Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Bunt na Północy | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Bunt na Północy

Miejsce rozpoczęcia przygody. - Bunt na Północy | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Miejsce rozpoczęcia przygody.

Warunki zwycięstwa

1. Laryssa nie może zginąć

2. Powstrzymaj bunt

a) Zabij Oscara

Zadania poboczne:

1. Zabezpiecz teren

2. Zdobądź pierwszą osadę

3. Zdobądź twierdzę lodowych olbrzymów

Zaczynasz na południowym krańcu mapy z dwoma bohaterami - Edwardem Porthsmithem i Laryssą Mirabilis. Twoim głównym celem jest pokonanie armii Oscara oraz zdobycie jego stolicy. Pamiętaj, że Laryssa nie może zginąć, natomiast Edward w razie niepowodzenia odrodzi się po 3 turach w Twojej stolicy. Należy jednak unikać takiego zdarzenia, gdyż osłabi to zarówno nastroje w imperium, jak i Twoją armię.

Na początku zajmij najbliższą Strażnicę. Następnie swoimi jednostkami osadniczymi (Human Settler) przesuń się w lewo od punktu w którym rozpocząłeś i załóż pierwsze miasto we wskazanym miejscu. Zarówno Edwardem jak i Larysą oraz dostępną armią kieruj się na północny zachód, ignorując na razie wrogą osadę. Pamiętaj o wyborze badania przed zakończeniem tury - dobrym wyborem będą Obrzędy płodności (Fertility Rites), które sprawi, że populacja Twojego imperium będzie szybciej rosła, co zaowocuje z kolei szybszym rozrastaniem się miast.

Pierwsza w grze potyczka na malowniczym terenie. - Bunt na Północy | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Pierwsza w grze potyczka na malowniczym terenie.

Kieruj się swoimi siłami dalej na północny zachód, gdzie znajdziesz świetne miejsce do założenia drugiego miasta. Pamiętaj w międzyczasie o rozbudowie nowopowstałych miast - zainwestuj w Magazyn, a następnie w budynki pozwalające na produkowanie nowych jednostek. W pobliżu drugiego miasta znajdziesz miejsce ze skarbem. Bez problemu powinieneś pokonać broniącą go małą armię, a następnie skierować się dalej, w głąb lasu. Staraj się nie stracić żadnych jednostek, gdyż przydadzą się już za chwilę

Następna potyczką, jaką przyjdzie Ci stoczyć jest walka z małą bandą orków. Tu również nie powinieneś mieć większych problemów i po ich pokonaniu nadal kieruj się dalej na zachód. Wykorzystaj przewagę, jaką daje Ci posiadanie jednostek dystansowych oraz dwójka bohaterów i pamiętaj, aby , w miarę możliwości, eliminować najpierw jedną, a następnie kolejną jednostkę wroga. Przejmij Obóz Uchodźców, dzięki czemu Twoja druga osada zyska zastrzyk w postaci siły ludzkiej.

Wroga forteca, a w jej pobliżu równie nieprzyjazne bestie. - Bunt na Północy | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Wroga forteca, a w jej pobliżu równie nieprzyjazne bestie.

Po kilku turach dotrzesz do wrogiej fortecy, bronionej przez orków. Jeżeli straciłeś zbyt dużo sil postaraj się podciągnąć nowe jednostki z swoich miast. W innym wypadku tu również nie powinieneś mieć żadnych problemów z pokonaniem przeciwnika. Uważaj jednak na Laryssę, aby nie zaplątała się przypadkiem w wirze walki, gdyż może wtedy łatwo zginąć. Ponownie wykorzystaj jednostki dystansowe i staraj się wyeliminować najpierw jedną wroga jednostkę, a następnie kolejną. Po wygranej walce zostaniesz nowym właścicielem fortecy, którą za odpowiednią ilość złota możesz ulepszyć, aby objęła swoim zasięgiem Eruptor Many, co zwiększy produkcję many co turę (o 10 jednostek). Jeżeli stan Twoich jednostek jest niezadowalający, przeszkol w tym momencie w jednym z swoich miast 2,3 oddziały łuczników (Human Archer) - przydadzą się przy już niedługim zdobywaniu pierwszej wrogiej osady.

Kieruj się swoimi armiami do miejsca w którym zaczynałeś, na południowy wschód, gdzie czeka Cię ostatnia potyczka, między innymi z Yeti. Tutaj uważaj głównie na jego atak wręcz i nie narażaj na niego bohaterów, gdy ilość ich punktów życia będzie zbyt niska. Następnie wejdź na pole z Zasobami produkcyjnymi, dzięki czemu w Twoim najbliższym mieście zostanie natychmiastowo zbudowane jedno z ulepszeń.

Przybyła kawaleria! No, prawie. - Bunt na Północy | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Przybyła kawaleria! No, prawie.

