Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Z mieczem świetlnym przez galaktykę Poradnik do Star Wars Jedi Fallen Order zawiera wszystkie niezbędne informacje, aby bezstresowo cieszyć się grą. Mamy tu porady na start i wytłumaczenie mechanik, bogaty dział FAQ i oczywiście pełną solucję. Całość uzupełnia opis sterowania i wymagań.

Nieoficjalny poradnik do gry Star Wars Jedi Upadły Zakon zawiera komplet informacji potrzebnych do ukończenia gry w 100 procentach. Nasz poradnik podzielony został na trzy duże części. Pierwsza z nich to przewodnik po grze, który oferuje przydatne porady na start, omawia tematy walki, eksploracji i rozwoju postaci, jak również uwzględnia odpowiedzi na często zadawane pytania (FAQ). Możesz dowiedzieć się między innymi, jak zdobywać nowe umiejętności Mocy, co dzieje się po śmierci głównego bohatera, jak wyleczyć sterowaną postać, jak permanentnie wydłużać paski zdrowia i Mocy, czy jak szybciej awansować na wyższe poziomy doświadczenia.

Kolejną dużą częścią naszego poradnika jest rozbudowany opis przejścia gry. Nasza solucja dokładnie opisuje wszystkie kroki niezbędne do awansowania w głównej fabule. Zawarliśmy tutaj dokładny opis przejścia misji:

  1. Prolog;
  2. Rozdział I;

Istotną informacją jest w tym przypadku to, że w osobnych rozdziałach opisaliśmy najtrudniejsze zagadki środowiskowe oraz walki z bossami: Druga Siostra, Oggdo Bogdo. Powinny one okazać się bardzo pomocne, jeśli szukasz jedynie rozwiązania bardzo konkretnego problemu i niekoniecznie potrzebujesz zapoznawać się z opisem przejścia całego etapu.

Trzeci duży rozdział poradnika w całości poświęcony został znajdźkom. Informujemy przede wszystkim o miejscach odnajdywania skrzyń oraz sekretów. W przypadku niektórych znajdziek konieczne może być np. dysponowanie określonymi umiejętnościami Mocy i wymagania te uwzględnione zostały w naszym opisie. Oprócz wymienionych powyżej trzech głównych rozdziałów przygotowaliśmy także poradnik trofeowy z dokładnymi opisami wszystkich osiągnięć oraz strony o sterowaniu i wymaganiach sprzętowych.

Star Wars Jedi Fallen Order to przygodowa gra akcji, której fabuła toczy się pomiędzy trzecim i czwartym epizodem filmowej sagi. W grze wcielamy się w rolę byłego padawana Cala Kestisa, który trafia na celownik Imperium po tym jak na jaw wychodzi fakt, że włada on Mocą. Gra kładzie duży nacisk na eksplorację częściowo otwartych lokacji oraz staczanie efektownych walk ze szturmowcami, łowcami nagród czy wrogo nastawioną fauną z kolejno odwiedzanych planet. Produkcję opracowano z myślą o kampanii dla pojedynczego gracza. Nie oznacza to jednak, że Cal nie może liczyć na żadna pomoc. Główny bohater podróżuje po galaktyce wraz z zaprzyjaźnionymi postaciami i w przemierzaniu świata gry towarzyszy mu ponadto obdarzony unikalnymi zdolnościami mały droid.

Czy Star Wars Jedi: Upadły zakon jest grą w pełni singleplayerową?

Tak, gra Star Wars Jedi: Upadły zakon oferuje wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Tak, gra Star Wars Jedi: Upadły zakon oferuje wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza. Nie znajdziesz żadnych trybów multiplayer (online lub lokalnych) i nie przewidziano też możliwości rozgrywania misji w trybie kooperacji. Calowi towarzyszy droid BD-1, aczkolwiek nie przejmuje się nad nim bezpośredniej kontroli. Droid automatycznie aktywuje się np. gdy znajdzie coś interesującego w okolicy albo gdy otrzyma komendę uleczenia sterowanej postaci.

Czy gra ma długą kampanię?

Star Wars Jedi: Upadły zakon oferuje całkiem sporo zawartości jak na produkcję z gatunku przygodowych gier akcji - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Star Wars Jedi: Upadły zakon oferuje całkiem sporo zawartości jak na produkcję z gatunku przygodowych gier akcji. Ukończenie gry po raz pierwszy powinno zająć ci kilkanaście godzin. Na końcowy wynik duży wpływ może mieć to, jak dużo czasu poświęcisz na opcjonalne czynności, np. na pełną eksplorację dostępnych planet czy stoczenie walk z dodatkowymi bossami. Więcej informacji o długości gry znajdziesz na osobnej stronie poradnika - Ile czasu zajmuje przejście gry Star Wars Jedi: Upadły Zakon?

Czy przeciwnicy w grze respawnują się?

