Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Bard's Tale 4 - poradnik do gry

The Bard's Tale 4 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Adept - klasa postaci w Bard's Tale 4 The Bard's Tale 4 poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 18 września 2018

Poniższy rozdział zawiera wszystkie informacje, jakie będą ci potrzebne do gry Adeptem w Bard's Tale IV. Znajdziesz tutaj informacje odnośnie parametrów startowych klasy, funkcji w jakich najlepiej się sprawdza oraz porady odnośnie rozwoju tej klasy postaci.

Ta klasa postaci specjalizuje się w magii - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Podstawowe informacje o adepcie

Ta klasa postaci specjalizuje się w magii. Dzięki temu ma dostęp szerokiej gamy zaklęć, działających w dalekim zasięgu. Jednocześnie są klasą posiadającą najmniejszą ilość punktów życia. Oznacza to, że świetnie sprawdzają się jako jednostka wsparcia, ale nie nadają się do walki na pierwszej linii. Rasą, która najlepiej nadaje się do roli adepta jest Elf.

Startowe parametry i umiejętności adepta

Adept posiada następujące parametry startowe:

  1. Wytrzymałość: 7
  2. Klasa pancerza: 0
  3. Siła: 7
  4. Punkty magii: 2
  5. Inteligencja: 4

Startowymi umiejętnościami dla tej klasy są:

Ikona

Typ umiejętności

Nazwa

Funkcja

Aktywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Aktywna

Arcane Barrage

Pozwoli ci na wystrzelenie magicznego pocisku, w stronę dowolnego przeciwnika na planszy. Siła ataku stanowi 50% ilości punktów siły.

Aktywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Aktywna

Charged Bold

Zadaje obrażenia wszystkim

Dodatkowo możesz wybrać trzy z poniżej wskazanych zdolności:

Ikona

Typ umiejętności

Nazwa

Funkcja

Aktywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Aktywna

Conjuror: Novice

Odblokowuje zdolność: Dragons Breath, która pozwala na zaatakowanie pierwszej linii wroga płomieniem, zadając im obrażenia fizyczne przy jednoczesnym nałożeniu na nich statusu podpalenie

Pasywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Pasywna

Soul Leech

Każde rzucone zaklęcie daje 20% szansy na odzyskanie jednego punku magii

Pasywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Pasywna

Mana Robes: Novice

Pozwala na korzystanie ze stroju typu Apprentice Robes

Pasywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Pasywna

Constitution 1

+1 do wytrzymałości

Aktywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Aktywna

Meditate

Odblokowuje zdolność: Meditation, która po użyciu daje dodatkowy punkt magii

Pasywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Pasywna

Intelligence 1

+1 do inteligencji

Aktywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Aktywna

Dagger: Novice

Odblokowuje zdolność: Atak z ukrycia, która pozwala na przeprowadzenie ataku z pierwszej linii i cofnięcie się do tyłu.

Pasywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Pasywna

Strenght 1

+1 do siły

Aktywna - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry

Aktywna

Science

Pozwala na warzenie mikstur takich jak: Słabszy powiew mocy, mały eliksir skupienia i mały tonik zbroi

Porady

  1. Adept jako jednostka wsparcia, powinna być kryta. Dlatego ustawiaj ją za wojownikiem, tak jak na poniższym obrazku, który z racji swojej wysokiej wytrzymałości, będzie w stanie przyjąć na siebie obrażenia. Oczywiście nie tyczy się to obrażeń zadawanych przez łuczników, którzy mogą zaatakować dowolne pole
1 - Adept - klasa postaci w Bards Tale 4 - The Bards Tale 4 - poradnik do gry
  1. Postaci tej klasy nie powinny znajdować się w pierwszym linii. Będą tam bowiem bardziej narażone na ataki. Wyjątkiem od tej sytuacji jest konieczność wykonania ataku, który wymaga znajdowania się w pierwszej linii jak np. Atak z ukrycia. Po tym ataku jak najszybciej wycofaj postać do drugiej linii
  2. Postacie tej klasy mają do dyspozycji punkty magii. Są one niezależne od punktów akcji. Dlatego nawet po wykorzystaniu wszystkich punków akcji, możesz jeszcze używać zdolności wykorzystujące punkty magii. Nie są one jednak niewyczerpalne. Każdy adept może posiadać określoną ilość punków magii. Zależy ona od poziomu postaci, rasy oraz ekwipunku. Każda zakończona tura odnawia 1 punkt magii. Dodatkowe punkty magii pozwoli ci odnowić także zdolność Meditate
  3. Adepci posiadają zdolności, które potrafią zadać znaczne obrażenia. Jednak nie możesz przesadzać z ilością postaci tej klasy w drużynie. Ich niska wytrzymałość może bowiem osłabić drużynę do tego stopnia, że korzyści płynące z ich siły ataku, będą znikome. Dlatego staraj się, by w twojej drużynie maksymalnie 1/3 członków była tej klasy.
  4. Pod żadnym pozorem nie wybieraj dla tej klasy rasy Fichti - Człowiek. Zdolność pochłaniania obrażeń śmiertelnych współtowarzyszy, w przypadku postaci o tak niskiej wytrzymałości, może nie uchronić cię przed stratą członka drużyny, a zmienić jedynie postać, która zostanie zabita.