Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Age of Wonders III - poradnik do gry

Age of Wonders III - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Szafirowy Archipelag | Kampania Elfiego Dworu w Age of Wonders III poradnik Age of Wonders III

Ostatnia aktualizacja: 23 lipca 2019

Szafirowy Archipelag

Miejsce, po którym nastąpi wybór definiujący dalszą rozgrywkę. - Szafirowy Archipelag | Kampania Elfiego Dworu w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Miejsce, po którym nastąpi wybór definiujący dalszą rozgrywkę.

Warunki zwycięstwa:

1. Reskar nie może zginąć

2. Nomlik nie może zginąć

3. Groshak nie może zginąć

4. Pomóż kolonistom wysokich elfów

a) Odszukaj kolonistów wysokich elfów

b) Uwolnij okupowane miasto wysokich elfow

Grę rozpocznij od wyładowania swoich armii na pobliskim brzegu. Następnie kieruj się na południe, wytyczoną trasą, po drodze zbierając skarby i pokonując drużyny Independents. Po chwili natrafisz na Siedlisko, który zleci Ci wykonanie zadania. Zdobądź pobliską twierdzę, a ów Dwelling dołączy się do Twojego Imperium, co w przyszłości może okazać się bardzo znaczącą zaletą. Dla zapewnienia mu spokoju warto pokonać kręcące się w pobliżu drużyny Independent oraz zniszczyć wylęgarnię potworów (Monster Den), znajdujący się niedaleko Siedliska, a dokładniej na wschód o niego. Kierując się dalej natrafisz na pierwszą wioskę Elfów, która bez problemu się do Ciebie przyłączy oraz wskaże miasto, które zdobyła Isabella. Skieruj się w jego kierunku i zdobądź je. W tym momencie będziesz musiał dokonać wyboru, który zaważy na dalszej grze w tym scenariuszu, a także dwóch kolejnych misjach i zakończeniu kampanii.

Zakończ wojnę

Miejsce, w którym więziony jest Bormac - Szafirowy Archipelag | Kampania Elfiego Dworu w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry

Miejsce, w którym więziony jest Bormac. Obok teleport przenoszący jednostki pod stolicę Isabelli.

Warunki zwycięstwa:

1. Pozwól ludziom żyć

2. Odszukaj i zlikwiduj Isabellę

3. Uwolnij Bormaca

4. Bormac nie może zginąć

Po tym wyborze Groshak opuści Twoja drużynę, a nadrzędnym celem stanie się pokonanie Isabelli. Kieruj się na wschód, gdzie spotkasz kolejne wioski Elfów, jedną graniczącą z miastem Isabelli, które oczywiście dobrze by było zdobyć. W okolicy znajduje się kilka kolejnych miast, warto się nimi zaopiekować, jednakże nie jest to warunek konieczny. Obowiązkowo musisz skierować się na południowy wschód mapy, gdzie na wysepce obok miasta należącego do Isabelli odnajdziesz podziemia (Dungeon), które koniecznie musisz odwiedzić, gdyż po pokonaniu broniących go jednostek uwolnisz Bormaca. Teraz możesz zdecydować, czy chcesz zdobywać kolejne miasta czy szybko zakończyć sprawę.

Stolica Isabelli. - Szafirowy Archipelag | Kampania Elfiego Dworu w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Stolica Isabelli.

Gdy będziesz już gotowy wejdź na teleport, który znajduje się z drugiej strony miasta. Przeniesie Cię on w zachodnio-południowy skrawek mapy, gdzie spotkasz Isabellę wraz z armią strzegącą stolicy. Poprowadź swoje wojska do szturmu, dzięki czemu zakończysz zadanie sukcesem.

Wybór prowadzi do misji Podziemna erupcja.

Zniszcz ludzi

Jedne z miast, które należy zniszczyć bądź zmienić zamieszkującą je rasę. - Szafirowy Archipelag | Kampania Elfiego Dworu w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Jedne z miast, które należy zniszczyć bądź zmienić zamieszkującą je rasę.

Warunki zwycięstwa:

1. Zlikwiduj wszystkich Ludzi

2. Odszukaj i zlikwiduj Izabellę

Dokonania tego wyboru nie pochwali Nomlik i opuści on Twoją drużynę. Twoim celem, oprócz pokonania Isabelli, będzie zdobycie wszystkich miast należących do rasy ludzkiej oraz zniszczenie ich bądź wybranie opcji Migrate. Miast zamieszkałych przez ludzi jest na mapie 5, a szóstym będzie stolica Isabelli, w której znajdziesz ją samą. Musisz zdobyć wszystkie miasta ludzkie, nawet te należące do Independents. Zdobycie miast oraz pokonanie Isabelli spowoduje pozytywne zakończenie scenariusza. Aby dostać się do jej stolicy musisz skierować swoje kroki na najbardziej wysuniętą na południowy wschód wyspę, gdzie tuż obok miasta należącego do Isabelli znajdziesz teleport. Przeniesie Cię on na drugi koniec mapy, tuż pod jej stolicę.

Wybór prowadzi do misji Dzika magia.

Wskazówki

Giganci zapewnią nieocenione wsparcie. - Szafirowy Archipelag | Kampania Elfiego Dworu w Age of Wonders III - Age of Wonders III - poradnik do gry
Giganci zapewnią nieocenione wsparcie.

1. Pamiętaj, że po odbiciu miasta wskazanego przez wioskę Elfów z rąk Isabelli będziesz musiał dokonać wyboru, który rzutuje na 2 kolejne misje, a tym samym na zakończenie kampanii. Jeśli chcesz ją ukończyć na oba możliwe sposoby warto zachować stan gry przed zajęciem miasta.

2. Po drodze, gdy będziesz kierował się w kierunku wiosek należących do Elfów (na wschód od miejsca startowego), miniesz Dwelling, który zleci Ci zadanie. Warto je wykonać, gdyż przyłączy się on do Twojego Imperium wraz z 2 jednostkami Ognistych Gigantów. Weź je ze sobą w podróż, gdyż stanowią świetne wsparcie Twojej armii.

3. Uważaj pokonując tereny wodne, gdyż przeciwnik posiada całkiem sporą ilość łodzi bojowych. Warto więc zainwestować w badanie Zaawansowana żegluga (Advanced Seafaring), dzięki czemu Twoje jednostki będą zaokrętowane na lepszego rodzaju statki.

4. Zdobycie miast, które leżą na wschodzie mapy nie jest konieczne (chyba, że wybrałeś opcję Zniszcz ludzi, wtedy większość musisz zdobyć), jednak warto zatrzymać się na chwilę z ofensywą i zdobyć choć kilka z nich. Szczególnie przyda się zdobycie miasta leżącego tuż przy teleporcie, skąd będzie można szybko ściągnąć jednostki do ataku na stolicę Isabelli.

5. Uważaj na Succubusy i ich umiejętność Uwiedzenie (Seduce). Kiedy z powodzeniem użyją jej na Twoich bohaterach, których nie możesz stracić, bitwa automatycznie się zakończy, a scenariusz zostanie przerwany.

5. Jeżeli wybrałeś opcję Zniszcz ludzi pamiętaj, że nie musisz niszczyć miast, które do nich należą. Lepiej jest zmieniać rasę, które je zamieszkuje (Migrate).