Po udanym wstępie otrzymasz posiłki, ukończysz zadanie poboczne (Secure the Area) oraz otrzymasz kolejne (Zdobądź pierwszą osadę). Skieruj więc swoje siły w kierunku zignorowanej na początku osady przeciwnika, którą oczywiście zaatakuj. Tutaj, jeżeli zgromadziłeś odpowiednie siły, poradzisz sobie bez problemu. Do zniszczenia bramy oraz zadawania dużych obrażeń wykorzystaj przydzieloną niedawno armatę (Cannon) oraz inne jednostki dystansowe, których powinieneś mieć już w tym momencie kilka oddziałów. Uważaj na Laryssę, aby nie narazić jej zbytnio na ostrzał łuczników. Po udanym zdobyciu osady najlepiej zaabsorbować (Absorb) miasto, dzięki czemu stanie się ono pełnoprawną częścią Twojego imperium i będziesz mógł rozpocząć w nim budowę jednostek. Obok miasta przyłącz do swojej armii osadników (Human Settlement) oraz 2 inne jednostki. Pamiętaj o pozostawieniu w mieście jakichś jednostek, które zapewnią mu ochronę. Ty w tym czasie ruszaj z główną armią tak, jak prowadzi droga wychodząca z miasta, w kierunku południowego krańca mapy.

Po przejściu przez most natrafisz na idealne miejsce, aby zrobić użytek z nowo nabytych osadników i założyć kolejne miasto (patrz screen) - Bunt na Północy | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry

Po przejściu przez most natrafisz na idealne miejsce, aby zrobić użytek z nowo nabytych osadników i założyć kolejne miasto (patrz screen). Oczywiście oczyść z wrogich jednostek wszystkie pobliskie budowle. Następnie kieruj się w górę mapy. Po drodze zlikwiduj Zbójecką kryjówkę, dzięki czemu zmniejszysz zagrożenie w okolicy. Po krótkiej wędrówce natrafisz na fortecę, którą oczywiście zajmij. Kawałek wyżej znajduje się kolejne wrogie miasto. Przy jego zajmowaniu pamiętaj, aby posiadać jakieś jednostki przeznaczone do oblężenia, dzięki czemu będziesz mógł przebić się przez bramy miasta. Pozostań jeszcze chwile w okolicy i "zrób porządek" - jest to świetny sposób na zdobycie doświadczenia dla jednostek oraz bohaterów, co z pewnością zaprocentuje w ostatecznej konfrontacji. Na wschód od zdobytego miasta znajdziesz kolejną kryjowkę bandytów oraz , za pasmem górskim, Starożytne ruiny.

Droga wiodąca do kolejnych miast czekających na zdobycie. - Bunt na Północy | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Droga wiodąca do kolejnych miast czekających na zdobycie.

Po oczyszczeniu okolicy kieruj się na północ od niedawno zdobytego miasta, tak, jak prowadzi wytyczona droga. Po drodze znajdziesz Obóz uchodźców, który zapewni wzrost populacji w niedawno zdobytym mieście. Z kolei trochę wyżej na północy odnajdziesz niepodległa osadę, która w zamian za wykonanie prostego questa, jakim jest zabicie kilku jednostek (Independent Party znajdujące się na terenie, które osada obejmuje swym zasięgiem, tzw. domain), przyłączy się do Twojego imperium. Wróć do drogi i kieruj się w kierunku przedostatniego miasta, jakie musisz zdobyć. Spodziewaj się silnej obstawy, dlatego też "podciąg" większe siły i nie zapomnij o maszynach oblężniczych.

Ostatnie miasto, a w nim Oscar. - Bunt na Północy | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Ostatnie miasto, a w nim Oscar.

Po zdobyciu miasta możesz już zacząć szykować siły na ostatnia, finałową bitwę. Aby być pewnym zwycięstwa nie zapomnij, ponownie, o maszynach oblężniczych oraz jednostkach dystansowych. Zaatakuj w momencie, gdy Twoje jednostki będą miały pełny pasek zdrowia. Ostatnie miasto znajdziesz na zachód od wcześniej zdobytego - po drodze możesz jeszcze przejąć wrogą twierdzę, lecz nie jest to wymagane do ostatecznego zwycięstwa. Pamiętaj, że nawet jeżeli wygrasz bitwę, a Laryssa zginie, to będziesz zmuszony do wczytania gry. Po zdobyciu ostatniego miasta misja zostanie pozytywnie zakończona.

Zadania poboczne

Zabezpiecz teren - zadanie to wykonujesz, postępując tak, jak jest to opisane w głównym opisie zadania. Polega ono na "przejściu się" na zachód od punktu startowego i pokonaniu wszystkich jednostek przeciwnika, na Yeti kończąc. W nagrodę otrzymujesz posiłki w postaci 2x inżynierów (Human Engineer), 2x muszkieterów (Human Musketeer) oraz armaty (Cannon).

