Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dyplomacja, Handel | Anno 1503 The New World poradnik Anno 1503: The New World

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

SPRAWY ZWIĄZANE Z PROWADZENIEM KOLONII

21. Dyplomacja, Handel

Podstawowa różnica pomiędzy tym co napiszę tutaj a informacjami, które mogłeś znaleźć w poprzednim rozdziale polega na uniwersalności przedstawionych tu rzeczy. O ile pierwszy rozdział opisywał przykładowy rozwój kolonii, z którego można było czerpać różnorakie podpowiedzi w zależności od tego czy grało się w trybie kampanii czy nie o tyle w tym przypadku będziesz miał do czynienia z sytuacjami, które przewijają się praktycznie przez całą rozgrywkę. Raz informacje te okażą się konieczne, w innym przypadku będą mogły być zupełnie pominięte. Wszystko zależy od celów aktualnie rozgrywanego etapu (kampania/scenariusze/wolna gra) a także preferowanego stylu gry.

Na pierwszy ogień pójdą stosunki dyplomatyczne z innymi nacjami. Ten aspekt zabawy przewija się zdecydowanie najczęściej. Doszedłem do wniosku, że drobiazgowa analiza każdej nacji i napotykanego plemienia tubylców nie miałaby większego sensu. To z jakim nastawieniem z ich strony możesz się spotkać zależy od zbyt wielu czynników. Przeciwnik będzie brał pod uwagę Twoje aktualne zasoby, czasami warstwę militarną. Dużo będzie też zależało od tego co aktualnie proponujesz. Stosunkowo istotny wpływ na zabawę ma również to które wyspy aktualnie zająłeś. Może dojść do sytuacji, w której rozzłościsz inną nację zajmując część ich wyspy (jeszcze gdy nie prowadzicie wojny).

Oto co powinieneś mieć na uwadze podczas handlu z innymi nacjami (gracze oznaczeni kolorami):

1] stosunek siły ekonomicznej i militarnej Twojej nacji w porównaniu do tej, z którą masz zamiar nawiązać kontakt; na początek dobrze jest wybierać słabszych partnerów handlowych, wtedy masz szanse na lepsze ceny w handlu, będą też zainteresowani większą ilością dóbr

2] odległość od danej nacji - nie warto jest handlować z państwami mającymi swe kolonie na drugim końcu mapy, no, chyba, że dysponują bardzo rzadkimi towarami

3] nastawienie danej nacji - jeśli próbowałeś kiedykolwiek skonfigurować tryb wolnej zabawy to wiesz zapewne, że autorzy przygotowali kilka utartych schematów zachowań innych nacji, mogą one być na przykład agresywne, spokojne czy też stawiać jak najwięcej na udany handel; o ile więc grasz w tym trybie możesz orientować się czego powinieneś po nich oczekiwać; gorzej jest w kampanii, tu trzeba poświęcić trochę czasu, aby obserwować poczynania wybranej nacji

4] dobra oferowanie przez Ciebie i wybraną nację - na początek warto jest wybierać te, które są zainteresowane kupnem tych dóbr posiadanych przez Ciebie w nadmiarze; dobrze jest też utrzymywać kontakty z nacjami sprzedającymi towary, którymi byłbyś zainteresowany

Większość nacji z radością przyjmuje Twoją propozycję paktu o wymianie handlowej. Co prawda autorzy udostępnili cały szereg narzędzi służących do prowadzenia negocjacji aczkolwiek radziłbym z tego nie korzystać. W skrajnych przypadkach może to bowiem doprowadzić do utraty stosunków handlowych. Jeszcze gorzej jeśli dane państwo w wyniku obelgi albo próby zastraszenia wypowie Ci wojnę. Wtedy pozostanie Ci jedynie wczytanie poprzedniego stanu gry.

Paradoksalnie prościej handluje się z tubylcami. Niemal zawsze są oni nastawieni pokojowo, nie musisz też martwić się o żadne układy handlowe. Niestety, nie jest to działanie pozbawione wad. Po pierwsze, ciężej jest ich znaleźć ponieważ rzadko kiedy mają konstrukcje przy morzu. Trzeba by więc było badać każdą wyspę przy użyciu Scouta. Poza tym nie zawsze są zainteresowani handlem a jeśli już to nie mają z kolei niczego wartościowego do zaoferowania.