Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

For Honor - poradnik do gry

For Honor - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Egzekutor (Lawbringer) w For Honor Jak grać Egzekutorem w For Honor?

Rozdział ten zawiera dokładny opis bohatera Egzekutor (Lawbringer). Jego silne i słabe strony, listę ataków oraz porady dotyczące walki.

Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019

Egzekutor to postać specyficzna - doskonale nadaje się do rozbijania szyków wroga dzięki swoim zdolnościom kontroli tłumu, atakami powiązanymi z parowaniem ciosów, a jego ciosy, szczególnie te silny, potrafią zadawać duże obrażenia, choć do najszybszych niestety nie należą. Egzekutor doskonale sprawdza się do walki 1 na 1 - posiada spory zasięg ataku, jego silne ataki wyprowadzane z góry ogłuszają wroga i zadają duże obrażenia i jest w stanie wyprowadzać potężne kontrataki po udanej paradzie.

Opis klasy - mocne i słabe strony

Egzekutor na ekranie wyboru postaci. - Egzekutor (Lawbringer) w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Egzekutor na ekranie wyboru postaci.

Jedną z cech wyróżniających tą postać na tle innych jest fakt, iż każdy silny atak wyprowadzany z góry (postawa górna) zawsze ogłuszy trafiony cel - pod warunkiem, iż przeciwnik nie zablokuje, sparuje, bądź nie uniknie ataku. Gdy wróg zostanie ogłuszony, gracz kontrolujący tą postać doświadczy wygłuszonego dźwięku, ekran stanie się lekko rozmyty, a gracz nie będzie w stanie dostrzec kierunku (postawy), z którego nadchodzą ataki. Co więcej, po ogłuszeniu nie da się blokować ataków. To z kolei nakłada olbrzymią presję na przeciwnika i często sprawia, iż wróg będzie po prostu popełniał najgłupsze błędy, odsłaniając się na kolejne ataki Egzekutora.

Jednakże, najważniejszymi atakami podczas gry Egzekutorem są te wyprowadzane jako kontry. Postać ta jest w stanie korzystać z potężnych ciosów po każdej udanej paradzie. Możesz wyprowadzić niezwykle szybki i niemożliwy do odparcia słaby atak by zadać dodatkowe obrażenia i wybić wroga z równowagi, albo zdecydować się na potężny silny atak zza głowy, który zada olbrzymie obrażenia, jest niemożliwy do zablokowania i ogłuszy cel. Kontrataki to kluczowa cecha tej postaci, a każdy wróg, który z tobą będzie walczył dwa razy zastanowi się przed wyprowadzeniem silnego ataku.

Z drugiej jednak strony, gdy wróg za bardzo skupia się na obronie, możesz wykorzystać jedną z wielu zdolności służących do "przestawiania" wrogów. Przeszywająca Szarża pozwala przepchać wroga na spory dystans (lub zrzucić go w przepaść, jeśli znajduje się wystarczająco blisko) zadając przy tym obrażenia. Atak ten może także zostać wykorzystany do wsparcia sojusznika, wtedy gdy, na przykład, walczy on sam na dwójkę (bądź więcej) przeciwników. Popchnięcie i jego liczne warianty z kolei przydają się na wroga, z którym już aktualnie walczymy - by odepchnąć go do tyłu i zyskać trochę przestrzeni, lub gdy chcesz połączyć kilka różnych kombinacji ataków w jedną płynną sekwencję.

Są dwie główne wady związane z tą postacią. Jedną z nich jest szybkość. Egzekutor to bez dwóch zdań najwolniejsza postać dostępna w grze. Bez wykorzystania swoich zdolności do przestawiania wrogów i licznych ataków powiązanych z kontrami, jego skuteczność na polu walki byłaby nijaka, szczególnie w starciu z bardzo szybkimi wojownikami, takimi jak zabójcy. To także sprawia, iż jest on nieskuteczny w walce z kilkoma przeciwnikami na raz, nawet gdy wejdzie w tryb Zemsty - jest spora szansa, że nie uda ci się w takiej sytuacji zdziałać za wiele. Jednakże, największym problemem jest wytrzymałość (stamina). Jego ataki pożerają absurdalną ilość wytrzymałości, przez co bardzo często będziesz po prostu stał i czekał aż się zregeneruje, pozostając wrażliwym na ciosy wrogów.

Modyfikatory, zdolności i ataki klasy

Wszystkie ruchy i modyfikatory dostępne dla tej klasy postaci. - Egzekutor (Lawbringer) w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Wszystkie ruchy i modyfikatory dostępne dla tej klasy postaci.

Jak zostało wspomniane we wstępie, wszystkie ataki Egzekutora skupiają się wokół kontroli pola walki, parowania i kontrowania wrogich ataków, jak i rozpraszania ich szeregów.

Modyfikatory klasy

Egzekutor posiada następujące modyfikatory klasy:

  • Renoma - renoma przyznawana jest proporcjonalnie za wszystkie aktywności.
  • Tryb Zemsty - Zwiększa zadawane obrażenia i zdrowie. Wszystkie ataki są nieprzerywalne. Rzuty i parady obalają wrogów. Po aktywacji ciosy parowane są automatycznie.
  • Ogłuszające silne ataki z góry - silne ataki z góry ogłuszają wroga. Ogłuszony przeciwnik nie widzi twojej gardy.
  • Popchnięcie - twój atak przez Popchnięcie może rozpoczynać serię.

Zdolności

Egzekutor ma dostęp do 12 zdolności, rozłożone są one pomiędzy 4 gniazda (po 3 na każde), a naraz korzystać można jedynie z 4 - po jednym na każde gniazdo. Poniżej znajdziesz tabelę, w której opisane zostały wszystkie zdolności.

Gniazdo

Opis

1

Pogromca - zdolność pasywna. Szybsze przejmowanie stref, dłuższe wzmocnienie. Dostępna od początku

Surowy osąd - na krótki czas zmniejsza kondycję celu. Wymagany poziom 5.

Stos trupów - zdolność pasywna. Zabijanie wrogich żołnierzy przywraca zdrowie I kondycję. Wymagany poziom 13.

2

Sprawiedliwe odbicie - zdolność pasywna. Parady na krótko obniżają otrzymywane obrażenia. Dostępna od początku.

Światło wiary - rzuca bombę błyskową, która na kilka sekund oślepia wrogów. Wymagany poziom 9.

Pancernik - mocno zwiększasz odporność na ciosy kosztem prędkości ruchu. Wymagany poziom 15.

3

Wskrzeszony obrońca- zdolność pasywna. Ochrona i zdrowie dla sojuszników po wskrzeszeniu. Dostępna od początku.

Pungo Mortis - wybuchowy pocisk zadający średnie obrażenia obszarowe. Wymagany poziom 13.

Głeboki oddech - przywraca część punktów zdrowia. Wymagany poziom 17.

4

Igneus Imber - kilka granatów zadających średnie obrażenia obszarowe. Dostępna od początku.

Katapulta - wzywasz katapultę, która ostrzeliwuje obszar i zadaje olbrzymie obrażenia. Wymagany poziom 17.

Regeneracja - zdolność pasywna. Regeneruje twoje zdrowie, gdy nie toczysz walki. Wymagany poziom 19.

Ataki specjalne

Egzekutor ma dostęp do sporej ilości ataków, które służą do rozbijania wrogich formacji, zmuszania przeciwnika do skupienia na tobie swojej uwagi i karania wroga za nieprzemyślany atak. Poniższa tabela zawiera informacje o wszystkich dostępnych dla postaci atakach specjalnych.

Nazwa

Jak wyprowadzić

Opis

Księga, rozdział i wers

Słaby, silny, słaby atak

Najprostsza kombinacja ataków dostepna dla Egzekutora. Słabe ataki są szybsze, przez co pozwolą ci bez większego problemu rozpocząć łańcuch, bez ryzyka, że przeciwnik zdoła uniknąć ciosu bądź go sparować.

Zalecanym jest, by wyprowadzić drugi, silny atak z góry by ogłuszyć wroga.

Sędzia, ławnik i kat

Słaby, silny, silny atak

Potężna kombinacja ataków. Trzeci cios jest niemożliwy do zablokowania i zadaje duże obrażenia.

Zalecanym jest, by jako pierwszy silny atak (drugi cios w kombinacji) wyprowadzić ten z góry - ogłuszy to wroga, pozwalając ci "naładować" trzeci atak znacznie łatwiej.

Rychła sprawiedliwość

Silny, słaby, silny atak

Kolejna seria ataków Egzekutora. Nie posiada takiej siły jak poprzednia kombinacja, jednak ataki są znacznie szybsze i wróg będzie miał dużo większy problem, by je zablokować.

