StarCraft Remastered: Misja 3 - The New Dominion
Aktualizacja:
Cele misji:
- Chroń Chrysalis
- Wyeliminuj siły Terran
Róg Zergów przybył na Char, gdzie masz za zadanie dalej doglądać Chrysalis. Jednak twoim śladem przybyli terrańskie siły Dominion. Ich celem jest wytępienie Zergów i zaczną od bazy z Chrysalisem. Musisz się obronić i zaplanować kontratak. Czeka cię ciężka przeprawa, jest to pierwsza z wielu trudniejszych i dłuższych misji w tej kampanii.
Terranie zajmują całą północną część mapy. Ich baza jest na wzniesieniu, broniona przez Bunkry, rozstawione czołgi oraz liczne wieżyczki. Twoja pozycja jest natomiast w dolnej części i posiada tylko dwa przejścia lądowe. Chociaż wróg ma w swoim grupie bojowej transportowce i myśliwce, to będzie najczęściej atakował piechota i pojazdami. W tej misji Terranie będą często korzystać z czołgów w trybie artyleryjskie i dynamicznie przerzucać je w zagrożone pozycji oraz produkować na potęgę. Na pocieszenie zasługuje fakt, że jego Wraithy nie będą korzystać z maskowania oraz brak Goliathów w tej misji. Tylko Marines, Missile Turrets oraz nieliczne Wraithy będą w stanie zagrozić twoim Mutaliskom.

Zacznij od podniesienia stanu osobowego twoich robotników i rozpocznij wydobycie gazu. Kiedy będziesz miał już 15-20 robotników, wybuduj 2 dodatkowe Hatchery. Pierwsze fale wroga będą składać się z Marines i Fierbatów, w następnych dołączą jednostki Vulture i czołgi. Drużyna Zerglingów i kilka Hydralisków powinno stanowić dobrą obronę na pierwsze kilkanaście minut gry. Wybuduj dodatkowe wieżyczki Sunken Colony wokół Chrysalisa i przy złożach minerałów (1). Wróg najczęściej będzie obierać za cel te dwa miejsca. Na środku mapy jest wzniesienie z dodatkowymi surowcami (2). Jednak, kiedy zaczniesz się tam osiedlać, ataki wroga przybiorą na sile. Warto poczekać z ekspansją, aż zasoby w startowej bazie zaczną się uszczuplać, zwłaszcza zasoby gazu.

Baza przeciwnika jest podzielona na trzy części, ale posiada jeden słaby punkt. Dolna część wzniesienia to magazyny otoczone wieżyczkami oraz czołgami. Środkowa to Centrum Dowodzenia oraz dwa budynki produkcyjne. Przy rampach są Bunkry oraz wieżyczki. Atak frontalny będzie bardzo kosztowny dla twoich wojsk. Prawa cześć jest wspominanym słabym punktem tej bazy. Składa się z niezajętych złóż, Starportu oraz czołgu i Bunkra z Marines przy dolnej krawędzi. Jest to idealne miejsca na przeprowadzenie desantu i szturm na pozostałą część bazy.

Zanim uzbierasz odpowiednią grupę bojową, zacznij od ulepszenia jednego Hatchery do Lair. Zyskasz dostęp do budynku posiadającego genotyp Mutalisków. Oprócz tego, możesz wykupić ulepszenia dla twoich Overlordów np. większa szybkość poruszania się oraz zwiększona wizja. Najważniejsza jest jednak możliwość transportowania jednostek lądowych. Przygotuj grupę uderzeniową złożoną z całej drużyny Mutalisków, 2 drużyn Zerglingów oraz Hydralisków (3). Trzymaj się prawej krawędzi mapy i zniszcz swoimi myśliwcami Bunkier i czołg (4). Teraz wyładuj swoje wojsk i kieruj się w lewo, tuż przy górnej krawędzi mapy (5). Opcjonalnie, możesz zabrać ze sobą kilku robotników i zbudować Hatchery, które będą stanowić nowy punkt szkoleniowy i zablokują wydobycie surowców z tego miejsca. Niech twoje jednostki szybko wezmą na cel bazę Terran.
Niszcz po kolei budynki produkcyjne - Starport, Barrack, Factory, Command Center (6). Wieżyczki będą zagrożeniem dla małych grup Mutalisków, więc najlepiej, aby twoja piechota pozbyła się tego zagrożenia. Z drugiej strony, dwie drużyny Mutalisków, są w stanie bardzo szybko zniszczyć wieżyczki i zacząć siać zniszczenie w bazie wroga. Ważne będzie eliminowanie robotników oraz zniszczenie południowej części bazy. Wróg często decyduję się na odbudowę zniszczonych budynków w nowych miejsca. Zwoła też posiłki z każdego zakątka mapy, aby stawić tobie czoło. Jeśli nawet ten atak się nie uda, warto szybko zmontować drugą grupę uderzeniową, które może być złożona nawet z samych drużyn Zerglingów. Grunt, to nie dać czasu na odbudowę robotników, koszar i fabryki.
- StarCraft: Remastered - poradnik do gry
- StarCraft Remastered: Poradnik do gry
- StarCraft Remastered: Kampania
- StarCraft Remastered: Zergowie
- StarCraft Remastered: Misja 1 - Among the Ruins
- StarCraft Remastered: Misja 2 - Egression
- StarCraft Remastered: Misja 3 - The New Dominion
- StarCraft Remastered: Misja 4 - Agent of the Swarm
- StarCraft Remastered: Misja 5 - The Amerigo
- StarCraft Remastered: Misja 6 - The Dark Templar
- StarCraft Remastered: Misja 7 - The Culling
- StarCraft Remastered: Misja 8 - Eye for an Eye
- StarCraft Remastered: Misja 9 - The Invasion of Aiur
- StarCraft Remastered: Misja 10 - Full Circle
- StarCraft Remastered: Zergowie
- StarCraft Remastered: Kampania
- StarCraft Remastered: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
katai-iwa Legend
Poradnik jest spoko, jak większość tutaj, ale brakuje części poświęconej kampanii Broodwar, szkoda.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
