Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Nawiedzone Nirvenkiln | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Nawiedzone Nirvenkiln

Miejsce startowe. - Nawiedzone Nirvenkiln | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Miejsce startowe.

Warunki zwycięstwa:

1. Edward nie może zginąć

2. Waleria nie może zginąć

3. Zdobądź źródło mocy Melenis

a) Odszukaj kryjówkę Melenis

b) Odszukaj źródło mocy

c) Zabierz klejnot oscylacyjny w bezpieczne miejsce

Odszukaj kryjówkę Melenis

Grę rozpoczynasz na wschodnim krańcu mapy. Twoim celem na początek jest znalezienie jaskini Melenis, jednak przed przystąpieniem do wykonywania tego zadania musisz dobrze osiedlić się w okolicy. Zacznij od zajęcia najbliższej Strażnicy, a następnie skieruj swoje kroki odrobinę wyżej i zajmij pierwsze miasto, które wciel do swojego imperium. Następnie powinieneś skierować się na południowy zachód, aby odnaleźć niezależną wioskę (Independent). W tym czasie powinieneś również spotkać gracza sterowanego przez AI - Tannah Boslarf, którego na razie lepiej nie atakować. Dobrze jest spróbować zawiązać z nim sojusz, ale uważaj - nie jest on do końca wiarygodny, przez co nie pozostawiaj swojego miasta bez opieki i przygotuj się, że prędzej czy później będziesz zmuszony go pokonać.

Z Tannahem w końcu i tak musisz się rozprawić. - Nawiedzone Nirvenkiln | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Z Tannahem w końcu i tak musisz się rozprawić.

W międzyczasie powinieneś wcielić kolejne miasto do swojego imperium, korzystając z opcji dyplomatycznej. Jeżeli wspomniany wcześniej Tannah nie wypowiedział Ci wojny kieruj się na zachód, w stronę środka mapy, pamiętając jednak o pozostawieniu sporych sił, zdolnych do odparcia ewentualnego ataku. W innym przypadku zostań w tej okolicy, wyszkol odpowiednią ilość jednostek, głównie Goblin-Żądlarz oraz Tarany i rusz na południe od pierwszego miasta, gdzie znajduje się stolica wrogich goblinów . Możesz również, korzystając z czarów przyzywających, wezwać jednostki Ogników, które wesprą Cię w walce. Podczas oblężenia staraj się wyeliminować najpierw wrogich łuczników (Goblin Swarm Darter) i koniecznie uważaj na Edwarda. Przydatne okażą się tutaj czary ofensywne Laryssy.

Uwaga: Jeżeli Tannah nie wypowiedział Ci wojny sam rozważ taki krok. Dzięki temu będziesz miał zabezpieczone tyły i wolną drogę w głąb mapy.

Po zdobyciu miasta kontynuuj swoją wędrówkę w głąb mapy, szkoląc w miarę możliwości nowe jednostki - Nawiedzone Nirvenkiln | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry

Po zdobyciu miasta kontynuuj swoją wędrówkę w głąb mapy, szkoląc w miarę możliwości nowe jednostki. Po drodze zlikwiduj legowisko potworów (Monster Den), dzięki czemu okolica stanie się trochę bardziej przyjazna. Pokonuj kolejnych przeciwników, starając się w miarę potrzeby nie tracić zbyt wielu jednostek, jednak na tym etapie powinieneś być już w stanie zapewnić spore posiłki, które dostarczaj nieprzerwanie z sojuszniczych miast. Niedaleko jaskini do której zmierzasz natrafisz na silną drużynę (Independent Party), złożoną z jednostek Widm (Wraith). Są oni trudni do pokonania, staraj się flankować przeciwników i koniecznie wykańczać najpierw jedną, a następnie kolejną wrogą grupkę. Będzie to swoisty test Twoich umiejętności przed finałowym starciem w tej misji, dlatego dobrze opanuj taktykę walki z tymi postaciami. Ostatecznie w końcu dotrzesz do jaskini Melenir (miejsce widoczne na screenie). Zejdź do podziemi.

Odszukaj źródło mocy

Miejsce, w którym zostaniesz zaatakowany. - Nawiedzone Nirvenkiln | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Miejsce, w którym zostaniesz zaatakowany.

Po wejściu do jaskini ukończysz pierwszą część zadania i rozpoczniesz kolejną. W samej jaskini za bardzo nie można się zgubić, kieruj się więc cały czas w jej głąb. Po krótkiej chwili natrafisz na niezależne miasteczko. W tym momencie najprawdopodobniej zaatakuje Cię armia Werlaca, dlatego jeśli prowadzisz więcej niż jeden oddział (co jest bardzo wskazane, jeśli nie konieczne) upewnij się, że znajdują się one pole obok siebie, aby zapewnić sobie maksymalna przewagę i zminimalizować straty. Nastąpią dwa ataki - jeden za drugim, dlatego Twoje straty podczas pierwszego szturmu muszą być jak najmniejsze, aby odeprzeć jeszcze ten drugi. Po udanej walce kieruj się nadal w głąb jaskini lub, jeśli zechcesz, przejmij pobliskie miasto.

W końcu dojdziesz do miejsca ukazanego na screenie - Nawiedzone Nirvenkiln | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry

W końcu dojdziesz do miejsca ukazanego na screenie. Ruiny do których prowadzą 3 mosty są Twoim następnym celem. Upewnij się jednak, że przed atakiem posiadasz wystarczającą armię, gdyż po eksploracji ruin przyjdzie Ci stoczyć bitwę z dwoma silnymi oddziałami, złożonymi z wspomnianych wcześniej 3x Widmo oraz Króla widm (Wraith King). Na szczęście z pomocą przyjdą tutaj wojska Walerii, jednakże dodatkowo będziesz musiał uważać, aby i on nie poległ.

