Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Dostępne budowle w Age of Wonders III | Miasta poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Dostępne budowle

Dostępne dla wszystkich ras

Początki zawsze są trudne. - Dostępne budowle w Age of Wonders III | Miasta - Age of Wonders III - poradnik do gry
Początki zawsze są trudne.

Kuźnia magicznych przedmiotów (Arcane Item Forge) - generuje dodatkowo 10 punktów badań oraz odblokowuje produkcję przedmiotów.

Arena - nowo produkowane jednostki piechoty (Infantry) otrzymują dodatkowy poziom.

Koszary (Barracks) - odblokowuje produkcję piechoty (Infantry) oraz łuczników (Archers).

Dom budowniczych (Builders' hall) - miasto generuje dodatkowe 20 punktów produkcji, ponadto odblokowuje możliwość produkowania jednostek osadniczych (Settler), budowniczych (Builder) oraz taranów (Battering Ram).

Wielki pałac (Grand Palace) - zwiększa zadowolenie w mieście o 100 punktów oraz rozszerza zasięg domeny o 1 pole. Dodatkowo Twój główny bohater otrzymuje 10 punktów rzucać (Casting points.

Wielka świątynia (Great Temple) - miasto generuje dodatkowe 10 punktów many.

Strażnica (Guard House) - nowo produkowane jednostki pikinierów (Pikemen) otrzymują dodatkowy poziom.

Port (Harbor) - umożliwia produkcję łodzi.

Szpital (Hospital) - miasto otrzymuje dodatkowo 100 punktów zadowolenia, 100 populacji oraz regeneruje punkty życia jednostek znajdujących się w garnizonie.

Laboratorium (Laboratory) - miasto generuje dodatkowe 10 punktów badań.

Gildia mistrzów (Masters' Gild) - miasto generuje dodatkowe 20 punktów produkcji oraz regeneruje punkty życia maszyn (Machine) znajdujących się w garnizonie. Dodatkowo produkowane maszyny otrzymują wyższy poziom.

Obserwatorium (Observatory) - miasto generuje dodatkowo 10 punktów badań.

Łaźnie publiczne (Public Baths) - miasto zyskuje dodatkowe 100 punktów zadowolenia.

Dom jeźdźców (Rider's Hall) - produkowane jednostki kawalerii w mieście otrzymują dodatkowy poziom.

Strzelnica (Shooting Ground) - produkowane jednostki łucznicze otrzymują dodatkowy poziom.

Kaplica (Shrine) - miasto generuje dodatkowe 10 punktów many.

Warsztat oblężniczy (Siege Workshop) - miasto generuje 20 punktów produkcji oraz umożliwia produkcję trebuszy (Trebuchet).

Kamienny mur (Stone Wall) - w mieście zostaje wybudowany kamienny mur

Magazyn (Store House) - miasto generuje dodatkowe 100 populacji.

Świątynia (Temple) - miasto generuje dodatkowo 10 punktów many. Jednostki wsparcia (Support) produkowane są z zwiększonym poziomem doświadczenia.

Dom wojny (War Hall) - pozwala na produkcję pikinierów (Pikeman) oraz kawalerii (Cavalry).

Palisada (Wooden Wall) - miasto zyskuje palisadę.

Na początku dobrze jest zadbać o szybszy przypływ ludności do miasta, a więc jednocześnie o jego szybszy rozwój (Magazyn). Następnie, jeżeli w okolicy jest w miarę spokojnie, warto zbudować Dom budowniczych, który zwiększy punkty produkcji, bardzo potrzebne na początku rozgrywki. Można się też od razu pokusić o zrekrutowanie jednostek Osadników i próbę odbudowy miasta (w odpowiednim miejscu na mapie) bądź założenia nowego. Kolejnym budynkiem powinny być Koszary, które umożliwią produkcję lepszych jednostek. Następnie warto trochę wzmocnić obronę miasta budując Palisadę, dzięki czemu łucznicy broniący miasta będą mieli dodatkową ochronę oraz przewagę wysokości. Kolejne budynki powinny zależeć od własnych priorytetów - nastawienie miasta na rozbudowę militarną, czyli Dom wojny umożliwiający produkcję kolejnych jednostek, następnie te budynki, które zwiększają poziom rekrutowanych jednostek. W przypadku postawienia na generowanie many przyda się Kaplica oraz Świątynia. Jeśli chcesz rekrutować machiny oblężnicze niezbędne będą oczywiście Warsztat oblężniczy oraz Gildia mistrzów. Nastawienie miasta na produkcję punktów badań umożliwi Laboratorium, a następnie Obserwatorium. Po dokonaniu koniecznych ulepszeń warto tez wybudować Łaźnie publiczne oraz Szpital. Staraj się nie budować wszystkiego naraz, najpierw rozpocznij budowę tego, co w danej chwili przyda Ci się najbardziej. Na początku rozgrywki bardzo przydatna będzie możliwość rekrutowania jednostek, lepszych niż nieregularne oddziały (Irregular). W późniejszej fazie, gdy nie będziesz zbyt dużo wojował, buduj inne budynki, zależnie od tego, na co chcesz nastawić produkcję. Staraj się również rozwijać miasta równomiernie i nie pakować wszystkich funduszy w jedno, wtedy utrata któregokolwiek będzie mniej bolesna. Oczywiście, gdy jesteś pewien bezpieczeństwa danego miasta przez kilka najbliższych tur, nie wahaj się i inwestuj w nie. Nowo zdobyte miasta staraj się ulepszać wtedy, gdy nabierzesz pewności, że szybko nie zostaną odbite.

