Misja 8 - Eye for an Eye | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
Aktualizacja:
Cele misji:
- Zniszcz bazy Protossów
- Nie pozwól uciec żadnemu Mrocznemu Templariuszowi
- Kerrigan musi przeżyć
Twój przywódca dzieli się z tobą informacją na temat Protossów, a dokładniej Zeratula. Kiedy ten zabił Zasz, Overmind odkrył część jego sekretów oraz lokację ojczystej planety Protossów, Aiur. Najpierw musisz zniszczyć Mrocznych Templariuszy, którzy mogą wielce zaszkodzić rojowi Zergów.
Jest to jedna z trudniejszych misji Zergów. Nie z powodu liczebności wroga czy zaawansowanych jednostek. Musisz bronić jednocześnie 3 lokacji, która są jedynymi ścieżkami ewakuacyjnymi dla Templariuszy. Jeśli choć jeden ucieknie, misja zakończy się przegraną. W tych miejscach ciągle muszą być Overlordy. Jako jedyne mają możliwości Detekcji niewidzialnych wrogów, w tym Templariuszy i jednostek Observer (niewidzialna jednostka latająca i jednocześnie Detektor). Do twojej dyspozycji zostały oddane nowe budynki, Nydus Canal. Są to swoiste teleporty. Po wybudowaniu pierwszego, wybierasz tą strukturę i opcję wybudowania następnego Kanału, który możesz zostać postawiony na dowolnej lokacji z mazią (Creep). Dzięki temu rozwiązaniu, jesteś w stanie szybko przerzucać jednostki do innych lokacji na mapie. Od tej misji, możesz szkolić Ultraliski, czyli "ulepszone" wersje Zerglingów.

Zacznij od rozbudowy twojej bazy i jednoczesnego stawiania podstawowych budynków technologicznych, które pozwolą tobie na szkolenie Zerglingów i Hydralisków. W każdej lokacji wystarczy abyś miał 1-2 Overlordy, 6 Hydralisków i Zerglingów (1). Przez większość czasu takie garnizonu powinny wystarczyć. Na mapie znajdują się dwa dodatkowe miejsca na ekspansję, z czego północny możesz zająć w pierwszych minutach misji (2,3). Broni go po dwóch Dragoonów i Scoutów oraz jedna wieżyczka. Bardziej niż kryształy, przyda się tobie gaz Vespene do produkcji zaawansowanych jednostek. W tej misji znów będziesz polegał na lotnictwie. Jednak w kilku momentach bardzo przydadzą ci się po dwie drużyny Zerglingów i Hydralisków.
Po rozbudowaniu bazy zacznij szkolić grupę uderzeniową. Przed tobą są dwie zewnętrzne placówki Protossów, z czego ta na wschodzie ma Nexusa i więcej budynków produkcyjnych. Zachodnia posiada jednak budynki, niezbędne do produkcji lotnictwa. Główna baza wroga, w lewym dolny rogu (Niebieski) to siedziba Templariuszy. Możesz sukcesywnie niszczyć Protossów i na końcu zabrać się za Templariuszy, albo zrobić to w odwrotnej kolejności.

Do ataku na pierwszą linię obrony, przygotuj 2-3 drużyny Zerglingów i jedną Hydraliksów. Jeśli masz czas i uzbierasz dużo surowców, utwórz dodatkowy oddział Ultralisków. Przerzuć te siły Kanałami Nydusa na zachodnią stronę i obejdź bazę tak, aby zaatakować z prawej strony (4). Nie ma tam wieżyczek, a tylko kilka struktur i jeden budynek produkcyjny. Musisz działać szybko, zanim wróg zbierze posiłki z drugiej bazy. Najczęściej przylecą myśliwce z całej planszy i zrzuty Dragonów i Reaverów. Po likwidacji bazy, zbuduj swoją placówkę wydobywczą w tym miejscu i rozstaw wieżyczki wokół niej (5). Teraz czas na drugą bazę (6). Możesz najpierw zająć słabo bronione miejsce na ekspansję, pomiędzy bazą a dolnymi Kanałami Nydusa. Po wybudowaniu bazy, rozstaw Sunken Colony wzdłuż górnej części klifu, tuż nad minerałami w zasięgu bazy wroga. Kilka Guardianów niech zacznie ostrzał w Nexus z tego miejsca. Miej pod ręką piechotę i Mutaliski w razie kontrataku wroga. Kiedy kwatera główna padnie, zabierz się za koszary wroga a następnie niszcz robotników i Reaverów. Teraz sprowadź Zerglingi, aby dopełniły zniszczenia.

Atak na główną Templariuszy będzie trudniejszy (7,8). Nie tylko jest tam sporo Dragoonów i Reaverów, ale największym zagrożeniem są sami Templariusze. Często będą atakować grupy wrogów swoimi Psonicznymi atakami, a jeśli pozwolisz im się z czasem rozwinąć, zaczną tworzyć potężnych Archonów. 12 Mutalisków i tyle samo Guardianów powinno poradzić sobie bez problemu z wieżyczkami i Dragoonami. Jednak, kiedy zobaczysz błyskawice, szybko zmień pozycję. Templariusze potrafią położyć cały oddział przy użyciu swojej specjalnej umiejętności. Zerg Queen z pełnym paskiem energii, może użyć Spawn Broodling na Templariuszach i Archonach natychmiast ich zabijając, więc warto trzymać małą ekipę wraz z resztą twojego lotnictwa. Nie pozostawiaj przy życiu transportowców wroga. Protossi często zabierają na pokład Templariuszy i starają się przemknąć przez twoje linie obronne.

Alternatywnie, możesz najpierw wziąć na cel bazę Templariuszy. Ta metoda wymaga dłuższych przygotowań, ale ułatwia misje. Nie będziesz musiał już się obawiać, ze jakiś Templariusz ucieknie. Zbierz dwie drużyny Mutalisków na środku mapy. Obie armie Protossów korzystają tylko ze Zwiadowców i to w bardzo małej ilości. Podleć do bazy niebieskiego i zniszcz dwie na ich zewnętrznej linii. W tym momencie zbiegną się wszystkie jednostki Dragoon i Scout. Po odparciu ich ataku wleć do bazy aż znajdziesz Nexus. Poniżej są Archiwa Templariuszy. Bez nich, wróg nie możesz szkolić nowych, więc niech to będzie twój pierwszy cel. Teraz zniszcz Nexus i budynki produkcyjne, a następnie resztę Pylonów i wieżyczek. Wróć do bazy, zreorganizuj siły i przypuść atak na pozostałe dwie bazy, sugestii z poprzedniego akapitu. Po zniszczeniu wszystkich budynków i jednostek misja zakończy się sukcesem.
0
- StarCraft: Remastered - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Kampania
- Zergowie
- Misja 1 - Among the Ruins | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
- Misja 2 - Egression | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
- Misja 3 - The New Dominion | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
- Misja 4 - Agent of the Swarm | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
- Misja 5 - The Amerigo | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
- Misja 6 - The Dark Templar | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
- Misja 7 - The Culling | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
- Misja 8 - Eye for an Eye | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
- Misja 9 - The Invasion of Aiur | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
- Misja 10 - Full Circle | Kampania Zergów | StarCraft Remastered
- Zergowie
- Kampania
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
katai-iwa Legend
Poradnik jest spoko, jak większość tutaj, ale brakuje części poświęconej kampanii Broodwar, szkoda.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
