Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

StarCraft: Remastered - poradnik do gry

StarCraft: Remastered - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Porady ogólne | Jak grać? | StarCraft Remastered poradnik StarCraft: Remastered

1. W Starcraft są dostępne dwie waluty: minerały/kryształu i gaz Vespene. Pierwsze służy do budowy oraz produkcji wszystkich jednostek, za to gaz jest potrzebny do lepszych jednostek oraz do wszystkich ulepszeń oraz technologii. Im dalej będziesz w kampanii, tym większe znaczenie będzie miało wydobycie gazu. Do pozyskiwania obu tych surowców potrzebujesz robotników (SCV/Drone/Probe). Wydobywanie minerałów nie wymaga dodatkowych jednostek lub budynków, za to na złożach gazu musisz wybudować kopalnię, do której wyślesz swoich robotników. Pamiętaj, aby budować główny budynek (Commnad Center/Hatchery/Nexus) blisko złóż, żeby nie tracić czasu na transport. Wszystkie złoża mają ograniczoną ilość surowców, ale gaz można wydobywać dalej, choć zamiast transportować 8 jednostek, robotnicy będą wydobywać i przynosić tylko 2. Duże dostawy surowców pozwalają na wystawienie większej armii w krótszym czasie. W każdej misji powinieneś skupić się najpierw na rozbudowaniu ekonomii. Bez tego będziesz miał trudności w ukończeniu misji w rozsądnym przedziale czasowym.

2. Limit populacji to kolejny ważny czynnik w grze. Dzięki niemu, możesz wystawić dodatkowe jednostki. U każdej rasy nazywa się trochę inaczej (Supplies/Control/Psi), ale pełni te same funkcję i tak samo się go zdobywa. Budynek główny oraz budynek dodatkowy (Supply Depot/ u Zergów jednostka latająca Overlord/Pylon) zapewnia pewną ilość tych punktów. Wszystkie jednostki potrzebują do wyszkolenia konkretną wartość limitu populacji, zazwyczaj im większa lub silniejsza jednostka, tym więcej tych punktów. Zawsze miej pod ręką zapas tych punktów, żeby nie spowolnić rozbudowy swojej armii.

3. Rozbudowa bazy i dodatkowe ekspansję. Na początku zawsze zadbaj o dodatkowych robotników i skup się na wydobyciu minerałów. Potem powiększ limit populacji i zadbaj o wydobycie gazu. Teraz możesz wziąć się za podstawowe budynki obronne i pierwsze budynki produkcyjne. Później powinieneś powiększyć ich ilość, żeby szkolić kilka jednostek jednocześnie. Posiadanie kilku Barracks, Hatchery czy Gateway to z czasem absolutne minimum. Budowanie ekspansji, czyli dodatkowej bazy, zwiększy pozwoli ci wydobywać więcej surowców. Z drugiej strony, masz teraz dodatkowe miejsce do obrony. Sztuczna inteligencja ma w zwyczaju atakować najsłabszą cześć twojej bazy/armii w większości misji. Dlatego musisz mieć pod ręką siły szybkiego reagowania lub porządnie rozbudować obronę.

4. Ulepszenia. Już po pierwszych misjach, zyskasz dostęp do budynków technologicznych. Cześć tych ulepszeń zwiększa pancerz lub siłę ataku danej grupy jednostek np. lądowych lub powietrznych. Warto opracować w pierwszej kolejności ulepszenia dla tych jednostek, których używasz najczęściej lub będziesz potrzebować w tej misji np. dla lotnictwa, ponieważ cała mapa jest złożona z wysepek. Następna grupa ulepszeń to specjalne technologie dla konkretnego typu jednostek np. zwiększony zasięg ostrzału dla Marines, tryb artyleryjski dla Siege Tank albo możliwość transportu jednostek dla Overlord. Ostatnia grupa ulepszeń to nowe umiejętności dla specjalnych jednostek np. Cloak dla Ghostów czy Wraithów lub działo Yamato dla Battlecrusier. Takie jednostki mają Energię (swoista odpowiednik many z strategii fantasy), którą zużywają na użycie takich umiejętności.

5. Grupowanie jednostek pod klawisze numeryczne. Stracraft pozwala zaznaczyć i dowodzić jednocześnie grupą 12 jednostek. Jednak dość szybko będziesz potrzebował większej ilości jednostek do przeprowadzanie skutecznych natarć. Warto zaznaczyć sobie wcześniej grupę jednostek i przypisać pod klawisz numeryczny, a następnie postąpić tak z resztą swojej armii. Bardzo przydatne jest przypisanie drużyn składających się z jednego typu jednostek np. pod "1" i "2" jest piechota, pod "3" ciężkie jednostki przeciwko strukturom wroga, "4" to wsparcie lotnicze" a "5" to jednostki oblężnicze o dużym zasięgu itd. W ten sposób będziesz mógł sprawnie dowodzić nawet dużą armią bez tracenia czasu na wybieranie odpowiednich jednostek.

6. Specjalne jednostki, "czarownicy". Każda frakcja dysponuje 2-3 jednostkami o specjalnych umiejętnościach. Większość z nich nie ma żadnej broni i nie potrafi atakować. Posiada za to specjalne umiejętności, które mogą znacząco wspomóc twoją armię, albo ułatwić atak na bazę przeciwnika. Każda z takich jednostek ma pasek Energii, którą wykorzystasz na użycie umiejętności. Lepiej mieć 3-4 takie specjalne jednostki, choć będziesz zazwyczaj używał tylko jednej. W tym czasie reszta zostanie w bazie i będzie czekać na odnowienie ilości tych punktów. Kiedy aktywny czarownik zużyje całą swoją Energię, podmienisz go na któregoś z rezerwy.

7. Ukryte jednostki i detektorzy. Nieliczne jednostki w grze, mogą ukryć się przed wzrokiem przeciwnika i bezkarnie go atakować. Jednostki w trybie maskowania są nie do namierzania na ostrzał bezpośredni, choć nadal mogą otrzymywać obrażenia z ataków obszarowych. Zergowie mogą zakopać swoje jednostki, które są ukryte ale nie mogą atakować. Do wykrycia takich jednostek potrzebujesz detektorów np. Science Vessel, Overlord, Observer. Takie budynki lub jednostki mają pasywną umiejętność Detector i są w stanie ujawnić wszystkich ukrytych wrogów w zasięgu swojego pola widzenia.