Budynki odblokowujące specjalne jednostki dla każdej rasy

Sztab żuków (Beetle Command) - dostępne dla rasy Goblin. Umożliwia produkcję Goblin-Chrząszcz (Goblin Big Beetle).

Mroczna cytadela (Dark Cytadel) - dostępne dla rasy Orków. Umożliwia produkcję Ork- Szturmowiec (Orc Shock Trooper).

Iglica gryfów (Gryphon Spire) - dostępne dla rasy Elfów. Umożliwia produkcję Wysoki Elf-Jeździec Gryfów (High Elf Gryphon Rider).

Dom rycerstwa (Hall of Chivalry) - dostępne dla rasy Ludzi. Umożliwia produkcję Rycerzy (Human Knight).

Szczyt praojcow (Peak of the Forefathers) - dostępne dla rasy Drakonów. Umożliwia produkcję Drakon-Skrzydłacz (Draconian Flyer).

Sadzawka pierworodnego (Pool of the First Born) - dostępne dla rasy Krasnoludów. Umożliwia produkcję Krasnolud-Pierworodny (Dwarf Firstborn).

Dostępne budowle zależą nie od wybranej początkowo rasy, a od typu miasta. Nic więc nie stoi na przeszkodzie, aby w jednym mieście produkować Drakonów-Skrzydłacz, a w innym Rycerzy. Pamiętaj, że budynki te nie są dostępne od początku, a także, że są całkiem drogie, dlatego zastanów się, czy chcesz szybko rozpocząć produkcje tanich jednostek, czy raczej zainwestować w odpowiednie ulepszenia i produkować mniejszą ilość, ale za to lepszych oddziałów (jednostki rasowe nie są najtańsze w produkcji i utrzymaniu, co rekompensują swoją wartością bojową).

Budynki odblokowujące specjalne jednostki dla każdej klasy

Dolmen Arcydruida (Arch Druid's Dolmen) - dostępne dla klasy Arcydruid. Po odpowiednich badaniach umożliwia produkcję jednostek Łowczy (Hunter), Szaman (Shaman).

Odlewnia Drednota (Dreadnought's Foundry) - dostępne dla klasy Drednota. Po odpowiednich badaniach umożliwia produkcję jednostek Inżynier (Engineer), Muszkieter (Musketeer), Działo (Cannon), Pancernik (Ironclad Warship), Ogniomiot (Flame Tank), Golem, Niszczyciel (Juggernaut).

Pałac Łotrzyka (Rogue's Palace) - dostępne dla klasy Łotrzyk. Po odpowiednich badaniach umożliwia produkcję jednostek Łotrzyk (Scoundrel), Skrytobójca (Assasin), Bard, Sukub (Succubus), Ciemiężyciel cienia (Shadow Stalker).

Zgromadzenie Czarownika (Sorcerer's Conflux) - dostępne dla klasy Czarownik. Po odpowiednich badaniach umożliwia produkcję jednostek Widmo wojownika (Phantasm Warrior), Nowicjusz (Apprentice).

Konklawe Teokraty (Theocrat's Conclave) - dostępne dla klasy Teokrata. Po odpowiednich badaniach umożliwia produkcję jednostek Męczennik (Martyr), Krzyżowiec (Crusader), Ewangelista (Evangelist), Wybraniec (Exalted).

Sztab Mistrza Wojennego (Warlord's Command) - dostępne dla klasy Generał. Po odpowiednich badaniach umożliwia produkcje jednostek Berserker, Łowca potworów (Monster Hunter), Strzelec konny (Mounted Archer), Falangista (Phalanx), Wojennik (Warbreed), Jeździec mantykor (Manticore Rider).

Jednostki dostępne dla klas są również różne, w zależności od wybranej rasy (np. Krasnolud-Łowczy, Ork-Łowczy itp.). Produkcja jednostek zależy od typu miasta, w którym zbudowano ulepszenie - grając np. klasą początkową Teokratą i posiadając 2 miasta typu Human i Dwarf, można produkować np. Drakon-wojennik w pierwszym, natomiast w tym drugim - Goblin-wojennik.

