Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Anno 1503: The New World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Tawerna; produkcja i sprzedaż lin | Anno 1503 The New World poradnik Anno 1503: The New World

Ostatnia aktualizacja: 30 sierpnia 2019

11. Tawerna; produkcja i sprzedaż lin

Co prawda tawernę mogłeś skonstruować o wiele wcześniej, ale moim zdaniem lepiej było odczekać na właściwy moment. Teraz gdy możesz już zająć się tworzeniem plantacji chmielu a zarazem profesjonalnym produkowaniem trunków powinieneś zatroszczyć się o jej postawienie. Tak jak w przypadku kapliczki, jedna tawerna wystarcza przez bardzo długi czas. Kolejnych nie masz co dobudowywać. Wyjątkiem będzie tu upgrade tego budynku, o którym powiem jednak w odpowiednim momencie.

TAWERNA powinna znaleźć się obok istniejących budynków publicznych, czyli na przykład wspomnianej już kapliczki czy też kramików z towarami. W tym konkretnym przypadku NIE MUSI, ale MOŻE ona znajdować się w polu działania domów Twoich kolonistów. Zauważyłem, że nawet Ci, którzy nie mają tego obiektu w swym zasięgu i tak się do niej udają a więc mają tą potrzebę "odfajkowaną". Ogromnie ważne jest to, aby nie zapomnieć o drogach. Tawerna powinna być otoczona z co najmniej dwóch stron. W znacznym stopniu ułatwi dostanie się do jej wnętrza Twoim mieszkańcom. Gdybyś udostępnił tylko jedną stronę mogłoby dojść do niewielkich nieporozumień a więc i spadku zadowolenia mieszkańców. A tego chyba nie chcesz :-) Ogromna zaleta tawerny, oczywiście poza tym, że sama w sobie spełnia pragnienia kolonistów, to fakt, że można dzięki niej zarabiać! I to niemało. Ceny trunków zostały w tej grze dość mocno wygórowane. Jak się więc łatwo domyślić, im więcej mieszkańców znajduje się w jej zasięgu tym lepiej. Niestety, ceny zostały ustalone odgórnie i nie można już ich zmieniać. Do zaopatrywania jednej małej tawerny (a tylko na taką możesz sobie teraz pozwolić) wystarczą dwa browary. Oczywiście równie dobrze można magazynować piwo albo sprzedawać jego nadwyżki. To dlatego zaleciłem skonstruowanie czterech browarów i pięciu plantacji w poprzednim punkcie. Bardzo szybko może się okazać, że trunków zacznie brakować a dzięki temu posunięciu wspomniany problem Cię praktycznie nie będzie dotyczył. Warto też zauważyć, że same trunki są jednym z najbardziej pożądanych przez inne nacje i wolnych kupców towarów. Zyski z ich sprzedaży masz więc zapewnione.

Skoro już rozwinąłem temat alternatywnego pozyskiwania funduszy to przy okazji warto wspomnieć o możliwości produkcji lin. W zamyśle autorów miały one służyć przede wszystkim do konstruowania łuków w specjalnie przeznaczonych do tego budynkach. Z racji tego, że mój poradnik jest bardziej ekonomiczny skupię się jednak na ich sprzedaży :-) Zapewniam, że przy niewielkim wkładzie z Twojej strony możesz zapewnić sobie stabilne i na dodatek zadowalające przychody. Do tego wszystkiego potrzebujesz tylko dwa obiekty, na dodatek z niewysokimi kosztami utrzymania.

PRODUKCJA LIN odbywa się na zbliżonej zasadzie do wymienionych wcześniej łańcuchów produkcyjnych, czyli plantacja-budynek przetwarzający zebrane dobra. W przypadku plantacjii chodzi tu o uprawę konopi (Hemp Field). W ZUPEŁNOŚCI jeden taki obiekt wystarczy. Konopie mogą być uprawiane niemal wszędzie tak więc jeśli tylko masz trochę wolnego miejsca to przeznacz je na postawienie tej plantacji. Jeśli zaś chodzi o drogę to możesz z niej zrezygnować, ale tylko wtedy gdy zamierzasz na bieżąco pozbywać się wytwarzanej konopi. W przeciwnym przypadku dobuduj drogę, aby Twoi ludzie mogli gromadzić ją w magazynach. Do pełni szczęścia potrzebujesz jeszcze budynku Ropemakera. To właśnie on zajmuje się wytwarzaniem gotowych lin, które będą mogły być wykorzystane w militariach lub najzwyczajniej sprzedawane. Ja oczywiście polecam ten drugi wariant. Domek Ropemakera powinien obejmować swym zasięgiem plantację konopi (budynek główny, nie same pola). Musi też być obowiązkowo połączony drogą z najbliższym magazynem. W tym przypadku dobrze jest zlokalizować go w bezpośrednim jego otoczeniu ponieważ ekspresowe dostawy są tu konieczne a to dlatego, że produkcja lin przebiega niezwykle sprawnie a więc mogłoby dojść do jej "blokady".

Myślę, że jest to dobry moment, aby się na chwilę zatrzymać i opanować aktualną sytuację. Przede wszystkim musisz skoncentrować się na aktualnym bilansie. Niestety, model finansowy, który zaprezentowano w "Anno 1503" jest trochę niedoskonały, tzn. nie do końca czytelny. Zauważ, że nawet jeśli Twoja główna kolonia (ta wyspa, na której masz postawione chatki osadników) przynosi duże zyski to nie musi to oznaczać, że będziesz wychodził na plus. Bilans każdej skolonizowanej wyspy jest liczony ODDZIELNIE. Musisz je więc sobie podliczyć albo obserwować wskaźnik aktualnie dostępnych funduszy. Średnio co kilka sekund zmniejsza się on lub zwiększa, oczywiście w zależności od końcowego bilansu po zsumowaniu wyników ze wszystkich kolonii. Poprzez sprzedaż niepotrzebnych albo produkowanych w zbyt dużych ilościach surowców, stawianie kramików z towarami oraz nowych domów kolonistów będziesz musiał wyjść na plus. Jest to trudne działanie, które będzie wymagało trochę pracy, ale myślę, że Ci się uda. Przy okazji warto wspomnieć o możliwości tymczasowego "usypiania" niepotrzebnych budynków. W moim przekonaniu jest to jednak działanie nieopłacalne. Zyski z wyłączenia danego obiektu zwykle nie przekraczają 50% kosztów utrzymania. To już lepiej jest zająć się sprzedażą tych dóbr pływającym kupcom albo samemu potworzyć regularne szlaki handlowe. Zanim posuniesz się dalej upewnij się, że masz już powtórzone wszystkie obiekty, o których wspominałem w poprzednich punktach. Zadbaj też o odpowiednio wysokie dostawy surowców, nie możesz sobie pozwolić, aby czegoś nagle zabrakło.