Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War Three Kingdoms - poradnik do gry

Total War Three Kingdoms - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Skład armii - które jednostki wybrać w Total War Three Kingdoms? Total War Three Kingdoms poradnik, porady

Ostatnia aktualizacja: 3 czerwca 2019

Podczas gry w Total War: Three Kingdoms, bardzo szybko stoczysz bitwy z armiami składającymi się z różnych typów jednostek, w różnych proporcjach. To, jakie jednostki w armii posiadał będzie gracz zależy od indywidualnych preferencji, warto jednak pamiętać o kilku rzeczach, które zadecydować mogą o sukcesie na polu walki. Te opisane zostały w niniejszym rozdziale.

Armia - podstawowe informacje

Zacząć należy od tego, iż Total War: Three Kingdoms wprowadził spore zmiany w funkcjonowaniu armii. Nie ma już jednego "dowódcy", do którego przypisane jest 19 innych oddziałów. Zamiast tego, wewnątrz armii znajdować może się do 3 generałów (w tym przywódca armii), a do każdego z nich dopisane maksymalnie 6 oddziałów dowolnych jednostek - piechoty, konnicy, strzelców czy artylerii. Sprawia to, że gracz jest bardziej przywiązany do jednostek, a one same mogą otrzymywać premie do skuteczności od generała, któremu podlegają - inni generałowie (w większości przypadków) nie wpływają na skuteczność "nie swoich" wojsk.

Armia - jak dobierać jej skład?

Optymalnie dobra armia, składająca się z 6 oddziałów piechoty, 6 oddziałów konnicy, 4 oddziałów strzelców i 2 oddziałów machin oblężniczych. - Skład armii - które jednostki wybrać w Total War Three Kingdoms? - Total War Three Kingdoms - poradnik do gry
Optymalnie dobra armia, składająca się z 6 oddziałów piechoty, 6 oddziałów konnicy, 4 oddziałów strzelców i 2 oddziałów machin oblężniczych.

Mając powyższy akapit na uwadze, trzeba pamiętać, iż warto najmować konkretne jednostki dla danego generała. Strateg świetnie sprawdzi się dowodząc strzelcami i artylerią, z dala od centrum walki, oferując dla tych jednostek potężne premie, z kolei Czempion czy Awangarda lepiej sprawdzą się w samym środku bitwy. Należy się tego trzymać, gdyż pozwoli to zwiększyć skuteczność wojsk do maksimum. Jeśli chodzi o sam skład armii, warto dobrać je w taki sposób:

  1. Generał klasy Dowódca (Commander) bądź Awangarda (Vanguard) - do tego generała najlepiej dobierać oddziały konnicy, ich rodzaj uzależnić należy też od funkcji. Jeśli ma to być konnica do działań "zaczepnych", warto wybrać wariant lekki bądź średni, jeśli ma być do dłuższych walk warto z kolei skupić się na ciężkiej.
  2. Generał klasy Strateg (Strategist) - dla tego generała świetnie sprawdzą się oddziały strzelców i broni oblężniczej, gdyż generał ten najlepiej spisuje się na tyłach.
  3. Generał rangi Czempion (Champion) bądź Strażnik (Sentinel) - dla tego generała z kolei najlepiej sprawdzą się oddziały piechoty, których skuteczność będzie on w stanie wzmocnić.

Jeśli chodzi o samą ilość oddziałów, warto trzymać się następującej zasady - 3-4 oddziały konnicy, 3-4 oddziały strzelców, 3 oddziały skuteczne przeciwko wrogiej konnicy i resztę wolnego miejsca przeznaczyć na piechotę do walki wręcz. Warto także "upchnąć" gdzieś 1-2 oddziały machin oblężniczych - przydają się one tak podczas ataku, jak i obrony i dadzą Ci ogromną przewagę nad wrogiem, który tego typu sprzętu będzie pozbawiony. Tego typu armia sprawdzi się przeciwko każdej wrogiej formacji.