowniach statku!

Oba te budynki muszą być postawione w rozsądnych miejscach, tak aby nie gryzły się ani z właściwymi chatkami kolonistów, które postawisz za kilka chwil ani ze sobą.

Zauważ, że oba te budynki (jak i wiele podobnych) są jak gdyby scharakteryzowane obszarem działania. Oznacza to, że znajdujący się w nich pracownicy będą pozyskiwali surowce tylko i wyłącznie w tym rejonie. Istnieją co prawda od tego drobne wyjątki aczkolwiek w przypadku ogromnej większości budynków należy mieć to na uwadze. W przeciwnym przypadku budynek bardzo szybko zacznie przynosić straty dodatkowo nic przy tym nie oferując "od siebie". Miej również na uwadze to, iż w przypadku niektórych konstrukcji należy dodatkowo zapamiętać o miejscu będących kolejnym ogniwem danego cyklu produkcyjnego. Przykładowo, chatka osoby zajmującej się polowaniem na zwierzęta futerkowe musi znajdować się w strefie działania osobnika trudniącego się ich dalszym przerabianiem. Na szczęście zasięg działania budynków zajmujących się dalszym przetwarzaniem danego surowca jest zazwyczaj wyższy tak więc nie będą one w jakikolwiek sposób kolidowały w strefę działania obiektów "najniższych" (czyli takich, które zajmują się pozyskiwaniem surowców wykorzystywanych w dalszych gałęziach produkcji).

CHATKA DRWALA - na początek wystarczy jedna, później będziesz musiał dobudować co najmniej dwie. Liczba chatek powinna się stopniowo zwiększać, tzn. wraz ze wzrostem populacji Twojej kolonii. Jeśli tylko zauważysz, że drewna zaczyna brakować to musisz dobudować kolejne. Dobrym pomysłem jest też wyniszczanie tych chatek, które kolidują z rozrastającą się kolonią. Nie radziłbym jednak się na to decydować jeśli kolonia nie liczy więcej niż 600-700 mieszkańców. Na pewno będzie to jednak dobry sposób na zwiększanie dostępnej przestrzeni tak więc radziłbym o nim pamiętać. Chatka drwala nie musi znajdować się na kompletnym odludziu, ALE powinna mieć zalesione całe pole działania. Wyjątkiem jest ścieżka od magazynu, którą musisz pod nią podprowadzić. Nie jest tu akurat istotne, z której strony ją "dotknie" (mowa o drodze). Pamiętaj jednak, aby to była prosta dróżka bez żadnych zawijasów. Nie chciałbyś w końcu, aby tragarze niepotrzebnie tracili czas na dotarcie na miejsce. Pierwsze chatki drwali powinny znajdować się w bezpośredniej okolicy magazynu, ale w takich lokacjach, które w przyszłości nie będą zasiedlone przez kolonistów. Dobrze jest więc podzielić sobie dostępną przestrzeń na dwie strefy. 1/3 powinny znajdować takie właśnie chatki (drwal, łowca itp.) a pozostałe 2/3 domy kolonistów i wszystko to co jest potrzebne do ich zadowolenia (o tym później). Oczywiście nie musisz szukać gęstych lasów do postawienia w nich swoich chatek. Zauważ, że można samemu zalesiać wybrane obszary. Kosztuje to oczywiście odpowiednią ilość gotówki, ale radziłbym z tego korzystać możliwie jak najczęściej (także w miejsca drzew ściętych już przez drwali). Pamiętaj o tym, że lasy rosną na aż trzech rodzajach wysp tak więc jeśli cierpisz na brak miejsca na tej startowej to zawsze możesz pokusić się o wodny transport z jednej z pomniejszych.

Zostało jeszcze 58% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie