Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 5 - Ostatni bastion | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II poradnik StarCraft II: Legacy of the Void

Ostatnia aktualizacja: 3 września 2019

Misja 5 - Last Stand / Ostatni bastion

Miejsce: Shakuras - Misja 5 - Ostatni bastion | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Miejsce: Shakuras

Cele główne:

  1. Zniszcz 3 zenith stones (kamienie zenitu).
  2. Zaczekaj, aż liczba zergów na planecie osiągnie wartość 1 miliarda.
  3. Świątynia Xel'Naga musi przetrwać.

Cele dodatkowe:

  1. Zaczekaj, aż liczba zergów na planecie osiągnie wartość 1.5 miliarda.

Nagroda za cele główne:

  1. Odblokowanie budynku Khaydarin monolith (monolit khaydarinowy).
  2. Odblokowanie misji na Glaciusie.

Nagroda za cele dodatkowe:

  1. 10 solarite.
Proste zadanie obronne - Misja 5 - Ostatni bastion | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

Proste zadanie obronne. Dysponujesz całkiem dobrze rozbudowaną bazą, miejscem na postawienie drugiej oraz skromną armią. Natychmiast rozpocznij szkolenie nowych robotników, a wojsko wyślij do zniszczenia zenith stones (kamienie zenitu) [Z1-Z3]. Budowle te teoretycznie powinny ranić twoich żołnierzy, ale w praktyce będą to robić bardzo rzadko. Więcej problemów mogą sprawić ci kręcący się w pobliżu zergowie. Jeśli zobaczysz zergów w pobliżu budowli, pozbądź się wpierw ich, a potem konstrukcji.

W czasie niszczenia budowli zacznij rozbudowywać obronę - Misja 5 - Ostatni bastion | Kampania - Dziedzictwo Otchłani | Starcraft II - StarCraft II: Legacy of the Void - poradnik do gry

W czasie niszczenia budowli zacznij rozbudowywać obronę. Na początek stwórz małą grupę jednostek walczących wręcz i zasięgowo, którą będziesz kierował w stronę zagrożonych odcinków. Jednocześnie na szczycie wszystkich schodów ustaw pylony i zacznij stawiać wieżyczki. Docelowo masz zablokować wszystkie wejścia, więc pylony muszą znajdować się trochę z tyłu albo po bokach wieżyczek. Poza photon cannons (działa fotonowe) oraz khaydarin monoliths (monolit khaydarinowy) potrzebujesz również shield batteries (generatory osłon) do automatycznego uzupełniania tarcz wieżyczek. Photon cannons (dział fotonowe) powinno być najwięcej, w drugiej kolejności inwestuj w monoliths (monolity). Z cannons (dział) powinieneś zbudować mur, blokując tym samym dostęp do innych linii obronnych oraz bazy. Monoliths (monolity) dobrze umieścić na najbardziej wysuniętych pozycjach, z boku schodów. Ich zasięg jest duży, a co za tym idzie będą w stanie atakować pierwsze, ułatwiając walkę photon cannons (działom fotonowym) oraz eliminując jednostki latające wroga o zbyt dużym zasięgu. Warto je też postawić za photon cannons (działami fotonowymi), tak by oba rodzaje wieżyczek mogły atakować jednocześnie. Shield batteries (generatory osłon) powinny być ustawione tak, by można było z pomocą jednej ładować tarcze kilku wieżyczek.

Reszta misji polegać będzie na nieustannej obronie. Zablokuj wszystkie wejścia. Stawiaj wieżyczki, ale nie zapomnij też o jednostkach. Ataki będą nadciągały ze wszystkich czterech rogów mapy, więc czasem będziesz musiał wzmacniać niektóre odcinki. Zużywaj zasoby na nowe budowle i ulepszenia już istniejących, za resztę twórz armię. Zadanie dodatkowe otrzymasz około 22 minuty, zaś potrzebny wynik osiągniesz około 30. Przy odpowiednio silnych fortyfikacjach będziesz w stanie przetrwać nawet znacznie dłużej.

Wrogie ataki będą nasilały się wraz z postępami misji. Początkowo pozycje wroga będa znajdowały się tylko w rogach mapy, z czasem jednak przysuną się aż do schodów. Ataki zerglingów szybko zostaną uzupełnione przez hydraliski oraz ultraliski, zaś w późniejszej części misji spotkasz również niemało jednostek latających oraz hybryd. Ataki początkowo będą nadchodzić tylko z pojedynczych kierunków, z czasem jednak spodziewaj się jednoczesnych szturmów nawet na wszystkie wejścia. Wroga jest zbyt dużo, by był sens kontratakować, więc nawet nie myśl o pozostawieniu otwartych wejść do świątyni. Nie zapomnij również umieścić kilku wieżyczek wokół budowli, ewentualnie silnej grupy patrolowej, gdyż wróg będzie stosował desant z powietrza.

Możesz również umieścić tuż przed murem wieżyczek trochę piechoty walczącej wręcz, która skupi na sobie pierwsze uderzenia zergów. Stalkers (tropiciele) mogą okazać się tu bardzo użyteczni ze swoją umiejętnością teleportowania na krótki dystans. Centurioni ogłuszą wrogie jednostki, pozwalając na ich szybkie wybicie przez wieżyczki, a dark templars (mroczni templariusze) będą skakać między nimi, przyspieszając ich eliminację. Z pomocą warp gates (wrot przesyłowych) będziesz w stanie teleportować jednostki w miejsce zniszczonych budowli, jeśli ich odbudowa będzie w danej chwili niemożliwa, stąd warto postawić nawet sześć sztuk tej budowli. Nie zapomnij również stosować umiejętności Spear of Adun (Włóczni Aduna).

Misja kończy się w momencie, gdy osiągniesz wymagane cele oraz naciśniesz przycisk przeładowania świątyni. Przeładowanie może nastąpić w dowolnej chwili, nawet gdy wszystkie linie obronne padną, a przeciwnicy zaczną niszczyć ci bazę. Wstrzymuj się więc z decyzją tak długo, jak ci to potrzebne, nawet jeśli nie będziesz już miał czym się bronić.