Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Obowiązki służbowe | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Obowiązki służbowe

Miejsce rozpoczęcia misji. - Obowiązki służbowe | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Miejsce rozpoczęcia misji.

Warunki zwycięstwa:

1. Odszukaj Laryssę

2. Waleria nie może zginąć

3. Sulthor nie może zginąć

Odszukaj Laryssę

Na samym początku zadania warto zaznaczyć, iż musisz bardzo dbać o swoje jednostki i stracić ich jak najmniej, a najlepiej wcale. Niedopuszczalna będzie utrata Ogniomiotu, gdyż bez niego zdobycie pierwszego miasta będzie praktycznie niemożliwe. Dlatego, poruszając się ciągle na wschód, atakuj tylko wtedy, gdy będziesz pewny zwycięstwa, w którym nie poniesiesz strat. Już po pierwszym ruchu dołączy do Ciebie nowy bohater, Sulthor. Zdobądź fortecę i kieruj się ścieżką w kierunku środka mapy. Po drodze zlikwiduj również Zbójecką kryjówkę.

Dojdziesz do miejsca ukazanego na screenie - Obowiązki służbowe | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry

Dojdziesz do miejsca ukazanego na screenie. Trzymaj tutaj swoje jednostki blisko siebie, a najlepiej samemu postaraj się zlikwidować Independent Party złożoną z Widm. Ponownie, po krótkiej wędrówce, natrafisz na miejsce, w którym możesz zbudować fortecę oraz, po zdobyciu Strażnicy, spotkasz gracza sterowanego przez sztuczną inteligencje - Carishara. Nie są tu ważne opcje dialogowe, które wybierzesz. Kierując się dalej na północ natrafisz na Laryssę i będziesz zmuszony dokonać wyboru. Jeżeli wybierzesz opcję dialogowa "Powstrzymaj zdrajczynię." automatycznie dokonasz wyboru zaatakowania Laryssy. W przypadku wybrania opcji "Możemy porozmawiać?" po krótkiej pogawędce będziesz mógł dokonać wyboru - czy zostać wiernym zadaniu i zaatakować Laryssę (Wspólnota), czy poprzeć ją (Niosący Światło).

Moment wyboru. - Obowiązki służbowe | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Moment wyboru.

Uwaga: Od tego wyboru zależy przebieg zarówno tej, jak i kolejnych dwóch misji, a co za tym idzie, zakończenie kampanii.

Wspólnota

Oblężenie stolicy Laryssy. - Obowiązki służbowe | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Oblężenie stolicy Laryssy.

Warunki zwycięstwa:

1. Stracić Laryssę

2. Dwemus nie może zginąć

3. Pokonaj Carishara

Po wybraniu opcji pozostania wiernym Imperium nie pozostaje Ci nic innego, jak zaatakowanie miasta Laryssy. Po dwóch turach dołączy do Ciebie kolejny bohater, Dwemus, dzięki czemu Twoja kompania będzie ich posiadać już 4, z czego żaden (nawet Edward, do czasu zdobycia miasta) nie może zginąć. Nie tracąc czasu przystąp wszystkimi siłami do szturmu na stolicę Laryssy. Najważniejsze to zrobić dobry użytek z bohaterów oraz z Ogniomiotu, który powinien posłużyć do zniszczenia bramy oraz zadawania sporych obrażeń jednostkom znajdującym się na murach. Kolejną istotną sprawą jest odpowiednie użycie rycerzy (Human Knight), gdyż są to wytrzymałe jednostki, o dużej sile ataku. Po zniszczeniu bramy to właśnie one powinny zablokować przejście i przyjąć na siebie większość ataków. Ostateczną rzeczą zapewniającą sukces jest wykorzystanie bohaterów. Jeżeli jednak ich ilość punktów życia będzie zbyt niska, tzn. następny atak mógłby ich zabić, nie wahaj się przed wycofaniem ich z pierwszej linii, poza zasięg wrogich jednostek. Uważaj szczególnie na, zadające spore obrażenia, ataki Laryssy.