Budynki te buduj dopiero wtedy, gdy będziesz chciał rozpocząć produkcje jednostek, które uprzednio zbadałeś. W innym wypadku (np. gdy jeszcze nie ma co produkować) lepiej przeznaczyć czas i surowce na coś innego, bardziej przydatnego w danej chwili.

Siedlisko: Smoczy Szczyt

Ognisty kurhan (Burrow of Fire) - umożliwia produkcję Wywerna ognista (Fire Wyvern).

Złocisty kurhan (Burrow of Gold) - umożliwia produkcję Wywerna złota (Gold Wyvern).

Kurhan mrozu (Burrow of Frost) - umożliwia produkcję Wywerna lodowa (Frost Wyvern).

Opoka ognistego smoka (Fire Dragon Ward) - jednostki, które zaatakują Siedlisko zostają "uderzone" zaklęciem Kula Ognia (Fireball) podczas każdej tury walki.

Ogniste leże (Fire Lair) - umożliwia produkcję Ognisty smok (Fire Dragon).

Złociste leże (Golden Lair) - umożliwia produkcję Złocisty smok (Golden Dragon).

Mroźne leże (Frost Lair) - umożliwia produkcję Lodowy smok (Frost Dragon).

Komora inkubacyjna (Incubation Chamber) - Wywerny otrzymują dodatkowy poziom.

Kula Pierwszej Ery (Orb of the First Age) - nowo produkowane jednostki otrzymują umiejętności Widzenie prawdy (True Sight) oraz Pogromca olbrzymów (Giant Slayer).

Opoka smoka mrozu (Frost Dragon Ward) - jednostki, które zaatakują Siedlisko zostają "uderzone" zaklęciem Lodowy pocisk (Frost Missiles) podczas każdej tury walki.

Siedlisko: Twierdza Olbrzymów

Nora wynaturzonych dzieci (Burrow of the Degenerate Children) - umożliwia produkcję Ogrów.

Menhir ognia (Menhir of Fire) - umożliwia produkcję Ognisty olbrzym (Fire Giant).

Menhir mrozu (Menhir of Frost) - umożliwia produkcję Lodowy olbrzym (Frost Giant).

Menhir kamienia (Menhir of Granite) - umożliwia produkcję Kamienny olbrzym (Stone Giant).

Skała wieczności (Rock of Ages) - nowo produkowane jednostki otrzymują umiejętność Pogromca smoków (Dragon Slayer).

Kamieniołom (Stone Quarry) - Siedlisko generuje dodatkowe 20 punktów produkcji.

Kamienna opoka Fangira (Fangir's Stone Ward) - podczas walki wszystkie przyjacielskie jednostki otrzymują umiejętność Kamienna skóra (Stone Skin).

Siedlisko: Nekropolia

Kurhan (Barrow) - umożliwia produkcję Archont - kapłanka (Archon Renevant Caster).

Komnata rytuałów (Chamber of the Rite) - regeneruje punkty życia jednostek nieumarłych (Undead)..

Kostnica (Charnel House) - umożliwia produkcję Archont ożywieniec - strzelec (Archon Renevant Archer).

Cmentarz (Graveyard) - umożliwia produkcję Archont ożywieniec - piechota (Archon Renevant Infranty.)

Nawiedzona krypta (Haunted Vault) - umożliwia produkcję Widmo (Wraith).

Mauzoleum (Mausoleum) - umożliwia produkcję Archont - tytan (Archon Renevant Titan).

Obelisk nie-życia (Obelisk of Undeath) - wszystkie inne jednostki niż Nieumarły zostają przeklęte (Cursed) w obrębie zasięgu Siedliska.

Pieczęć przebudzenia (Sigil of Awakening) - Siedlisko generuje dodatkowo 10 punktów many.

Kościany tron (Throne of Bone) - umożliwia produkcję Król widm (Wraith King).

Siedlisko: Dwór Sylvanów

Łąka jaskrów (Buttercup Meadow) - umożliwia produkcję Jaskrowianka (Buttercup Fairy).

Podniecające kwiaty (Aphrodisiac Flower) - jednostki inne niż nieumarły, maszyna czy smok otrzymują karę (-4 punkty odporności - Resistance) w obrębie Siedliska.

Czarowisko wróżek (Fairy Charm) - jednostki gracza znajdujące się w obrębie Siedliska otrzymują premię (+4 punkty odporności - Resistance).

Dziupla niewidzianek (Nightshade Hollow) - umożliwia produkcję Niewidzianka (Nightshade Fairy).

Staw nimf (Nymph Pond) - umożliwia produkcję Nimfa (Nymph).

Krąg muchomorów (Toadstool Ring) - umożliwia produkcję Muchomorzanka (Toadstool Fairy).

Polana jednorożców (Unicorn Glade) - umożliwia produkcję Jednorożec (Unicorn).