StarCraft Remastered: Misja 5 - Choosing Sides
Aktualizacja:
Cele misji:
- Sprowadź Tassadar'a i dwóch Zealotów do wejścia placówki
Aldaris potępił twój sojusz z Tassadar'em. Jednak, tylko Zeratul i jego mroczni Templariusze wydają się posiadać moc, niezbędna do pokonania Cerebrate. Tassadar chce się z nimi koniecznie spotkać, ale są uwięzieni w specjalnej placówce na Char, które jest opanowane przez Zergów.
Cała mapa składa się z kilku wysp. Docelowy marker znajduje się w prawym dolnym rogu, w głębi bazy Fioletowego Zerga. Wcześniej są dwie wyspy opanowane przez Pomarańczowego Zerga, na środku mapy i w dolnym lewym rogu. Na wschód od twojej pozycji, są dwie wyspy z magazynami i wieżyczkami Terran. Jeśli zaczniesz atakować te budynki, na mapie pojawi się flota Dominium! Będzie to pełna drużyna Wraithów oraz Battlecruiser. Owszem, znajdziesz tam dodatkowe złoża, ale warto zabrać się za to miejsce, dopiero w późniejszym etapie gry.

Twoja baza znajduje się na dużej wyspie w lewym górnym rogu (1). Masz do dyspozycji dwa złoża minerałów oraz trzy gazu. Na początek rozwijaj swoją bazę tylko na wzniesieniu. W ten sposób łatwiej się obronisz przed atakami przeciwnika. Wróg będzie zrzucał swoje wojska zazwyczaj na wschodniej części wyspy, dopóki się tam nie rozbudujesz. W tej misji nie obejdzie się bez silnego lotnictwa. Opracuj wszystkie możliwe ulepszenie i stwórz przynajmniej jedną pełną drużynę Scoutów. W bazie wybuduj Shield Battery, do szybkiego uzupełniania tarcz myśliwców. Wraz z Tassadarem, do markera muszą się udać Zeloci. W transportowcach zmieści się ich czterech, natomiast Dragoonów tylko dwóch. Zbuduj 6 transportowców, tak aby zmieścić dwie drużyny Zelotów wraz z Tassadar'em. Możesz ich wesprzeć mała grupą Templariuszy i Archonów.
Zniszczenie bazy na środkowej wyspie może wydawać się łatwe (2), ale druga baza Pomarańczowego, będzie bezustannie wspierać to miejsce. Możesz odpuścić sobie oczyszczenie tego miejsca, jeśli masz pod dostatkiem surowców. Po prostu przeleć pomiędzy tymi bazami (3), ale uważaj na Mutaliski oraz kamikadze (Scourge). Tych drugich możesz łatwo oszukać, tworząc iluzje statków w swojej bazie (może to zrobić Tassadar lub Templariusze) i wyślij ich w rejony zgrupowań Scourge.

Desant na główną bazę wroga w prawym dolnym rogu, przeprowadzisz w północno-zachodnim narożniku wyspy. W pobliżu tego miejsca jest o wiele mniej wieżyczek przeciwlotniczych wroga, niż w innych miejscach. Sama baza nie posiada Sunken Colony, ale ma wiele jednostek poukrywanych w bazie. Jednak zanim przeprowadzisz desant, zajmiesz się trzema grupami Guardianów na obrzeżach bazy (4). Jeśli ich nie zniszczysz teraz, to podczas inwazji, twoje Scouty będą miały problem z ich eliminacją. Wystarczy podlecieć od strony lawy dość blisko tych jednostek, tak aby cała drużyna oddała jedną, niszczycielską salwę. W tej sposób wyeliminuj wszystkie trzy grupy: dwie na zachodnim brzegu, trzecia na północnym, bliżej prawej części mapy. Teraz zrzuć swoje wojska we wspomnianym miejscu (5). Zacznij szybko przeć do markera, ignorując większość budynków. Po drodze spotkasz zainfekowany Command Center, z którego będą wychodzić Zainfekowani Terranie (6). Są to potężne jednostki kamikadze, które mogą zmieść Zelotów i Tassadara. Jednak przy tak dużej ilości Zelotów, powinieneś bez problemu przebić się do wyznaczonego markera.

Alternatywny sposób jest bardzo trudny do wykonania, ale umożliwia zaliczenie misji w niecałą minutę. Musisz być bardzo szybki i dokładny. Nie martw się, jeśli nie wyjdzie tobie za pierwszym razem. W bazie masz transportowiec, kilku Zelotów i Tassadar'a, czyli wszystkie środki niezbędne do wykonania zadania. Dwa razy stwórz iluzję transportowców, a następnie załaduj Tassadara i dwóch Zelotów. Kolejność jest ważna! Pamiętaj, że iluzję trwają przez dość krótki okres czasu, ale wystarczy on na dotarcie do markera. Skieruj się na południe, wyślij przed siebie jeden transportowiec, aby zwabił Scourge. Jeśli wydałeś mu rozkaz ruchu do dalszego punktu, prawdopodobnie nabierze szybkości i może nawet uciec przed Zergami. W tym czasie reszta grupy powinna przelecieć pomiędzy Scourgami, którzy będą próbować zniszczyć pierwszą iluzję. Teraz zadbaj, aby prawdziwy transportowiec był pomiędzy iluzjami w ścisłej formacji. W tym momencie zapisz grę, zwłaszcza jeśli masz przynajmniej trzy iluzję, a prawdziwy transportowiec ma pełen pasek zdrowia. Wleć do bazy Zerga i kieruj się prosto na marker, w między czasie koryguj lot iluzji, aby zawsze były bliżej wieżyczek wroga. Kiedy twój prawdziwy transportowiec zbliży się do markera, rozkaż mu wyładunek wojsk i szybko zaznacz wszystkich oraz wydaj im rozkaz ruchu do markera.
- StarCraft: Remastered - poradnik do gry
- StarCraft Remastered: Poradnik do gry
- StarCraft Remastered: Kampania
- StarCraft Remastered: Protosi
- StarCraft Remastered: Misja 1 - First Strike
- StarCraft Remastered: Misja 2 - Into the Flames
- StarCraft Remastered: Misja 3 - Higher Ground
- StarCraft Remastered: Misja 4 - The Hunt for Tassadar
- StarCraft Remastered: Misja 5 - Choosing Sides
- StarCraft Remastered: Misja 6 - Into the Darkness
- StarCraft Remastered: Misja 7 - Homeland
- StarCraft Remastered: Misja 8 - The Trial of Tassadar
- StarCraft Remastered: Misja 9 - Shadow Hunters
- StarCraft Remastered: Misja 10 - Eye of the Storm
- StarCraft Remastered: Protosi
- StarCraft Remastered: Kampania
- StarCraft Remastered: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
katai-iwa Legend
Poradnik jest spoko, jak większość tutaj, ale brakuje części poświęconej kampanii Broodwar, szkoda.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