Jeśli myślałeś, że zdobycie miasta to koniec zabawy to, niestety, ale srogo się rozczarujesz- jest to dopiero początek walki, w której musisz zwyciężyć Carishara, który posiada nie jedno, a kilka miast. Jak najszybciej zacznij więc szkolenie jednostek w tym dopiero zdobytym, a jeżeli Twoja armia po szturmie na stolicę Laryssy pozostała wystarczająco silna najlepszym jej użyciem będzie zaatakowania miasta na zachód od Twojego. Następnym celem powinna być powolna wędrówka na południe, gdzie znajdziesz kolejne miasta Carishara. Postępuj z nimi podobnie, jak z poprzednimi. Powoli i bez pośpiechu, budując ciągle nowe jednostki, nie powinieneś mieć problemu z zdobyciem pozostałych miast. Po upadku ostatniego i ostatecznym pokonaniu przeciwnika misja zostanie zakończona sukcesem.

Nosiący Światło

Miejsce ostateczniej rozprawy z Carisharem. - Obowiązki służbowe | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Miejsce ostateczniej rozprawy z Carisharem.

Warunki zwycięstwa:

1. Pokonaj Carishara

2. Laryssa nie może zginąć

Inną opcją na zakończenie tej misji jest poparcie Laryssy i wspólne pokonanie Carishara. Waleria będzie oburzona Twoim zachowaniem i opuści drużynę, natomiast Laryssa zostanie Twoją sojuszniczką. Na początek skieruj swoją armie na zachód, aby zdobyć pierwsze miasto dla siebie. W tym czasie Laryssa najprawdopodobniej uda się na południe, aby atakować inne miasta. Śpiesz się więc ze zdobyciem swojego celu, a następnie wyślij armię, aby ją wspomóc, gdyż przypadkowo może zostać pokonana i misja zakończy się niepowodzeniem. W zdobytym początkowo mieście oczywiście nie zapomnij o produkcji nowych jednostek. Kieruj się powoli na południe i zdobywaj po kolei kolejne miasta. Jeśli nadal posiadasz Ogniomiot (Flame Tank) będzie to dziecinnie proste. Jeśli nie, to wyszkol więcej jednostek, a i wtedy pokonanie Carishara nie nastręczy wielu problemów.

Wskazówki

Z pomocą bohaterów oblężenie to pestka. - Obowiązki służbowe | Kampania Wspólnoty w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Z pomocą bohaterów oblężenie to pestka.

1. W początkowej fazie gry staraj się nie stracić żadnej jednostki. Jest to naprawdę ważne, gdyż z mocno okrojoną armią udane oblężenie pierwszego miasta będzie bardzo ciężkie lub wręcz niemożliwe, dlatego też postaraj się, aby Twoje początkowe ataki odbywały się bez strat we własnych szeregach, dodatkowo za eksplorację miejsc na mapie, gdy masz taką możliwość, bierz nagrodę w postaci przedmiotu oraz, tak bardzo potrzebnych, jednostek.

2. Pomocne w utrzymywaniu jednostek przy życiu jest zaklęcie, które możesz wybrać jako ulepszenie dla Walerii. Nazywa się ono Wojownik feniksa (Phoenix Warrior), po jego rzuceniu na wybraną jednostkę, w przypadku, gdy ta zginie, a bitwa zostanie wygrana, odrodzi się ona po zakończeniu walk z 35% punktów życia. Dobrze jest rzucać to zaklęcie na jednostki, które mają mało HP i w następnej rundzie najprawdopodobniej zostaną zaatakowane.

3. W walce z Carisharem, czy to jako sprzymierzeniec Laryssy, czy też w pojedynkę, ważne jest szybkie zdobycie miasta, leżącego na zachód od tego, które przejąłeś (bądź też nie) od Laryssy. Dzięki temu będziesz miał zabezpieczone tyły i otwartą drogę do południowych własności Carishara.

4. Pamiętaj, że w momencie, w którym dokonasz wyboru nie będzie już odwrotu, dlatego warto zapisać grę, aby w przyszłości spróbować ukończyć kampanię na drugi z dostępnych sposobów. Od wyboru Wspólnota czy Niosący Światło zależy nie tylko przebieg tej misji, ale również dwóch kolejnych, a w konsekwencji i zakończenia kampanii. Wybranie pierwszej opcji prowadzi do misji Zagłada fałszywego boga, a następnie Koniec starych tradycji. Wybór Niosący światło natomiast oferuje zadania Wyspy Rockshoal oraz Ostatnia szansa.