Jak zwykle, zalecanym jest, by przynajmniej jeden silny atak wyprowadzony został z góry, co ogłuszy wroga i wystawi go na kolejne ciosy.

Rychła sprawiedliwość kończąca serię

Silny, słaby, silny, słaby atak

Kombinacja identyczna jak ta opisana wyżej, z tą jednak różnicą, iż zakończona jest dodatkowym, czwartym atakiem, który jest niemożliwy do zablokowania.

Przeszywająca szarża

Silny atak podczas sprintu

Specyficzny atak, który pozwala ci zaszarżować na wroga, nabić go na broń i przeciągnąć przez spory kawałek pola bitwy.

Atak może zostać wykorzystany do przestawienia przeciwnika (by, na przykład, pomóc sojusznikowi, który walczy z kilkoma bohaterami na raz), lub by zepchnąć kogoś z urwiska.

Niestety, atak ten jest banalnie prosty do uniknięcia i nie powinien być wykorzystywany przeciwko wrogom, którzy spodziewają się twojego natarcia.

Przeszywająca riposta

Silny atak z lewej bądź prawej strony tuż po sparowaniu ataku wroga.

Rodzaj opisanej wyżej Przeszywającej Szarży. Może być wykorzystany tylko i wyłącznie po sparowaniu ataku wroga. Zadaje stosunkowo niewielkie obrażenia i jak wspomniany atak pozwala przestawić wroga, bądź zepchnąć go w przepaść.

Ślepa sprawiedliwość

Silny atak z góry tuż po sparowaniu ataku wroga.

Potężny atak z góry. Zadaje olbrzymie obrażenia i jest niemożliwy do zablokowania. Jednakże, animacja ataku jest dość długa i stosunkowo prosto jest go uniknąć.

Słaba riposta

Słaby atak tuż po sparowaniu ataku wroga.

Błyskawiczny słaby atak, który wykonać można po sparowaniu wrogiego ciosu. Wróg nie będzie w stanie go zablokować, gdyż atak jest po prostu zbyt szybki. Możesz wykorzystać go, by wytrącić wroga z równowagi i rozpocząć nową serię ataków.

Z drogi

Atak obszarowy tuż po sparowaniu ataku wroga.

Atak obszarowy wykonywany po sparowaniu wrogiego ataku. Działa na tej samej zasadzie, co normalny atak obszarowy, przydaje się jednak podczas walki z kilkoma przeciwnikami na raz.

Długa ręka

Ruch do tyłu i Przełamanie Gardy.

Kolejny specyficzny atak Egzekutora, który pozwala mu złapać wroga, przerzucić go przez ramie i walnąć nim w ziemie. Przeciwnik będzie potrzebował krótkiej chwili, by podnieść się z ziemi, a ty będziesz w stanie wyprowadzić gwarantowany słaby atak, albo zaryzykować i spróbować zadać cios silny.

Popchnięcie

Ruch do przodu, bądź na boki i Przełamanie Gardy.

Atak, który pozwoli ci odepchnąć wroga do tyłu. Popchnięcie jest niemożliwe do zablokowania i może zostać wykorzystane do rozpoczęcia nowej sekwencji ataków.

Alternatywne Popchnięcie

Przełamanie Gardy po zablokowaniu ataku wroga.

Rodzaj Popchnięcia, które można wykorzystać po zablokowaniu (nie sparowaniu) wrogiego ataku. Wykorzystaj go, by zyskać trochę przestrzeni.

Wariant Popchnięcia

Silny atak, a następnie Przełamanie Gardy.

Najbardziej skuteczny wariant Popchnięcia, który można wyprowadzić po trafieniu wroga przy pomocy silnego ataku. Możesz użyć go do wyprowadzania niemalże niekończących się kombinacji ataków, na które wróg nie będzie w stanie poradzić zbyt wiele.

Atak obszarowy

Naciśnij słaby i silny atak jednocześnie.

Silny atak, który wykorzystać można by zadać obrażenia wszystkim celom wokół.

Porady

Długa ręka to niemożliwy do zablokowania rzut. - Egzekutor (Lawbringer) w For Honor - For Honor - poradnik do gry
Długa ręka to niemożliwy do zablokowania rzut.

