Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Elfy (High Elf) | Rasy i jednostki w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Elfy (High Elf)

Elfy to wyjątkowo delikatne istoty, żyjące w lassach, w zgodzie z naturą i z dala od wścibskich oczu. Stąd też główną zaletą wszystkich jednostek elfów jest umiejętność Leśnictwo (Forestry), która redukuje ilość punktów ruchu potrzebnych na przebycie gęstej roślinności (Dense vegetation) o 2.Ponadto wszystkie jednostki posiadają również wrażliwość na truciznę (20% Blight Weakness). Tereny na których lubią mieszkać Elfy to oczywiście gęste lasy (Dense vegetation).

Nazwa

Koszt rekrutacji (złoto)

Punkty życia

Punkty ruchu

Obrona (Defense)

Odporność na magię (Resistance)

Budowniczy (Builder)

60

60

28

8

9

Osadnik (Settler)

150

60

28

8

9

Akolita (Initiate)

50

36

28

8

9

Łucznik (Longbowman)

75

36

28

8

9

Szermierz (Swordsman)

50

36

28

10

9

Gwardzista (Union Guard)

50

36

28

10

9

Jeździec jednorożców (Unicorn Rider)

90

50

36

11

11

Kapłanka burzy (Storm Sister)

60 (+ 20 mana)

36

28

9

12

Jeździec gryfów (Gryphon Rider)

140 (+ 30 mana)

65

30

12

12

Jednostki Akolita oraz ich lepsze odpowiedniki, Kapłanka burzy, wyróżniają się głownie dobrym atakiem Porażające pociski (Shock Bolts) oraz ochroną przed atakami tego samego typu (Shock Protection). Kapłanki posiadają również umiejętność Dotyk ogłuszenia (Stunning Touch), która może unieruchomić wroga na 2 tury, co sprawia, że ten nie może się poruszać, atakować oraz kontrować. Na uwagę zasługują również Łucznicy, których atak dystansowy jest bardzo dobry. Warta wspomnienia jest również umiejętność Odwrót (Phase), którą posiadają Jeźdźcy jednorożców. Pozwala ona na teleport na dowolny hex znajdujący się w zasięgu jednostki na polu bitwy. Główną zaletą najlepszych i najdroższych jednostek Jeździec gryfów są umiejętności Pierwsze uderzenie (First Strike) (jednostka kontruje jako pierwsza, jeszcze przed właściwym atakiem) oraz Latanie (Flying), co czyni z jeźdźca jednostkę bardzo mobilną. Oddziały Elfów cechują się również przyzwoitą odpornością na ataki nie fizyczne (Resistance).