Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Cyberpunk 2077 Przed premierą

Przed premierą 19 października 2012, 12:23

autor: Łukasz Malik

Cyberpunk 2077, czyli Wiedźmin z otwartym światem

Po dwóch przygodach z Wiedźminem, jego twórcy zmierzą się z doskonale znanym systemem Cyberpunk. Nowa gra jest jeszcze w powijakach, ale już teraz zapowiada się niezwykle interesująco.

Przeczytaj recenzję Recenzja gry Cyberpunk 2077 - samuraju, masz świetne RPG do ogrania

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Wczoraj mieliśmy okazję uczestniczyć w spotkaniu, na którym Mateusz Kanik – szef projektu Cyberpunk 2077 oraz Mike Pondsmith – twórca legendarnej gry fabularnej Cyberpunk 2013 z 1988 roku, przedstawili ogólną wizję produktu, jaki powstaje w warszawskim studiu CD Projekt RED. Deweloperzy nie podają na razie nawet przybliżonej daty premiery (po prawdzie nie ma co spodziewać się jej przed 2014 rokiem), dlatego wiele pytań, które padły podczas rozmowy, nie doczekało się odpowiedzi, a pewne aspekty produkcji mogą ulec zmianie lub są obecnie poddawane pod dyskusję.

Cyberpunk będzie grą z otwartym światem – to pierwsza istotna różnica w stosunku do obu Wiedźminów. Można więc spodziewać się dużej swobody w eksploracji kalifornijskiej metropolii Night City. Tak, akcja tytułu rozegra się w Night City 2077 roku, w którym nie zabraknie takich miejsc jak „Afterlife” – knajpa otwarta w byłej kostnicy czy bar weteranów „Forlon Hope”. Cyberpunk: 2077 będzie bazować na zaktualizowanym systemie znanym z gry fabularnej, który zostanie dostosowany do komputerowego RPG. „Hardkorowym fanom Cyberpunka 2020 majstrowanie przy zasadach może wydać się bluźnierstwem, ale zapewniamy was, że pracujemy bardzo blisko z Mikem Pondsmithem, żeby unikalny klimat oryginalnej gry P&P pozostał nietknięty” – tłumaczą twórcy na oficjalnym blogu.

Role (klasy) w systemie Cyberpunk:
  • Rockman
  • Solo
  • Netrunner
  • Technik
  • Technik medyczny
  • Reporter
  • Gliniarz
  • Biznesmen
  • Fixer
  • Nomad

Nie zabraknie Sieci, czyli rzeczywistości wirtualnej, która odgrywa niezwykle ważną rolę w całym uniwersum, jednak jest to na tyle obszerny i ważny aspekt tej produkcji, że zostanie omówiony w późniejszym terminie. Kolejnym dużym krokiem naprzód okaże się rozbudowany proces kreacji postaci, którego z oczywistych przyczyn nie spotkaliśmy w adaptacji przygód wiedźmina Geralta. Wyboru roli, czyli klasy bohatera w Cyberpunku, dokonamy już w trakcie tworzenia naszego herosa. Walczyć będziemy za pomocą ogromnego arsenału, którego statystyki poprawimy upgrade’ami, a naszą skuteczność bojową implantami i wymyślnymi gadżetami.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.