Kilka rad, które przydadzą ci się podczas gry tą postacią:

  • Pamiętaj, iż każdy silny atak wyprowadzony z postawy górnej ogłuszy cel. Jeśli uda ci się trafić wroga przy pomocy silnego ataku wyprowadzanego z góry, ogłuszy to twój cel - dźwięk gracza sterującego bohaterem zostanie wygłuszony, obraz będzie lekko rozmyty, a wróg nie będzie w stanie dostrzec kierunku (postawa), z którego nadchodzi atak. Jest to niezmiernie skuteczne, gdyż nawet najbardziej doświadczeni gracze nie będą w stanie przewidzieć każdego twojego ataku.
  • Przeszywająca Szarża to dobra zdolność do rozpoczynania walk. Pozwala ona na wbicie się we wroga i przepchanie go dość spory dystans (lub zrzucenie go w przepaść), co z pewnością zmusi go do walki z tobą. Jednakże, ruch ten nie powinien być wykorzystywany przeciwko wrogom, którzy spodziewają się twojego natarcia (jak, na przykład, wróg stojący naprzeciwko ciebie) - atak jest prosty do uniknięcia, kosztuje sporo wytrzymałości, a przeciwnik będzie w stanie odskoczyć i zadać ci cios w plecy.
  • Skup się na kontrowaniu ataków wroga. Egzekutor to postać bardzo powolna i w większości przypadków nie będziesz w stanie trafiać przy pomocy "normalnych" ataków, chyba, że walczyć będziesz z bardzo agresywnym wrogiem, który kompletnie nie dba o obronę. Poczekaj aż wróg rozpocznie silny atak, sparuj go i wyprowadź kontrę. Ślepa sprawiedliwość pozwala ci wyprowadzić potężny silny atak z nad głowy, jednak wróg może dość prosto go uniknąć. Słaba Riposta z kolei gwarantuje trafienie, gdyż atak jest po prostu zbyt szybki, by go zablokować. Przeszywająca Riposta zada obrażenia i pozwoli ci przestawić wroga (lub zepchnąć go w przepaść) jak "normalna" Przeszywająca Szarża.
  • Dobrą i dość prostą do wyprowadzenia kombinacją ataków jest ta rozpoczynająca się od silnego ataku wyprowadzanego z góry (by ogłuszyć wroga), po czym następuje Popchnięcie, Długa Ręka, a cała seria zakończona jest kolejnym silnym atakiem przeciwko wrogowi, który podnosi się z ziemi. Seria ta zadaje dobre obrażenia, nie będzie cię kosztować zbyt dużo wytrzymałości i w większości przypadków wróg nie będzie w stanie jej zatrzymać gdy już ją zaczniesz.
  • Gdy otoczą cię wrogowie, możesz wykorzystać specjalny rodzaj Ataku obszarowego. Poczekaj, aż jeden z nich wyprowadzi silny atak, sparuj go i wykorzystaj Z Drogi. Pozwoli ci to zadać wszystkim przeciwnikom obrażenia i nie powinno narazić cię na ich ataki.
  • Popchnięcie to twój najlepszy sojusznik. Wykorzystaj je, by odepchnąć wroga, sprawić, by był wrażliwy na twój kolejny atak, bądź by połączyć jedną serię ciosów z drugą. Co więcej, atak ten może być połączony z Długą Ręką, pozwalając przerzucić wroga przez ramię i kontynuować natarcie. Odpowiednio wykorzystane, powinno zapewnić ci przynajmniej jedno trafienie silnym atakiem, co z kolei ogłuszy wroga. Pamiętaj, iż Popchnięcie zapoczątkowuje łańcuch ataków i że może zostać wykorzystane po zablokowaniu (nie sparowaniu) ataku).
  • Długa Ręka to ciekawa umiejętność. Pozwala ci złapać wroga i przerzucić go przez ramie, powalając go na ziemie i wystawiając na krótką chwilę na ataki twoje i sojuszników. Warto korzystać z tej zdolności po trafieniu wroga silnym atakiem z góry - przeciwnik będzie ogłuszony, przez co znacznie trudniej będzie uniknąć mu tego manewru.
  • Monitoruj cały czas pasek wytrzymałości (stamina) twojej postaci. Egzekutor potrafi wyprowadzać potężne ciosy i posiada bardzo użyteczne zdolności, jednak wszystkie pożerają potężne ilości wytrzymałości. Wyczerpanie jej znacznie ułatwi przeciwnikowi starcie. Gdy wytrzymałość zacznie się kończyć (mniej więcej 1/3 długości paska), wstrzymaj się od atakowania na kilka sekund i zregeneruj ją.