Zdobądź pierwszą osadę - zadanie jest banalnie proste w swoich założeniach - musisz przejąć pierwsze wrogie miasto, które napotkasz na swojej drodze, lekko na wschód od miejsca startowego.

Zdobądź twierdzę lodowych olbrzymów

Walka z gigantami. - Bunt na Północy | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Walka z gigantami.

Zadanie to otrzymasz, gdy spotkasz na swojej drodze wioskę należącą do Gigantów (Stone Giant). Znajduje się ona na wschód od pierwszej wrogiej osady, jaką przyszło Ci zdobyć. Na Twojej mapie zostanie wtedy odkryta lokalizacja innego miasta, należącego do innych Gigantów, tym razem Frost Giants. Po zdobyciu ich siedziby osada, która zleciła Ci zadanie, przyłączy się do Twojego imperium. Walka z Gigantami nie należy do najłatwiejszych. Bardzo dobrze sprawdzą się tu silne jednostki Rycerzy (Human Knights). Dodatkowo, jeżeli w bitwie biorą udział Twoi bohaterowie to naprawdę dobrze na nich uważaj - jedno nieuważne posunięcie i ktoś może zginąć.

Uwaga: Quest zostanie anulowany (failed), jeżeli otworzysz granicę z osadą Gigantów (Stone Giants) i wcielisz ich do swojego imperium poprzez opcje dyplomatyczne bądź siłą.

Wskazówki

Zdobywanie miasta bez maszyn oblężniczych jest cięższe, ale ciągle możliwe. - Bunt na Północy | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Zdobywanie miasta bez maszyn oblężniczych jest cięższe, ale ciągle możliwe.

1. Laryssa musi przeżyć, a Ty musisz o tym pamiętać. Dlatego też uważaj, aby nie puszczać jej samopas po mapie głównej. Twój przeciwnik może to wykorzystać. Podobnie jest podczas bitew - staraj się, aby Laryssa atakowała głównie z dystansu i nie była narażona na atak wręcz, szczególnie przez jednostki, które podczas takiego ataku mogłyby zadać jej poważne obrażenia (np. Frost Giant) i uniemożliwić odwrót.

2. Nie pozostawiaj miast niebronionych - zaoszczędzisz sobie w ten sposób wielu kłopotów, jeżeli na Twoje tyły dostanie się wroga armia i zdobędzie niebronione miasto. Będziesz wtedy zmuszony ściągnąć siły z innych miast lub główną armię, będącą już prawdopodobnie w całkiem innym miejscu. Zaoszczędzisz więc czas oraz jednostki, a w niektórych przypadkach, również nerwy.

3. W początkowej fazie misji uważaj szczególnie, aby nie stracić zbyt wielu jednostek, dzięki czemu będziesz mógł szybko przystąpić do zdobycia pierwszej osady. Rekrutowanie nowych jednostek wymaga czasu, ale i przede wszystkim złota, na nadmiar którego właśnie w początkowej fazie gry narzekać nie będziesz.

4. Przy zdobywaniu miast dużą przewagę zapewnią Ci maszyny oblężnicze, takie jak tarany (Battering Ram), trebusze (Trebeuchet) oraz armaty (Cannon). Pozwolą na szybkie niszczenie bram oraz na bezpieczne atakowanie jednostek z dystansu, zadając przy tym całkiem spore obrażenia.

5. Pamiętaj o eksploracji mapy i atakowaniu niezależnych drużyn (Independent Party). Twoje jednostki zdobędą dzięki temu potrzebne doświadczenie, podobnie bohaterowie. Ci ostatni będą również mogli zdobyć cenne przedmioty, polepszające ich statystyki.

6. W bitwach wykorzystuj do maksimum przewagę, jaką dają Ci jednostki dystansowe oraz bohaterowie, którzy są silniejsi i mogą rzucać przydatne czary. Odpowiednie wykorzystanie tych jednostek znacząco zwiększy Twoje szanse na wygraną.

7. Pamiętaj, że nie musisz się śpieszyć. Zadania nie posiadają limitu tur, dlatego możesz powoli eksplorować mapę i zdobywać doświadczenie. Pamiętaj jednak, że "licho nie śpi" i wróg w tym czasie również się rozwija. Dobrze więc zostawić eksplorację całej mapy na moment, w którym będziesz już posiadał większość miast i sporo jednostek, dzięki czemu zminimalizujesz ryzyko porażki praktycznie do zera.

8. Poziomy oraz przedmioty bohaterów przechodzą do następnego rozdziału, gdzie będziesz mógł ponownie przydzielić im umiejętności.