Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Uniwersytet, publiczna łaźnia; produkcja i sprzedaż lamp naftowych poradnik Anno 1503: The New World

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

16. Uniwersytet, publiczna łaźnia; produkcja i sprzedaż lamp naftowych

Lampy naftowe pojawiają się jako jedno z dóbr koniecznych do zadowolenia Twoich mieszkańców. Niestety, aby je pozyskać trzeba się będzie trochę nagłowić. Jeśli więc nie masz jeszcze odpowiedniego zaplecza finansowego to najpierw skup się na wyjściu na tak zwaną prostą a dopiero potem zacznij myśleć o produkcji samych lamp.

LAMPY NAFTOWE pozyskuje się w dość niecodzienny sposób. Mówię niecodzienny ponieważ nie spotkałem się jeszcze z tym w żadnej innej grze ekonomicznej. Ale to chyba dobrze, nieprawdaż :-) ? Po pierwsze, będziesz musiał skolonizować zupełnie nową wyspę. Masz do wyboru tundrę lub strefę polarną przy czym ja gorąco (a raczej lodowato :-)) polecam tę drugą. Problemów z jej poznaniem chyba nie będziesz miał (cała wyspa pokryta jest śniegiem i lodem). Udając się tam musisz wziąć ze sobą narzędzia, drewno i cegły przy czym nie będziesz potrzebował ich dużo (nawet o 1/3 mniej niż w przypadku zasiedlania "tradycyjnych" kolonii). Po dotarciu na miejsce załóż oczywiście magazyn. Aby móc produkować lampy naftowe w pierwszej kolejności będziesz musiał zacząć łowić wieloryby. Do tego celu służy specjalny budynek - Whaler. Stawia się go nad wodą, identycznie jak chociażby chatkę rybaka. Samo skonstruowanie tego budynku nic nie daje. Będziesz musiał zbudować odpowiedni statek do łowienia wielorybów. Wejdź do opcji budynku i rozkaż aby takowy skonstruować. Jeden Whaler = jeden statek. Na początek radziłbym postawić co najmniej trzy takie budynki a z czasem dobudować jeszcze dwa kolejne. Whalery mogą znajdować się przy sobie. Rybacy i tak znajdą wieloryby. Teraz będziesz musiał skonstruować budynek odpowiedzialny za przetwarzanie pozyskiwanego od wielorybów tranu na lampy naftowe, które tak bardzo potrzebujesz. Jest to Whale Oil Manufactory. Jeden taki obiekt powinien obsługiwać nie więcej niż 2-3 Whalery. Na samym początku powinieneś mieć dwie takie fabryki a później dobudować tylko kilka nowych Whalerów. Nie zapomnij o połączeniu wszystkich tych budynków drogami. Tyczy się to także Whalerów. Uwaga! Aby dostawy lamp naftowych docierały do Twoich kolonii możliwie jak najszybciej dobrze jest wynaleźć w szkole większe (a zarazem szybsze) statki handlowe. Polecam średnie modele. Można je jeszcze skonstruować w małej stoczni (Small Shipyard). Aby Twoi mieszkańcy mogli kupować wspomniane przed chwilą lampy będziesz musiał postawić Lamp Oil Stand. Na szczęście kosztuje on tyle samo co jego inne odpowiedniki. Kramik powinien się naturalnie znajdować w zasięgu domów kolonistów.

Uwaga! Zanim zajmiesz się skonstruowaniem uniwersytetu oraz publicznej łaźni poważnie zastanów się nad dalszym rozwinięciem kolonii. Konieczne może okazać się stworzenie drugiej, identycznej osady. Niestety, zajmie to sporo czasu. Warto jest jednak się na taki krok zdecydować, bo to głównie dzięki mieszkańcom możesz zachowywać bilans na rozsądnym poziomie. Utrzymanie wspomnianych przed chwilą budynków będzie kosztowało i to sporo! Uniwersytet powinien znaleźć się niedaleko szkoły oraz kościoła. Niestety, jest on znacznie większy tak więc możesz mieć problemy z jego wkomponowaniem. Jeśli będzie to konieczne wyburz kilka domów, ale nie więcej niż 3-4, bo wtedy więcej tylko stracisz niż faktycznie zyskasz. Podobnie jak w przypadku zależności kapliczka-kościół uniwersytet pokrywa się ze szkołą. Oba te budynki powinny stać razem, niekoniecznie przy sobie. Na pewno jednak nie warto ze szkoły rezygnować. Nie zapomnij przy tym o podprowadzeniu dróg do uniwersytetu. Podobnie jak w przypadku kościoła - wystarczy, że droga znajdzie się tylko z jednej strony. Publiczna łaźnia służy wyłącznie zaspokojeniu aktualnych potrzeb Twoich mieszkańców. Zbuduj ją na samym końcu gdy będziesz już gotowy do wznowienia dostaw surowców Twoim kolonistom co będzie się oczywiście wiązało z ich stopniowym awansowaniem na kupców. Łaźnia jest co prawda mniejsza od uniwersytetu, ale jej utrzymanie kształtuje się na podobnym poziomie. Uważaj więc żeby nie zbankrutować!