Tak, wrogowie mogą się respawnować i obowiązuje tu bardzo zbliżona mechanika np - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Tak, wrogowie mogą się respawnować i obowiązuje tu bardzo zbliżona mechanika np. do gier z serii Dark Souls. Do odrodzenia się wrogów dojdzie po tym jak skorzystasz z opcji odpoczynku w jednym z punktów medytacji, czyli miejsc wykorzystywanych do zregenerowania zdrowia i Mocy, zapisania stanu gry i rozdysponowania punktów rozwoju.

Warto zaznaczyć, że gra respawnuje "jedynie" zwykłych przeciwników, np. podrzędnych szturmowców czy potwory zamieszkujące kolejne planety. Nie dochodzi do odradzania się pokonanych bossów.

Czy gra ma w pełni otwarty świat?

Nie, Star Wars Jedi: Upadły Zakon nie ma w pełni otwartego świata, ale mimo wszystko zapewnia dość dużą swobodę działania - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Nie, Star Wars Jedi: Upadły Zakon nie ma w pełni otwartego świata, ale mimo wszystko zapewnia dość dużą swobodę działania. W trakcie gry możesz skupiać się jedynie na podążaniu w ramach głównego wątku lub badać dokładniej okolicę po to żeby odnajdywać np. nowy loot czy legowiska opcjonalnych bossów. Gra zbudowana została na zasadzie tzw. metroidvanii, a więc wiele odkrywanych miejsc jest początkowo niedostępnych i trzeba zaczekać aż awansuje się w fabule i zdobędzie nowe umiejętności lub gadżety.

Star Wars Jedi: Upadły Zakon pozwala na podróżowanie pomiędzy różnymi planetami na mapie galaktyki. Także i w tym przypadku możesz wybierać pomiędzy skupianiem się na głównej fabule i opcjonalną eksploracją. Gra oczywiście pozwala powracać do odwiedzonych już wcześniej planet.

Czy gra płynnie działa na konsoli?

Niniejszy poradnik do gry Star Wars Jedi: Upadły Zakon powstawał w oparciu o wersje na PS4 oraz PC - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Niniejszy poradnik do gry Star Wars Jedi: Upadły Zakon powstawał w oparciu o wersje na PS4 oraz PC. Wersja na konsole poprawnie działała przez większość czasu gry. Podczas grania na zwykłej wersji konsoli PlayStation 4 przytrafiały się nam drobne glitche oraz nagłe spowolnienia animacji spowodowane najprawdopodobniej doczytywaniem nowych lokacji i tekstur w tle. Nie były one bardzo uciążliwe.

Więcej informacji o działaniu gry i jej technikaliach znajdziesz w rozdziale Wymagania sprzętowe w naszym poradniku.

Czy można w grze wyłączyć aberrację chromatyczną?

Star Wars Jedi: Upadły Zakon domyślnie wyświetla grafikę z załączonym filtrem aberracji chromatycznej - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Star Wars Jedi: Upadły Zakon domyślnie wyświetla grafikę z załączonym filtrem aberracji chromatycznej. Technologia ma to swoich zwolenników, ale i zagorzałych przeciwników. Na szczęście aberrację można wyłączyć z poziomu opcji graficznych gry i to także w przypadku wersji na konsole. Edycje konsolowe pozwalają również na pozbycie się efektu rozmycia obrazu (Motion Blur) oraz efektu "śnieżenia" (Film Grain).

Dlaczego bohater nie chce się wspinać?

Jest to potencjalny problem, który możesz napotkać w trakcie przechodzenia gry - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Jest to potencjalny problem, który możesz napotkać w trakcie przechodzenia gry. Wspinaczka w grze nie jest w pełni automatyzowana, tzn. Cal nie może jej rozpocząć bez wydania mu stosownej komendy. Jeżeli natrafisz na interaktywną ścianę, to po doskoczeniu do niej należy dodatkowo wcisnąć przycisk złapania się obiektów na ścianie (prętów, roślin itp.) - w wersjach na konsole przyciskiem tym jest L2 / lewy trigger. Pominięcie tego kroku sprawi, że główny bohater wyląduje z powrotem na ziemi lub, w skrajnych przypadkach, spadnie w przepaść.

Dlaczego nie mogę otworzyć holomapy?

To drobny problem, który możesz napotkać w trakcie rozgrywania początkowej części pierwszego rozdziału na planecie Bogano - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

To drobny problem, który możesz napotkać w trakcie rozgrywania początkowej części pierwszego rozdziału na planecie Bogano. Przy próbie otwarcia holomapy wyświetli się komunikat, że droid BD-1 jest zajęty. Rozwiązanie tego problemu jest bardzo proste - skup się na głównej fabule i pomiń chwilowo opcjonalną eksplorację planety po to żeby dotrzeć do lokacji, w której załączy się scenka z udziałem BD-1. Cal naprawi zaprzyjaźnionego droida. BD-1 wskoczy mu na plecy. Od tego momentu będziesz mógł używać holomapy oraz dodatkowo prosić BD-1 o leczenie.