Zabierz klejnot oscylacyjny w bezpieczne miejsce

Sojusznicze miasto. - Nawiedzone Nirvenkiln | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Sojusznicze miasto.

Po udanej walce pozostała Ci już tylko ostatnia cześć zadania, czyli odniesienie zdobytego przedmiotu w bezpieczne miejsce, tj. do sojuszniczej osady, znajdującej się w południowo zachodnim krańcu mapy. Kieruj się więc do wyjścia z podziemi. Z podziemi możesz wyjść na dwa sposoby - bezpieczniejszy oraz najprawdopodobniej wymagający kilku starć. Ten bezpieczniejszy sposób to wyjście drogą, którą wszedłeś do jaskini i pojawienie się na powierzchni w połowie mapy. Ten bardziej niebezpieczny i wymagający, ale również pozwalający na zdobycie doświadczenia bohaterom, to skierowanie się w lewo, w miejscu, w którym zostałeś zaatakowany przez armie Werlaca. Dzięki takiemu obraniu trasy pojawisz się na mapie bliżej sojuszniczej wioski, ale za to przy samej stolicy wrogich wojsk. Jeżeli chcesz ostatecznie pokonać swojego przeciwnika, będzie to idealna sposobność. Jeżeli jednak Twoje siły zostały nadwątlone i chcesz szybciej zakończyć zadanie, to lepsza wydaję się być opcja wrócenia się do miejsca, w którym początkowo wszedłeś do jaskini. Niezależnie od obranej drogi Twoim zadaniem jest dotarcie do sojuszniczej osady, co pozytywnie zakończy misję.

Wskazówki

Pierwsze spotkanie z widmami. - Nawiedzone Nirvenkiln | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Pierwsze spotkanie z widmami.

1. Ulepsz bohaterów na początku rozgrywki. Ich punkty doświadczenia i zdobyte poziomy zostały przeniesione z poprzednio ukończonej misji, dlatego też możesz ponownie rozdzielić ich umiejętności. Najlepiej więc zrobić to na samym początku gry.

2. Walka z graczem Tannah Boslarf to tylko kwestia czasu. Na początku, gdy Twoje siły są niewielkie, nie ryzykuj dużych strat nieprzemyślanym atakiem. Nie czekaj też w nieskończoność - zwerbuj odpowiednią ilość jednostek i zaatakuj w dogodnym dla Ciebie momencie, dzięki czemu zabezpieczysz swoje tyły przed dalszą wędrówką.

3. Jeżeli cierpisz na brak jednostek lub nużące jest dla Ciebie podciąganie posiłków z miast, a masz duże zapasy many, rozważ badania pozwalające na przyzywanie coraz to lepszych jednostek, które mogą skutecznie wzmocnić Twoją armię, bez konieczności czekania na posiłki. Możesz je natychmiast (po przygotowaniu czaru) wezwać na pole przylegające do sojuszniczego miasta lub do tego, na którym obecnie znajduje się jeden z Twoich bohaterów.

4. W przypadku, w którym chcesz dostarczać posiłki na pole walki, w pobliże jaskini Melenir, dobrym sposobem na szybkie ich przetransportowanie jest zbadanie Podstawowej żegługi (Basic Seafaring) i przerzucanie ich drogą wodną. Mimo, iż na załadowanie tracisz całą turę, to w ogólnym rozrachunku droga ta jest krótsza, niż przedzieranie się lądem.

5. Świetnym połączeniem w tym scenariuszu będzie zachowanie odpowiedniej równowagi pomiędzy jednostkami łuczniczymi (Goblin Swarm Darter), a silną "kawalerią" (Goblin Big Beetle). Dzięki dużej wytrzymałości owej kawalerii mogą oni wiązać wroga w zwarciu, a łucznicy skutecznie atakować z dystansu.

6. Walka z Werlackiem nie należy do najłatwiejszych, dlatego przed zejściem do podziemi upewnij się, że posiadasz w swojej armii odpowiednie siły, głównie wytrzymałe jednostki. Pamiętaj też, że chwilę później przyjdzie Ci stoczyć kolejna, prawdopodobnie ostatnią większą walkę w tej misji, dlatego odpowiednie zapewnienie posiłków i wykorzystanie umiejętności Twoich bohaterów będzie niezbędne, aby ją wygrać. Oczywiste jest również, że im więcej lepszych jednostek wezwiesz/przyłączysz z miast, tym łatwiejsze będą ostatnie starcia i mniejsze straty.

7. Po wyjściu z podziemi uważaj na swoje miasta, gdyż armie Werlac najprawdopodobniej je zaatakują Jeżeli jednak interesuje Cię tylko ukończenie zadania, to skieruj wszystkie swoje wolne jednostki w stronę sojuszniczej osady znajdującej się na południowo-zachodnim krańcu mapy, aby osłaniać bohaterów zmierzających do niej przed panoszącymi się po mapie wrogimi wojskami.

8. Jeżeli po walkach w podziemiu pozostało Ci wystarczająco wojska i sporo chęci walki, warto rozważyć uderzenie na stolicę Werlaca. Możesz spodziewać się ciekawej bitwy oraz, oczywiście, konkretnej ilości doświadczenia do zdobycia.