Najważniejsze klawisze sterowania

Poniższa tabela prezentuje najważniejsze klawisze sterowania w grze Star Wars Jedi: Upadły Zakon. Więcej informacji możesz znaleźć w osobnym rozdziale Sterowanie w naszym poradniku.

Sterowanie postacią - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Sterowanie postacią

Unik - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Unik

Interakcja - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Interakcja

Użycie mocy - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Użycie mocy

Namierzanie - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Namierzanie

Mapa - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Mapa

Atak - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Atak

Skok - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Skok

Parowanie - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Parowanie

Czy można pokonać Drugą Siostrę w prologu gry?

Do pierwszej konfrontacji z Drugą Siostrą (Second Sister) dochodzi w końcowej części rozgrywania prologu - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Do pierwszej konfrontacji z Drugą Siostrą (Second Sister) dochodzi w końcowej części rozgrywania prologu. Cal nie może jej pokonać, gdyż jest to uzasadnione fabularnie. Walka z Drugą Siostrą automatycznie zakończy się po tym jak główny bohater straci wszystkie punkty zdrowia lub po tym jak minie wystarczająco dużo czasu. W obu przypadkach załączy się filmik z ucieczki na pokładzie statku kosmicznego. Więcej informacji o pierwszym pojedynku z Drugą Siostrą znajdziesz w naszym opisie przejścia prologu.

Czy gra ma trudne zagadki?

Gra Star Wars Jedi: Upadły Zakon posiada wiele zagadek, ale nie cechują się one bardzo wysokim poziomem skomplikowania - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Gra Star Wars Jedi: Upadły Zakon posiada wiele zagadek, ale nie cechują się one bardzo wysokim poziomem skomplikowania. Warto przede wszystkim zaznaczyć, że nie wszystkie zagadki są obowiązkowe. Niektóre z nich powiązane są z opcjonalną zawartością i można je w rezultacie pominąć. Gra może zaproponować skorzystanie z podpowiedzi po to żeby szybciej uporać się z daną łamigłówką. Zapraszamy do rozdziałów Grobowce oraz Zagadki w naszym poradniku, w których omówiliśmy szczegółowo wszystkie najtrudniejsze zagadki środowiskowe.

Star Wars Jedi Fallen Order wymagania sprzętowe PC

Poniżej zamieściliśmy pełne wymagania sprzętowe (minimalne i rekomendowane) dla pecetowej wersji Star Wars Jedi Upadły Zakon. Więcej znajdziecie na stronie dedykowanej wymaganiom sprzętowym gry.

Minimalne wymagania sprzętowe Star Wars Jedi Fallen Order

  1. System operacyjny: Windows 7 64-bit
  2. Procesor: Intel Core i3-3220 3,2 GHz lub AMD FX-6100
  3. Pamięć RAM: 8 GB
  4. Karta graficzna: GeForce GTX 650 lub Radeon HD 7750
  5. Wymagane miejsce na dysku HDD: 55 GB

Rekomendowane wymagania sprzętowe Star Wars Jedi Fallen Order

  1. System operacyjny: Windows 7 64-bit
  2. Procesor: Intel Core i7-6070K
  3. Pamięć RAM: 16 GB
  4. Karta graficzna: GeForce GTX 1070 lub AMD RX Vega 56
  5. Wymagane miejsce na dysku HDD: 55 GB

Czy bohater potrafi pływać?

Tak, Cal potrafi pływać i wpadnięcie do wody nie jest równoznaczne ze śmiercią głównego bohatera - Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Tak, Cal potrafi pływać i wpadnięcie do wody nie jest równoznaczne ze śmiercią głównego bohatera. Do niektórych obszarów trzeba dopłynąć na potrzeby zaliczania głównej fabuły, inne zbiorniki wodne mogą pozwolić na dopłynięcie do sekretów. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że niektóre zbiorniki wypełnione są trującymi substancjami. Ich należy za wszelką cenę unikać, gdyż główny bohater zginie w momencie wpadnięcia do jednego z nich.

Informacje o Star Wars Jedi Fallen Order - poradnik do gry

Autorzy : Agnieszka aadamus Adamus, Natalia N.Tenn Fras, Jacek Stranger Hałas

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 15 listopada 2019, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 15 listopada 2019, odwiedź Opis przejścia

Sekrety

Ostatnia aktualizacja : 15 listopada 2019, odwiedź Sekrety

Star Wars Jedi: Upadły zakon - screen - 2019-11-15 - 407731Star Wars Jedi: Upadły zakon - screen - 2019-11-15 - 407730Star Wars Jedi: Upadły zakon - screen - 2019-11-15 - 407729Star Wars Jedi: Upadły zakon - screen - 2019-11-15 - 407728Star Wars Jedi: Upadły zakon - screen - 2019-11-15 - 407727Star Wars Jedi: Upadły zakon - screen - 2019-11-15 - 407726Star Wars Jedi: Upadły zakon - screen - 2019-11-15 - 407725Star Wars Jedi: Upadły zakon - screen - 2019-11-15 - 407724Star Wars Jedi: Upadły zakon - screen - 2019-11-15 - 407723